Graspop Metal Meeting 2024

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.598
11.924
Ik vind de planning van de zondagavond toch wel spijtig. Ik voel me eigenlijk een soort van verplicht om 3 kwartier van Scorpions te kijken maar daarvoor moet ik kiezen in de triple clash tussen Deep Purple, Dark Funeral en Slaughter to Prevail. Dat had allemaal wat beter gespreid kunnen worden
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.190
8.339
Ik vind de planning van de zondagavond toch wel spijtig. Ik voel me eigenlijk een soort van verplicht om 3 kwartier van Scorpions te kijken maar daarvoor moet ik kiezen in de triple clash tussen Deep Purple, Dark Funeral en Slaughter to Prevail. Dat had allemaal wat beter gespreid kunnen worden

Stukje Igorrr dan niet beter?
 
  • On fire
Waarderingen: Pauly Robin

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.190
8.339
Na 59 lijsten komen we aan bij een spannende wedstrijd op elke dag tussen twee bands.
Elke dag heeft één clash waar het vrijwel gelijk staat en elke nieuwe lijst een doorslag kan geven, de donderdag heeft zelfs twee van dit soort clashes!

Wie wil zijn lijstje nog delen en een mogelijke tie-breaker/veroorzaker zijn? :D

Edit: de vrijdag zelfs ook 2 momenten, zie ik nu.
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
199
235
Na 59 lijsten komen we aan bij een spannende wedstrijd op elke dag tussen twee bands.
Elke dag heeft één clash waar het vrijwel gelijk staat en elke nieuwe lijst een doorslag kan geven, de donderdag heeft zelfs twee van dit soort clashes!

Wie wil zijn lijstje nog delen en een mogelijke tie-breaker/veroorzaker zijn? :D

Edit: de vrijdag zelfs ook 2 momenten, zie ik nu.
Ik ben benieuwd hoe de belgische bands zullen scoren. Omdat ik toch het gevoel meestal dat het forum graag Belgische talent aan het bod wil en vind dat Graspop dit veel weinig doet. ik deel deze mening. Dus hoe ga zich dit vertalen in de lijstjes :D

dus vooral benieuwd naar dit dus

spoil engine- pest control-defects
fleddy melculy-iron allies
Brutus-architects

waar gaan de meeste forum leden naar toe...

komen we tot een conclusie dat er reden zit waarom graspop niet voor Belgische bands gaat (ja ik weet het tis speculeren hé)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.190
8.339
Ik ben benieuwd hoe de belgische bands zullen scoren. Omdat ik toch het gevoel meestal dat het forum graag Belgische talent aan het bod wil en vind dat Graspop dit veel weinig doet. ik deel deze mening. Dus hoe ga zich dit vertalen in de lijstjes :D

dus vooral benieuwd naar dit dus

spoil engine- pest control-defects
fleddy melculy-iron allies
Brutus-architects

waar gaan de meeste forum leden naar toe...

komen we tot een conclusie dat er reden zit waarom graspop niet voor Belgische bands gaat (ja ik weet het tis speculeren hé)

Fleddy Melculy wint zijn clash overduidelijk in ieder geval met bijna dubbele cijfers ten opzichte van de andere drie bands waarmee ze overlappen. En als je het alleen met Iron Allies vergelijkt, dan hebben ze 4x zoveel bezoekers van het forum (24 om 6)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

SeeleyCaselli

Playlistbediener
19 mei 2024
13
14
komen we tot een conclusie dat er reden zit waarom graspop niet voor Belgische bands gaat (ja ik weet het tis speculeren hé)
Vorig jaar stonden er maar 2 Belgische artiesten en één van hen zorgde voor de meest chaotische drukte die Graspop ooit gekend heeft bij hun tenten. En dit jaar gaat die Metal Dome bij Brutus weer stampvol staan.

Uiteraard niet zo extreem als in 2023 bij Hellllllllmut, wel genoeg om te beseffen dat die tent te klein is voor Brutus... als ze ooit al mogen terugkeren, want het is en blijft Graspop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Cedric1996

Playlistbediener
22 jun 2023
11
39
Na 59 lijsten komen we aan bij een spannende wedstrijd op elke dag tussen twee bands.
Elke dag heeft één clash waar het vrijwel gelijk staat en elke nieuwe lijst een doorslag kan geven, de donderdag heeft zelfs twee van dit soort clashes!

Wie wil zijn lijstje nog delen en een mogelijke tie-breaker/veroorzaker zijn? :D

Edit: de vrijdag zelfs ook 2 momenten, zie ik nu.
Ik post straks mijn spoorboekje nog!
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.290
1.364
Binnen exact een maand is het zover. Graspop heeft zojuist een filmpje ter ere van de laatste maand op hun socials gezet. Ook nog eens ticketwarning, laatste vrijdag en zondag ticket gaan blijkbaar hard
 
  • Leuk
Waarderingen: King810

dogsoldierspoon

Playlistbediener
23 jun 2022
46
83
Eindelijk mijn planning afgewerkt, belooft weer een drukke Graspop te worden

Donderdag
Zal ik zoals eerder gepost dus helaas grotendeels moeten missen, maar ik hoop op een mirakel dus voor het zekere. Mijn Graspop enthousiasme kent momenteel een groot dipje, maar dat komt wel weer terug.

Brothers of Metal
Dominium
Silverstein
Amaranthe
Babymetal
Doro
(misschien stukje Textures in afwachting van Hanabie)
Hanabie
Heart
Alice Cooper
Tool

Skippen wegens clashes: Solence, Erra, Casey, Textures

Vrijdag

Dynazty
Lansdowne
Brian Downey's Alive and Dangerous
P.O.D.
Hammerfall
Bruce Dickinson
Avantasia
Electric Calboy
Tarja (na EC of meteen vanaf het begin, afhankelijk van hoe goed het mij bevalt)
Graveyard (deels, tot JP begint))
Judas Priest
Five Finger Death Punch

Skippen wegens clashes: Svartsot, Until I Wake, Khemmis, the Vintage Caravan, Fit for a King, Fu Manchu, Thursday, Pendulum

Zaterdag

Defects
Iron Allies
DeathbyRomy (I know)
Red
Ice Nine Kills
Frog Leap
Mammoth WVH of Pain (nog niet zeker, iemand tips?)
Glenn Hughes
Uriah Heep
Architects of Brutus (nog niet zeker, iemand tips?)
Blind Guardian
Wolfmother (tot Avenged Sevenfold begint)
Avenged Sevenfold (tot Kamelot begint)
Kamelot
Bring me the Horizon

Skippen wegens clashes: Flotsam & Jetsam, Steel Panther (erg jammer), While She Sleeps

Zondag

Future Palace
The Last Internationale
Atreyu
Dream State (stukje)
Extreme (stukje)
Black Stone Cherry
Vukovi (wat nog rest na Black Stone Cherry)
Rival Sons (wat nog rest na Vukovi)
Crownshift
Corey Taylor
Deep Purple
Scorpions
Machine Head

Skippen wegens clashes: Wargasm, Skynd, Body Count, Of Mice & Men
 

Cedric1996

Playlistbediener
22 jun 2023
11
39
Bij deze ook mijn spoorboekje. Al klopt dit nooit volledig, ik laat me meestal op het moment zelf leiden door wat er goed klinkt 😀

Do:
Brothers of metal - dominum - amaranthe - babymetal - doro - Kerry King - Heart - Ne Obliviscaris ( op aanraden van het forum) - stukje Megadeth - Alice Cooper - misschien nog een stukje Cavalera, afhankelijk hoeveel zin ik heb om het terrein over te lopen - anders volledige set van Tool meepakken

Vr:
Svartsot - lansdowne - Brian Downey - The vintage caravan - Hammerfall - Fear Factory - Bruce Dickinson - Avantasia - stukje Electric Callboy - Tarja - dan twijfel ik heel erg tussen Judas Priest en Pendulum. Judas Priest al een paar keer gezien, Pendulum nog niet en is ook geen band waar ik anders zo een kaartje voor zou kopen. Twijfel alleen of er nog een kans komt om Judas Priest daarna nog eens te zien.

Za:
Pest Control - Iron Allies - Flotsam and Jetsam - Frog Leap / Steel Panther, nog niet helemaal uit - Pain - Mr Bungle - Uriah Heep - Brutus - Blind Guardian ( jammer van Limp Bizkit, maar BG nog nooit gezien en staan hoog op men lijstje) - Wolfmother - Kamelot - misschien nog even kijken bij BMTH, geen fan van maar misschien weten ze me toch te overtuigen om nog te blijven

Zo:
John Coffey - The Last Internationale - totolicious, why not - Extreme - Black stone cherry - Ereb Altor / Body Count, hangt van het moment af - Deep Purple - Scorpions - Machine Head
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.111
1.401
Ik moet ook nog beginnen aan mijn spoorboekje. Heb je het over dat lijstje? Want ik ben niet bijgelezen, miojn excuses.
- Fleddy ga ik zeker zien.
- Ik heb karnivool - we are geluisterd van op de graspop site. Kan je de rest van zijn discografie ook daarmee vergelijken? Doet me een beetje denken aan haken.
- Ik ben mss wat laat met die opmerking, maar wat doen blind guardian en kamelot op de jupiler stage? Sinds wanneer is dat punk of metalcore of in dat genre?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.190
8.339
Ik moet ook nog beginnen aan mijn spoorboekje. Heb je het over dat lijstje? Want ik ben niet bijgelezen, miojn excuses.
- Fleddy ga ik zeker zien.
- Ik heb karnivool - we are geluisterd van op de graspop site. Kan je de rest van zijn discografie ook daarmee vergelijken? Doet me een beetje denken aan haken.
- Ik ben mss wat laat met die opmerking, maar wat doen blind guardian en kamelot op de jupiler stage? Sinds wanneer is dat punk of metalcore of in dat genre?

Heb het inderdaad over de spoorboekjes.

Die zaterdag met Blind Guardian en Kamelot op de jupiler is de tegenhanger van de mainstage waar je dan juist weer veel meer en zeker ook grote metalcore hebt staan op deze dag
 

dogsoldierspoon

Playlistbediener
23 jun 2022
46
83
Ik moet ook nog beginnen aan mijn spoorboekje. Heb je het over dat lijstje? Want ik ben niet bijgelezen, miojn excuses.
- Fleddy ga ik zeker zien.
- Ik heb karnivool - we are geluisterd van op de graspop site. Kan je de rest van zijn discografie ook daarmee vergelijken? Doet me een beetje denken aan haken.
- Ik ben mss wat laat met die opmerking, maar wat doen blind guardian en kamelot op de jupiler stage? Sinds wanneer is dat punk of metalcore of in dat genre?

Blijkbaar is het plan om de Jupiler Stage uit te breiden naar een 'volwaardiger' podium, er staan doorheen Graspop toch wat grotere namen op dat podium (ook de Cavalera broertjes bv).
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.735
5.087
Blijkbaar is het plan om de Jupiler Stage uit te breiden naar een 'volwaardiger' podium, er staan doorheen Graspop toch wat grotere namen op dat podium (ook de Cavalera broertjes bv).
Was vorig jaar toch al een volwaardig podium? Denk dat er evenveel plaats was als de marquee en als je het echt uitperst met het stuk voor de Dome er bij zelfs meer
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.762
3.686
Helaas, Xen zal er opnieuw niet bij zijn.

schermafbeelding-2024-05-20-om-13-49-02-png.8949
Schermafbeelding 2024-05-20 om 13.51.45.png
 

dogsoldierspoon

Playlistbediener
23 jun 2022
46
83
Was vorig jaar toch al een volwaardig podium? Denk dat er evenveel plaats was als de marquee en als je het echt uitperst met het stuk voor de Dome er bij zelfs meer
Vandaar 'volwaardiger', al zou ik zeggen dat er toch wat plaats te weinig was bij sommige acts (zoals Ice Nine Kills) en het geluid soms clashte met de Metal Dome. Denk ook groter podium en misschien schermen? Al ben ik hier niet zeker van. Anderen op het forum kunnen hier wel een beter antwoord op geven
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
624
774
Vorig jaar stonden er maar 2 Belgische artiesten en één van hen zorgde voor de meest chaotische drukte die Graspop ooit gekend heeft bij hun tenten. En dit jaar gaat die Metal Dome bij Brutus weer stampvol staan.

Uiteraard niet zo extreem als in 2023 bij Hellllllllmut, wel genoeg om te beseffen dat die tent te klein is voor Brutus... als ze ooit al mogen terugkeren, want het is en blijft Graspop.
Vorig jaar stonden 7 belgische bands op de affiche btw
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken