Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Phoef, een co head constructie met Bob Dylan en CCR. Dat is wel een behoorlijke constructie ? . Ik zeg niet dat het niet mag, we hebben besloten dat grote constructies mogen. Tis meer verwondering

Dan was Bruce Springsteen met Johnny Cash als sub nog niet eens zo gek, toch? ?

Phoef, een co head constructie met Bob Dylan en CCR. Dat is wel een behoorlijke constructie ? . Ik zeg niet dat het niet mag, we hebben besloten dat grote constructies mogen. Tis meer verwondering
Benieuwd wat de rest hier van denkt. Ik zit zelf ook een beetje in de knoop met de grote namen die er mogelijk nog aankomen.

Dan was Bruce Springsteen met Johnny Cash als sub nog niet eens zo gek, toch? ?
Inderdaad :cool:

Ik vind het afhankelijk van de grootte van je festival. Een formaat Werchter dan moet dat kunnen. Een artiest als Bob Dylan zou daar denk ik niet als absolute headliner staan met een smurf ervoor. CCR is een grote band maar ook geen formaat Goffertpark. Dus voor een groot festival moet dat kunnen.

Daarnaast staan acts als Iggy Pop, Patti Smith, New Order en Simple Minds ook in de loop van de middag op Werchter. Bob Dylan en CCR zijn een stukje groter natuurlijk maar een 'oude' act is niet gelijk een absolute headliner.

Idk, vind persoonlijk nu Creedence echt een pak minder groot, invloedrijk dan Dylan hoor. Zijn bovendien ook maar vrij kort actief geweest. Er zijn anderen uit de Bay-area waar ik iets meer een probleem mee zou hebben moest je die wegzetten als sub/co-head tbh.

Ik zit in deze ook echt te puzzelen hoe hoog Janis Joplin staat op mijn festival. Denk dat we hierin gewoon een beetje op gevoel moeten afgaan.

Dylan / CCR moet wel kunnen imo. Had ze zelf misschien andersom gezet.

Sub? Hangt er vanaf wie je laat headlinen.
Ja moet goed kunnen. Janis Joplin is in een korte periode verworden tot een icoon maar niet iemand waar iedereen zomaar 10 nummers van kan opnoemen. Dus sub op basis van status.

Ik zag hier ook al The Clash en Kool & The Gang als subs voorbij komen die naar mijn idee zelfs nog een treedje lager zouden mogen staan.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Timmetje
Ja moet goed kunnen. Janis Joplin is in een korte periode verworden tot een icoon maar niet iemand waar iedereen zomaar 10 nummers van kan opnoemen. Dus sub op basis van status.

Ik zag hier ook al The Clash en Kool & The Gang als subs voorbij komen die naar mijn idee zelfs nog een treedje lager zouden mogen staan.
Was zowat de verpersoonlijking van de hippietijd van toen natuurlijk. Headlinede dacht ik op het einde van haar carrière zelfs enkele (kleine?) festivals naast de giga bands van weleer, wil wel wat zeggen. Maar tegenwoordig idd, kan een twee/drie nummers van 'r opnoemen maar that's it.

Weet niet waarom maar The Clash kan eigenlijk prima als headliner (Joplin in principe ook), hangt gewoon af van hoe stacked je het wilt maken. Kool kan zeker sub, of een treedje lager.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Joslittel
Heel aantrekkelijk om Kool & The Gang nu een positie lager te zetten en alles door te schuiven, maar denk dat ik ze maar als sub laat staan. Een van mijn andere subs is naar mijn idee weer wat meer de vraag of het weer niet te groot is, dan balanceert dat weer mooi uit

Ik was juist bang dat sub te laag was voor The Clash, moeilijk in te schatten

Ja je hebt veel - voornamelijk oude/gestorven/opgedoekte - bands die nu legendarisch lijken, maar in hun topperiode niet enorm hoog op affiches stonden of maar 1/2 platen hebben gemaakt. Speelt toch mee vind ik. Amy Winehouse bv al stond op Werchter ook nooit bijster hoog op de affiche, hoewel je dat nu misschien wel zou denken.

Australië heeft altijd wel boeiende dingen te bieden op muzikaal vlak, vandaag presenteren we één van hun beste songwriters van de voorbije jaren: Courtney Barnett! Ze zal zorgen voor een portie gitaren en een hoop humoristische teksten.

@werchter12 > @WesleyNoH
Die vond ik nog lang duren! Mooie keuze. Was mijn reserve C.

Ja je hebt veel - voornamelijk oude/gestorven/opgedoekte - bands die nu legendarisch lijken, maar in hun topperiode niet enorm hoog op affiches stonden of maar 1/2 platen hebben gemaakt. Speelt toch mee vind ik. Amy Winehouse bv al stond op Werchter ook nooit bijster hoog op de affiche, hoewel je dat nu misschien wel zou denken.
Legacy vind ik daarbij dan ook belangrijk, zie Joy Division. In mijn ogen, een headliner.

Users who are viewing this thread