Graspop Metal Meeting 2025

vraag me nu wel af waar sex pistols featuring frank carter zal komen, lijkt me dat dit zou passen op beide graspop en werchter
Denk dat Werchter extra moeite gaat doen voor dit soort bands met een headliner als Green Day op de line up
Valt wel op dat alle festivals waar Green Day staat ook een hoop punkrock boeken in het dagprogramma

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Sleep token als afsluiter zou wel een gigantische sprong zijn tov 2 jaar geleden! Toen stonden ze nog in de metal dome ergens in de namiddag. Het lijkt me logischer als ze als sub staan

Was de metal dome 2 jaar geleden ook niet te klein?
Denk dat ze hier ook eerder sub gaan zijn. Headliner is naar mijn mening net iets te vroeg.
Zijn veel groter in de UK dan op het europees vaste land (al zijn ze snel aan het groeien) dus als headliner op download is wel te begrijpen.
Indien ze komen zal aankondiging sowieso na de 19e zijn dan spelen ze in vorst en is nog niet uitverkocht.

Was de metal dome 2 jaar geleden ook niet te klein?
Denk dat ze hier ook eerder sub gaan zijn. Headliner is naar mijn mening net iets te vroeg.
Zijn veel groter in de UK dan op het europees vaste land (al zijn ze snel aan het groeien) dus als headliner op download is wel te begrijpen.
Indien ze komen zal aankondiging sowieso na de 19e zijn dan spelen ze in vorst en is nog niet uitverkocht.
Yes het was serieus druk in de metal dome toen! Dus ze moeten zeker een betere positie krijgen. Daarmee dat sub me een logische positie lijkt!

• Leuk
Waarderingen: L110Midnight
Ik krijg sleep token toch niet in mijn systeem. Het heeft iets maar dan toch weer net niet voor mij. Het is precies te donkere poppy. Maar als ze er staan ga ik ze nog een keer de kans geven. Misschien krijg ik dan toch het wauw gevoel.
Het boeit me dus ergens wel deze band...

Geen idee hoe veel je hebt terug gelezen en of je dit had meegekregen, maar Avenged Sevenfold had blijkbaar op Graspop iets gezegd over volgend jaar terug komen met een fatsoenljke afsluitende headline show (vermoedelijk omdat ze voor bmth speelde). denk dat het vooral hierdoor is dat men denkt dat ze mogelijk terugkomen.

Ik ben het volledig eens met je standpunt dat een headliner op herhaling helemaal niet nodig is, in mijn ogen zijn er genoeg bands op tour om gemakkelijk 8 headliners neer te kunnen zetten zonder herhaling.
Ach het forum is gewoon alle kanten op aan het fantaseren.
Naast een 2tal verwachte headliners heeft eigenlijk niemand meer een fatsoenlijk idee wat de rest gaat worden.

Dus alle scenario's en reacties daarop komen langs.

1. Relevant --> vast 1 van de scenario's wel
2. Nodig --> buiten tijdverdrijf hier, niet
Dat was niet echt wat ik bedoelde..
Het ging mij meer om het 'liever dan Scorpions of Judas Priest' gedeelte.

Ik denk dat de kans dat een van beide op herhaling komt vrijwel nihil is, en dus niet echt relevant.
Daarnaast vind ik het vrij onnodig om te benoemen welke bands iemand persoonlijk allemaal niet wil zien (op muzikale gronden), dan kunnen we wel bezig blijven..

Maar goed, zoals de meesten wel zullen weten, heb ik mij al vaker uitgesproken tegen 'band shaming', gatekeeping, en dat soort negatievere uitspraken.
Uitzonderingen daarop zijn er natuurlijk ook, bv. over de mogelijkheid en wenselijkheid van een headliner als Muse, wat interessante discussies op kan leveren. Voor gevestigde headliners als Scorpions en Judas Priest gaat dat echter niet op, daar spelen enkel herhaling en persoonlijke smaak een rol.

Een andere uitzondering is natuurlijk als het gaat om andere redenen dan de muziek, zoals met bands als Steel Panther, Pantera, Lindemann, Marilyn Manson en dus Falling In Reverse, waar je een heleboel van kunt vinden.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat de kans dat een van beide op herhaling komt vrijwel nihil is, en dus niet echt relevant.

Denk dat het wel relevant is. Je kan niet met zekerheid stellen dat er geen herhaling van een headliner gaat komen. Kan me herinneren dat er ook ooit een keer werd verwezen naar een random pagina ten tijde van het 2023 topic waar er echt een berg gepost werd, was toevallig de pagina waar het over Helmut Lotti ging en dat dat ook allemaal niet nodig was, en dan blijkt een tijdje later dat Helmut Lotti op Graspop staat...

• Thinking
Waarderingen: MetalLimbo
1 voordeel van Linkin Park op Werchter. Scheelt een paar 1000 mensen die enkel op de naam afkomen en geen voeling heeft met andere metal muziek.
Maar ze hadden op Graspop moeten staan.
Weer een dubbel gevoel rijker

Nova Rock(AT)(12-14 jun) heeft naast Linkin Park ook nog wat andere nieuwe namen:
Irie Révoltés - Krautschädl - Refused (y) - Rise Against
Knocked Loose & Seven Hours After Violet zijn verhuisd van de donderdag naar woensdag.
Refused vandaag aangekondigd voor Sjock Festival (samen met oa. Bouncing Souls en Turbonegro).
Die moet je dus denk ik niet op Graspop verwachten.

• Leuk
Waarderingen: johanra
Toch echt raar hoe hoog FIR staat, ze zullen het wel eisen zeker..
Vooralsnog nergens BB (wederom niet) ondanks dat iemand hier zei dat ze naar Europa kwamen. Spijtig..

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Op de poster van Linkin Park staat Architects als voorprogamma op de Duitse data, hoe groot achten wij de kans dat zij hier een Europese tour aan vast plakken en vervolgens op herhaling komen naar Graspop? Ook aangezien ze afgelopen jaar zo een beetje op elk festival wel hebben gespeeld lijkt de kans mij groot dat ze wel ergens op herhaling zullen staan. (of ze moeten uiteraard een zaal show doen)

Op de poster van Linkin Park staat Architects als voorprogamma op de Duitse data, hoe groot achten wij de kans dat zij hier een Europese tour aan vast plakken en vervolgens op herhaling komen naar Graspop? Ook aangezien ze afgelopen jaar zo een beetje op elk festival wel hebben gespeeld lijkt de kans mij groot dat ze wel ergens op herhaling zullen staan. (of ze moeten uiteraard een zaal show doen)
0

Die gaan geen 3 keer na elkaar komen

Users who are viewing this thread