Pinkpop 2025

Toch vind ik het wel opvallend hoor dat LP hier niet staat. Ze doen festivals, de datum is vrij en het is wel echt een naam waarbij je weet dat de ticketverkoop gaat lopen. Ze spreken het oudere rock publiek aan, de 30'er met nostalgie en zijn ook best relevant. Ideale headliner eigenlijk. Nu wordt er wel gezegd dat Pinkpop er niks aan kan doen omdat Mojo er meer aan wil verdienen met een losse show (en zou werkt dat in de praktijk ook), maar toch is he tjammer dat Pinkpop niet met de vuist op de tafel slaat en deze kostte wat het kost binnenhaalt als het toch haalbaar is. Vooral als ze nu met Sam Fender of Muse komen aanzetten ipv hiervan,

Dus het was wel mogelijk maar de voorkeur ging bij Mojo en/of LP uit naar Gelredome? Ooffff.
Toch vind ik het wel opvallend hoor dat LP hier niet staat. Ze doen festivals, de datum is vrij en het is wel echt een naam waarbij je weet dat de ticketverkoop gaat lopen. Ze spreken het oudere rock publiek aan, de 30'er met nostalgie en zijn ook best relevant. Ideale headliner eigenlijk. Nu wordt er wel gezegd dat Pinkpop er niks aan kan doen omdat Mojo er meer aan wil verdienen met een losse show (en zou werkt dat in de praktijk ook), maar toch is he tjammer dat Pinkpop niet met de vuist op de tafel slaat en deze kostte wat het kost binnenhaalt als het toch haalbaar is. Vooral als ze nu met Sam Fender of Muse komen aanzetten ipv hiervan,

Het blijft nog even de vraag of het mogelijk was, want men verwacht dat die beschikbare datum nog opgevuld gaat worden door Hellfest. Zal niet de eerste keer zijn dat Hellfest wat meer betaald voor een eigen aankondiging of alles in z'n geheel etc.

Denk dat ze gewoon op de 22 juni op hellfest staan en later aangekondigd worden en dat het dus nooit een optie was
Het blijft nog even de vraag of het mogelijk was, want men verwacht dat die beschikbare datum nog opgevuld gaat worden door Hellfest. Zal niet de eerste keer zijn dat Hellfest wat meer betaald voor een eigen aankondiging of alles in z'n geheel etc.
Maar nu staan ze 20 juni in Bern in een zaal. Daar had ook Pinkpop gekund en dan deze zaalshow 10 juni of 13 juli.

Die domme discussie wat relevant is, ben ik wel een beetje klaar mee. Totale onzin. Wat is relevant? Wie bepaalt dat? Als er een groot publiek voor is is het per definitie relevant, of je het nu leuk vind of niet.

• Leuk
Waarderingen: brutus257
De enige slag om de arm die we nog kunnen houden is dat er staat dat de “full schedule” morgen(?) zou komen, alhoewel dat niet heel erg sense maakt als alles verder vandaag is aangekondigd en ook een poster erbij staat met alle data.

Maar misschien dat Pinkpop toch heeft afgedwongen dat ze morgen meer bekend maken hahahahahha? Maar zal wel niet

Bijlagen

• IMG_4934.png
    IMG_4934.png
    343,4 KB · Weergaven: 74
Die domme discussie wat relevant is, ben ik wel een beetje klaar mee. Totale onzin. Wat is relevant? Wie bepaalt dat? Als er een groot publiek voor is is het per definitie relevant, of je het nu leuk vind of niet.
Dus dan zijn de Snollekebollekes en de Toppers voor Pinkpop ook relevant?

• Leuk
Waarderingen: elo
De discussie van relevant zijn is juist heel nuttig. Een festival moet toekomst gericht zijn en relevant blijven, dus mensen naar je festival trekken die de jaren erna ook weer gaan is volgens mij gewoon heel belangrijk, anders sterft je festival een langzame dood.

En ja ze moeten uitverkopen, dus je kan best één van je headliner posities weggeven aan een band die gaat uitverkopen zoals Pearl Jam of Metallica. Maar drie van dat soort namen en je slaat een hele leeftijdscategorie over. Die mensen gaan dan naar festivals als DTRH of LL, waar wel namen staan die relevant zijn in dat jaar. Die mensen worden weer enthousiast en gaan het komende jaar niet eens meer overwegen om naar Pinkpop te gaan, omdat ze verliefd zijn geworden op DTRH of LL.

