camping tips

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
Wij nemen altijd krimpfolie mee voor het betere stapelwerk op een steekkarretje.
 
  • Leuk
Waarderingen: stefiono

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
Leuk dat je voor het eerst meerdere dagen naar Graspop gaat! Ik zal je graag wat tips geven voor op de camping:

  • Eten en drinken: Ik neem meestal voldoende snacks, fruit en makkelijk te bereiden maaltijden mee, zoals broodjes, beleg en kant-en-klare salades. Vergeet niet genoeg water en andere drankjes mee te nemen om gehydrateerd te blijven.
  • Stoeltjes: Ik kies voor lichte, opvouwbare campingstoeltjes die gemakkelijk te dragen zijn.
  • Vuurtjes: Houd je aan de regels van de camping en gebruik alleen toegestane vuurbronnen. Soms zijn er gemeenschappelijke vuurplaatsen op de camping waar je gebruik van kunt maken.
  • Kussen: Ik gebruik meestal een opblaasbaar kussen of een klein reiskussen, omdat ze weinig ruimte innemen en licht zijn.
  • Overige tips: Neem een goede tent, slaapzak, warme kleding en regenkleding mee. Zorg ook voor een zaklamp, powerbank voor je telefoon en eventueel een klein campinggasstel voor het bereiden van eenvoudige maaltijden.
Water kun je meestal (altijd?) ook wel gratis krijgen op een camping. Wij nemen meestal een waterzak of iets dergelijks mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: stefiono

chimaera

Playlistbediener
1 mrt 2023
37
80
Water kun je meestal (altijd?) ook wel gratis krijgen op een camping. Wij nemen meestal een waterzak of iets dergelijks mee.
Maar vergeet zeker geen water mee te nemen voor in de rij van de camping!

Daarnaast; fruit in blik is je vriend na drie dagen festivalvoer.
 
  • Leuk
Waarderingen: stefiono

stefiono

Playlistbediener
4 apr 2023
43
30
Nu ik de de optie overweeg om mijn duvelke ( steekkar) mee te nemen . Was ik toch aan Twijfelen om toch mijn grote tent mee te nemen. Had reeds een klein tentje gekocht om 2 redenen licht om mee te pakken plus is een goedkoop tentje als er dan iets aan is kan het minder kwaad . Ben wel alleen dus weet niet of ze daar moeilijk over doen dat je daar dan een tent van 4 personen neerzet ? Welke zouden jullie meenemen?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230411_062600.jpg
    Screenshot_20230411_062600.jpg
    198 KB · Weergaven: 4
  • Screenshot_20230411-062931_Chrome.jpg
    Screenshot_20230411-062931_Chrome.jpg
    496,6 KB · Weergaven: 4

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
212
401
Wc papier ook altijd handig, zo kom je niet onverwachts op een velletjes loze wc terrecht.
 

chimaera

Playlistbediener
1 mrt 2023
37
80
Nu ik de de optie overweeg om mijn duvelke ( steekkar) mee te nemen . Was ik toch aan Twijfelen om toch mijn grote tent mee te nemen. Had reeds een klein tentje gekocht om 2 redenen licht om mee te pakken plus is een goedkoop tentje als er dan iets aan is kan het minder kwaad . Ben wel alleen dus weet niet of ze daar moeilijk over doen dat je daar dan een tent van 4 personen neerzet ? Welke zouden jullie meenemen?
Mocht de je optie hebben, zou ik zeker voor de grotere versie gaan. Na een aantal jaar met een kleine koepeltent op de camping hebben gestaan, heb ik afgelopen jaar m'n grote tent meegenomen. Het is gewoon erg chill om een ruimere plek voor al je spullen te hebben en staand te kunnen omkleden.

Ik heb nog nooit gezien dat er ook maar enigszins werd gelet op de grootte van de tent en wie daar dan in zou slapen dus ik denk dat je je daarover geen zorgen hoeft te maken.

Mocht je de onderste tent nog niet gekocht hebben; ze hebben ook een versie met een fresh and black slaapcompartiment!
 

stefiono

Playlistbediener
4 apr 2023
43
30
Mocht de je optie hebben, zou ik zeker voor de grotere versie gaan. Na een aantal jaar met een kleine koepeltent op de camping hebben gestaan, heb ik afgelopen jaar m'n grote tent meegenomen. Het is gewoon erg chill om een ruimere plek voor al je spullen te hebben en staand te kunnen omkleden.

Ik heb nog nooit gezien dat er ook maar enigszins werd gelet op de grootte van de tent en wie daar dan in zou slapen dus ik denk dat je je daarover geen zorgen hoeft te maken.

Mocht je de onderste tent nog niet gekocht hebben; ze hebben ook een versie met een fresh and black slaapcompartiment!
Ok bedankt alvast voor de reactie . Heb beide tenten in bezit . Ja toen ik de tent aankochte kwam die fresh and black nog maar pas op en wist ik niet of het wel echt de moeite was om daarvoor meer voor te betalen . Maar ja . Nu eerst die tent slijten daarna wel een fresh and black kopen dan . En inderdaad altijd handig om wa meer ruimte te hebben . En nu we tich over tenten bezig zijn. Als ik normaal ga kamperen neem ik altijd een hamer mee voor de pikketen in te kloppen is dit toegestaan op de kamping een hamer ?
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
529
618
ik neem ook altijd aquarius mee ideale hydratatie na een dag vol bier.
een rubberen hamer mag volgens mij wel.
een grote tent is wel niet aan te raden als je dadelijk om 15u wilt je tent opzetten omwille van de drukte.
als je met de auto bent kan je ook het beste eerst enkel je tent meenemen en opzetten en erna pas de rest halen, eventueel kennis maken met je buren zodat deze eventjes op je tent letten terwijl je weg bent.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Er staat;

Toegelaten campinggasvuurtjes;
Butaan - propaangas
Enkel types met schroefsysteem
Maximaal 500 gram (of kleiner)
 

Denise

Nieuw lid
8 mei 2023
2
0
Hallo allemaal,

Dit jaar wordt mijn eerste keer Graspop en ik zit een beetje in de knoop. Ik heb GMM al meerdere keren gemail, maar tot nu toe geen reactie van hun ontvangen. Misschien kunnen jullie mij te hulp schieten?

Ik ben op zoek naar een kookstel die aan de regels voldoet. Nu heb ik er 1 gevonden, maar het valt in het grijs gebied. Het gaat om de NGT Dynamic stove, het is een stabiel kookstel met een schroefventiel. Gaspatroon kan eraf geschroefd worden.
Maar ik weet niet of de model, dus de vorm van de kookstel toegelaten wordt. De goedgekeurde kookstellen die op hun website staat vind ik link en best onstabiel. Ik ben zelf naar meerde campingwinkels gegaan en die raden een ander model aan, die juist om de afgekeurde lijst staan.

Misschien weten jullie wel of het mag?

NGT gasstel.jpg

 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.311
5.774
Hallo allemaal,

Dit jaar wordt mijn eerste keer Graspop en ik zit een beetje in de knoop. Ik heb GMM al meerdere keren gemail, maar tot nu toe geen reactie van hun ontvangen. Misschien kunnen jullie mij te hulp schieten?

Ik ben op zoek naar een kookstel die aan de regels voldoet. Nu heb ik er 1 gevonden, maar het valt in het grijs gebied. Het gaat om de NGT Dynamic stove, het is een stabiel kookstel met een schroefventiel. Gaspatroon kan eraf geschroefd worden.
Maar ik weet niet of de model, dus de vorm van de kookstel toegelaten wordt. De goedgekeurde kookstellen die op hun website staat vind ik link en best onstabiel. Ik ben zelf naar meerde campingwinkels gegaan en die raden een ander model aan, die juist om de afgekeurde lijst staan.

Misschien weten jullie wel of het mag?

Bekijk bijlage 4818

Is dat niet exact hetzelfde setje als wat er twee posts hierboven ook al staat?

Denk persoonlijk dat zoiets wel toegestaan moet zijn. In het kader van brandveiligheid de aller veiligste optie, en dat lijkt me het hoofddoel van de regels.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Denise

Nieuw lid
8 mei 2023
2
0
Is dat niet exact hetzelfde setje als wat er twee posts hierboven ook al staat?

Denk persoonlijk dat zoiets wel toegestaan moet zijn. In het kader van brandveiligheid de aller veiligste optie, en dat lijkt me het hoofddoel van de regels.
Na het versturen zag ik dat idd al een vraag gesteld werd over hetzelfde kookstel. Mijn browser had de pagina niet goed geladen waardoor ik het helaas de fotos gemist had.
Ik denk dat ik het toch ga aanschaffen, want zo als jij aangeeft voldoet het idd aan de regels.

Dankjewel voor jouw reactie
 

stefiono

Playlistbediener
4 apr 2023
43
30
Screenshot_20230528_231052_bolcom.jpgScreenshot_20230528_224453_Chrome.jpgScreenshot_20230528_231011_Chrome.jpgmomenteel wat aan twijfelen tussen bovenstaande steekkarren . Eerste (rode) heb ik staan . Moeten wel 2 nieuwe wielen op. Nadeel smal laadplatform en niet opvouwbaar. 2de twijfel ik beetje of wielen wel sterk genoeg zijn . 3de lijkt me wel wat. Wat zijn jullie ideeën of ervaringen. En dan nog iets dat ik over twijfel. Je mag zogezegd geen hamer meenemen op de camping. Doen ze daar dan echt zo moeilijk over? Je moet toch je piketten in de grond kunnen kloppen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230528_231011_Chrome.jpg
    Screenshot_20230528_231011_Chrome.jpg
    349,6 KB · Weergaven: 1

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.311
5.774
Bekijk bijlage 5060Bekijk bijlage 5062Bekijk bijlage 5063momenteel wat aan twijfelen tussen bovenstaande steekkarren . Eerste (rode) heb ik staan . Moeten wel 2 nieuwe wielen op. Nadeel smal laadplatform en niet opvouwbaar. 2de twijfel ik beetje of wielen wel sterk genoeg zijn . 3de lijkt me wel wat. Wat zijn jullie ideeën of ervaringen. En dan nog iets dat ik over twijfel. Je mag zogezegd geen hamer meenemen op de camping. Doen ze daar dan echt zo moeilijk over? Je moet toch je piketten in de grond kunnen kloppen.
Model vergelijkbaar met de eerste heb ik al jaren goede ervaringen mee, al moeten er bij die van mij inmiddels ook nieuwe wielen op ja. Kleine laadplatform is geen probleem als je gewoon een krat/box onderop zet en met een spanbandje zekert. Zou ik sowieso aanraden. Je kan hier echt een mega degelijke bagage unit van maken, tot zeer hoog gewicht.

Die opvouwbare dingen zien eruit alsof ze direct doorzakkenbij het eerste hobbeltje als je er een goede lading bier, tenten, en andere zooi op hebt zitten. Heb die in praktijk ook al vaak kapot langs het pad zien staan. Maar mocht je het willen wagen, doe dan absoluut die laatste met grote luchtbanden, want die kleine plastic wieltjes zijn 100% het eerste breekpunt, zeker bij onverharde ondergrond.
 

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
205
441
Heb gister die opvouwbare trolley van de Decathlon gekocht, ben benieuwd.
Nog een mooie tip trouwens: opvouwbare jerrycan. Heb je 10L water bij je tent, gwn daar op locatie vullen, ideaal.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.094
318
Ik heb jaren met steekkarren, zowel opvouwbaar als niet opvouwbaar, verschillende festivals aangedaan.

Niet opvouwbaar is echt top en voldoende stevig. Misschien wat lastig mee te nemen in een kleine kofferbak maar er kan veel op en wielen draaien soepel, ook op hobbelig terrein. Inderdaad een sjorband of twee mee en je kunt heel veel meenemen.

Opvouwbaar kunnen sommige modellen wel redelijk zijn, vooral op asfalt en vlakke ondergrond. Mijne (op google praxis inklapbare steekwagen 80kg) heeft het zo'n zes festivals volgehouden tot vorig jaar op Lowlands op het grasveld bij camping 0 een wielas dubbel klapte. Dan sta je met al je bagage stil en moet je alles alsnog in meerdere keren naar eindbestemming brengen. En terug ook, als het op de heenweg gebeurt. Was echt drama.

Ga dit jaar voor een grote backpack en wat minder bagage of een niet opvouwbare steekkar. Koop niet weer een opvouwbare in ieder geval.
 

stefiono

Playlistbediener
4 apr 2023
43
30
Ik heb jaren met steekkarren, zowel opvouwbaar als niet opvouwbaar, verschillende festivals aangedaan.

Niet opvouwbaar is echt top en voldoende stevig. Misschien wat lastig mee te nemen in een kleine kofferbak maar er kan veel op en wielen draaien soepel, ook op hobbelig terrein. Inderdaad een sjorband of twee mee en je kunt heel veel meenemen.

Opvouwbaar kunnen sommige modellen wel redelijk zijn, vooral op asfalt en vlakke ondergrond. Mijne (op google praxis inklapbare steekwagen 80kg) heeft het zo'n zes festivals volgehouden tot vorig jaar op Lowlands op het grasveld bij camping 0 een wielas dubbel klapte. Dan sta je met al je bagage stil en moet je alles alsnog in meerdere keren naar eindbestemming brengen. En terug ook, als het op de heenweg gebeurt. Was echt drama.

Ga dit jaar voor een grote backpack en wat minder bagage of een niet opvouwbare steekkar. Koop niet weer een opvouwbare in ieder geval.
Thnx voor je uitgebreide uitleg en je ervaringen te delen . Dus meer aan meer aan tdenken om dan gewoon 2 noeuwe banden te gaan halen voor op mijn oud duvelke dak al staan heb . :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken