Graspop Metal Meeting 2024

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
235
422
A7x en JP zijn gewoon heavy metal hoor, JP is zelfs de grondlegger. Hardere metalgenres als headliner is vrij uniek te noemen hoor. Slayer, Machine Head, Gojira, PWD, King Diamond, inflames en Emeror zijn goede bands, maar als headliner komt het meer over als zwaktebod "er waren geen grote Metal/rocknamen beschikbaar".
Tool is progressieve metal, maar ik snap je punt, ze zijn een beetje "saai?".
BMTH is erg divers, maar is ook niet mijn band.
MH, Gojira en PWD een zwakte bod??? Man dat waren de beste HL in de afgelopen 10 jaar😂 Judas Priest is inmiddels toch wel headliner af hoor. Ik snap best dat er wat diversiteit moet zijn maar minimaal 1 echt hardere naam zoals LoG zou prima kunnen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.766
3.518
Wordt er eigenlijk ook iets geroepen over het moment waarop Tool z'n tour eruit gaat gooien?
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
FF bijgelezen

Tool zou fantastisch zijn.
Maar vrees er toch voor dat ze RW aandoen.

Rockville heeft voor mij persoonlijk echt formidabele line-up.
Al staan er rappers op (ik ben ook wel liefhebber van dat genre),dat deert me niet.
Moest ik in de States leven,ik zou direct een ticketje boeken.

Vind het wel opvallend dat In This Moment vrij groot staat op affiche.
Wat voor mij mag doorkomen:
Cypress Hill
Mushroomhead
Wage War
Breaking Benjamin (vliegangst zanger is wel rem)
Miss May I
Lacuna Coil
In This Moment
Mudvayne
Nonpoint
Adema (wist zelfs niet dat die nog bestonden)
Citizen Soldier
Thrown
Stick To Your Guns
Falling In Reverse
Evanescence
Slaugher To Prevail (wel geen fan van om eerlijk te zijn)
A Day To Remember
Limp Bizkit
Anthrax
Polyphia
Electric Callboy
P.O.D
Shadows Fall
Apocalyptica
Of Mice & Men
Kittie (surprise voor mij,dacht ook dat die al niet meer bestonden)
All That Remains
Fear Factory
Currents
Theory Of A Deadman


damn,bijna volle line-up.
Sorry ik ben ook een nu-metal adept.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.739
8.655
zie heel veel Falling in Reverse voorbij komen in de lijstjes
vraag me echt af wat voor zalen die zouden spelen hier, en hoe hoog ze op de festivals zouden staan
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
131
207
Vorige maand voor de 1ste keer TOOL gezien in het voorprogramma van METALLICA, moet zeggen was redelijk indrukwekkend. Niet te geloven dat ze beiden volgend jaar op Graspop kunnen staan, allée met de nadruk op kunnen, hé!
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en Chronicbias

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.884
6.121
Misschien is het vloeken in de kerk. Maar is Tool kwa populariteit niet wat geminderd? Natuurlijk een volwaardige headliner hoor. Maar toen in 2019 kwamen ze “na jaren lang wachten” terug. Toen in 2022 nog en nu in 2024 weer? Of zouden die shows voor nog meer fans gezorgd hebben?
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.323
3.273
Misschien is het vloeken in de kerk. Maar is Tool kwa populariteit niet wat geminderd? Natuurlijk een volwaardige headliner hoor. Maar toen in 2019 kwamen ze “na jaren lang wachten” terug. Toen in 2022 nog en nu in 2024 weer? Of zouden die shows voor nog meer fans gezorgd hebben?
Hebben het sportpaleis in 5 minuten uitverkocht, dat doet geen enkele headliner van de voorbije editie.
Zelfs als ze geminderd zijn in populariteit bezitten ze hoogstwaarschijnlijk nog meer dan genoeg aantrekkingskracht.
 

Jeroen

Randprogramma
9 feb 2015
105
102
Als groot Tool fan kan ik alleen maar meehopen.. maar was het niet zo dat die Maynard nu juist bezig was met dat vreselijke Puscifer van hem, en Perfect Circle weer zou reanimeren? Past ook in het ritme, één keer in de 390 jaar een album met tour van Tool, dan weer de andere...
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.742
Als groot Tool fan kan ik alleen maar meehopen.. maar was het niet zo dat die Maynard nu juist bezig was met dat vreselijke Puscifer van hem, en Perfect Circle weer zou reanimeren? Past ook in het ritme, één keer in de 390 jaar een album met tour van Tool, dan weer de andere...

Ze hebben zelf bekend gemaakt met Tool naar Europa te komen, dus het is alleen de vraag of ze naar Graspop gaan
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken