Graspop Metal Meeting 2025

Hollywood Whore bekte net iets minder goed. ;)
Season 11 Ok GIF by One Chicago

Wel lachen dat FiR na Slipknot voor een kwartje volle wei zal staan. Zal Radke zijn ego goed doen dat.
Alleen heb ik Slipknot in al die jaren nog nooit de dag niet weten afsluiten. Dus moet iedereen FIR doorstaan om slipknot te zien... en als er nu iets eigen is aan Graspop, is het wel dat de eerste headliner vaak een voller terrein heeft dan de laatste headliner. Al weet ik niet of er iets invloed heeft op zo'n ego.

Hmmm ok.

Dan echt geen idee voor de zondag. Prodigy zou wel nog kunnen de vrijdag natuurlijk. Ná Slipknot. Al heb je daar ook wel de hoogheidswaanzin van Falling in Reverse.

Hopelijk The Prodigy en FiR tegelijkertijd 🤞🏻

Misschien was daar onenigheid, wou Graspop dit maar FiR wou niks anders tijdens hun headliner spot, zegt Graspop dan ben je toch mooi geen headliner.

• Leuk
Waarderingen: JamesBourbon
Denk dat blackmetal volgend jaar wel weer terug komt nu is het gewoon meer alcatraz en dat laten ze dan maar zo.
Maar misschien dit jaar nog wel. Er moeten nog ruim 40 namen bekend worden gemaakt.

We zitten pas op "93" exclusief leaks.

Het zal wel aan mij liggen maar ik ben totaal niet mee met de buzz over Korn. Staan toch op dezelfde positie op de gelekte poster als de officiële poster. Of mis ik iets?
Dat klopt, maar de plaatsing van de andere bands op beide posters in combinatie met de aankondiging van Korn als North headliner schept toch enige verwarring over wat nu het oorspronkelijke plan was met hen.

• Leuk
Waarderingen: won666 en JamesBourbon
Vorige editie zat ik te treuren bij Emperor en Dark Funeral omdat het er zo kalm was.
Klopt ja, viel mij met name bij Emperor ook op, was echt een beetje beschamend hoe leeg die Marquee was als je het vergelijkt met Kreator op dezelfde positie het jaar daarvoor.
Dream Theater is wel een heel leuke toevoeging voor mij op donderdag. Zouden die ook op 1 van de main stages staan? Zou wel echt balen zijn als die samen met Iron Maiden in de Marquee zouden spelen... verder die dag wel heel blij met Paradise Lost.
Ik zou Dream Theater als sub inschatten op basis van de poster positie. Is de eerste naam na alle headliners. Gezien hun populariteit (AFAS was stijf uitverkocht afgelopen weekend, en tot op het laatst gingen ook de tickets op swap nog boven de originele prijs over de toonbank) verdienen ze ook gewoon een zeer hoge spot op main.

Even mijn lijstje droppen wat ik wil zien.
  • Iron Maiden (donderdag 19 juni 2025 – South Stage);(Had ze eerst verwijderd, maar waarschijnlijk skip ik ze voor dream theater opeth of the prodigy ofzo.
  • !!Powerwolf (donderdag 19 juni 2025 – North Stage);
  • !!Slipknot (vrijdag 20 juni 2025 – South Stage);
  • !!Korn (zaterdag 21 juni 2025 – North Stage);
  • !Till Lindemann (zondag 22 juni 2025 – North Stage).

Airbourne, !!Alien Ant Farm, !!Amenra, Angelus Apatrida, !Apocalyptica, Beast In Black, !Charlotte Wessels (net ontdekt), Deafheaven, !!Dragonforce, !!Dream Theater, !Epica, !!!Falling In Reverse, !!Flogging Molly, Gloryhammer, Heaven Shall Burn, Imminence(had ze verward met persefone, maar klinken ook wel goed), In Flames, , Jinjer, Julie Christmas (net ontdekt), Katatonia(nog te ontdekken), !!Kim Dracula, King Diamond, !!Lorna Shore, Orange Goblin, Paradise Lost, Perturbator, !!!Psychonaut, Savatage (prog gedeelte es inluisteren), Spiritbox, Sylosis (na een snelle scan moet ik ze dringend inluisteren. (enige tips?) !!The Hu, Whitechapel.

Wat is de kans dat ik opeth en the prodigy kan zien als ze worden aangekondigd en falling in reverse niet moet skippen? Ik ga minstens 1 iemand mee hebben die speciaal gaat voor falling in reverse. Er zullen redelijk wat falling in reverse tickets kopers zijn verwacht ik. Vind ze leuk, maar vindt het alleen jammer dat Ronnie een eikel is.

Waarom klopt dat niet?
Sluiten mss niet af maar toch grootste naam vd dag? Ze gaan nie niet degraderen met de volgende worp..
Maar er komt nog een headliner voor de south stage. Dat is in principe de grotere naam is mij op dit forum altijd uitgelegd.
Maar misschien stappen ze daar vanaf, dat kan ook natuurlijk.

I really hope that The Prodigy still gets confirmed but the chance seems pretty slim… Either sub-headliner, Marquee headliner or some novel late-night-special thing we haven’t seen yet.

The latter would also clash with the „Band X closes North Stage“ messages we’ve seen with the recent headliner announcements.

Dream Theater is wel een heel leuke toevoeging voor mij op donderdag. Zouden die ook op 1 van de main stages staan? Zou wel echt balen zijn als die samen met Iron Maiden in de Marquee zouden spelen... verder die dag wel heel blij met Paradise Lost.
Samen met Iron Maiden in de Marquee lijkt me wel heel erg sterk, daar is die tent echt te klein voor.. 😝

Ik ben gematigd enthousiast. Als ik kijk naar de genres bij de bands, is er weer heel weinig bij voor de "muzieksnobs". Ik kan wel een goede portie metalcore, deathcore, nu-metal waarderen, maar heb graag afwisseling en die lijkt nu te ontbreken. Of het is met bands die ik dan weer matig vind zoals Tryptikon, of al heel vaak heb gezien zoals Amenra en Psychonaut.

Als Jimmy dan nog komt zeggen dat ze hun best zullen doen, dan krijg ik al schrik. Of juist hoop dat ze SOAD over laten vliegen voor een exclusieve show. Dus die laatste gedachte zorgt dat ik zaterdag wellicht tickets koop ;)
Seven Hours Of Violet
band van Shavo ( bassist van SOAD)
staat er al op zondag.

Even mijn lijstje droppen wat ik wil zien.
  • Iron Maiden (donderdag 19 juni 2025 – South Stage);(Had ze eerst verwijderd, maar waarschijnlijk skip ik ze voor dream theater opeth of the prodigy ofzo.
  • !!Powerwolf (donderdag 19 juni 2025 – North Stage);
  • !!Slipknot (vrijdag 20 juni 2025 – South Stage);
  • !!Korn (zaterdag 21 juni 2025 – North Stage);
  • !Till Lindemann (zondag 22 juni 2025 – North Stage).

Airbourne, !!Alien Ant Farm, !!Amenra, Angelus Apatrida, !Apocalyptica, Beast In Black, !Charlotte Wessels (net ontdekt), Deafheaven, !!Dragonforce, !!Dream Theater, !Epica, !!!Falling In Reverse, !!Flogging Molly, Gloryhammer, Heaven Shall Burn, Imminence(had ze verward met persefone, maar klinken ook wel goed), In Flames, , Jinjer, Julie Christmas (net ontdekt), Katatonia(nog te ontdekken), !!Kim Dracula, King Diamond, !!Lorna Shore, Orange Goblin, Paradise Lost, Perturbator, !!!Psychonaut, Savatage (prog gedeelte es inluisteren), Spiritbox, Sylosis (na een snelle scan moet ik ze dringend inluisteren. (enige tips?) !!The Hu, Whitechapel.

Wat is de kans dat ik opeth en the prodigy kan zien als ze worden aangekondigd en falling in reverse niet moet skippen? Ik ga minstens 1 iemand mee hebben die speciaal gaat voor falling in reverse. Er zullen redelijk wat falling in reverse tickets kopers zijn verwacht ik. Vind ze leuk, maar vindt het alleen jammer dat Ronnie een eikel is.
Mooi kijklijstje, veel overlap met mij

• On fire
Waarderingen: Pauly Robin
Waarschijnlijk een agent die goed zijn best heeft gedaan, maar heeft ook wel zijn redenen.

Het is wel een band die behoorlijk is gegroeid sinds de laatste keer dat ze op Graspop stonden

Voor de vorige Graspop doorkomst waren ze een support act van beartooth in de 013
Na de laatste doorkomst:
- Ze kondigen een melkweg show aan, in enkele minuten uitverkocht
- Ze voegen een extra show toe in de melkweg, in enkele minuten uitverkocht
- enkele maanden later kondigen ze een show aan in de main van de 013 als headline act, in enkele minuten uitverkocht (die shows in de melkweg hadden toen nog niet eens plaatsgevonden)

Kortom, het is gewoon een band die een hoop tickets verkoopt en hard groeit. Nu ben ik wel redelijk biased, want het is één van mijn favoriete bands, ook te zien aan mijn forum avatar, maar wat mij betreft wel zeer verdiend. Hun live shows zijn altijd geweldig.
Ik zie hier niets motionless in white in. Wel een afbeelding van pumba als ik in de vlugte kijk. Daar gaat mijn fantasie van het slecht zien... :D

• Haha
Waarderingen: Loek123
31 pagina's sinds vanochtend erbij. Wat heb ik gemist?

O ja. Donderdag ga ik erbij zijn mensen! Top dat Dream Theater er staat en met Deafheaven en Orbit Culture twee toppers erbij. En dan vaste krachten zoals Epica, Paradise Lost, Motionlessbin White en Flogging Molly en Alien Ant Farm als gekke paradijsvogel. Mooi dagje!
Als ik moest kiezen zou ik ook de donderdag nemen

• On fire
Waarderingen: Joslittel
1. Er waren in elk geval gespreken met The Prodigy, hoe dan ook
2. Op zaterdag en zondag zijn ze niet vrij.
3. Terug verwijzend naar punt 1, niemand zegt dat er geen gespreken meer aan de gang zijn

Dat zijn 3 feiten

Kijkende naar deze feiten, zou The Prodigy niks zijn om nog te spelen na Powerwolf en Iron Maiden?

21 h 00 - 23 h 00: Iron Malden (S)
23 h 10 - 00 h 30: Powerwolf (N)
00 h 30 - 01 h 40: The Prodigy

Dit is 'dankzij' het feit dat Iron Maiden altijd zo vroeg wil spelen, eigenlijk een van de enige denkbare scenario's over de gehele Graspop lijn die ik ooit kan bedenken om The Prodigy te krijgen. Want de band wil een hoge positie maar de metalhead vind ze daar te onmetal voor maar staat wel open voor de muziek

Bezwaren ? Zeker! Volgens mij heeft het mainstage programma nog nooit zolang geduurd en weet ik bovendien niet of Graspop daar een vergunning voor kan krijgen en al helemaal niet in een niet weekend nacht. Maar als ik boeker was zou ik het althans op die manier proberen

Users who are viewing this thread