Graspop Metal Meeting 2025

Bij wie kan ik terecht voor Dream Theater tips? Waar moet ik beginnen. Help.
Metropolis pt.2 scenes from a memory !!
Op zn geheel opleggen, oogjes dicht en genieten.

Verder unpopular opinion: maar als je niet zo bekend bent met de band, dan is A Dramatic Turn Of Events wel een goeie start (bv. het nummer Outcry). Een toegankelijk album die heel wat typerende elementen verwerkt.

Verder Images & Words en Octaviarum zijn de meest bekende/geliefde albums.

Very popular. In some places. I'm not convinced Belgium is one of them, they have virtually no track record. At least Lindemann has sold out a Lotto Arena. FiR sold out 013 in Holland, but that is a small venue when you are talking about headlining festivals.

And of course, they're not even bothering to show for their 013 show, that'll do wonders for their popularity.

I find it quite annoying that bands don't have to put in the work anymore, don't have to pay their dues before they can climb to become headliners. It's an insult to hard working bands like Sabaton, Powerwolf, PWD and all those others who earned their well deserved place in the spotlights.
Ik zeg deze dingen enkel omdat ik ze als fan veel volg. Los van dat Ronnie een **** is. Oordeel zelf of ze lang genoeg actief zijn. We mogen blij zijn dat we geen sam fender, billie eilish, olivia rodriguez toestanden hebben. Enkele jaren actief en al headlinen.
wikipedia
2008–present
[th]
Years active​
[/th]​

• Haha
Waarderingen: Mark's Kal
Ik kan me erg vergissen, maar volgens mij is Pull Me Under van het album Images & Words wel een goed startpunt voor Dream Theater.
Oeps, lag een beetje achter blijkbaar, had even moeten F5-en.. 😅

Pull me under is natuurlijk ook echt een inkomertje en inkoppertje. 😁

Metropolis pt.2 scenes from a memory !!
Op zn geheel opleggen, oogjes dicht en genieten.

Verder unpopular opinion: maar als je niet zo bekend bent met de band, dan is A Dramatic Turn Of Events wel een goeie start (bv. het nummer Outcry). Een toegankelijk album die heel wat typerende elementen verwerkt.

Verder Images & Words en Octaviarum zijn de meest bekende/geliefde albums.
Heb dream theater één keer live gezien.
Ken ze al heel lang sinds dark eternal light. (toegankelijker nummer)
Het tweede nummer dat ik jaren later heb leren kennen is panic attack.
En wat was dat nummer ook weer van in de 40 minuten? Nee serieus... Moet dat ooit eens uitluisteren.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Valkuil van Dream Theater is dat de band uit hele goede muzikanten bestaat, maar dat ze tijdens een optreden dat ook allemaal even moeten laten horen. Niet altijd ten dienste van elkaar spelen.

Voor mij persoonlijk vette lineup .
Wat vinden jullie van de prijs ?
Dit jaar spijtig genoeg niet naar Graspop geweest .
Maar effe er 35€ bijlappen vind ik wel gedurfd.

Ik lees vaak "dit is toegankelijk werk van Dream Theater".

Heeft Dream Theater dan ontoegankelijk werk?

Ondanks het soleerwerk vind ik Dream Theater goed behapbaar.

Heb dream theater één keer live gezien.
Ken ze al heel lang sinds dark eternal light. (toegankelijker nummer)
Het tweede nummer dat ik jaren later heb leren kennen is panic attack.
En wat was dat nummer ook weer van in de 40 minuten? Nee serieus... Moet dat ooit eens uitluisteren.
Ik denk dat ik het live optrede van dark side of the moon bedoelde. Ik kan mis zijn. Weet neit of ze één nummer hebben dat in de 40 minuten duurt.

wat als.. De marquee nen upgrade krijgt a la the barn en The prodigy daar na 00.30 speelt? Of is dat ne verloren kost wegens nooit vol genoeg?
Daar is te weinig plaats voor op graspop, net zoals voor metal moose, er zijn nu al te weinig toiletten ze zouden daar beter een extra plek voor voorzien ipv een grotere marquee.

Buiten opeth, the prodigy en alestorm hoopte ik toch ook nog op devin townsend en unprocessed.
Edit: Ik vergeet volbeat met mijn volbeat t-shirt dat ik nu aanheb.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Users who are viewing this thread