Festileaks Festival Draft VI: ABC Edition

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Ik heb een vermoeden en zit er zelf héél hard aan te twijfelen als het dezelfde is. Wordt wellicht een last-minute beslissing welke kant ik op ga
Voting Election 2020 GIF by Stephen Petronis
 
  • Haha
Waarderingen: Yannick

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.237
4.512
We mogen weer! We hebben weer een mooie verrassing in huis voor het Live Forever Festival.

Allereest wat huishoudelijke mededelingen. Het Live Forever Festival gaat drie podia kennen. De Main Stage, waar we dus al voor Beyoncé voor hebben aangekondigd. Verder een tweede, iets kleiner, open air podium en een tent.

Voor de tent kondigen we vandaag de eerste naam aan. Bovendien de eerste naam van Nederlandse bodem. Het is een groep die iedereen wel kent van dat ene nummer. En hoewel dat ene nummer alweer bijna 40 jaar oud is, is het nog steeds, misschien vandaag de dag juist, enorm relevant.

Naast dat nummer heeft de groep met Harrie Jekkers nog veel meer moois in de aanbieding. De organisatie noemt bijvoorbeeld Laat mij maar alleen en Soldaat op de foto.

Ik denk dat wel duidelijk is wat onze volgende naam is:

KLEIN ORKEST


Hoewel we normaal een aankondiging vergezellen van een live opname, zijn deze beelden minstens zo bijzonder.

@HollandiaFCB
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.684
7.461
Harrie Jekkers, verdikkeme! Was weer even vergeten dat ie met Klein Orkest bij mij op de lijst stond, maar nu weet ik het weer...
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.783
3.734
Het onvermijdelijke moment, althans natuurlijk afhankelijk als de keuze niet al voor jou wordt gemaakt, is dan daar. Welke kant gaan we op, kijkend naar de beginposities bij bepaalde letters en de keuzes die daar te maken zijn en welke combinaties aan de top van het affiche dat op kan leveren... Witte rook!

Glorieus, geniaal en innemend werd deze comeback genoemd. Na 35 jaar afwezigheid binnen een luttele 15 minuten maar liefst 22 concerten doen uitverkopen, dan ben je een grote. En groot zijn zij en haar bereik, en groots was haar terugkeer op de bühne. Dit leverde veel, heel veel, huilende mensen op. Daarnaast was een repeterend gehoorde opmerking “de beste performance die ik ooit heb gezien”, als reactie op de show die werd omlijst door verkleedpartijen, dansers en een nog altijd bezwerende stem. Een mooi gerucht gaat de ronde en dat is dat ook grootheden als Madonna, Bjork en David Bowie aanwezig waren bij het eerste optreden van dé terugkeer van Kate Bush

katebush.jpg

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Ja, kak. Dit is de eerste keer dat ik echt echt echt heel hard baal deze draft. Zo dichtbij en gedroomde headliner en vlak voor je neus weg. He'j moi doan Hollandia.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Tijd voor de tweede zaterdag naam. Hiermee gaan we een uurtje rocken op de mainstage. Deze psychedelische rockband is vernoemd naar een Indiaanse koning. Ze zijn bekend met de cover van Deep Purle's Hush, maar ook eigen werk zoals Great Hosannah en toegevoegde persoonlijke favoriet mogen niet op de setlist ontbreken.

Kula-shakker.png

@koekdoos en daarna @werchter12
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.178
10.525
We mogen weer! We hebben weer een mooie verrassing in huis voor het Live Forever Festival.

Allereest wat huishoudelijke mededelingen. Het Live Forever Festival gaat drie podia kennen. De Main Stage, waar we dus al voor Beyoncé voor hebben aangekondigd. Verder een tweede, iets kleiner, open air podium en een tent.

Voor de tent kondigen we vandaag de eerste naam aan. Bovendien de eerste naam van Nederlandse bodem. Het is een groep die iedereen wel kent van dat ene nummer. En hoewel dat ene nummer alweer bijna 40 jaar oud is, is het nog steeds, misschien vandaag de dag juist, enorm relevant.

Naast dat nummer heeft de groep met Harrie Jekkers nog veel meer moois in de aanbieding. De organisatie noemt bijvoorbeeld Laat mij maar alleen en Soldaat op de foto.

Ik denk dat wel duidelijk is wat onze volgende naam is:

KLEIN ORKEST


Hoewel we normaal een aankondiging vergezellen van een live opname, zijn deze beelden minstens zo bijzonder.

@HollandiaFCB
Ja schitterende keuze!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.684
7.461
Tijd voor weer een prachtige naam: de subheadliner voor Whitney Houston.
We gooien er weer een naam uit het discotijdperk tegenaan en dat mag gevierd worden! Ik had even het idee om alleen maar vrouwen te boeken voor de vrijdagavond en er een ware ladies night van te maken, maarja, dan moeten er natuurlijk weer mannen zijn die een nummer met die titel hebben.
Indirect toch nog een soort Ladies Night met:

Kool & The Gang

Bereid je voor op alle grote hits als onder andere Celebration, Ladies Night en Fresh. Veel meer inspiratie is er vanavond even niet bij.


Kwam per toeval bovenstaande beelden tegen, wat mogelijk een vertekend beeld geeft van de populariteit heden ten dage. Dit was onderdeel van MaxProms van Omroep Max in 2016, waarbij ze volgens mij alleen de grootste hits speelden als onderdeel van een groter programma. De recentste zaalshows waren in de HMH en de 013, dus aan de hand daarvan lijkt het me prima om ze als subheadliner te plaatsen voor Whitney Houston?

@ThijsDB en daarna @werchter12
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Als tiener begonnen, vervolgens gestaag aan de carrière verder gebouwd met twee fantastische albums om in 2020 met zijn derde album (Man Alive!) een absoluut orgelpunt te plaatsen op zijn nog jonge carrière (althans naar mijn bescheiden mening). Wij zijn trots om aan te kondigen:

King Krule

Deze live performance van een nog erg jonge King Krule wil ik jullie zeker niet onthouden:

@randyrw
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Na rock & pop acts als The Beatles, The White Stripes en Jeff Buckley is het tijd om een ander genre aan bod te laten komen. Onze volgende naam is een legende in de jazz & funk wereld en samen met zijn band vol onwaarschijnlijk straffe artiesten, zal hij weer een waanzinnig feestje verzorgen. We zijn enorm trots om Herbie Hancock & The Headhunters te mogen aankondigen! Een voorsmaakje alvast hieronder met een persoonlijke favoriet, het hemelse "Chameleon".


Unknown.jpeg




take it away @mattman - @theblackmadness
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken