Graspop Metal Meeting 2024

festivalryo

Support act
9 feb 2019
870
1.724
Maar in een jaar waar er een "headlinerdroogte" is op de hardere festivals, verwacht je toch dat Download en RAR/RIP (die vorig jaar Metallica en Foo Fighters exclusief boekten) met geld smijten naar Tool om die op hun affiche te zetten. Waarom die festivals niet en GMM/Copenhell wel?
I don't know about Download but I heard that Tool's 2019 RAR/RIP announcement didn't move enough tickets to match the cost of booking them or at least not as much as they had hoped. Keep in mind that RAR has a different target audience than most metal-festivals. They sell many tickets with German headliners like Die Ärzte and other cheaper acts whereas the average Tool fan isn't really all that interested in the festival and would rather see them someplace else.

I found it hard to believe but apparently the cost-benefit-ratio is off, plain and simple.

Obviously, it's a different story for metal festivals like Hellfest or Graspop.
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
235
422
Met tool wordt het mogelijks wel interessant

Hebben we 4 headliners met
Tool
Avenged sevenfold
Bring me the horizon
Judas priest

Qotsa kan ook nog altijd om de dagen die tool niet hebben wat op te waarderen
Ik zie eerlijk gezegd ook within temptation een main 2 terug headlinen.

Maar dat laat ons nog altijd met 2 mystery headliners.

Sabaton moet ik de eerste bewijzen nog voor zien, machine head en Parkway drive hebben we dit jaar al gehad en eerlijk gezegd missen we wel wat classic rock in deze opstelling
We missen niet alleen classic rock naar ook gewoon goeie harde metal😂. Met deze headliners zou ik mijn kaartje nog niet gratis willen hebben. Dus als ze zoiets boeken moet er echt een dijk van een undercard staan om het aantrekkelijk te maken. En nee dat is geen classic Rock😂
 
  • Wow
  • Leuk
Waarderingen: jahallo en SulpherSouls

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.676
3.501
Ik heb het ook niet alleen over GMM. Maar het valt mij op dat Within Temptation vaak op festivals staat tussen de hardere acts. En dan komen ze soft over. En dat is jammer voor een band die zoveel meer in zijn/haar mars heeft. Ik denk dat WT gigantisch goed in de Marquee zou staan
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
235
422
Ik heb het ook niet alleen over GMM. Maar het valt mij op dat Within Temptation vaak op festivals staat tussen de hardere acts. En dan komen ze soft over. En dat is jammer voor een band die zoveel meer in zijn/haar mars heeft. Ik denk dat WT gigantisch goed in de Marquee zou staan
Daar zijn ze te groot voor denk ik? Afgelopen jaar Delain was ook meer dan prima. Maar WT wil alleen als headliner MS denk ik?
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek en PreFXDesigns

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.676
3.501
I don't know about Download but I heard that Tool's 2019 RAR/RIP announcement didn't move enough tickets to match the cost of booking them or at least not as much as they had hoped. Keep in mind that RAR has a different target audience than most metal-festivals. They sell many tickets with German headliners like Die Ärzte and other cheaper acts whereas the average Tool fan isn't really all that interested in the festival and would rather see them someplace else.

I found it hard to believe but apparently the cost-benefit-ratio is off, plain and simple.

Obviously, it's a different story for metal festivals like Hellfest or Graspop.
I like to agree with you. I dont think Tool is al mega ticket seller for a festival like GMM.
But i like to be proven wrong.
Goddomme. Godawful English on my part.
#sorry. Fucking phone
 
  • Haha
Waarderingen: Rockbeer

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
136
185
We missen niet alleen classic rock naar ook gewoon goeie harde metal😂. Met deze headliners zou ik mijn kaartje nog niet gratis willen hebben. Dus als ze zoiets boeken moet er echt een dijk van een undercard staan om het aantrekkelijk te maken. En nee dat is geen classic Rock😂
A7x en JP zijn gewoon heavy metal hoor, JP is zelfs de grondlegger. Hardere metalgenres als headliner is vrij uniek te noemen hoor. Slayer, Machine Head, Gojira, PWD, King Diamond, inflames en Emeror zijn goede bands, maar als headliner komt het meer over als zwaktebod "er waren geen grote Metal/rocknamen beschikbaar".
Tool is progressieve metal, maar ik snap je punt, ze zijn een beetje "saai?".
BMTH is erg divers, maar is ook niet mijn band.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
359
735
Tja, Tool verkoopt het Sportpaleis op 5 minuten uit, dat is toch iets wat alleen bands als System of a Down, Rage Against the Machine of Metallica ook lukt. Zelfs Iron Maiden of Slipknot lukt dat niet (of toch niet op 5 minuten). En die andere potentiële headliners worden waarschijnlijk niet eens in het Sportpaleis gezet.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.776
12.447
Tool op de bewuste RaR 2019 gezien. Het was inderdaad niet druk maar het was ook pleuriskoud die avond. Hele indrukwekkende show maar de meeste van de groep vonden het wat saai en sub Smashing Pumpkins beter. De mannen verzetten een berg tickets maar zijn wel een acquired taste
 

