Graspop Metal Meeting 2024

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.111
1.401
Ik zie sowieso in veel lijstjes dat het stopt na Pendulum of Judas Priest.

Ik heb nu 36 lijsten verwerkt, waarvan er 24 mensen bij Judas Priest (13) of Pendulum (11) staan en bij beiden nog een klein groepje die beiden of een van twee deels willen zien. Terwijl daarna maar 9 mensen (en 1 deels) van deze 36 lijsten Five Finger Death Punch willen zien.

Bedenk daarbij natuurlijk wel dat er ook wel een paar lijsten bijzitten met dagtickets niet voor de vrijdag, maar zelfs dan is het een groot verschil met Tool (23 volledig en 5 deels), BMTH (22 volledig en 2 deels) en Machine Head (15 volledig en 6 deels; en nog wel een paar onbesliste clashes die niet verwerkt zijn).

Ik lees ook wel dat men al zegt "vooral populair bij de jongere generatie", maar het is ook niet dat wij hier op het forum een stel bejaarden zijn en als je de volledige loopschema's van iedereen erbij pakt, dan heeft elke band wel minimaal een persoon die het volledig wil zien (op Thy Art is Murder na dan). Met ook heel veel plekken waar je niet duidelijk kan zien dat wij als forum allemaal een specifieke looproute en dus smaak hebben.

Five Finger Death Punch is wat dat betreft misschien wel de grootste love it or hate it band die er is binnen de metal?
Bij thy art is murder (deathcore die je niet serieus kan nemen maar wel leuk is voor een keertje en de meesten die (een beetje fan zijn) al eens hebben gezien) die clashen dan wel gedeeltelijk met emperor, scorpions en machine head wat dan weer grote must sees zijn voor velen. Voor mij machine head en stukje emperor graag. Liefst helemaal. Maar een mens kan niet alles hebben zeker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.111
1.401
Ik post alleen nog maar de dagen dat ze goed weer voorspellen. haha

WO19-6​

20Ā° /12Ā°
25%

Overwegend bewolkt
RealFeelĀ®20Ā°
RealFeel Shadeā„¢19Ā°
Max. UV-index5 Matig
WindNO 13 km/u

DO20-6​

21Ā° /12Ā°
20%

Bewolkt met opklaringen
RealFeelĀ®23Ā°
RealFeel Shadeā„¢19Ā°
Max. UV-index8 Ongezond
WindNNO 15 km/u

VR21-6​

20Ā° /11Ā°
25%

Toenemende bewolking
RealFeelĀ®23Ā°
RealFeel Shadeā„¢19Ā°
Max. UV-index6 Ongezond (overgevoelig)
WindNW 7 km/u

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.598
11.924
Het opnemen van Crownshift in mijn schema was een gokje maar mijn god wat ben ik daar blij mee. Ik ben heel snel mijn hart aan het verliezen aan deze band. Die cd is fantastisch, heel divers! Het neemt je mee in het beste wat melodeath te bieden heeft waarbij elk nummer een andere vibe heeft, associaties met In Flames, Children of Bodom en ook Devin Townsend (Rule the Show) komen voorbij. En dan hebben ze ook nog een kraker van ruim 10 minuten lang. Eigenlijk verplichte kost voor een ieder die fan is van de genoemde bands.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.244
3.113
Het opnemen van Crownshift in mijn schema was een gokje maar mijn god wat ben ik daar blij mee. Ik ben heel snel mijn hart aan het verliezen aan deze band. Die cd is fantastisch, heel divers! Het neemt je mee in het beste wat melodeath te bieden heeft waarbij elk nummer een andere vibe heeft, associaties met In Flames, Children of Bodom en ook Devin Townsend (Rule the Show) komen voorbij. En dan hebben ze ook nog een kraker van ruim 10 minuten lang. Eigenlijk verplichte kost voor een ieder die fan is van de genoemde bands.
Ik heb niks te doen op dat moment, dus bedankt voor de tip xx
 
  • Leuk
Waarderingen: Imag en Joslittel

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.244
3.113
Speciaal voor Koekdoos nu al een spoorboekje gemaakt, services van mijn werk liggen toch plat.

Donderdag
- Brothers of Metal, of toch Night Verses? Zo vroeg op de dag al een clash :( Het zal waarschijnlijk Brothers of Metal worden.
- Erra
- Silverstein
- Shadow of Intent, jammer van Alien Weaponry
- Babymetal, tenzij het daar te hard stinkt naar ongewassen geeks
- Health
- Textures
- Hanabie, zelfs als het daar te hard stinkt naar ongewassen geeks
- Kvelertak, ook al heb ik hun ooit al in de Marquee gezien. Zal ongeveer dezelfde beleving worden vermoed ik, maar sommige van hun nummers zijn keiharde kleppers, en het is niet dat er op Heart gemosht gaat worden
- Ne Obliviscaris vs Megadeth, waarschijnlijk het eerste op aanraden van het forum, ook al heeft het forum soms ongelijk.
- Alice Cooper vs All Them Witches vs Polyphia, niet echt interesse in 1 van de 3, Alice Cooper zal waarschijnlijk de eerste afvaller zijn wegens te saai, wat betreft de andere twee zal het de keuze van het moment worden. Misschien moet ik gewoon gaan paaldansen in het Classic Rock CafƩ.
- Tool ofzoiets, nooit van die band gehoord.

Vrijdag (copy paste van mijn bericht van 2 weken geleden)

- Svartsot
- Brand of Sacrifice
- Drug Church
- Borknagar
- Stukje Hammerfall
- Dying Fetus
- Stukje Fear Factory
(jammer, ik wou ze volledig zien)
- Bruce Dickinson vs Vltimas (geen voorkeur momenteel)
- Avantasia vs Nile (ook kut, al kan ik Nile misschien gaan zien in Nederland in het najaar)
- Electric Callboy vs Fu Manchu (normaal zou dit sowieso een keuze voor Fu Manchu zijn, maar die komen al naar Maastricht, en een feestje bij Electric - - - Callboy met vrienden zal geen kwaad kunnen zeker?)
- Turnstile
- Judas Priest
(ik kijk er oprecht naar uit lol, wel spijtig van Biohazard)
- Vijf Vinger Dood Slag is niet nodig voor mij, tenzij mijn vrienden echt willen blijven plakken, maar ik ben er zeker van dat mijn vriendin dan ergens uitgeput op de wei ligt te slapen

Zaterdag
- Fleddy Melculy (ik word verplicht :( )
- Suffocation
- Flotsam and Jetsam
- Pestilence
- Frog Leap, maar dat is de pest kiezen boven de cholera (Steel Panther)
- Pain, Peter TƤgtgren het respect geven dat hij verdient.
- Mr Bungle, ook al gaan ze niks van California of Disco Volante spelen. Maar wie zegt er neen tegen Mike Patton, Scott Ian en Dave Lombardo? Wel jammer van Rotting Christ.
- While She Sleeps vs Uriah Heep. Ik vermoed Uriah Heep, While She Sleeps zal nog een keer of 8 naar Graspop komen.
- Architects vs Brutus. Zal waarschijnlijk het eerste worden wegens zeer beperkte interesse in het tweede. Sorry, forum.
- Blind Guardian
- Mini stukje Abbath
- Kamelot
- Mijn gezelschap zoeken bij BMTH en die zatlappen naar huis voeren

Zondag
- Wargasm
- Sanguisugabogg (geschreven zonder het op te zoeken, knap he!)
- Better Lovers, hopelijk trekt Greg Puciato meer volk dit jaar.
- Extreme. Geen idee waarom.
- Make Them Suffer
- Ihsahn
- Malevolence
- Crownshift
- The Black Dahlia Murder
- Karnivool
- Slaughter To Prevail
- Igorrr
- Emperor
- Machine Head

Zeer jammer dat die laatste 3 elkaar overlappen :(
 

ReasonsRemeain

Randprogramma
18 okt 2022
123
254
Ik post alleen nog maar de dagen dat ze goed weer voorspellen. haha

WO19-6

20Ā° /12Ā°
25%
Overwegend bewolkt
RealFeelĀ®20Ā°
RealFeel Shadeā„¢19Ā°
Max. UV-index5 Matig
WindNO 13 km/u

DO20-6

21Ā° /12Ā°
20%
Bewolkt met opklaringen
RealFeelĀ®23Ā°
RealFeel Shadeā„¢19Ā°
Max. UV-index8 Ongezond
WindNNO 15 km/u

VR21-6

20Ā° /11Ā°
25%
Toenemende bewolking
RealFeelĀ®23Ā°
RealFeel Shadeā„¢19Ā°
Max. UV-index6 Ongezond (overgevoelig)
WindNW 7 km/u

Thanks voor het delen!

Het weer, haast net zo belangrijk als de line up haha...

Welke bron gebruik jij? Zelf wel nieuwsgierig ook om de ontwikkelingen te volgen.

EDIT: Het is clickable zie ik haha, tijd voor koffie ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: King810

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
132
183
Fleddy Melculy wint zijn clash overduidelijk in ieder geval met bijna dubbele cijfers ten opzichte van de andere drie bands waarmee ze overlappen. En als je het alleen met Iron Allies vergelijkt, dan hebben ze 4x zoveel bezoekers van het forum (24 om 6)
Ik denk dat dit niet zoveel zegt hoor.
Ik heb geen lijstje gepost (en die zullen er wel meer zijn), dus het is een klein persentage van een kleine forumgroep.
Ik vind FM en IA allebei wel leuk. Maar staan best vaak in belgie/nederland, waardoor Iron Allies mijn voorkeur heeft.

Ik heb wel het idee dat er dit jaar veel "nieuwere" en "kleinere" acts staan. Niks mis mee, maar ik heb wel het idee dat er minder gevestigde bands staan.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.569
8.333
Volgens mij hebben ze stiekem ineens Scorpions meer speeltijd gegeven
Alle clashfinders laten zien dat deze eerst 90 minuten speelden van 21:50 tot 23:20
Nu beginnen ze 5 minuten eerder en eindigen ze 5 minuten later
Gelukkig wordt deze 10 minuten niet afgepakt van andere bands, enkel 5min minder voorbereiding voor de stage crew
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
490
538
Ik ben benieuwd hoe de belgische bands zullen scoren.
Ik zou dan meer naar een Benelux kijken.
Zowel Nederlandse als Belgische bands zijn regionale bands met internationale bekendheid.
Textures, Pestilence en John Coffey staan er ook. Zeker niet de minste namen.

Gmm doet inderdaad niet super veel met opkomende regionale bands, maar waarom zouden ze?
Ik zou zeggen, creeer een eigen feestje met je bands op de camping.
 
  • Leuk
Waarderingen: wess

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.569
8.333
Ik zie dat Avantasia hun tour op 5 juni begint, dus hopelijk komen we dan meer te weten over wie er mee op tour gaat?
Bij Kamelot begint de tour helaas pas op 20 juni (de graspop donderdag) en is graspop de tweede show van de tour. hier zullen we dus weinig te weten komen over wie ze mee nemen lijkt het op.
Voor dit soort artiesten en hun clashes is het toch wel fijn om te weten wie er mee op tour gaan
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en Joslittel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.590
6.588
Bij Kamelot begint de tour helaas pas op 20 juni (de graspop donderdag) en is graspop de tweede show van de tour. hier zullen we dus weinig te weten komen over wie ze mee nemen lijkt het op.
Mooie taak voor de thuisblijvers/dagticket bezoekers om ons daarover op de hoogte te brengen, vrijdag of zaterdag šŸ˜…
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.833
5.546
Het opnemen van Crownshift in mijn schema was een gokje maar mijn god wat ben ik daar blij mee. Ik ben heel snel mijn hart aan het verliezen aan deze band. Die cd is fantastisch, heel divers! Het neemt je mee in het beste wat melodeath te bieden heeft waarbij elk nummer een andere vibe heeft, associaties met In Flames, Children of Bodom en ook Devin Townsend (Rule the Show) komen voorbij. En dan hebben ze ook nog een kraker van ruim 10 minuten lang. Eigenlijk verplichte kost voor een ieder die fan is van de genoemde bands.
Idem, met iedere keer luisteren staan die steviger in mijn must-sees!
Baal wel hard van het half uur overlap met Ereb Altor, dat zal een momentbeslissing gaan worden, vrees ik..
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

SeeleyCaselli

Playlistbediener
19 mei 2024
13
14
Het punt was nu juist dat een aantal mensen van tevoren willen weten welke artiesten er wel/niet mee touren, om te beslissen welke act de voorkeur krijgt in een clash, dus dat werkt niet voor hen

Ik vind dat wel iets relevanter bij Avantasia dan bij Kamelot. Het hele concept van Avantasia is afhankelijk van gasten, terwijl Kamelot gewoon een band is met iets meer gastzangers dan gemiddeld, maar die ook perfect werkt als het enkel Kamelot is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken