Actualiteit

Ik houd een slag onder de arm.

En niet alsof de peilingen nu een heel rooskleurig beeld schetsen. PVV op harde winst.
Ja, is inderdaad maar de vraag of het er beter op wordt, tegelijkertijd is niks zo veranderlijk als de waan van de dag. Vorige keer nam de PVV een vogelvlucht nadat Yesilgöz de deur openzette naar extreemrechts en dat tenenkrommend moment dat Wilders een vrouw uit de bijstand misbruikte tegenover Timmermans. Als in, het kan allemaal heel gauw alle kanten op gaan (al is er wereldwijd wel een teneur..)

Anyway, het belooft weer roerig te worden.

Ik moet zeggen dat de eerste paar weken Trump best wel een doorlopend bier en popcorn evenement aan het worden is. Je kunt alles zeggen maar saai is het niet. Als meer rechts georiënteerd vind ik sommige zaken best wel geniaal.

• Verdrietig
Waarderingen: Timmetje en Nutellica
Ik zie mezelf ook als eerder rechts georiënteerd, maar heb voorlopig nog maar weinig geniaals gezien... Vooral de vrijspraak van alle Capitoolbestormers, wat mij betreft één van de zwartste dagen in de geschiedenis van de US, is eigenlijk gewoon waanzin. Als je 10 jaar geleden tegen eender welke Amerikaan, republikein of democraat, zou zeggen dat een president zou aanmoedigen om het Capitool te bestormen, dat dat vervolgens zou gebeuren en dat die president nadien gewoon nog eens herverkozen wordt... Ik denk dat iedereen je zou uitlachen. Dat overstijgt gewoon de fictie.

Ook rechts georiënteerd maar ik vind het ook grotendeels eng in plaats van goed. Vooral wat hierboven gezegd wordt over de Capitoolbestormers en wat hij van plan is in Gaza is van de pot gerukt. Als hij zo makkelijk denkt over andermans land vrees ik ook voor Oekraïne...

• Leuk
Waarderingen: EngineNr9
Ik moet zeggen dat de eerste paar weken Trump best wel een doorlopend bier en popcorn evenement aan het worden is. Je kunt alles zeggen maar saai is het niet. Als meer rechts georiënteerd vind ik sommige zaken best wel geniaal.
Het feit dat je de eerste weken als 'entertainment' ziet, zegt al genoeg en is daarom eigenlijk geen gesprek waard.

Ik zie mezelf ook als eerder rechts georiënteerd, maar heb voorlopig nog maar weinig geniaals gezien... Vooral de vrijspraak van alle Capitoolbestormers, wat mij betreft één van de zwartste dagen in de geschiedenis van de US, is eigenlijk gewoon waanzin. Als je 10 jaar geleden tegen eender welke Amerikaan, republikein of democraat, zou zeggen dat een president zou aanmoedigen om het Capitool te bestormen, dat dat vervolgens zou gebeuren en dat die president nadien gewoon nog eens herverkozen wordt... Ik denk dat iedereen je zou uitlachen. Dat overstijgt gewoon de fictie.
De president heeft aangemoedigd om te protesteren. Niet te bestormen. Dat hij weer herverkozen is ligt ook voor een groot gedeelte bij de democratische partij. Het ontmantelen van USAID, het dreigen met tarieven om daardoor extra beveiliging te krijgen aan de grens, het ontmantelen van de DEI onzin en het voordragen van ex-democraten vind ik best wel geniaal. De vrijspraak van de capitoolbestormers....tsja dat vind ik zelf ook niet helemaal kies maar goed...ik ben POTUS niet.

• Grrr
Waarderingen: Timmetje
Ook rechts georiënteerd maar ik vind het ook grotendeels eng in plaats van goed. Vooral wat hierboven gezegd wordt over de Capitoolbestormers en wat hij van plan is in Gaza is van de pot gerukt. Als hij zo makkelijk denkt over andermans land vrees ik ook voor Oekraïne...
Zoals Trump denkt is het heel hoog inzetten en in het midden uitkomen. Zie het Panama kanaal bijvoorbeeld. Qua Gaza zou ik voor een internationale vredesmacht zijn. Hamas gaat daar niet meer de regie krijgen. Dat is de bedoeling.

[..] wat hij van plan is in Gaza is van de pot gerukt. Als hij zo makkelijk denkt over andermans land vrees ik ook voor Oekraïne...
Genocide/etnische zuivering als opmaat naar elitair Centerparcs, ook weer geen heel gekke sprong als je de voorste rij zag tijdens de inauguratie.

Genocide/etnische zuivering als opmaat naar elitair Centerparcs, ook weer geen heel gekke sprong als je de voorste rij zag tijdens de inauguratie.
Genocide/etnische zuivering is datgene wat Hamas en 90% van Gaza wil. Een 2-staten oplossing is niet haalbaar. Nooit geweest.

Genocide/etnische zuivering is datgene wat Hamas en 90% van Gaza wil. Een 2-staten oplossing is niet haalbaar. Nooit geweest.
Dat het daar zonder hulp geen vrede gaat worden is allang duidelijk, maar om daar als een veel rijker land de boel in te nemen, het vervolgens vol te bouwen met hotels op de plekken waar net iemand zijn huis is weggeblazen en te doen alsof je de held bent, is niet wat ik als een goede oplossing zie...

Dat het daar zonder hulp geen vrede gaat worden is allang duidelijk, maar om daar als een veel rijker land de boel in te nemen, het vervolgens vol te bouwen met hotels op de plekken waar net iemand zijn huis is weggeblazen en te doen alsof je de held bent, is niet wat ik als een goede oplossing zie...
Zonder mij in de discussie te willen mengen; maar is dit niet weer zo'n voorbeeld van de luchtkastelen van Trump? Zijn eigen regering begon notabene al terug te krabbelen

Zonder mij in de discussie te willen mengen; maar is dit niet weer zo'n voorbeeld van de luchtkastelen van Trump? Zijn eigen regering begon notabene al terug te krabbelen
Laten we het hopen, mag voor nu wel even een rem op. Denk dat zelfs hij bij genoeg tegengas wel bezwijkt.

Het blijkt toch dat de werkelijkheid de fantasie weer inhaalt. Kanye heeft zich ook weer belachelijk gemaakt.
Screenshot_2025-02-07-21-08-30-253_com.android.chrome-edit.jpg

Users who are viewing this thread