TNFke

Support act
16 jan 2014
827
803
Tja, Tool verkoopt het Sportpaleis op 5 minuten uit, dat is toch iets wat alleen bands als System of a Down, Rage Against the Machine of Metallica ook lukt. Zelfs Iron Maiden of Slipknot lukt dat niet (of toch niet op 5 minuten). En die andere potentiële headliners worden waarschijnlijk niet eens in het Sportpaleis gezet.
Ben geen grote Toolfan, maar als ze die booken kunnen ze erna/ervoor zetten wie ze willen, het zal toch uitverkopen.

Zou perfecte scenario zijn om een Amenra te laten afsluiten.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
290
601
I like to agree with you. I dont think Tool is al mega ticket seller for a festival like GMM.
But i like to be proven wrong.
Goddomme. Godawful English on my part.
#sorry. Fucking phone
2022 was geen bijzondere line-up qua headliners maar was toch uitverkocht. Denk dat je met Tool wel wat extra’s hebt hoor, kans dat het weer gewoon uitverkoopt is groot denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.456
4.777
Maar zou Tool echt een headliner op GMM zijn? Ik voel dat ik een discussie ga uitlokken hier.......Geweldige band. Live een belevenis! Maar afsluiter na een dag beuken en rammen? Jullie zeggen het maar. Volgens mij is Tool een band die je moet ondergaan qua belevenis.
Is geen discussiepunt hoor. Tool is gewoon headliner. Mag Graspop in hun handjes knijpen als ze ze hebben.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.456
4.777
Jij snapt precies wat ik bedoel Jamel. Hetzelfde gebeurd met Within Temptation. Die wordt na Slayer geprogrammeerd. Vond ik zo'n afknapper. Maar doet de band tekort. Dus ik snap Tool echt! Maar daarna een oppepper om de energie er weer in te beuken
Je hebt nooit een tool concert gezien denk ik? Op Werchter was daarna echt geen oppepper nodig hoor.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.766
3.518
Ben geen grote Toolfan, maar als ze die booken kunnen ze erna/ervoor zetten wie ze willen, het zal toch uitverkopen.

Zou perfecte scenario zijn om een Amenra te laten afsluiten.
Amenra, daar hebben we onze relatief nieuwe headliner! Zou wat bij betreft heel erg veel beter passen dan een Eskimo Callboy, Alestorm, Maneskin of wat dan ook.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.676
3.501
Je hebt nooit een tool concert gezien denk ik? Op Werchter was daarna echt geen oppepper nodig hoor.
Klopt helemaal Paddy. Maar daarom gaf ik ook al aan; geweldige band, maar moet je smaak zijn. Toen ik vanmiddag aan zoonlief vertelde dat Tool heel misschien op GMM staat ging hij al helemaal uit zijn plaat. Geweldig toch? En ik heb hem meegesleept naar zoveel metal bands. Dus komt het er op neer dat mijn wederdienst is om met hem Tool te zien
Vandaar mijn vraag hier eerder op het forum. Ik ga ze sowieso kijken. Zeker meer benieuwd naar als BMTH of Avenged.
Dan heb ik zeker meer respect voor Tool.
#Old man😜
 

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
206
313
Op Hellfest stond Slayer voor Tool.Werkte voor mij prima,eerst het gebeuk van Slayer en daarna de knallende ritmes van Tool.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en Paddy

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
338
710
Ik heb het ook niet alleen over GMM. Maar het valt mij op dat Within Temptation vaak op festivals staat tussen de hardere acts. En dan komen ze soft over. En dat is jammer voor een band die zoveel meer in zijn/haar mars heeft. Ik denk dat WT gigantisch goed in de Marquee zou staan
Dat komt denk ik meer omdat WT ook best wel soft is in vergelijking met veel andere bands.
Epica dit weekend gezien op Rock Circus en het is niet mijn ding, maar dat was zeker wel een potje heftiger dan WT headliner op GMM 2022. Zelfde geldt voor Nightwish die ook veel meer variatie lijken te hebben.

Wil niet zeggen dat het geen goede muzikanten zijn, maar ik loop na een nummer of 3 echt weg.
(Gangbaarder is denk ik een beter woord dan soft. Het is wat gangbaarder aka niet zo spannend en komt dan soft over).
 

Elisa Day

Playlistbediener
17 jul 2023
43
98
Ben geen grote Toolfan, maar als ze die booken kunnen ze erna/ervoor zetten wie ze willen, het zal toch uitverkopen.

Zou perfecte scenario zijn om een Amenra te laten afsluiten.
We komen zo langzamerhand wel ergens. Dat zou echt heerlijk zijn!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken