Graspop Metal Meeting 2025

Op de poster van Linkin Park staat Architects als voorprogamma op de Duitse data, hoe groot achten wij de kans dat zij hier een Europese tour aan vast plakken en vervolgens op herhaling komen naar Graspop? Ook aangezien ze afgelopen jaar zo een beetje op elk festival wel hebben gespeeld lijkt de kans mij groot dat ze wel ergens op herhaling zullen staan. (of ze moeten uiteraard een zaal show doen)
Niet imo. Als ze ergens komen zal het op Werchter zijn denk ik. 3jaar achter elkaar gaat wat veel zijn.

Denk dat het wel relevant is. Je kan niet met zekerheid stellen dat er geen herhaling van een headliner gaat komen. Kan me herinneren dat er ook ooit een keer werd verwezen naar een random pagina ten tijde van het 2023 topic waar er echt een berg gepost werd, was toevallig de pagina waar het over Helmut Lotti ging en dat dat ook allemaal niet nodig was, en dan blijkt een tijdje later dat Helmut Lotti op Graspop staat...
Er zijn heel veel dingen die je niet met zekerheid kan stellen, dan kunnen we hier nog wel een pagina of 500 extra eraan vastplakken.
Maar de kans op JP of (met name) Scorpions op herhaling als headliner volgend jaar is gewoon zeer klein en onlogisch. Die moeten gewoon hoogstens eens in de 2-3 jaar daar staan.
Voor een herhaling van A7X zou tenminste nog iets te zeggen vallen (lange afwezigheid tot afgelopen editie, volgend jaar met andere, greatest hits set).

De connectie met Helmut Lotti gaat een beetje aan mij voorbij?

• Leuk
Waarderingen: Elisa Day en Joslittel
Dat was niet echt wat ik bedoelde..
Het ging mij meer om het 'liever dan Scorpions of Judas Priest' gedeelte.

Ik denk dat de kans dat een van beide op herhaling komt vrijwel nihil is, en dus niet echt relevant.
Daarnaast vind ik het vrij onnodig om te benoemen welke bands iemand persoonlijk allemaal niet wil zien (op muzikale gronden), dan kunnen we wel bezig blijven..

Maar goed, zoals de meesten wel zullen weten, heb ik mij al vaker uitgesproken tegen 'band shaming', gatekeeping, en dat soort negatievere uitspraken.
Uitzonderingen daarop zijn er natuurlijk ook, bv. over de mogelijkheid en wenselijkheid van een headliner als Muse, wat interessante discussies op kan leveren. Voor gevestigde headliners als Scorpions en Judas Priest gaat dat echter niet op, daar spelen enkel herhaling en persoonlijke smaak een rol.

Een andere uitzondering is natuurlijk als het gaat om andere redenen dan de muziek, zoals met bands als Steel Panther, Pantera, Lindemann, Marilyn Manson en dus Falling In Reverse, waar je een heleboel van kunt vinden.
Ik begrijp deze zin niet helemaal, een voorkeur uitspreken voor een bepaalde band is toch iets anders dan bandshaming of gatekeeping?
Er is volgens mij niemand die zegt dat Scorpions/JP geen headliners zijn of dat het slechte bands zijn, wat je voor mijn gevoel wel een beetje impliceert met het 'gevestigde headliners' deel, maar misschien begrijp ik je gewoon verkeerd.

Er zijn heel veel dingen die je niet met zekerheid kan stellen, dan kunnen we hier nog wel een pagina of 500 extra eraan vastplakken.
Maar de kans op JP of (met name) Scorpions op herhaling als headliner volgend jaar is gewoon zeer klein en onlogisch. Die moeten gewoon hoogstens eens in de 2-3 jaar daar staan.
Voor een herhaling van A7X zou tenminste nog iets te zeggen vallen (lange afwezigheid tot afgelopen editie, volgend jaar met andere, greatest hits set).

De connectie met Helmut Lotti gaat een beetje aan mij voorbij?

Misschien is de kans zeer klein, maar het kan gewoon. Natuurlijk hoeven we er niet 500 pagina's aan vast te plakken, maar zo kan je ook de andere kant op gaan: we hoeven ook niet alles stil te houden, omdat de kans zeer klein is of omdat dat toch niet gaat gebeuren. Dat is vooral ook de connectie met Helmut. Dat werd toen besproken en ook daar kwam commentaar op (op een later moment) dat dat toch totaal onnodig was en dan blijkt hij er toch wel te staan.

Als ik het topic van dit jaar vergelijk met die van de afgelopen twee jaar, dan vind ik het in ieder geval al een stuk rustiger. Kijk ook maar naar het verschil in aantal pagina's. Je gaat er niet aan ontkomen dat men berichten blijft plaatsen op het forum met steeds weer nieuwe leden erbij.
Ik weet dat jij niet van de topics volgen bent buiten de metalhoek, maar het is niet zoals eerst dat we hier meer significant berichten hebben dan een Pinkpop en Rock Werchter. bij RW hebben ze zelfs al anderhalf keer zoveel berichten als wij momenteel.

• Leuk
Waarderingen: Nietje en Timmy
Falling in reverse staat precies zelfs als co headliner geprogrammeerd.

Ja, raar. Wel veel luisteraars op Spotify, maar kan me persoonlijl niet bekoren. Wrs met het rapgedoe er in.. Al is dat bij From ashes to new ook en dat ligt me dan weer wel.

Toch echt raar hoe hoog FIR staat, ze zullen het wel eisen zeker..
Vooralsnog nergens BB (wederom niet) ondanks dat iemand hier zei dat ze naar Europa kwamen. Spijtig..
We moeten ophouden te zeggen dat het "vreemd" IS dat FIR hoog IS.
Of WE het nu leuk vinden of niet, dat verandert niet aan het fait dat deze groep nu een van de grootste verkopers ter wereld IS! 🤷‍♂️

• Leuk
Waarderingen: L110Midnight
Of WE het nu leuk vinden of niet, dat verandert niet aan het fait dat deze groep nu een van de grootste verkopers ter wereld IS! 🤷‍♂️
Een van de grootste verkopers ter wereld is nu ook wel wat vergezocht, zie die in Belgie niet in een sportpaleis staan zoals een ghost of sabaton volgend jaar gaan doen

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Op zich geen verwijt en zal wel reden hebben. Vraag me het gewoon af omdat het mij niet aanspreekt, ondanks de genre wissels.
Bad omens, sleep token, lorna shore allemaal zien passeren als kleinere band op de affiche en verschiet nu niet als die in status zouden groeien, ondanks dat het ook men ding niet helemaal is. Fir lijkt me gwn uit het niets komen ineens top of the bill te worden.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Steph85
Ik begrijp deze zin niet helemaal, een voorkeur uitspreken voor een bepaalde band is toch iets anders dan bandshaming of gatekeeping?
Er is volgens mij niemand die zegt dat Scorpions/JP geen headliners zijn of dat het slechte bands zijn, wat je voor mijn gevoel wel een beetje impliceert met het 'gevestigde headliners' deel, maar misschien begrijp ik je gewoon verkeerd.
Je kunt het zien als een voorkeur uitspreken voor A7X, maar ook als een afkeur voor JP/Scorpions.
Hoe dan ook, het is een beetje een onnodige toevoeging, als je daarvoor al zegt geen probleem te hebben met een tweede keer A7X.

Ik ben ook niet de grootste JP fan, hoor, en al heb ik wel een zwak voor Scorpions, hoeven ook die zeker niet elk jaar voor mij terug te keren.
Maar het zijn beide zonder twijfel wel metal legacy bands die op GMM thuis horen (wat je bv. van Muse niet kan zeggen), en die nog steeds grote delen van het GMM-publiek aanspreken.
Dat maakt discussie erover vrij zinloos, zeker gezien de kans dat ze op herhaling komen toch al vrijwel nihil is.

Het is alsof ik zou zeggen:
"Ik zou geen probleem hebben met een tweede keer BMTH. Liever BMTH dan Architects."
(Ok, nu zal wel iemand zeggen dat BMTH helemaal niet kan, want... ;) )

Was de metal dome 2 jaar geleden ook niet te klein?
Denk dat ze hier ook eerder sub gaan zijn. Headliner is naar mijn mening net iets te vroeg.
Zijn veel groter in de UK dan op het europees vaste land (al zijn ze snel aan het groeien) dus als headliner op download is wel te begrijpen.
Indien ze komen zal aankondiging sowieso na de 19e zijn dan spelen ze in vorst en is nog niet uitverkocht.
Ik was er (op basis van dit forum vooral :cool:à en heb snel plaats gemaakt. Niet mijn ding. Bij het begin was de dome zeker niet te klein, wel vol.

Goed dan maar gewoon nieuws dat ik zie dat de site nog steeds verder wordt opgeschoond.

De Franse en Engelse pagina's zijn nu net als de Nederlandse geminimaliseerd.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Misschien is de kans zeer klein, maar het kan gewoon. Natuurlijk hoeven we er niet 500 pagina's aan vast te plakken, maar zo kan je ook de andere kant op gaan: we hoeven ook niet alles stil te houden, omdat de kans zeer klein is of omdat dat toch niet gaat gebeuren. Dat is vooral ook de connectie met Helmut. Dat werd toen besproken en ook daar kwam commentaar op (op een later moment) dat dat toch totaal onnodig was en dan blijkt hij er toch wel te staan.

Als ik het topic van dit jaar vergelijk met die van de afgelopen twee jaar, dan vind ik het in ieder geval al een stuk rustiger. Kijk ook maar naar het verschil in aantal pagina's. Je gaat er niet aan ontkomen dat men berichten blijft plaatsen op het forum met steeds weer nieuwe leden erbij.
Ik weet dat jij niet van de topics volgen bent buiten de metalhoek, maar het is niet zoals eerst dat we hier meer significant berichten hebben dan een Pinkpop en Rock Werchter. bij RW hebben ze zelfs al anderhalf keer zoveel berichten als wij momenteel.
Die trend kan ik natuurlijk alleen maar aanmoedigen. ;)

Ik heb geen enkel probleem met het bespreken van de mogelijkheid en waarschijnlijkheid van verschillende bands (incl. herhalers), integendeel, dat is juist een van de meest interessante onderwerpen van dit hele topic. :)

Daarnaast zijn er vele berichten waarin een bepaalde wens en persoonlijke voorkeur wordt uitgesproken, wat natuurlijk eveneens prima en vermakelijk is.
Ik zie echter ook regelmatig berichten die het tegenovergestelde doen, en eerder een afkeur van bepaalde bands uitspreken, daar heb ik dus wat meer moeite mee (ok, een stuk minder als het gekscherend gebeurt ;) ).
Misschien was dat niet per se de intentie van het bewuste bericht dat ik citeerde, maar zo zou je het dus wel kunnen opvatten.

Die trend kan ik natuurlijk alleen maar aanmoedigen. ;)

Ik heb geen enkel probleem met het bespreken van de mogelijkheid en waarschijnlijkheid van verschillende bands (incl. herhalers), integendeel, dat is juist een van de meest interessante onderwerpen van dit hele topic. :)

Daarnaast zijn er vele berichten waarin een bepaalde wens en persoonlijke voorkeur wordt uitgesproken, wat natuurlijk eveneens prima en vermakelijk is.
Ik zie echter ook regelmatig berichten die het tegenovergestelde doen, en eerder een afkeur van bepaalde bands uitspreken, daar heb ik dus wat meer moeite mee (ok, een stuk minder als het gekscherend gebeurt ;) ).
Misschien was dat niet per se de intentie van het bewuste bericht dat ik citeerde, maar zo zou je het dus wel kunnen opvatten.

Oke, dan had ik een andere interpretatie aan je bericht gegeven. Kan me er wel in vinden dat het afkraken van bands niet nodig is als het gewoon je smaak niet is, naast dan gewoon de eerste reactie van teleurstelling op een aankondiging dan natuurlijk, dat hoort er toch een beetje bij...

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Users who are viewing this thread