Hahaha rustig joh.
Ten eerste ruk je mijn opmerking compleet uit z'n verband: de artiesten die je noemt lopen de deur inderdaad niet plat, maar dat zei ik ook helemaal niet. Uit de laatste aankondiging alleen al is echter in mijn ogen ongeveer de helft min of meer geschikt voor bovengenoemde festivals(Mikal Cronin, Metz, Suuns, Viet Cong, Ariel Pink, Titus Andronicus, Protomartyr, Kamasi Washington, A Place To Bury Strangers, Adrian Younge, Josh T. Pearson). Hiermee wil ik niet zeggen dat het slechte namen zijn, slecht bestaat niet. Het is gewoon minder spannend dan vorig jaar. Vergelijk de top van het affiche met die van vorig jaar(Einstürzende Neubauten, Autechre, Savages x Bo Ningen, WIRE, Tim Hecker, Ben Frost, William Basinski), en zoals ik al zei: ik vind het dit jaar stukken minder spannend.
Maar inderdaad, die bende Turkse namen die je daar noemt kent niemand(behalve jij misschien, applaus), dus in die zin is het niet zo voorspelbaar. Daarnaast curreert Sunn O))) ook prima en ben ik best tevreden met Adrian Sherwood x Disappears, Lotic, Sunn O))) en Destroyer.