Pinkpop 2025

Nu geef je nog geen antwoord op "Wat is relevant? Wie bepaalt dat?" Dit ligt toch echt aan een ieder zelf en in wat voor scene je bevindt. En voor de organisatie een stuk belangrijker: Wat is mijn huidige doelgroep? Welke doelgroep wil ik aantrekken? Als wat voor soort festival willen wij onszelf profileren?

Jij zegt zelf dat dat je naar PP bent gegaan vanwege de (voor jou) relevante naam AM, en dat je jaren later naar andere festivals bent gegaan omdat ze niet meer revelante namen hadden? Welke namen waren dan niet relevant destijds? En voor welke namen ging je dan naar Lowlands? Had dat niet gewoon met smaak / genres te maken i.p.v. relevant zijn? Lowlands, BKS en DTRH hebben gewoon een duidelijk gezicht van wat ze programmeren. Als je van dat soort genre muziek houdt weet je bijna zeker dat je daar blindelings heen kunt gaan en dat je je zult zult vermaken. Ik koop ook blindelings een kaartje voor Lowlands.
Het "probleem" met PP is dat ze van alles wat programmeren en dus altijd met een OKE allround programma komen wat het dan moet afleggen tegen programma's die meer in een niche liggen. Dan legt het allround programma het meestal af tenzij er specifiek een naam tussen zit dat net tot jou favorieten behoort. Daarom zijn de namen bij PP altijd een stuk belangrijker. Daarnaast hebben de andere festivals ook veel meer randactiviteiten en een nachtprogramma wat klanten kan binden.
Randactiviteiten en een nachtprogramma kan zeker niet iedereen binden hoor. Ik kom voor de muziek en entertainment rond een podium. Er zijn al dikwijls genoeg clashes dus dat randprogramma heeft voorbmij absoluut geen meerwaarde. En een nachtprogramma hoeft voor mij al helemaal niet. Als je rond 12u op het veld bent en je vertrekt terug rond middernacht dan is dat voor mij meer dan voldoende. Meestal pak ik er 1 avond nog een paar uurtjes op camping b bij en dan is het tijd voor mij. Ik heb liever dat ze hun geld spenderen aan goeie muziek dan aan randactiviteiten en een nachtprogramma. Ieder zijn mening.

Nu geef je nog geen antwoord op "Wat is relevant? Wie bepaalt dat?" Dit ligt toch echt aan een ieder zelf en in wat voor scene je bevindt. En voor de organisatie een stuk belangrijker: Wat is mijn huidige doelgroep? Welke doelgroep wil ik aantrekken? Als wat voor soort festival willen wij onszelf profileren?

Jij zegt zelf dat dat je naar PP bent gegaan vanwege de (voor jou) relevante naam AM, en dat je jaren naar andere festivals bent gegaan omdat ze niet meer revelante namen hadden? Welke namen waren dan niet relevant destijds? En voor welke namen ging je dan naar Lowlands? Had dat niet gewoon met smaak / genres te maken i.p.v. relevant zijn? Lowlands, BKS en DTRH hebben gewoon een duidelijk gezicht van wat ze programmeren. Als je van dat soort genre muziek houdt weet je bijna zeker dat je daar blindelings heen kunt gaan en dat je je zult zult vermaken. Ik koop ook blindelings een kaartje voor Lowlands.
Het "probleem" met PP is dat ze van alles wat programmeren en dus altijd met een OKE allround programma komen wat het dan moet afleggen tegen programma's die meer in een niche liggen. Dan legt het allround programma het meestal af tenzij er specifiek een naam tussen zit dat net tot jou favorieten behoort. Daarom zijn de namen bij PP altijd een stuk belangrijker. Daarnaast hebben de andere festivals ook veel meer randactiviteiten en een nachtprogramma wat klanten kan binden.
Ik zie relevant als artiesten die op dat moment nieuwe muziek produceren/maken, welke met enthousiasme wordt ontvangen. Daarnaast is het denk ik ook belangrijk dat die muziek gewaardeerd wordt door een jongere generatie en de live reputatie goed is.

Misschien heb je gelijk dat het iets persoonlijk is qua gevoel hoor wat ik heb, maar ik heb het idee dat er vaak artiesten op Pinkpop staan waarvan de piek in de jaren ervoor lag. Terwijl ik op andere festivals vaak artiesten zie die dat jaar een top album hebben uitgebracht en live een goede reputatie aan het opbouwen zijn. En dan heb ik het niet perse over de headliners, maar over de gehele line-up.

Daarnaast helemaal mee eens dat andere festivals het beter doen qua randprogramma's, eten, nachtprogramma, maar ook uitstraling en looproutes. Dit was voor mij ook een eye-opener toen ik voor het eerst naar een andere festival ging. Al zit niet iedereen op dat soort zaken te wachten.

