Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Gewoon een beetje geduld hebben met z’n allen :LOL:

Je moet ook een beetje geluk hebben hoe het uitkomt. In de eerste helft had ik vaak dat het mooi buiten werk tijd mijn beurt was, maarja, zal niet altijd zo uitkomen.

• Leuk
Waarderingen: Rikkie
En na een dag vruchteloos wachten mogen we natuurlijk op een moment dat het niet uitkomt! Als Nederlander ben ik maar wat jaloers op de Belgische zware metalen scene. Wat komt daar toch veel talent vandaan met rijke, inspiratievolle en complexe muziek. Zoals we het bij Jozzfest graag zien! Deze jonge band is hier een uitstekend voorbeeld van zag onze scout vorig jaar op Alcatraz. Als opener van de Marque op de afsluitende dag presenteren we met trots Psychonaut!

@warriorandweirdo

En na een dag vruchteloos wachten mogen we natuurlijk op een moment dat het niet uitkomt! Als Nederlander ben ik maar wat jaloers op de Belgische zware metalen scene. Wat komt daar toch veel talent vandaan met rijke, inspiratievolle en complexe muziek. Zoals we het bij Jozzfest graag zien! Deze jonge band is hier een uitstekend voorbeeld van zag onze scout vorig jaar op Alcatraz. Als opener van de Marque op de afsluitende dag presenteren we met trots Psychonaut!

@warriorandweirdo
En terecht jaloers, een van de vele topbands

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Voor deze bekendmaking heb ik twee vragen:
1. Hoe kan het zijn dat deze band nog niet gekozen is?
2. Wat haalde ik in mijn hoofd om deze act in de vorige ronde te laten lopen?

De volgende act gaat vanaf het begin van deze eeuw mee. Daarbij hebben ze bij elk album hun populariteit een beetje uitgebreid zonder echt grote hits te hebben. Dit heeft geleid tot mooie festival spots zoals het headlinen van festivals als BKS en DTRH. Wij verwelkomen The National!

@Oasiss en @HollandiaFCB

De volgende act gaat vanaf het begin van deze eeuw mee. Daarbij hebben ze bij elk album hun populariteit een beetje uitgebreid zonder echt grote hits te hebben. Dit heeft geleid tot mooie festival spots zoals het headlinen van festivals als BKS en DTRH. Wij verwelkomen The National!

@Oasiss en @HollandiaFCB
Het is zeker iets andere koek als the naked and famous :p

• Leuk
Waarderingen: Rikkie

@Oasiss en @HollandiaFCB
ja was te verwachten

Omdat bij de N, net zoals bij de P veelal legendes in de eerste ronde werden gekozen denk ik. :p

Naast Little Simz maken we hierbij wederom een Londense dame met “buitenlandse roots” bekend. Waar bij Simbie haar carrière gestaag omhoog gaat, met een explosie bij het laatste album, is het bij deze artieste meteen bij het eerste album raak. Miss Univere werd uitstekend onthaald, het is divers maar toch als geheel hartstikke goed. Over een klein maandje, op 4 maart, komt het tweede, althans volwaardige, album Painless uit. Tussendoor was er namelijk ook Inside Out, een verzameling van eerdere EP’s. Met onder andere de singles Stabilise en het zeer recentelijk uitgebrachte Midnight Sun kunnen wij in ieder geval al niet wachten. Nilüfer Yanya!

@Brian

De volgende band is een Finse supergroup van vier zangers met onder andere Marko Hietala van Nightwish en Tony Kakko van Sonata Arctica.
Bekende liedjes worden in een symfonisch metal jasje worden gestoken.

Northern Kings

Tot nu toe aangekondigd:
Vrijdag
Whitney Houston

Status Quo - Boston - Golden Earring
Poison - Modern Talking
Irene Cara - Northern Kings - Leo Sayer
Auri - Hardline - Opus

Zaterdag
Bee Gees

Twisted Sister - Kool & The Gang
The Pretty Reckless - Iggy Pop
Night Ranger - Quiet Riot - Joe Lynn Turner

Zondag
AC/DC

ZZ Top - Dio - Rick Astley
UFO - Extreme - Vince Gill
Cutting Crew - "Weird Al" Yankovic
Vixen - Feuerschwanz​

@ThijsDB en daarna @werchter12

PWFestivalnaaz.png

Heel veel Nederlandse inbreng had PurpleWhiteFestival tot op heden nog niet en daarom besluiten ze daar nu verandering in te brengen. De exacte plek is nog niet bekend (ben dit vergeten op te schrijven en document staat thuis op de pc :p), maar zal bij een volgende update zeker toegevoegd worden. Deze 23-jarige dame groeide op in Rotterdam en is van Iraakse afkomst. Ze deed in 2014 mee aan Holland's Got Talent maar geraakte pas enkele jaren later bekend. Haar songs 'Words' en 'Up to Something' geraakten toen in de hitlijsten van Nederland. Net voor de coronacrisis was ze nog het voorprogramma van Melanie Martinez.

VR: The Vamps - Inhaler - John Legend - Lewis Capaldi - Chase & Status - Tame Impala - Arctic Monkeys
ZA: Portland - The Radar Station - Sylvie Kreusch - Dotan - Air Traffic - The Hives - Zwangere Guy - Olivia Rodrigo - Years&Years - PJ Harvey - Norah Jones - Bon Iver - The War on Drugs - Green Day
ZO: Meskerem Mees - IBE - The Used - The Van Jets - Band of Horses - The 1975 -Franz Ferdinand - The Killers - Ed Sheeran

De hele line-up: https://clashfinder.com/s/purplewhitefestival

@randyrw @mattman

Er was na The Beatles en Nirvana nog plek voor 1 headliner. We gaan er niet flauw over doen, dit was initieel de "Prince" dag, maar helaas had His Purple Highness andere verplichtingen. En hoe vervang je zo'n legende? Dat kan enkel met een andere legende. Ladies & Gentlemen: NINA SIMONE!

Zaterdag 2 Juli:
Main Stage
: Nina Simone - Lauryn Hill - Buena Vista Social Club
Marquee: Herbie Hancock & The Headhunters - Grace Jones
Boogie Stage: Fela Kuti - Rufus Ft. Chaka Khan - Zita Swoon

gettyimages-74314641-612x612.jpg

@mattman - @theblackmadness

Users who are viewing this thread