Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
In mijn haast gauw een P gekozen zonder er echt bij na te denken en te realiseren dat deze naam nog beschikbaar was!

Na mijn vroege positie in de eerste rond bij de P heel erg hard lopen duimen dat ze niet gekozen ging worden en ik een vroege spot ging krijgen in ronde 2. En zo geschiedde. Al bijna 50 (!!) jaar is The Godmother of Punk actief waarbij ze op kenmerkende wijze het publiek keer op keer weet te betoveren. Het in 1976 uitgebrachte album Horses is tijdloos en heeft een grote impact gehad, bijvoorbeeld op Michael Stipe die daardoor besliste een band te willen beginnen. Daarnaast hebben nog talloze artiesten Patti genoemd als grootste inspirator. Patti heeft op haar beurt een bijzondere relatie, op zowel persoonlijk als professioneel gebied, met Bob Dylan. Toen Dylan in 2016 de Nobelprijs voor de Literatuur won, en naar eigen zeggen niet aanwezig kon zijn wegens andere verplichtingen, verving Patti hem tijdens de uitreiking. Dit ging wegens zenuwen niet helemaal vlekkeloos en dat maakt het in onze ogen eigenlijk nog iconischer. Met heel veel liefde kondigen we hierbij Patti Smith aan en zal zij op dezelfde dag als Dylan het podium betreden :)

Een van de beste, zo niet de beste bluesgitarist ooit komt Classic Wings verblijden met een optreden. Grondlegger van Fleetwood Mac en bijvoorbeeld de geweldige nummers als Oh Well, Black Magic Woman en Albatross op zijn naam staan. Er is een mooie tent spot open voor hem, anderhalf uur voordat Zappa komt spelen.

Peter Green.png

(nog steeds @WesleyNoH die aan de beurt is ;) )

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Een redelijke obscure band uit de jaren 60 met één hit? Je moet vooral doen wat je zelf wilt natuurlijk maar dat is nogal hoog. Veel grotere generatiegenoten zoals The Animals en The Sweet (oke, dat is een decennium later) heb ik op lokale dorpsfeesten zien spelen waar iedereen dronken is.
Ik baseerde het op de poster van Arrow Classic Rock festival uit 2004 waarbij ze bij hun dag als eerste werden genoemd. Boven een bijv. Yes, Heart en Golden Earring. Nu kan het zomaar zijn dat ze geen headliner waren (ze hebben bijv ook in Weert en Helmond gespeeld, niet de grootste zalen) maar dat idee kreeg ik van die poster tijdens mijn research. Vandaar mijn bijna als sub boeking, wat ik te hoog voor ze vond en daarom geschakeld naar andere bands.

Ik vind het prima dat ze bij jou als opener staan, het was alleen even verbazing vanuit mijn eigen bevindingen. Podium opener is precies wat ik hun zelf zal inschatten.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
PWFestivalPortland.png

Belgisch hoort thuis op het PurpleWhiteFestival als we de organisator moeten geloven en dat werd al bewezen met enkele eerdere boekingen. Op zaterdag kleurt het nu nog wat meer zwart-geel-rood. Portland zal namelijk als tweede op LoW stage spelen op deze dag. Daarna volgen The Radar Station, Zwangere Guy en Norah Jones. Tussen die twee laatste is nog een opening voor een andere artiest. De mensen van Portland leerden elkaar kennen op de PXL Hogeschool van Hasselt. Ondertussen mochten ze al op de vele Belgische festivals spelen en nu komt daar alweer een mooie plek bij.

VR: The Vamps - Inhaler - John Legend - Lewis Capaldi - Chase & Status - Tame Impala - Arctic Monkeys
ZA: Portland - The Radar Station - Sylvie Kreusch - Dotan - Air Traffic - The Hives - Zwangere Guy - Olivia Rodrigo - Years&Years - PJ Harvey - Norah Jones - Bon Iver - The War on Drugs - Green Day
ZO: Meskerem Mees - IBE - The Used - The Van Jets - Band of Horses - The 1975 -Franz Ferdinand - The Killers - Ed Sheeran

De hele line-up: https://clashfinder.com/s/purplewhitefestival

@randyrw @mattman

Was de hele dag beschikbaar, maar deze avond avondschool, mijn excuses.

Onze volgende aankondiging is een gitaar virtuoos die al jaren meegaat. In de begeleidingsband van David Bowie, maar ook solo, of met eigen band. Hij werkte samen met talloze grootheden uit de muziekgeschiedenis, zoals Jerry Lee Lewis en George Harrison. Met die laatste deelt hij een podium op onze zondag. De enige echte PETER FRAMPTON BAND!

ZONDAG 3 JULI
Main: The Beatles - Cream - The Yardbirds - Peter Frampton Band
Marquee: Stevie Nicks - Eels - Death Cab for Cutie - Isobel Campbell & Mark Lanegan - Kurt Vile & The Violators
Boogie: Primal Scream - 2 Belgen

frampton.jpg

@mattman - @theblackmadness

Het moordende tempo van de eerste ronde langs de letters hebben we nog niet echt te pakken he, is iedereen al verzadigd of steeds meer mensen niet meer aan het thuis werken? ;)
Of iedereen zit gewoon die prachtige versie van Reckoner te beluisteren. op repeat. :p

Users who are viewing this thread