• Leuk
Waarderingen: LIBOH
Mocht Pinkpop het op dit moment meest optimistische rijtje JT - Muse - Rodrigo (of een andere artiest die al wat gelost heeft en ze dus niet op hoeven te wachten) hebben zou je toch zeggen met de verkoop van Werchter in zicht dat ze die toch uiterlijk morgen lossen

• On fire
Waarderingen: DennisvdBr
Mocht Pinkpop het op dit moment meest optimistische rijtje JT - Muse - Rodrigo (of een andere artiest die al wat gelost heeft en ze dus niet op hoeven te wachten) hebben zou je toch zeggen met de verkoop van Werchter in zicht dat ze die toch uiterlijk morgen lossen
Dat zou wel fijn zijn ja, scheelt misschien wel wat keuzestress he.

Omdat de echte ‘klappers’ niet meer op Pinkpop terecht komen
Wat zijn echte “ klappers” ? Dat is denk ik erg persoonlijk.

Voor mij is bv LP geen “klapper”. Ik vond ze goed toen Chester er nog was. Ik vindt ze nu een heel andere sound hebben, omdat een dame zingt. Dat is mijn persoonlijke mening, heel veel andere mensen staan hier anders in.
Dat is wat ik bedoel.

Voor mij is bv LP geen “klapper”. Ik vond ze goed toen Chester er nog was. Ik vindt ze nu een heel andere sound hebben, omdat een dame zingt. Dat is mijn persoonlijke mening, heel veel andere mensen staan hier anders in.
Dat is wat ik bedoel.
Een klapper is een gewilde act waar erg veel vraag naar is. Linkin Park is dus een klapper.

Dat is wat ik bedoel.

Helemaal mee eens, Linkin Park was Chester. Nu met de zangeres kan ‘t me nog niet echt bekoren. Als ze er gestaan hadden leuk. Maar ook meer dan prima van niet.

Ze komen echt wel met een mooie line-up we moeten alleen nog geduld hebben, komt echt goed!

• Leuk
Waarderingen: Atlantagirl
Randactiviteiten en een nachtprogramma kan zeker niet iedereen binden hoor. Ik kom voor de muziek en entertainment rond een podium. Er zijn al dikwijls genoeg clashes dus dat randprogramma heeft voorbmij absoluut geen meerwaarde. En een nachtprogramma hoeft voor mij al helemaal niet. Als je rond 12u op het veld bent en je vertrekt terug rond middernacht dan is dat voor mij meer dan voldoende. Meestal pak ik er 1 avond nog een paar uurtjes op camping b bij en dan is het tijd voor mij. Ik heb liever dat ze hun geld spenderen aan goeie muziek dan aan randactiviteiten en een nachtprogramma. Ieder zijn mening.
Daarom staat ook het woordje kan erbij.

Ik vraag me af wat nu de daadwerkelijke reden is dat Niek is opgestapt, geen bericht van Pinkpop is hier naar buiten gekomen (als ik het goed heb).
En is het ook een optie dat we geen editie krijgen in 2025?
Ik begrijp dat dit raar klinkt maar maak mij nu wel zorgen voor dit ow zo mooie festival! Krijgen ze het voorelkaar om een line-up van +/- 70 namen te krijgen..?

• Leuk
Waarderingen: colette283
Ik vraag me af wat nu de daadwerkelijke reden is dat Niek is opgestapt, geen bericht van Pinkpop is hier naar buiten gekomen (als ik het goed heb).
Ik begrijp dat dit raar klinkt maar maak mij nu wel zorgen voor dit ow zo mooie festival! Krijgen ze het voorelkaar om een line-up van +/- 70 namen te krijgen..?
Nou niet gaan overdrijven.

De daadwerkelijke reden is en blijft dat hij toe was aan een nieuwe/andere uitdaging. That's it. Daar hoeft Pinkpop geen afzonderlijk bericht voor naar buiten te brengen.

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr
Ik vraag me idd ook af of niek heeft geweten wat ons aankomende editie te wachten staat. En of dat misschien ook heeft mee gespeeld met het vetrek

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: thedude182 en brutus257
De daadwerkelijke reden is en blijft dat hij toe was aan een nieuwe/andere uitdaging. That's it. Daar hoeft Pinkpop geen afzonderlijk bericht voor naar buiten te brengen.
Bedankje had toch op zijn plaats geweest?
Ik dik alles aan in het extreme, maar ik krijg toch langzaam aan het gevoel dat er best iets aan het rommelen kan zijn! Insiders hier kwamen met data voor aankondigingen (wat er van waar mag zijn) tot nu toe nog niks.
Niks op de socials, ja de carnavalspins die nog in de kast lagen.

Users who are viewing this thread