camping tips

stefiono

Playlistbediener
4 apr 2023
43
30
Beste

1ste keer dat ik voor meerdere dagen ga naar graspop . Hebben jullie evt nog tips voor op de camping ?
Zelf zou ik verblijven op camping Boneyard
Wat nemen jullie allemaal mee qua eten en drinken ?
Wat voor stoeltjes ? Wat je moet het ook allemaal tot aan de campingmeezeulen ?
Tips qua vuurtjes dat toegelaten zijn ? Heb hier verschillende vuurtjes thuis voor op camping . Maar volgens de regels niet toegelaten helaas .
Wat nemen jullie mee qua kussen ?
Nog andere tips ???
Shoot
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.975
2.021
Ik neem een tent, slaapzak, luchtmatras+pomp en een campingstoeltje mee., ik gebruik mijn trui als kussen. Eten en drinken fix ik daar.
 

stefiono

Playlistbediener
4 apr 2023
43
30
Ik neem een tent, slaapzak, luchtmatras+pomp en een campingstoeltje mee., ik gebruik mijn trui als kussen. Eten en drinken fix ik daar.
Ah ok kan je dat daar kopen dan. Is dan vooral voor smorgens ontbijt. ´S middags en 's avonds eet ik wel op het festivalterrein
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.373
6.600
Welkom op het forum, Stefiono!
Tof dat je voor het eerst een weekend naar Graspop gaat. Dat gaat vast een onvergetelijke ervaring worden!
Wat betreft je vragen. Zal ze proberen vanuit mijn eigen ervaring te beantwoorden. Maar meer reacties zijn denk ik wel welkom, want iedereen doet het toch een beetje anders.

Qua eten en drinken: ik zelf ben van het principe 'less is more'. Ik ben eigenlijk elk jaar minder mee gaan nemen. De eerste editie nam ik altijd broodjes mee enzo, maar zeker met warme temperaturen kon ik die na de eerste dag al weggooien. En hele pakketten voedsel moet je inderdaad vanaf de auto zelf meedragen tot op de camping. En dat is best een flinke wandeling. Dus ik zou enkel datgene inpakken wat je makkelijk mee kunt vervoeren. Weekendtassen en dergelijke die je in je hand moet dragen of licht inpakken of lekker thuislaten. Tenzij je een bolderkar mee kunt nemen ofzo. Er is op de camping een tent aanwezig waar je een prima ontbijt kunt halen. Ja, dat is prijzig. En ik besef me dat het voor mensen soms noodzakelijk is om hier en daar wat geld te besparen.
Vrienden van mij nemen wel kleine gasstelletjes mee om bijvoorbeeld noodles op te koken. Welke wel en niet zijn toegestaan vind je hier: https://www.graspop.be/nl/info/overnachten/boneyard#wat-mag-niet

Stoeltjes: je kunt twee dingen doen: zelf meenemen of eentje reserveren bij de campingshop. Dit kan op een later moment via de website van Graspop. Ik heb zelf altijd zo'n opklapstoeltje die in een zak zit, zodat ik die makkelijk over mijn schouder mee kan dragen. Die heb je al vanaf 8 euro bij de Action ofzo. Die slijten trouwens wel snel. Ik heb vorig jaar een iets duurder model gekocht, in de hoop dat 'ie wat jaartjes langer meegaat. Er is weleens een stoeltje gesneuveld. Maar dan heb ik altijd nog in de camping shop op het terrein een vervangend exemplaar kunnen kopen. Zorg trouwens absoluut wel dat je het linksom of rechtsom geregeld hebt. Een weekend festivallen is intensief. Je wilt echt allemaal een eigen stoeltje om gegarandeerd je benen de nodige rust te kunnen geven.

Ik neem altijd mijn eigen kussen mee. Een goede nachtrust is één van de dingen die ik het meeste prioriteit geef. Dus een kussen, een goeie tent, een goeie slaapmat, luchtbed en/of matras is noodzaak. Daarnaast neem ik ook altijd oordoppen mee om 's nachts in te kunnen doen. De camping wordt nooit helemaal stil.

Nog wat extra tips: ik heb standaard zonnebrand, paracetamol, een tekentang, een petje(!), rennie en tijgerbalsem mee. Neemt weinig ruimte in en je weet nooit of het van pas gaat komen. Op de tekentang na heb ik of iemand uit mijn vriendengroep die dingen al wel nodig gehad. Met name tijgerbalsem is iets wat ik de laatste jaren mee ben gaan nemen en dat heeft sindsdien al vaak voor verlichting in de rug en schouders gezorgd. Oh en ik neem ook altijd van die natte washandjes mee. Een douche, als je die al neemt, is met de verwachte temperaturen lang niet afdoende om geheel proper te blijven. Twee keer per dag jezelf helemaal wassen met van die washandjes, werkt wat dat betreft prima. Wel zo fijn voor de medemens die je tegenkomt in de drukte in de Marquee of voor de Mainstage. ;)

Als laatste neem ik ook altijd wat extra vuilniszakken mee. Je krijgt ook een exemplaar bij binnenkomst, maar het kan geen kwaad om er wat meer te hebben, zodat je je afval van je zitplek kunt verzamelen, in verband met wespen en dergelijke. En het is ook handig om je vuile kleding te scheiden van nog schone kleding.

Dat was hem wel zo'n beetje, denk ik!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.134
7.322
Qua eten zal iedereen je iets anders vertellen, het hangt er namelijk vooral vanaf hoe veel geld je wilt uitgeven.
Als je wat geld wilt besparen is het een goed idee om een gas stelletje mee te nemen en 's ochtends stevig te ontbijten (wij namen vaak bolletjes en knakworsten mee en van die cups met instant noodles)
Alles op het festival halen is natuurlijk wel meer relaxed, maar ook duurder. dus dat is een beetje de afweging die je moet maken.
Zoals @jamel zegt is het een aardig stuk lopen van de auto naar de tent dus probeer niet te veel mee te nemen.
Als je met een groep gaat kan bijvoorbeeld 1 persoon een pomp mee nemen, 1 persoon een gas tankje en 1 persoon een gas stelletje. als je alleen bent is dat wat lastiger.

1 tip die ik ergens hier op het forum had gelezen vorig jaar: bij kruidvat verkopen ze pakken met natte (papieren) wegwerp washandjes. Die dingen zijn heel chill om jezelf enigszins schoon te maken, vooral in die hitte als je je rot zweet. mijn hele groep was heel blij dat ik die dingen had mee genomen

1680618961739.png
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.975
2.021
Ontbijt kan je ook wat minder prijzig vinden buiten het terrein in een van de standjes die daar staan.
Althans dat was voor Covid toch zo, vorig jaar werden we via een andere weg naar de camping gestuurd.

Spek met eikes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.373
6.600
Qua eten zal iedereen je iets anders vertellen, het hangt er namelijk vooral vanaf hoe veel geld je wilt uitgeven.
Als je wat geld wilt besparen is het een goed idee om een gas stelletje mee te nemen en 's ochtends stevig te ontbijten (wij namen vaak bolletjes en knakworsten mee en van die cups met instant noodles)
Alles op het festival halen is natuurlijk wel meer relaxed, maar ook duurder. dus dat is een beetje de afweging die je moet maken.
Zoals @jamel zegt is het een aardig stuk lopen van de auto naar de tent dus probeer niet te veel mee te nemen.
Als je met een groep gaat kan bijvoorbeeld 1 persoon een pomp mee nemen, 1 persoon een gas tankje en 1 persoon een gas stelletje. als je alleen bent is dat wat lastiger.

1 tip die ik ergens hier op het forum had gelezen vorig jaar: bij kruidvat verkopen ze pakken met natte (papieren) wegwerp washandjes. Die dingen zijn heel chill om jezelf enigszins schoon te maken, vooral in die hitte als je je rot zweet. mijn hele groep was heel blij dat ik die dingen had mee genomen

Bekijk bijlage 4538
Yup, die washandjes zijn bij ons inmiddels ook een must. Super ideaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Loek123

stefiono

Playlistbediener
4 apr 2023
43
30
Welkom op het forum, Stefiono!
Tof dat je voor het eerst een weekend naar Graspop gaat. Dat gaat vast een onvergetelijke ervaring worden!
Wat betreft je vragen. Zal ze proberen vanuit mijn eigen ervaring te beantwoorden. Maar meer reacties zijn denk ik wel welkom, want iedereen doet het toch een beetje anders.

Qua eten en drinken: ik zelf ben van het principe 'less is more'. Ik ben eigenlijk elk jaar minder mee gaan nemen. De eerste editie nam ik altijd broodjes mee enzo, maar zeker met warme temperaturen kon ik die na de eerste dag al weggooien. En hele pakketten voedsel moet je inderdaad vanaf de auto zelf meedragen tot op de camping. En dat is best een flinke wandeling. Dus ik zou enkel datgene inpakken wat je makkelijk mee kunt vervoeren. Weekendtassen en dergelijke die je in je hand moet dragen of licht inpakken of lekker thuislaten. Tenzij je een bolderkar mee kunt nemen ofzo. Er is op de camping een tent aanwezig waar je een prima ontbijt kunt halen. Ja, dat is prijzig. En ik besef me dat het voor mensen soms noodzakelijk is om hier en daar wat geld te besparen.
Vrienden van mij nemen wel kleine gasstelletjes mee om bijvoorbeeld noodles op te koken. Welke wel en niet zijn toegestaan vind je hier: https://www.graspop.be/nl/info/overnachten/boneyard#wat-mag-niet

Stoeltjes: je kunt twee dingen doen: zelf meenemen of eentje reserveren bij de campingshop. Dit kan op een later moment via de website van Graspop. Ik heb zelf altijd zo'n opklapstoeltje die in een zak zit, zodat ik die makkelijk over mijn schouder mee kan dragen. Die heb je al vanaf 8 euro bij de Action ofzo. Die slijten trouwens wel snel. Ik heb vorig jaar een iets duurder model gekocht, in de hoop dat 'ie wat jaartjes langer meegaat. Er is weleens een stoeltje gesneuveld. Maar dan heb ik altijd nog in de camping shop op het terrein een vervangend exemplaar kunnen kopen. Zorg trouwens absoluut wel dat je het linksom of rechtsom geregeld hebt. Een weekend festivallen is intensief. Je wilt echt allemaal een eigen stoeltje om gegarandeerd je benen de nodige rust te kunnen geven.

Ik neem altijd mijn eigen kussen mee. Een goede nachtrust is één van de dingen die ik het meeste prioriteit geef. Dus een kussen, een goeie tent, een goeie slaapmat, luchtbed en/of matras is noodzaak. Daarnaast neem ik ook altijd oordoppen mee om 's nachts in te kunnen doen. De camping wordt nooit helemaal stil.

Nog wat extra tips: ik heb standaard zonnebrand, paracetamol, een tekentang, een petje(!), rennie en tijgerbalsem mee. Neemt weinig ruimte in en je weet nooit of het van pas gaat komen. Op de tekentang na heb ik of iemand uit mijn vriendengroep die dingen al wel nodig gehad. Met name tijgerbalsem is iets wat ik de laatste jaren mee ben gaan nemen en dat heeft sindsdien al vaak voor verlichting in de rug en schouders gezorgd. Oh en ik neem ook altijd van die natte washandjes mee. Een douche, als je die al neemt, is met de verwachte temperaturen lang niet afdoende om geheel proper te blijven. Twee keer per dag jezelf helemaal wassen met van die washandjes, werkt wat dat betreft prima. Wel zo fijn voor de medemens die je tegenkomt in de drukte in de Marquee of voor de Mainstage. ;)

Als laatste neem ik ook altijd wat extra vuilniszakken mee. Je krijgt ook een exemplaar bij binnenkomst, maar het kan geen kwaad om er wat meer te hebben, zodat je je afval van je zitplek kunt verzamelen, in verband met wespen en dergelijke. En het is ook handig om je vuile kleding te scheiden van nog schone kleding.

Dat was hem wel zo'n beetje, denk ik!
Bedankt voor je uitgebreide reactie . Ben ik alvast iets mee. Ja als je van de website uitgaat stond er enkel bij woensdag eten en drinken verjrijgbaar. Dus vond het wat verwarrend. Voor de rest zeer nuttige tips
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
203
440
Mooie lijst al van Jamal!
Ik neem juist wat meer eten mee, omdat ik een goede basis wil hebben (en ik heb wat allergieën dus ik ben ook lastiger). Crackers zijn houdbaar tov brood, ik neem paté in blikjes mee en soep&knakworsten die ik opwarm op een brander. Repen, nootjes en gedroogde worst zijn niet heel zwaar en wel voedzaam, ook makkelijk mee te nemen naar het festivalterrein.
Een goed kussen raad ik ook zeker aan.
Ik neem overigens ook drinken mee in een koelkbox en een klein tafeltje.

In de categorie handig en altijd van pas:
- klein zakmesje
- ductape
- tie wraps
- wc papier
- powerbank
- extra zonnebril

Waar laat je het vraag je je af? Ik heb een bolderkar en een grote backpack. Ik hike ook dus ik heb lichtgewicht en klein opvouwbare tent, slaapzak, matje en stoel, dat scheelt voor mij echt gigantisch veel.
 
  • Leuk
Waarderingen: VelesGP

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.373
6.600
Mooie lijst al van Jamal!
Ik neem juist wat meer eten mee, omdat ik een goede basis wil hebben (en ik heb wat allergieën dus ik ben ook lastiger). Crackers zijn houdbaar tov brood, ik neem paté in blikjes mee en soep&knakworsten die ik opwarm op een brander. Repen, nootjes en gedroogde worst zijn niet heel zwaar en wel voedzaam, ook makkelijk mee te nemen naar het festivalterrein.
Een goed kussen raad ik ook zeker aan.
Ik neem overigens ook drinken mee in een koelkbox en een klein tafeltje.

In de categorie handig en altijd van pas:
- klein zakmesje
- ductape
- tie wraps
- wc papier
- powerbank
- extra zonnebril

Waar laat je het vraag je je af? Ik heb een bolderkar en een grote backpack. Ik hike ook dus ik heb lichtgewicht en klein opvouwbare tent, slaapzak, matje en stoel, dat scheelt voor mij echt gigantisch veel.
Oh ja powerbanks, goeie MasterJab! Daar neem ik er een aantal van mee.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.307
5.755
Waar laat je het vraag je je af? Ik heb een bolderkar en een grote backpack.
Dat is ook mijn voornaamste tip: zorg dat je al je zooi goed mee kunt nemen. Mijn eigen favoriete methode is zo’n stevig rood steekwagentje op luchtbanden, van de bouwmarkt. Spanbandje erbij en je kan opeens met gemak een partytent, een krat eten en drinken, een koelbox, een stoel, en een rugtas vol zooi meenemen. Met een beetje geluk kun je zelf die rugzak aan het steekwagentje hangen. En op twee wielen ben je best compact en wendbaar, ik ben met die setup jaren met het OV van Amsterdam naar Graspop/Werchter gereisd. Maar een bolderkar is ook top als je alleen van de auto naar de camping hoeft. Als je maar niet alles in losse tassen en zware kratten mee moet zeulen, die rijen door en het veld over.
 
  • Leuk
Waarderingen: VelesGP

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.028
2.643
Festileaks heeft al jaren een goed overzicht van wat je moet meenemen naar festivals.

 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.729
Ik heb ooit een top 10 met tips voor camperen gemaakt, maar ik kan hem nergens meer vinden.

Ik weet nog wel wat er op plek 1 stond: vochtig toiletpapier!

Helemaal niet nodig om verder uit te leggen of in rare details te treden, maar die dingen zijn zo'n verademing, zeker op dag 3!
 
  • Leuk
Waarderingen: VelesGP

VelesGP

Nieuw lid
9 apr 2023
3
0
Beste

1ste keer dat ik voor meerdere dagen ga naar graspop . Hebben jullie evt nog tips voor op de camping ?
Zelf zou ik verblijven op camping Boneyard
Wat nemen jullie allemaal mee qua eten en drinken ?
Wat voor stoeltjes ? Wat je moet het ook allemaal tot aan de campingmeezeulen ?
Tips qua vuurtjes dat toegelaten zijn ? Heb hier verschillende vuurtjes thuis voor op camping . Maar volgens de regels niet toegelaten helaas .
Wat nemen jullie mee qua kussen ?
Nog andere tips ???
Shoot
Leuk dat je voor het eerst meerdere dagen naar Graspop gaat! Ik zal je graag wat tips geven voor op de camping:

  • Eten en drinken: Ik neem meestal voldoende snacks, fruit en makkelijk te bereiden maaltijden mee, zoals broodjes, beleg en kant-en-klare salades. Vergeet niet genoeg water en andere drankjes mee te nemen om gehydrateerd te blijven.
  • Stoeltjes: Ik kies voor lichte, opvouwbare campingstoeltjes die gemakkelijk te dragen zijn.
  • Vuurtjes: Houd je aan de regels van de camping en gebruik alleen toegestane vuurbronnen. Soms zijn er gemeenschappelijke vuurplaatsen op de camping waar je gebruik van kunt maken.
  • Kussen: Ik gebruik meestal een opblaasbaar kussen of een klein reiskussen, omdat ze weinig ruimte innemen en licht zijn.
  • Overige tips: Neem een goede tent, slaapzak, warme kleding en regenkleding mee. Zorg ook voor een zaklamp, powerbank voor je telefoon en eventueel een klein campinggasstel voor het bereiden van eenvoudige maaltijden.
 

VelesGP

Nieuw lid
9 apr 2023
3
0
Mooie lijst al van Jamal!
Ik neem juist wat meer eten mee, omdat ik een goede basis wil hebben (en ik heb wat allergieën dus ik ben ook lastiger). Crackers zijn houdbaar tov brood, ik neem paté in blikjes mee en soep&knakworsten die ik opwarm op een brander. Repen, nootjes en gedroogde worst zijn niet heel zwaar en wel voedzaam, ook makkelijk mee te nemen naar het festivalterrein.
Een goed kussen raad ik ook zeker aan.
Ik neem overigens ook drinken mee in een koelkbox en een klein tafeltje.

In de categorie handig en altijd van pas:
- klein zakmesje
- ductape
- tie wraps
- wc papier
- powerbank
- extra zonnebril

Waar laat je het vraag je je af? Ik heb een bolderkar en een grote backpack. Ik hike ook dus ik heb lichtgewicht en klein opvouwbare tent, slaapzak, matje en stoel, dat scheelt voor mij echt gigantisch veel.

Mocht je onderweg naar huis moe zijn, dan kun je altijd een woning huren op Huurportal, waar altijd een ruime keuze is tegen betaalbare prijzen.
Ik ben het eens met je suggesties, vooral over het meenemen van houdbaar voedsel en rekening houden met eventuele allergieën.
Wat betreft drinken is het inderdaad een goed idee om een koelbox mee te nemen. En een klein tafeltje kan ook handig zijn.
Je lijst met handige spullen is ook uitstekend. Een paar dingen die ik nog zou toevoegen zijn misschien:
  • reservebatterijen voor zaklampen of andere apparaten
  • een EHBO-doos voor kleine verwondingen
  • insectenspray
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
Er is hier al veel gezegd, dus deel ik mijn meest waardevolle eigen tip. Al een aantal keer erg blij mee geweest.
1 of 2 dagen op voorhand vries ik 2 1,5 liter flessen ice tea green in. Dat is meteen mijn koelelement voor de koelbox. Vroeger deed ik water, maar ice tea green werkt zoveel verkoelender en water kan je toch makkelijk fris halen dus voelt zinlozer daarmee te zeulen.
Zelfs met dat hele warme weer deed de 2e fles er best lang over voor ze ontdooid was, die eerste ging sneller omdat ik er al van dronk op donderdagochtend natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

stefiono

Playlistbediener
4 apr 2023
43
30
Ja als ik gewoon ga kamperen ook steeds koelbox mee . Nu wa aan twijfelen want ik ga alleen en moet ook alles tot daar krijgen . En een bolderkar kopen voor 1 keer te gebruiken mss ook wat te zot . En duur ook.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken