Graspop Metal Meeting 2025

Last Train staat op zaterdag! een band die ik sinds 2017 volg, raar dat ze in Dessel gaan staan maar check die band!
30pagina's herlezen ga ik niet, maar de donderdag wil ik wel gaan, krijg ik nog verkocht aan de zwangere vrouw/net bevallen vrouw!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
The Prodigy blijft hardnekkig vasthouden aan de eis om op een mainstage te headlinen/af te sluiten. In die mate dat ze de laatste jaren vaker op festivals van het kaliber Dauwpop/Vestrock/Ronquieres stonden dan op de majors. Dus een plekje in de Marquee kan je 100% vergeten, en sub lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk, zeker op een festival met dubbele mainstage.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123
Korn staat op de poster op de bovenste rij en we weten ook dat dat niet klopt.
Is het ook niet gedeeltelijk omdat ze headline tours doen over heel europa, maar op graspop gaat dat geen headline tour zijn? En korn wil north stae toch als headline positie zien?
andere mogelijkheid: Beter voor de lay-out. Volgorde klopt toch nog altijd.
Ben gewoon aan het antwoorden in de volgorde dat ik lees dus ik loop altijd achter.

1. Er waren in elk geval gespreken met The Prodigy, hoe dan ook
2. Op zaterdag en zondag zijn ze niet vrij.
3. Terug verwijzend naar punt 1, niemand zegt dat er geen gespreken meer aan de gang zijn

Dat zijn 3 feiten

Kijkende naar deze feiten, zou The Prodigy niks zijn om nog te spelen na Powerwolf en Iron Maiden?

21 h 00 - 23 h 00: Iron Malden (S)
23 h 10 - 00 h 30: Powerwolf (N)
00 h 30 - 01 h 40: The Prodigy

Dit is 'dankzij' het feit dat Iron Maiden altijd zo vroeg wil spelen, eigenlijk een van de enige denkbare scenario's over de gehele Graspop lijn die ik ooit kan bedenken om The Prodigy te krijgen. Want de band wil een hoge positie maar de metalhead vind ze daar te onmetal voor maar staat wel open voor de muziek

Bezwaren ? Zeker! Volgens mij heeft het mainstage programma nog nooit zolang geduurd en weet ik bovendien niet of Graspop daar een vergunning voor kan krijgen en al helemaal niet in een niet weekend nacht. Maar als ik boeker was zou ik het althans op die manier proberen
De aankondigingen van zowel Iron Maiden als Powerwolf stellen expliciet dat ze hun podium afsluiten. Gaat dus niks meer na staan.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123
You‘re seriously underestimating the popularity of this band.

Very popular. In some places. I'm not convinced Belgium is one of them, they have virtually no track record. At least Lindemann has sold out a Lotto Arena. FiR sold out 013 in Holland, but that is a small venue when you are talking about headlining festivals.

And of course, they're not even bothering to show for their 013 show, that'll do wonders for their popularity.

I find it quite annoying that bands don't have to put in the work anymore, don't have to pay their dues before they can climb to become headliners. It's an insult to hard working bands like Sabaton, Powerwolf, PWD and all those others who earned their well deserved place in the spotlights.

• Leuk
Waarderingen: lennertw en MetalLimbo
Licht en schijnen.

Die donderdag is eigenlijk nog best aantrekkelijk, ware het niet dat Powerwolf een flinke domper als North-afsluiter. Met Deafheaven, Dream Theater, Iron Maiden, Julie Christmas (waattt), Motionless in White, Paradise Lost, Perturbator en The Raven Age zou je wel de dag doorkomen.

Vrijdag gaat al flink naar beneden. Eagles of Death Metal is een leuke toevoeging. Mooi dat Jerry Cantrell er nu eindelijk staat, Jinjer weer eens zien en met Villagers of Ioannina City heb je ook een fijne naam te pakken. Voor de rest snel vergeten.

Die zaterdag gaat, al vind ik het ook niet enorm overtuigend. Airbourne vind ik veel te hoog staan op veel line-ups, dus dat zal hier ook wel gebeuren. Amenra is goed, maar ook een beetje een makkelijke boeking. Eerste keer Cattle Decapitation op Graspop verbaast me wel, maar maakt de boeking niet minder vervelend. Filter is leuk om af te strepen. Heb niet zo gek veel met Korn helaas en Spiritbox, The Dead Daisies en The HU komen me net iets te vaak langs (al hoewel ze niet onaardig zijn).

Ik weet gewoon niet waar ik bij zondag moet beginnen. Katatonia, Krokus en Till Lindemann en dan heb je het wel gehad. Vind King Diamond en Savatage wel boekingen voor de rest, maar niet aan mij besteed. Till is misschien een zwakkere naam als headliner, maar dat wordt wel een show die je niet gaat vergeten (of vanwege de show zelf of vanwege het feit dat ie er überhaupt staat: u mag kiezen).

Om af te sluiten met een positieve noot: goed om zoveel first timers te zien! Is ook wel te zien dat ze het daar in ieder geval wat breder aan het trekken zijn. Wel opvallend dat sommige namen er nu pas voor de eerste keer staan, aangezien er een paar tussenzitten die al even meedraaien en ook gewoon tijdens verschillende zomers hebben getourd. Oh ja, en die nieuwe gelekte poster zou wel iets toevoegen, maar ook niet enorm veel.

Die donderdag is eigenlijk nog best aantrekkelijk, ware het niet dat Powerwolf een flinke domper als North-afsluiter. Met Deafheaven, Dream Theater, Iron Maiden, Julie Christmas (waattt), Motionless in White, Paradise Lost, Perturbator en The Raven Age zou je wel de dag doorkomen.
Dus je overweegt de donderdag ;)

Ik zie hier niets motionless in white in. Wel een afbeelding van pumba als ik in de vlugte kijk. Daar gaat mijn fantasie van het slecht zien... :D
Haha het is de album cover van het meest recente album van ze.
31 pagina's sinds vanochtend erbij. Wat heb ik gemist?

O ja. Donderdag ga ik erbij zijn mensen! Top dat Dream Theater er staat en met Deafheaven en Orbit Culture twee toppers erbij. En dan vaste krachten zoals Epica, Paradise Lost, Motionlessbin White en Flogging Molly en Alien Ant Farm als gekke paradijsvogel. Mooi dagje!
Top dat je er een dagje bij bent Jos!

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin
Licht en schijnen.

Vrijdag gaat al flink naar beneden. Eagles of Death Metal is een leuke toevoeging. Mooi dat Jerry Cantrell er nu eindelijk staat, Jinjer weer eens zien en met Villagers of Ioannina City heb je ook een fijne naam te pakken. Voor de rest snel vergeten.

Die zaterdag gaat, al vind ik het ook niet enorm overtuigend. Airbourne vind ik veel te hoog staan op veel line-ups, dus dat zal hier ook wel gebeuren. Amenra is goed, maar ook een beetje een makkelijke boeking. Eerste keer Cattle Decapitation op Graspop verbaast me wel, maar maakt de boeking niet minder vervelend. Filter is leuk om af te strepen. Heb niet zo gek veel met Korn helaas en Spiritbox, The Dead Daisies en The HU komen me net iets te vaak langs (al hoewel ze niet onaardig zijn).

Ik weet gewoon niet waar ik bij zondag moet beginnen. Katatonia, Krokus en Till Lindemann en dan heb je het wel gehad. Vind King Diamond en Savatage wel boekingen voor de rest, maar niet aan mij besteed. Till is misschien een zwakkere naam als headliner, maar dat wordt wel een show die je niet gaat vergeten (of vanwege de show zelf of vanwege het feit dat ie er überhaupt staat: u mag kiezen).

Om af te sluiten met een positieve noot: goed om zoveel first timers te zien! Is ook wel te zien dat ze het daar in ieder geval wat breder aan het trekken zijn. Wel opvallend dat sommige namen er nu pas voor de eerste keer staan, aangezien er een paar tussenzitten die al even meedraaien en ook gewoon tijdens verschillende zomers hebben getourd. Oh ja, en die nieuwe gelekte poster zou wel iets toevoegen, maar ook niet enorm veel.
Kan me hier wel aardig in vinden. Donderdag vind ik ook by far de sterkste dag. Ergens ook wel logisch, want daar zijn ook de meeste namen van bekend gemaakt. Vrijdag mist bijvoorbeeld nog bijna alle tentnamen (Marquee en Dome), als ik een blik werp op de eerste schets van de clashfinder van @theblackmadness. En daar staan voor jou volgens mij ook altijd wel de meeste interessante namen. Op zaterdag heb ik zelf ook nog Primordial, Imminence, Sylosis en vooral Lorna Shore waar ik naar uitkijk. En dan met Amenra, Spiritbox en The Hu erbij die jij al noemt, maakt het voor mij een prima dag. En op zondag pakt Savatage mij dus net wel, wat gelijk die dag kleurt omdat het zo'n unieke boeking is en eentje waar ik al jarenlang op hoop. Maar verder moet er op de undercard absoluut nog wel wat bij ja, naast Fit For An Autopsy, SHAV en Currents, die ik net ontdekt heb.

