Graspop Metal Meeting 2025

Jaa Currents is fantastisch. The death we seek is één van mijn favoriete metalcore albums dat in de laatste paar jaar is uitgebracht.
Heb ze zelf ook nog nooit live gezien overigens, dus had al gehoopt dat ze er zouden staan. Dat is alvast een must see voor mij.
De afspraak die we hebben dat ik een keer met je mee ga naar een metalcore band kunnen we dan wat mij betreft al inlossen bij Currents! En anders zou Imminence daar ook onder vallen? Wel wat opties, in elk geval!

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
De afspraak die we hebben dat ik een keer met je mee ga naar een metalcore band kunnen we dan wat mij betreft al inlossen bij Currents! En anders zou Imminence daar ook onder vallen? Wel wat opties, in elk geval!
Als ik naar Graspop ga (lijkt het wel op momenteel, maar weet het over een paar dagen pas 100% zeker) dan ben ik zeker bij Currents en bij Imminence te vinden ja. Dus dat zal vast goed komen!

• On fire
Waarderingen: PreFXDesigns en Jamel
Hi iedereen, eeuwige meelezer hier. Mooie worp vandaag, maar ik mis toch wel enkele namen waar ik stiekem op had gehoopt. Vooral:
A Day To Remember (staat zowat overal deze zomer)
Polaris (grote fan, was top in Sint-Niklaas dit jaar)
Knocked Loose met Poppy (beiden met een nieuw album en die laatste met toch een verrassende make-over)
Landmvrks (pourquoi pas)
SOAD of BB (onwaarschijnlijk? Misschien. Maar Kamelot toonde vorig jaar wel dat onderhandelingen met BB mogelijk waren)
Sleep Token (exclusiviteitscontracten zijn stom.)
Wie is BB?
Oh breaking benjamin? Ken ik van naam... vliegangst, boot?

Ik zie The Prodigy nog steeds gewoon de marquee kunnen afsluiten, net als Pendulum dit jaar. De populariteit sinds het overleiden van Keith is behoorlijk gedaald. Vorig jaar stonden ze als headliner op Jera, wat qua formaat wel overeen komt. "Dance/Electro" als headliner op een metalfestival bekt nog een beetje raar, hoe vet ik The Prodigy, Pendulum, Carpenter Brut en Pertubator ook vind.
Niet alleen dankzij de dood van Keith, maar ze staan ook echt overal, dan is de exclusiviteit er op ten duur wel een beetje van af.

Dream Theater al jaren niet meer live gezien maar ik kan me herinneren van vroeger dat het toch meester muzikanten zijn.

Pull me under komt ook bij mij als eerste naar voor. En heb het lang moeten doen met de versie die plots stopt, gelukkig staat de goede op Spotify.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123
Bij wie kan ik terecht voor Dream Theater tips? Waar moet ik beginnen. Help.
Het is duidelijk dat Images en Words het album om mee te starten is inderdaad (voor de duidelijkheid, Pull me Under is het eerste nummer daarvan). Ik zou daarnaast ook Systematic Chaos aanraden, heb ik altijd een fijn album gevonden en volgens mij best toegankelijk.

Krokus, was toch gestopt ?
Savatage
Sacred Reich..

Hebben we op zondag een 80's podium 😀

vind het allemaal wel vet hoor King Diamond erbij

edit.

Daar passen de Dio disciples wel bij

Even mijn invulling van de FiR headline discussie, ze hebben 90 procent van hun succes gebasseerd op het album dat dit jaar is uitgekomen. Limp bizkit zou zeker groot genoeg moeten zijn voor headliner, maar kreeg sub positie mede vanwege showlengte en productie. Lijkt mij voor de hand liggend dat FiR nu een soortgelijke behandeling krijgt

You‘re seriously underestimating the popularity of this band.
Los van de persoonlijkheid, alleen de populariteit zou ik vooral veel dagticket fir mensen verwachten. Maar de typische trasher, black metal, heayv metal, prog fan zou fir al minder snel gaan luisteren. Wat minder volk naar de weide lokt. Het valt af te wachten. Slipknot fans zullen hun ook wel leuk vinden meestal, dus ben benieuwd.

Geen idee hoe hoog ik dit moet inschatten lijkt vrij huge te zijn in Amerika maar volgens mij heeft die nog nooit in Europa gestaan.
Dit lijkt ook zijn zwaarste werk, al de andere songs zijn meer typisch country.

Even mijn invulling van de FiR headline discussie, ze hebben 90 procent van hun succes gebasseerd op het album dat dit jaar is uitgekomen. Limp bizkit zou zeker groot genoeg moeten zijn voor headliner, maar kreeg sub positie mede vanwege showlengte en productie. Lijkt mij voor de hand liggend dat FiR nu een soortgelijke behandeling krijgt
Maar onze insider zegt dat ze headliner zijn en op de poster staan ze tussen de headliners. Dus het lijkt mij juist voor de hand liggend dat FiR headliner is.

Enkel afgaande op feiten: Omdat dit een gevoelig onderwerp is.
limp bizkit kortere set, geen productie
falling in reverse bestaat ook al jaren dus kan een langere set vullen
productie? Ze hebben pyros dus kan headline wel mogelijk zijn op deze feiten.

Aangezien Falling In Reverse de kleine zaaltjes moest cancellen omdat hun productie er zogenaamd niet in zou passen, kunnen ze maar beter met een gigantische show die north stage afsluiten, de verwachtingen zijn hoog. Als ze ook echt komen dan, dat moeten we nog maar afwachten.

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin
Mijn eerste ontdekking van deze line-up is Currents! Wordt consequent overal als metalcore omschreven, maar ik vind ze zelf ook nadrukkelijk in de djent/prog hoek thuishoren. Vette riffs, mooie melodieën en een uitstekende vocalist. Vooral zijn cleans vind ik super!

Jamel altijd hier voor de redding. ;)

• On fire
Waarderingen: Jamel

Users who are viewing this thread