Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.562
4.485
Een toevoeging voor in de bossen waar het onveilig wordt gemaakt door deze cultband. Het bekendste nummer zal ongetwijfeld Diane zijn, mede te danken aan Therapy? Maar ongetwijfeld zal toegevoegde ook op de setlist staan. Hier is goed te horen wat de invloed van deze band is geweest op de latere pop punk beweging. Aandacht voor

Husker-du.png

@koekdoos en daarna @werchter12
Topband weer, was mijn tweede keuze
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.684
7.462
Bij de H had ik vooraf nog niet echt een naam bedacht, dus dan breiden we gewoon uit met een mooie kleine naam voor het affiche. Dat mag ook wel weer nadat de eerste vier namen al drie grote klappers hadden. Ook handig om zoals Joslittel al zei een berg "half vergeten glamrock bands uit de jaren 80" te boeken, waarbij de plaatsing op het affiche niet zo veel meer uitmaakt.

Hardline

Het is niet echt glamrock uit de jaren 80, maar dat komt voornamelijk omdat ze pas in 1991 zijn begonnen. Met vervolgens maar een enkel album in 1992 om vervolgens meteen inactief te gaan. Dat was voor mij verder ook nieuwe informatie. Dacht eigenlijk dat de albums allemaal achter elkaar uitgebracht waren in de jaren 90, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Het tweede album volgt pas in 2002, het derde in 2009 en na de pauze na dat album is er pas met enige regelmaat nieuw werk uitgebracht met 4 albums in 9 jaar tijd. Interessant om er zo toch wat nieuws over te lezen, terwijl ik de muziek al jaren luister.

Meer rock volgt later!


@ThijsDB en daarna @werchter12
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.178
10.527
Bij de H had ik vooraf nog niet echt een naam bedacht, dus dan breiden we gewoon uit met een mooie kleine naam voor het affiche. Dat mag ook wel weer nadat de eerste vier namen al drie grote klappers hadden. Ook handig om zoals Joslittel al zei een berg "half vergeten glamrock bands uit de jaren 80" te boeken, waarbij de plaatsing op het affiche niet zo veel meer uitmaakt.

Hardline

Het is niet echt glamrock uit de jaren 80, maar dat komt voornamelijk omdat ze pas in 1991 zijn begonnen. Met vervolgens maar een enkel album in 1992 om vervolgens meteen inactief te gaan. Dat was voor mij verder ook nieuwe informatie. Dacht eigenlijk dat de albums allemaal achter elkaar uitgebracht waren in de jaren 90, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Het tweede album volgt pas in 2002, het derde in 2009 en na de pauze na dat album is er pas met enige regelmaat nieuw werk uitgebracht met 4 albums in 9 jaar tijd. Interessant om er zo toch wat nieuws over te lezen, terwijl ik de muziek al jaren luister.

Meer rock volgt later!


@ThijsDB en daarna @werchter12
Ken deze band eigenlijk niet. Maar klinkt niet slecht, goede stem vooral.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.187
3.008
We naderen het einde van deze letter en de meest van mijn keuzes liggen er al uit, daarom gooien we het over een andere boeg met Hooverphonic! Verwacht een mooi overzicht van een carrière van ondertussen meer dan 25 jaar, met unieke arrangementen en orkest. Met welke zangeres dat zal zijn, moeten we nog even afwachten, je weet hoe dat gaat met deze groep ;)


@werchter12 > @WesleyNoH
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.178
10.527
Je moet het ook wel net een beetje treffen met de letters waarbij je vooraan staat. Nu kom ik steeds meer vooraan te zitten en zijn het net de letters waar ik niet echt een slag wil slaan. We gaan het beste er maar van maken!
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Je moet het ook wel net een beetje treffen met de letters waarbij je vooraan staat. Nu kom ik steeds meer vooraan te zitten en zijn het net de letters waar ik niet echt een slag wil slaan. We gaan het beste er maar van maken!
Dit spel is een continue, zenuwslopende risicoafweging...
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
PWFestivalHives.png

Iedereen die de organisator van het PurpleWhiteFestival een beetje kent voelde de volgende keuze van mijlenver aankomen. Het festival krijgt een Zweedse toets dankzij de garagerockband The Hives. Op dit moment is het nog onduidelijk of ze laat op de derde stage zullen spelen of eerder een middagplaats krijgen op Main Stage. Alles kan met deze band want teleurstellen doen ze nooit. Ze hebben in het verleden al menig festivalterrein in brand gestoken.


We gaan nu over naar de letter C met @mattman en daarna @theblackmadness
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.562
4.485
Bekijk bijlage 904

Iedereen die de organisator van het PurpleWhiteFestival een beetje kent voelde de volgende keuze van mijlenver aankomen. Het festival krijgt een Zweedse toets dankzij de garagerockband The Hives. Op dit moment is het nog onduidelijk of ze laat op de derde stage zullen spelen of eerder een middagplaats krijgen op Main Stage. Alles kan met deze band want teleurstellen doen ze nooit. Ze hebben in het verleden al menig festivalterrein in brand gestoken.


We gaan nu over naar de letter C met @mattman en daarna @theblackmadness
Toch allemaal goed gelopen
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.562
4.485
We hebben al wat pareltjes en met Bob Marley ook al een fantastische headliner. Daar komt nu een ongelooflijke naam bij. Met hits als Should I stay or should I go, London Calling en Rock the Casbah en nog vele andere topnummers zoals Lost in the Supermarket en Guns of Brixton, kunnen ze een prachtige setlist samenstellen om Rock Blomberghen te doen daveren. The Clash zal als sub spelen voor een nog nader aan te kondigen headliner.

@Yannick @Timmetje
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Ben van plan om dat bij de lineup presentatie te doen. Kan er dan even goed voor zitten. Komt goed! :D
 
  • Leuk
Waarderingen: EdsjeFCB

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Ik kan deze ronde lekker rustig achter over hangen vermoed ik :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken