Corona Virus en concerten/festivals

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.205
4.772
Ik wil geen doemdenk topic hier van maken. Maar het Corona virus is inmiddels aangekomen in Europa (Italië). En ik zag dat alle voetbalwedstrijden in Italië worden afgelast. Het lijkt een kwestie van tijd dat het zich verder uit gaat spreiden.

Maar denken jullie dat er veel festivals en concerten komen te vervallen wanwege dit gebeuren? Of artiesten hun tours terugtrekken? Serieuze stof om over na te denken lijkt het me.

En hoe zit dat financieel gezien?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
Ik las 't, ja. Was ook al in Frankrijk, dacht ik. Tja, het zal best meespelen, maar ik denk niet dat er veel artiesten zijn die het nu rustiger aan gaan doen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Het is nog vroeg, maar het is een serieuze mogelijkheid dat er een hoop festivals geannuleerd zullen worden als het virus zich idd blijft uitbreiden. Met name de nationale en internationale festivals waar een hoop internationale bezoekers op afkomen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
Het is nog vroeg, maar het is een serieuze mogelijkheid dat er een hoop festivals geannuleerd zullen worden als het virus zich idd blijft uitbreiden. Met name de nationale en internationale festivals waar een hoop internationale bezoekers op afkomen.
En waarschijnlijk nog geen eens doordat het festival dat wil, maar gewoon omdat de autoriteiten het zeggen, zoals je nu bij die voetbalwedstrijden ziet.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Timmetje wrote:
Het is nog vroeg, maar het is een serieuze mogelijkheid dat er een hoop festivals geannuleerd zullen worden als het virus zich idd blijft uitbreiden. Met name de nationale en internationale festivals waar een hoop internationale bezoekers op afkomen.

En waarschijnlijk nog geen eens doordat het festival dat wil, maar gewoon omdat de autoriteiten het zeggen, zoals je nu bij die voetbalwedstrijden ziet.

Vrij logisch dat de autoriteiten dat zeggen toch? Je wilt op dit moment geen voetbalstadions vol mensen hebben zitten. Veel te risicovol.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.205
4.772
Ik heb ook getwijfeld om hier een topic over te maken. Want vind het een beetje een negatief vooruitzicht, en wil niet onnodig "angst" zaaien ofzo hier ;). Anderzijds is het wel een serieus actueel onderwerp waar over gesproken kan worden lijkt me.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.086
297
Als dit virus in de komende maanden niet onder controle wordt gehouden en verder uitbreekt zie ik grote evenementen (EK, olympische spelen, songfestival, festivals) waar veel mensen naar toe komen zeker afgelast worden. En dat lijkt me pijnlijk, maar ook logisch: erg belangrijk om verspreiding tegen te gaan. Zeker nu het nog enigszins kan.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.926
1.958
Pff, dat zou echt dramatisch zijn. Festivals, EK, Olympische spelen aflassen... Wat moet een mens dan nog doen in de zomer?

Songfestival tot daar toe. :twisted:
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.086
297
Absoluut een worst-case scenario hoor.

De mens zal deze winter en dit voorjaar alles op alles moeten zetten om die uitbraak binnen de perken te houden en (nieuwe) virusgevallen te isoleren.

Dan kunnen we onbezorgd van de mooie (sport/festival) zomer genieten.

Mocht de situatie de komende maanden veel verder escaleren zie ik dat toch allemaal somber in.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.393
4.509
crossfaith in milaan was allesinds al afgelast , dit is natuurlijk nog niet belgië of nederland maar het is ook niet meer de ver van bed show
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.592
3.100
Jullie hebben precies het nieuws de afgelopen weken niet goed gevolgd. Trump heeft toch duidelijk gezegd dat het virus verdwijnt in april omdat het dan warmer weer wordt... Dus in juni wordt er alleen nog corona gedronken en niets meer ;)

Daarnaast heb je ook van die sukkelaars die een reis gepland hebben voor Laos in maart :s ik hoop dat ik dat land nog mag verlaten na mijn reis én dat ik hier nog terug binnen mag.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.592
3.100
crossfaith in milaan was allesinds al afgelast , dit is natuurlijk nog niet belgië of nederland maar het is ook niet meer de ver van bed show
Ook de Belgische band Stake heeft een optreden in Milan gecanceld, omdat ze er door die lockdown gewoon niet geraakten. De rest van hun Europese tour doen ze wel verder.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.032
7.127
Ik ben zelf werkzaam bij een grote speler in de event management branche (geen festivals maar meer zakelijke evenementen zoals congressen en dergelijk)
En de cancellations beginnen wel langzaam binnen te komen. Beginnende bij China en de rest van Azië, maar nu ook veel Europese projecten waar bijvoorbeeld veel Italianen op af komen die gecanceld worden.

Het feit dat bepaalde optredens en festivals in Italië gecanceld worden zegt niets over de situatie hier natuurlijk.
Zoals het er nu uit ziet zal alles gewoon door gaan in Belgë/Nederland, maar er is niemand die kan voorspellen wat er in de komende maanden gaat gebeuren.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.205
4.772
Ik ben zelf werkzaam bij een grote speler in de event management branche (geen festivals maar meer zakelijke evenementen zoals congressen en dergelijk)
En de cancellations beginnen wel langzaam binnen te komen. Beginnende bij China en de rest van Azië, maar nu ook veel Europese projecten waar bijvoorbeeld veel Italianen op af komen die gecanceld worden.

Het feit dat bepaalde optredens en festivals in Italië gecanceld worden zegt niets over de situatie hier natuurlijk.
Zoals het er nu uit ziet zal alles gewoon door gaan in Belgë/Nederland, maar er is niemand die kan voorspellen wat er in de komende maanden gaat gebeuren.
Jep ik zou naar een grote beurs in Barcelona moeten voor mijn werk vorige maand. Maar daar ging ook een streep doorheen, gezien die industrie (Telecom) veel vanuit Azië kwam.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Als er ivm Corona festivals gecanceld gaan worden dan zie ik Glastonbury in april (bij de resale datum en de deadline eerste betalingen) het eerste statement maken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.205
4.772
Als er ivm Corona festivals gecanceld gaan worden dan zie ik Glastonbury in april (bij de resale datum en de deadline eerste betalingen) het eerste statement maken.
Dit heeft niet zozeer met "Statement" te maken. Zal ook niet vanuit de festivals zelf komen, maar eerder van uit de politiek.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.086
297
Annuleringen zullen pas in de laatste week gebeuren omdat ontwikkelingen snel gaan. Is voor een deel mijn vakgebied (medisch onderzoek), interessant om te volgen.

Je ziet nu al dat in gebieden met besmetting (China, Zuid-Korea, Noord-Italie, Selfkant Duitsland) uit voorzorg de scholen sluiten en er evenementen (voetbalwedstrijden China en Italië, WK Shorttrack Zuid-Korea) worden afgelast.

Bij verdere uitbraak zal het reizen van en naar gebieden met besmetting ingeperkt gaan worden en zullen evenementen waar grote groepen bij elkaar komen worden afgelast. Dat kan op zeker festivals gaan treffen als in dat land of die regio met besmetting te kampen hebben.

Al met al echt noodzaak om alle gevallen te isoleren. Dat gebeurt nu, maar je ziet de laatste dagen dat het snel kan gaan met nieuwe gevallen en verspreiding.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Timmetje wrote:
Als er ivm Corona festivals gecanceld gaan worden dan zie ik Glastonbury in april (bij de resale datum en de deadline eerste betalingen) het eerste statement maken.

Dit heeft niet zozeer met “Statement” te maken. Zal ook niet vanuit de festivals zelf komen, maar eerder van uit de politiek.

Statement in de zin van: Cancellation.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken