Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.464
4.245
Jow zag ik niet aankomen, voor niets liggen bidden (of het heeft gewerkt juist).
Stel je speelt de slimste mens ter wereld en de volgende 5 trefwoorden staan gegeven:
Band; Brits; Mark Knopfler; Sultans of Swing; Beste band ter wereld en ook van het universum.
Wel, dan was de vraag vanzelfsprekend: Wat weet je over Dire Straits? We zijn dan ook zeer blij dat we deze band ons festival mogen laten afsluiten. Een legendarisch optreden verzekerd om een legendarisch weekend af te sluiten.

Velen zeggen dat ze in de verkeerde tijd zijn geboren als het om muziek gaat, ik ben meestal niet akkoord, omdat het nu veel makkelijker is om muziek te luisteren en ontdekken en je de oude muziek hebt en de nieuwe. Dus extra veel om van te genieten. Maar bij het luisteren naar deze band, doet het toch pijn, dat ik te jong ben om deze grootmeesters te hebben mogen zien optreden.


En of we bij Rock Blomberghen trots zijn met de prachtige bovenkant van onze affiche.
Vrij: Tom Waits - Bob Marley
Zat: Nick Cave (&TBS) - The Strokes
Zon: The Clash - Dire Straits

@Yannick @Timmetje
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Jow zag ik niet aankomen, voor niets liggen bidden (of het heeft gewerkt juist).
Stel je speelt de slimste mens ter wereld en de volgende 5 trefwoorden staan gegeven:
Band; Brits; Mark Knopfler; Sultans of Swing; Beste band ter wereld en ook van het universum.
Wel, dan was de vraag vanzelfsprekend: Wat weet je over Dire Straits? We zijn dan ook zeer blij dat we deze band ons festival mogen laten afsluiten. Een legendarisch optreden verzekerd om een legendarisch weekend af te sluiten.

Velen zeggen dat ze in de verkeerde tijd zijn geboren als het om muziek gaat, ik ben meestal niet akkoord, omdat het nu veel makkelijker is om muziek te luisteren en ontdekken en je de oude muziek hebt en de nieuwe. Dus extra veel om van te genieten. Maar bij het luisteren naar deze band, doet het toch pijn, dat ik te jong ben om deze grootmeesters te hebben mogen zien optreden.


En of we bij Rock Blomberghen trots zijn met de prachtige bovenkant van onze affiche.
Vrij: Tom Waits - Bob Marley
Zat: Nick Cave (&TBS) - The Strokes
Zon: The Clash - Dire Straits

@Yannick @Timmetje

Knaaalllllgoed hoor! Maar niet van die 2 ?
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
reS3e9M.png


The Thin White Duke, Ziggy Stardust, Alladin Sane, Starman, Goblin King.. Hij kon het echt allemaal. In dit alternatieve universum kan alles en dus ook deze boeking (we hadden stiekem wel een beetje schrik dat TBM deze zou strikken, maar blijkbaar niet). Je kunt hele boeken en docu's vinden over de man, al denk ik dat muziek van z'n debuut, Hunky Dory, The Rise and Fall of Ziggy Stardust..., Diamond Dogs, Low, Heroes, Let's Dance, Earthling all the way tot The Next Day en Blackstar uiteraard voor zich spreken. Een career-spanning set van niemand minder dan David Bowie!

@Timmetje
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
reS3e9M.png


The Thin White Duke, Ziggy Stardust, Alladin Sane, Starman, Goblin King.. Hij kon het echt allemaal. In dit alternatieve universum kan alles en dus ook deze boeking (we hadden stiekem wel een beetje schrik dat TBM deze zou strikken, maar blijkbaar niet). Je kunt hele boeken en docu's vinden over de man, al denk ik dat muziek van z'n debuut, Hunky Dory, The Rise and Fall of Ziggy Stardust..., Diamond Dogs, Low, Heroes, Let's Dance, Earthling all the way tot The Next Day en Blackstar uiteraard voor zich spreken. Een career-spanning set van niemand minder dan David Bowie!

@Timmetje

Is dat een shoarmaboer of wat? ❤
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Gelukkig had ik mijn zinnen al gezet op kleine namen bij de D. Toch was dit qua loting natuurlijk voor mij het meest balen dat ik niet bij de eerste vier zat. Wie pakken die andere 2 giga headliners?
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Gelukkig had ik mijn zinnen al gezet op kleine namen bij de D. Toch was dit qua loting natuurlijk voor mij het meest balen dat ik niet bij de eerste vier zat. Wie pakken die andere 2 giga headliners?

Dit slaat helemaal nergens op haha. Altijd om 'gejankt' ?
 
  • Haha
Waarderingen: Brian

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Dan wordt de organisatie op zondagochtend wakker en blijkt hun topoptie voor de D er nog in te zitten. Teveel mooie bands om te boeken maar we laten er eentje afvallen om onze co-headliner te kunnen aankondigen! Er is één band die er met kop en schouders bovenuit steekt op het gebied van psychedelische jaren '60 bands. In Jim Morrison een iconische frontman maar met Ray Manzarek ook een briljante toetsenist in de gelederen die het geluid van deze band heeft gekenmerkt. Van lang en uitgesponnen met The End, naar rustgevend met Riders of the Storm en uitbundig met Light My Fire. Een prachtige afsluitende set van The Doors op JozzFest!


@warriorandweirdo
@Paddy
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Voor de positie discussie: ik besef me dat Johnny Cash en The Doors op een dag topzwaar is. Maar voor Bruce en Led Zep komen echt stukke kleinere subs om het uit te balanceren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Gebruikers die dit onderwerp bekijken