Jouw eerste festival

Als jong gastje uit de buurt regelmatig met wat vrienden gaan rondhangen op de Steenweg, voordat ik in 2017 met mijn eerste vakantiejob eindelijk een ticketje kon kopen voor de donderdag van Rock Werchter.

Toen het rijtje: Cigarettes After Sex - Whitney - Mark Lanegan - Agnes Obel - Beth Ditto - Lorde - Arcade Fire - Kings Of Leon gezien en meteen verkocht. Sindsdien geen editie meer gemist op de weide.

Leuk om van iedereen te lezen!

Mijn eerste grote festival was Pinkpop 2007, ik was toen 13.
Ik ging met mijn moeder, die al vaker naar festivals was geweest met m'n pa. M'n vader is niet zo van de grote evenementen, dus die kreeg ze niet meer mee. We zijn in 2009 ook met zijn tweeën naar Lowlands geweest. Vanaf 2011 ging ik alleen met vrienden naar festivals. Wel zijn we nog een aantal keer samen op Lowlands en (vorig jaar) DTRH geweest, waar ze bij mij en mijn vrienden aanhaakte.

Op Pinkpop dat jaar hebben we o.a. Juliette & The Licks, Iggy & The Stooges, Muse, Wolfmother, Scissor Sisters en Arctic Monkeys gezien. Amy Winehouse zou dat jaar ook komen, die hebben we helaas nooit meer mogen zien.
Waar ik achteraf (toen ik nog meer muziek ging luisteren) flink van baalde is dat ik Linkin Park, Smashing Pumpkins, KoRn en Evanescene heb gemist, we gingen namelijk de laatste dag al na Arctic Monkeys weg, omdat ik de dag erna naar school moest.
Mijn eerste festival was ook Pinkpop 2007. Eigenlijk wist ik toen amper wat er speelde, en ging ik gewoon met vrienden mee. Ik vond The Kooks en Arctic Monkeys vooraf leuk en The Kooks in de tent blijft één van mijn favoriete festivalervaringen. Verder kende ik Muse en Smashing Pumpkins die toen afsloten eigenlijk helemaal niet zo. Marilyn Manson vond ik gaaf, ook omdat de wereld leek te vergaan door stortregen en onweer.

Sindsdien wel meer en meer hooked aan festivals. Pinkpop ga ik dit jaar voor het eerst missen. Verder alle, grote, festivals in Nederland meermaals bezocht (behalve het grootste festival, de zwarte cross). Ook in het buitenland meerdere festivals bezocht. Heerlijke hobby!

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
(behalve het grootste festival, de zwarte cross)
Wordt dan een keer hoog tijd lijkt mij ;) . Denk dat iedereen uit de randstad dit een keer moet doen, mits je van festivals houdt natuurlijk. Hele andere wereld hier in het oosten en totaal andere sfeer als bijna elk ander festival.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
In mijn puberjaren lokale boeren/oogstfestivals en bij de jaarlijkse bevrijdingsfestivals in Zwolle en Groningen de smaak gekregen en een ticket gekocht voor Rockin Park in Nijmegen, de editie van 2005. Daar in ieder geval actieve herinnering aan Simple Plan, Jamie Cullum, Keane, Lenny Kravitz en een indrukwekkend R.E.M.

Eerste weekendfestival was ook pinkpop 2007, maar heb daar een stuk minder herinnering aan. Weet daar nog een jonge Arctic Monkeys en de regen bij the Scissor Sisters te herinneren, net als een uitpuilende tent bij the Kooks. Ook de podiuminvasie bij Iggy Pop staat me nog bij. En een enorme kater op dag 2 kan ik me 18 jaar later ook nog voor de geest halen.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Wordt dan een keer hoog tijd lijkt mij ;) . Denk dat iedereen uit de randstad dit een keer moet doen, mits je van festivals houdt natuurlijk. Hele andere wereld hier in het oosten en totaal andere sfeer als bijna elk ander festival.
Het staat zeker nog op de lijst een keertje mee te maken!

• Leuk
Waarderingen: luluasas
Als zestienjarige naar Werchter '99, met o.a. Fatboy Slim, Chemical Brothers, Skunk Anansie, Soulwax, Marilyn Manson, Placebo en een onvergetelijke R.E.M..

Users who are viewing this thread