Graspop Metal Meeting 2025

Ja hoor mij maakt het niet uit op welk podium al zal metal dome te klein zijn.
Voor de rest maakt het me niet uit dus headliner ook prima voor mij

Mainstage headliner, ze hebben vele europese fans, aan maandelijkse luisteraars gelijk aan Machine Head en Parkway Drive en het is simpelweg gewoon een grote / bekende band.

Ik zie het probleem niet.

Spoiler: Iron Maiden op GMM 2025!
😂
Dat was al bekend toen iron maiden zn tour bekend gemaakt werd

Sorry to interrupt the current flow of discussion and apologies if this sounds naive - but here are some queries from a first-timer (especially given the fact that we have a weekend to devote: :) ) :
1. Who are termed as headliners - the final acts of the day or (final - 1)?
2. How much of overlap to expect in terms of headliners, (headliners - 1), and (headliners - 2)?
3. Can someone outline how many stages are there and how are they panned out in terms of bands playing on a given evening in terms of headliners and such?
4. If someone has been to GMM and Sweden Rock how would you compare the two festivals - in terms of facilities, crowd, vibe, etc?

Sorry to interrupt the current flow of discussion and apologies if this sounds naive - but here are some queries from a first-timer (especially given the fact that we have a weekend to devote: :) ) :
2. How much of overlap to expect in terms of headliners, (headliners - 1), and (headliners - 2)?
3. Can someone outline how many stages are there and how are they panned out in terms of bands playing on a given evening in terms of headliners and such?
4. If someone has been to GMM and Sweden Rock how would you compare the two festivals - in terms of facilities, crowd, vibe, etc?
The schedule of last years fest should answer most of your questions:
Each day has two headliners. They work with double mainstage so no overlap between the headliners.
Metaldome and marquee are indoor stages and the jupiler stage and mainstages are outdoor.

@Joslittel kan misschien de laatste vraag wel beantwoorden

• Leuk
Waarderingen: bharatparikh
Ik ben geloof ik het enige exemplaar hier dat je vierde vraag kan beantwoorden.

Het veld van Graspop is wat groter dan Sweden Rock maar nog steeds compact zodat je redelijk snel van podium naar podium bent. Graspop heeft minder aankleding dan SR, vooral veel minder reclame achtige stands. Ik vind SR qua sfeer veel gemoedelijker maar bij Graspop gaat het publiek veel meer voor de shows. Over het algemeen is de sfeer bij optredens veel uitbundiger en gaat iedereen erin op. Neemt wel met zich mee dat het bij de podia drukker is dan op SR. Kortom: voor een fijnere muziekbeleving Graspop kiezen, voor een algemene chille sfeer met meer aankleding SR.

• Leuk
Waarderingen: bharatparikh en Loek123
Ja hoor mij maakt het niet uit op welk podium al zal metal dome te klein zijn.
Voor de rest maakt het me niet uit dus headliner ook prima voor mij
Dream Theater staat op veel festivals als "gewone naam", maar er hebben mindere namen op de North gestaan als afsluiter.
Dus met gebrek aan headliners, zou ik het wel acceptabel vinden.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Imagine Dragons in dit rijtje plaatsen? Heerlijk. Ik zie dan overigens weer geen verschil tussen Electric Callboy en Imagine Dragons dus wat dat betreft kan ik nog wel een beetje meegaan met jouw redenering 🤣
Dat is inderdaad wel een groot verschil. Maar het verschil tussen Muse en GNR is nog wel een stukje groter.
Maar ik wil uw ego niet kwetsen.

• Leuk
Waarderingen: Wardibal en Loek123
Vandaag was daadwerkelijk de dag!

Wat verwachten we maandag? Eerst Maiden of eerst Slipknot?
Ik geloof niet dat "Are you ready?!" of de nieuwe layout een hint is. Was vorig jaar "something's cooking" een hint naar Tool?

Ik geloof niet dat "Are you ready?!" of de nieuwe layout een hint is. Was vorig jaar "something's cooking" een hint naar Tool?
En toch denk ik dat het wel een hint is naar Korn🤞

• Winning
Waarderingen: Steph85

Ik denk eerder omdat het een vuurthema was..

Met het blauwe logo verwacht ik op zijn minst Eiffel 65 als headliner.
I'm blue dabbediedadei.... 🤪🤪🤪🤪

Weer een post dichter bij pagina 666

• Leuk
Waarderingen: Lars.

Users who are viewing this thread