Zo ben ik zelf ooit verliefd geworden op Pinkpop, omdat ik ben aangetrokken door een op dat moment relevante naam (Arctic Monkeys) en ben ik de jaren erna trouw naar Pinkpop gegaan. Tot de relevante artiesten verdwenen en ik erachter kwam dat een Lowlands festival beter bij mij past, omdat daar veel meer nieuwe muziek valt te ontdekken.

Maar het begint, met al die acts die er niet staan, wel op te tellen.

Ja, klopt, dat ben ik ook gewoon met jullie eens hoor! Weet alleen niet of het zo makkelijk is dat Pinkpop een show in een ander land laat verplaatsen om toch wel op PP te spelen. Maar het valt wel op dat het al een paar jaar bij zo veel verschillende acts gebeurd.

Maar is het zo simpel als dat? Denk dat daar toch wat meer haken en ogen aan zitten...
Nee, dat lijkt me niet simpel nee. Sowieso is het een immense puzzel om een festival goed gevuld te krijgen met acts die jij op je affiche wil. Geen doen. Maar omdat het hier om een zaalshow gaat op een festivaldag, denk ik wel dat mocht Pinkpop het echt heel graag willen, het was gelukt.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Timmetje
Is dat weekend Hellfest ook niet, als die LP nog aankondigen dan is het ergens wel weer logisch.

De discussie van relevant zijn is juist heel nuttig. Een festival moet toekomst gericht zijn en relevant blijven, dus mensen naar je festival trekken die de jaren erna ook weer gaan is volgens mij gewoon heel belangrijk, anders sterft je festival een langzame dood.

En ja ze moeten uitverkopen, dus je kan best één van je headliner posities weggeven aan een band die gaat uitverkopen zoals Pearl Jam of Metallica. Maar drie van dat soort namen en je slaat een hele leeftijdscategorie over. Die mensen gaan dan naar festivals als DTRH of LL, waar wel namen staan die relevant zijn in dat jaar. Die mensen worden weer enthousiast en gaan het komende jaar niet eens meer overwegen om naar Pinkpop te gaan, omdat ze verliefd zijn geworden op DTRH of LL.

Zo ben ik zelf ooit verliefd geworden op Pinkpop, omdat ik ben aangetrokken door een op dat moment relevante naam (Arctic Monkeys) en ben ik de jaren erna trouw naar Pinkpop gegaan. Tot de relevante artiesten verdwenen en ik erachter kwam dat een Lowlands festival beter bij mij past, omdat daar veel meer nieuwe muziek valt te ontdekken.
Nu geef je nog geen antwoord op "Wat is relevant? Wie bepaalt dat?" Dit ligt toch echt aan een ieder zelf en in wat voor scene je bevindt. En voor de organisatie een stuk belangrijker: Wat is mijn huidige doelgroep? Welke doelgroep wil ik aantrekken? Als wat voor soort festival willen wij onszelf profileren?

Jij zegt zelf dat dat je naar PP bent gegaan vanwege de (voor jou) relevante naam AM, en dat je jaren later naar andere festivals bent gegaan omdat ze niet meer revelante namen hadden? Welke namen waren dan niet relevant destijds? En voor welke namen ging je dan naar Lowlands? Had dat niet gewoon met smaak / genres te maken i.p.v. relevant zijn? Lowlands, BKS en DTRH hebben gewoon een duidelijk gezicht van wat ze programmeren. Als je van dat soort genre muziek houdt weet je bijna zeker dat je daar blindelings heen kunt gaan en dat je je zult zult vermaken. Ik koop ook blindelings een kaartje voor Lowlands.
Het "probleem" met PP is dat ze van alles wat programmeren en dus altijd met een OKE allround programma komen wat het dan moet afleggen tegen programma's die meer in een niche liggen. Dan legt het allround programma het meestal af tenzij er specifiek een naam tussen zit dat net tot jou favorieten behoort. Daarom zijn de namen bij PP altijd een stuk belangrijker. Daarnaast hebben de andere festivals ook veel meer randactiviteiten en een nachtprogramma wat klanten kan binden.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Users who are viewing this thread