Down the Rabbit Hole 2025

Dat valt ook wel mee.

In die zin, het zou mooi zijn, maar het is niet zo dat dit al tien jaar op rij gebeurt.

Inclusief vorig jaar is het 3 jaar op rij zo gegaan.

DTRH_Stats-1536x951.jpg
Fijn om te zien dat de tickets van DTRH niet zo belachelijk snel uitverkocht raken als van LL, komende editie wordt de 1e keer en de LL verkoop word ik toch wel altijd ontzettend zenuwachtig van.

Fijn om te zien dat de tickets van DTRH niet zo belachelijk snel uitverkocht raken als van LL, komende editie wordt de 1e keer en de LL verkoop word ik toch wel altijd ontzettend zenuwachtig van.
Vorig jaar (wat niet op deze foto staat) waren ze meteen uitverkocht ;)

Was vorig jaar binnen 45 minuten uitverkocht. De dikke headliners zullen daar wel aan hebben meegedragen maar ik zie niet in dat het dit jaar ook weer niet snel gaat.

Was vorig jaar binnen 45 minuten uitverkocht. De dikke headliners zullen daar wel aan hebben meegedragen maar ik zie niet in dat het dit jaar ook weer niet snel gaat.
Oh zeker daar gaat weer een enorme run op komen.... Al was er de voorgaande jaren telkens een presale voor de kaarthouders van afgelopen jaar.

Ik heb ook nog niets gehoord over de mogelijke extra capaciteit voor DTRH 2025. De organisatie kan van 45k naar 60k volgens de vergunning.

Maar waren het nu echt dikke headliners? Want vol stond het zelden.

Het snel uitverkopen van LL gebeurt al jaren dus dat zou op zichzelf geen reden moeten zijn voor het bizar snel uitverkopen van DTRH (en dan te bedenken dat de capaciteit in het begin ook veel minder was). Dat DTRH vorig jaar opeens ontdekt zou zijn vind ik ook moeilijk te geloven.

Misschien dat de line-up juist heel erg goed gebalanceerd was? Een groot deel dat voor The National/LCD ging, maar tegelijkertijd ook veel liefhebbers voor Jungle/Kiwanuka? En dat deze groepen tezamen optellen tot een uitverkocht festival?

Als ze richting de 60k willen gaan dan moeten ze eventueel het meer rond gaan. Je bent verder beperkt in je ruimte. Er werd al wel gezegd om aankomend jaar te gaan groeien, waar ze dat dit jaar bewust niet hebben gedaan.

Ik denk eerlijk gezegd dat line up weinig uit maakt in het geval van DTRH uitverkopen of niet. Hoewel ik ook voor de muziek kom, zou je mij ook kunnen bestempelen als 'feestpubliek'. Ik kom hoe dan ook naar DTRH, ongeacht de line up, omdat er altijd wel wat leuks te doen/zien is en ik het by far het leukste festival van het land vind. Ik denk dat het merendeel van de festivalgangers er zo over denkt (naar dtrh gaan ongeacht line up) en ik zie ook een heleboel mensen afhaken bij Lowlands en aanhaken bij DTRH de afgelopen jaren.

Daarnaast, LCD Soundsystem en The National stonden niet voor een vol veld, dus die hebben niet bijgedragen aan het snelle uitverkopen van DTRH.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs en Novis95
Maar waren het nu echt dikke headliners? Want vol stond het zelden.

Het snel uitverkopen van LL gebeurt al jaren dus dat zou op zichzelf geen reden moeten zijn voor het bizar snel uitverkopen van DTRH (en dan te bedenken dat de capaciteit in het begin ook veel minder was). Dat DTRH vorig jaar opeens ontdekt zou zijn vind ik ook moeilijk te geloven.

Misschien dat de line-up juist heel erg goed gebalanceerd was? Een groot deel dat voor The National/LCD ging, maar tegelijkertijd ook veel liefhebbers voor Jungle/Kiwanuka? En dat deze groepen tezamen optellen tot een uitverkocht festival?
Ik denk dat de mooie variatie in namen, zowel klein als groot, goed aanslaat.

Overigens was het festival het jaar ervoor binnen twee dagen uitverkocht en het jaar daarvoor in minder dan een week. Het is niet zo dat het vorig jaar plots hard populair werd. DTRH zit al jaren in opgaande lijn qua populariteit.

• Leuk
Waarderingen: Novis95 en gguuss
Ik denk dat de mooie variatie in namen, zowel klein als groot, goed aanslaat.

Overigens was het festival het jaar ervoor binnen twee dagen uitverkocht en het jaar daarvoor in minder dan een week. Het is niet zo dat het vorig jaar plots hard populair werd. DTRH zit al jaren in opgaande lijn qua populariteit.
Ik vind het verschil tussen een paar dagen en 45 minuten wel erg groot om volledig toe te schrijven aan een natuurlijke opwaartse lijn.

Snap je zenuwen, maar afgelopen 2 jaren hebben ook bewezen dat er echt wel een degelijk aantal tickets in de resale terecht komen op TM/TS.

Is een beetje een trend ook, toch? Grotere festivals (behalve Pinkpop, uiteraard) verkopen als maar sneller uit terwijl de kleintjes moeite moeten doen het hoofd boven water te houden. Pukkelpop verkocht ook onwijs snel uit

Is een beetje een trend ook, toch? Grotere festivals (behalve Pinkpop, uiteraard) verkopen als maar sneller uit terwijl de kleintjes moeite moeten doen het hoofd boven water te houden. Pukkelpop verkocht ook onwijs snel uit
Best Kept Secret valt ook wel mee toch? Of schaar je die onder kleinere festivals?

Was Dauwpop en Paaspop eigenlijk uitverkocht de laatste jaren? Echt geen idee namelijk.

• Leuk
Waarderingen: Falladain
Best Kept Secret valt ook wel mee toch? Of schaar je die onder kleinere festivals?

Was Dauwpop en Paaspop eigenlijk uitverkocht de laatste jaren? Echt geen idee namelijk.
Dauwpop niet, Paaspop wel.

Lijkt mij dat vooral festivals die om sfeer draaien snel uitverkopen. Andere festivals moeten het echt van de line-up hebben.

• Leuk
Dauwpop niet, Paaspop wel.

Lijkt mij dat vooral festivals die om sfeer draaien snel uitverkopen. Andere festivals moeten het echt van de line-up hebben.
Of de festivals die een breed aanbod aan muziek en randprogramma hebben. Waarbij je inderdaad weet dat het altijd goed zit, als je er van houdt. Het is niet alleen sfeer op die festivals natuurlijk.

• Leuk
Of de festivals die een breed aanbod aan muziek en randprogramma hebben. Waarbij je inderdaad weet dat het altijd goed zit, als je er van houdt. Het is niet alleen sfeer op die festivals natuurlijk.
Nee, het was idd wat gechargeerd gezegd. Toch denk ik wel degelijk dat de sfeer er een grote invloed op heeft. Zwarte Cross en Lowlands zijn ook zulke voorbeelden.

• Leuk

Users who are viewing this thread