Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.177
10.521
En wederom komt JozzFest vroeg op de dag met de volgende naam. We hebben tot het moment van schrijven hard getwijfeld maar met volle trots kiezen we ervoor om misschien wel Belgisch grootste metalband ooit aan te kondigen. Ik hoef alleen maar Franky D te zeggen en iedereen weet genoeg denk ik? Groot geworden met een goede pot groove metal. De organisatie heeft de band pas afgelopen Alcatraz voor het eerst live gezien maar dit sloeg tegelijkertijd in als een bom. De opener van de eerste dag. De eerste tonen live muziek op een veld na 1,5 jaar lockdown. Het kippenvel is te voelen tijdens het schrijven en de energie die eruit kwam in de eerste moshpit tijdens Fool's Parade ga ik nooit vergeten. Deze boeking is vooral een ode aan dit moment en een bedankje aan Channel Zero. Deze toppers komen waarschijnlijk het podium The Pit in vuur en vlam zetten maar wees niet verbaasd als ze opeens op de mainstage opduiken!


@warriorandweirdo
@Paddy
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.689
2.348
Excuses voor het wachten iedereen, maar technische problemen gooiden even roet in het eten.

De volgende naam die we kunnen aankondigen bij Cabin In The Woods zijn 2 erg graag geziene gasten op ons festival. Zowel Ben als Flo stonden eerder al eens solo op ons festival, dus dachten we waarom zouden we ze gewoon niet eens samen naar hier halen? Dames en heren: The Clementines!


@Paddy
@Rikkie
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Helaas zijn de onderhandelingen met the chemical brothers stukgelopen aangezien ze andere verplichtingen hadden. Desondanks mogen we een ontzettend mooie naam aankondigen vandaag. Deze band had in 2011 haar eerste wapenfeit en is vervolgens alleen maar beter geworden. Het album 'Making a door less open' is door de organisatie helemaal grijsgedraaid in 2020. Wij presenteren met trots: Car Seat Headrest:


@Oasiss
@HollandiaFCB
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.237
4.512
Wat kan onze volgende naam eigenlijk niet? Hij is acteur, comedian, DJ, rapper, maar bovenal gewoon extreem getalenteerd. In zijn 38 levensjaren heeft Donald Glover al menig barrière doorbroken. Hij is bij het grote publiek wellicht écht bekend geworden met 'This is America', een track waarbij hij menig onrecht aan de kaak stelt met ook nog eens - naar de mening van organisatie - een van de beste videoclips ooit. Hij gaat ons tweede podium afsluiten:

CHILDISH GAMBINO


@HollandiaFCB
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.782
3.734
Kort maar krachtig, in tegenstelling tot de naam, was de loopbaan van deze Amerikaanse rockband. Doordat Tom niet kan verkroppen dat broer John, die later als enige een succesvolle solo-carrière heeft, een dikke vinger in de pap heeft gaat de groep al snel uit elkaar. In deze korte tijd produceren ze wel fantastische albums met wereldwijde hits die tegenwoordig klassiekers mogen worden genoemd. Wie kan niet meezingen met nummers als Bad Moon Rising, Fortunate Son, Down On The Corner en Have You Ever Seen The Rain.
In een co-headline constructie opgewarmd worden door de prachtige liedjes van Bob Dylan en daarna de dag afsluiten met Creedence Clearwater Revival is toch pure nostalgie.


@Brian
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Er is nog veel in het vat qua grote namen die beginnen met de letter C. En in de beschrijving van de volgende band lijkt het erop dat dit ook een band zou moeten zijn voor een hoge positie. Toch kondigen we nu een opener van het tweede podium aan. Met als manager Brian Epstein (ja van...). Die heeft ook de naam van deze band bedacht, al komt de spelling van John Lennon (ja van...). Ze hebben ook in het voorprogramma gestaan van, jawel hoor... The Beatles. 2 Amerikaanse top 40 hits en bestaan van maar liefst 1966 tot en met 1967. Na de dood van Brian Epstein hield de band op te bestaan, al zijn sommige leden heden ten dage bezig met een reünie. Het is een persoonlijke favoriet van de organisatie. En luister toch naar hoe lief onderstaand liedje is.

Cyrkle.png



@koekdoos @werchter12
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
In een co-headline constructie opgewarmd worden door de prachtige liedjes van Bob Dylan en daarna de dag afsluiten met Creedence Clearwater Revival is toch pure nostalgie.
Phoef, een co head constructie met Bob Dylan en CCR. Dat is wel een behoorlijke constructie ? . Ik zeg niet dat het niet mag, we hebben besloten dat grote constructies mogen. Tis meer verwondering
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.177
10.521
Wat kan onze volgende naam eigenlijk niet? Hij is acteur, comedian, DJ, rapper, maar bovenal gewoon extreem getalenteerd. In zijn 38 levensjaren heeft Donald Glover al menig barrière doorbroken. Hij is bij het grote publiek wellicht écht bekend geworden met 'This is America', een track waarbij hij menig onrecht aan de kaak stelt met ook nog eens - naar de mening van organisatie - een van de beste videoclips ooit. Hij gaat ons tweede podium afsluiten:

CHILDISH GAMBINO


@HollandiaFCB
Noem me maar een laatkomer maar via een maat pas recent in aanraking gekomen met het nummer This is America en de videoclip (we kwamen daar via Fever 333). Maar man wat was ik onder de indruk. Deze artiest is gelijk gestegen bij mij als eentje om er beter te leren kennen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Noem me maar een laatkomer maar via een maat pas recent in aanraking gekomen met het nummer This is America en de videoclip (we kwamen daar via Fever 333). Maar man wat was ik onder de indruk. Deze artiest is gelijk gestegen bij mij als eentje om er beter te leren kennen.
Probeer vooral ook redbone (vaste keus in mijn lijstjes), bonfire (met videoclip) en feels like Summer. Dan heb je meteen een beeld van het brede spectrum van zijn muziek.

En hele fijne keuze van oasiss en in een ander concept had ik hem graag willen hebben :)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
En nu we het toch over Childish Gambino / Donald Glover hebben kan ik het niet laten om aan iedereen die hem nog niet heeft gezien de fantastische serie Atlanta aan te raden. Staat op Disney Plus.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Oasiss

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.165
En nu we het toch over Childish Gambino / Donald Glover hebben kan ik het niet laten om aan iedereen die hem nog niet heeft gezien de fantastische serie Atlanta aan te raden. Staat op Disney Plus.
Zou die eigenlijk eens moeten beginnen kijken, al zo veel goeie dingen over gehoord.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Ga je geen spijt van krijgen. Ook laat ingestapt en vrijwel alles in één weekend gebinged haha. Kijk uit naar seizoen 3.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken