Geen idee hoe veel je hebt terug gelezen en of je dit had meegekregen, maar Avenged Sevenfold had blijkbaar op Graspop iets gezegd over volgend jaar terug komen met een fatsoenljke afsluitende headline show (vermoedelijk omdat ze voor bmth speelde). denk dat het vooral hierdoor is dat men denkt dat ze mogelijk terugkomen.
Ik ben het volledig eens met je standpunt dat een headliner op herhaling helemaal niet nodig is, in mijn ogen zijn er genoeg bands op tour om gemakkelijk 8 headliners neer te kunnen zetten zonder herhaling.
Ach het forum is gewoon alle kanten op aan het fantaseren.
Naast een 2tal verwachte headliners heeft eigenlijk niemand meer een fatsoenlijk idee wat de rest gaat worden.
Dus alle scenario's en reacties daarop komen langs.
1. Relevant --> vast 1 van de scenario's wel
2. Nodig --> buiten tijdverdrijf hier, niet
Dat was niet echt wat ik bedoelde..
Het ging mij meer om het 'liever dan Scorpions of Judas Priest' gedeelte.
Ik denk dat de kans dat een van beide op herhaling komt vrijwel nihil is, en dus niet echt relevant.
Daarnaast vind ik het vrij onnodig om te benoemen welke bands iemand persoonlijk allemaal niet wil zien (op muzikale gronden), dan kunnen we wel bezig blijven..
Maar goed, zoals de meesten wel zullen weten, heb ik mij al vaker uitgesproken tegen 'band shaming', gatekeeping, en dat soort negatievere uitspraken.
Uitzonderingen daarop zijn er natuurlijk ook, bv. over de mogelijkheid en wenselijkheid van een headliner als Muse, wat interessante discussies op kan leveren. Voor gevestigde headliners als Scorpions en Judas Priest gaat dat echter niet op, daar spelen enkel herhaling en persoonlijke smaak een rol.
Een andere uitzondering is natuurlijk als het gaat om andere redenen dan de muziek, zoals met bands als Steel Panther, Pantera, Lindemann, Marilyn Manson en dus Falling In Reverse, waar je een heleboel van kunt vinden.