Ben wel benieuwd naar de rest van de line-up. Met de wetenschap dat er nog best wel wat bij gaat komen, valt het kwartje voor mij nu de goede kant op. Hopelijk nog een paar black/doom/post/prog knallers erbij op vrijdag en zondag en ik ga me prima vermaken!

wat als.. De marquee nen upgrade krijgt a la the barn en The prodigy daar na 00.30 speelt? Of is dat ne verloren kost wegens nooit vol genoeg?

• Thinking
Waarderingen: Pauly Robin
Won heeft bij prodigy ook nog geen stage neergezet.

Misschien sluiten ze de classic stage wel af
Was ik vergeten maar zou S zijn. Maar als Iron Maiden en Powerwolf allebei afsluiten, dan gaat dat niet gebeuren (nog even voor de mensen die het niet weten en voor de duidelijkheid , de headliner is niet altijd per definitie persee ook de afsluiter)

Dus je overweegt de donderdag ;)
Zeker niet, Zou een flinke klapper bij moeten, maar die gaat daar niet meer komen. Heb alle namen die ik daar opsomde ook al gezien, dus dat maakt het weer minder spannend.
Kan me hier wel aardig in vinden. Donderdag vind ik ook by far de sterkste dag. Ergens ook wel logisch, want daar zijn ook de meeste namen van bekend gemaakt. Vrijdag mist bijvoorbeeld nog bijna alle tentnamen (Marquee en Dome), als ik een blik werp op de eerste schets van de clashfinder van @theblackmadness. En daar staan voor jou volgens mij ook altijd wel de meeste interessante namen. Op zaterdag heb ik zelf ook nog Primordial, Imminence, Sylosis en vooral Lorna Shore waar ik naar uitkijk. En dan met Amenra, Spiritbox en The Hu erbij die jij al noemt, maakt het voor mij een prima dag. En op zondag pakt Savatage mij dus net wel, wat gelijk die dag kleurt omdat het zo'n unieke boeking is en eentje waar ik al jarenlang op hoop. Maar verder moet er op de undercard absoluut nog wel wat bij ja, naast Fit For An Autopsy, SHAV en Currents, die ik net ontdekt heb.

Ben wel benieuwd naar de rest van de line-up. Met de wetenschap dat er nog best wel wat bij gaat komen, valt het kwartje voor mij nu de goede kant op. Hopelijk nog een paar black/doom/post/prog knallers erbij op vrijdag en zondag en ik ga me prima vermaken!
Klopt inderdaad! Klein beetje donker, moeilijk en obscuur mag wel. Goed om te lezen dat je daarmee uit de voeten kan! Volgens mij zit er voor de meesten hier sowieso wel weer voldoende tussen om een weekend door te komen en daar doen ze 't toch voor. Hopelijk blijft dat kwartje goed vallen.

Eerste indruk van namen waar ik blij van word: Lorna shore, apocalyptica, heaven shall burn, jinjer, skillet, the hu, imminence, northlane, pertubator. En dat is nog even zonder de bands die ik wel leuk vind en wil zien als ik er toch ben, en alles wat ik nog niet (goed) ken.

Verder heb ik ook een poging gedaan tot een clashfinder: https://clashfinder.com/s/graspop25/

Ik zie The Prodigy nog steeds gewoon de marquee kunnen afsluiten, net als Pendulum dit jaar. De populariteit sinds het overleiden van Keith is behoorlijk gedaald. Vorig jaar stonden ze als headliner op Jera, wat qua formaat wel overeen komt. "Dance/Electro" als headliner op een metalfestival bekt nog een beetje raar, hoe vet ik The Prodigy, Pendulum, Carpenter Brut en Pertubator ook vind.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Pauly Robin en Nightrage
Mijn eerste ontdekking van deze line-up is Currents! Wordt consequent overal als metalcore omschreven, maar ik vind ze zelf ook nadrukkelijk in de djent/prog hoek thuishoren. Vette riffs, mooie melodieën en een uitstekende vocalist. Vooral zijn cleans vind ik super!

Jaa Currents is fantastisch. The death we seek is één van mijn favoriete metalcore albums dat in de laatste paar jaar is uitgebracht.
Heb ze zelf ook nog nooit live gezien overigens, dus had al gehoopt dat ze er zouden staan. Dat is alvast een must see voor mij.

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Jamel

Users who are viewing this thread