Nu geef je nog geen antwoord op "Wat is relevant? Wie bepaalt dat?" Dit ligt toch echt aan een ieder zelf en in wat voor scene je bevindt. En voor de organisatie een stuk belangrijker: Wat is mijn huidige doelgroep? Welke doelgroep wil ik aantrekken? Als wat voor soort festival willen wij onszelf profileren?
Jij zegt zelf dat dat je naar PP bent gegaan vanwege de (voor jou) relevante naam AM, en dat je jaren later naar andere festivals bent gegaan omdat ze niet meer revelante namen hadden? Welke namen waren dan niet relevant destijds? En voor welke namen ging je dan naar Lowlands? Had dat niet gewoon met smaak / genres te maken i.p.v. relevant zijn? Lowlands, BKS en DTRH hebben gewoon een duidelijk gezicht van wat ze programmeren. Als je van dat soort genre muziek houdt weet je bijna zeker dat je daar blindelings heen kunt gaan en dat je je zult zult vermaken. Ik koop ook blindelings een kaartje voor Lowlands.
Het "probleem" met PP is dat ze van alles wat programmeren en dus altijd met een OKE allround programma komen wat het dan moet afleggen tegen programma's die meer in een niche liggen. Dan legt het allround programma het meestal af tenzij er specifiek een naam tussen zit dat net tot jou favorieten behoort. Daarom zijn de namen bij PP altijd een stuk belangrijker. Daarnaast hebben de andere festivals ook veel meer randactiviteiten en een nachtprogramma wat klanten kan binden.