camping tips

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
332
599
Klinkt allemaal erg goed, krijg er al een mooi beeld bij

Alleen jammer dat er nergens foto's te vinden zijn van de 4p festitent en de canvas 4p hut ( en dan in gebruik ) geen filmpjes op youtube nothing
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
332
599
Had iemand vorig jaar niet een link naar een of andere campingstore site waar je spullen voor de op de gmm camping kon bestellen
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
531
619
Wij hadden een 2pers tip-up op inferno, dus met stroom.
We vonden ze enkel een beetje klein voor ons.
Voor volgend jaar gaan we kijken wat de mogelijkheden zijn.
En als het echt niet anders kan huren we terug eentje maar passen we onze bagage aan bvb 1 koffer voor ons 2.
De huisjes van ervoor waren in dat opzicht veel beter.
Voor de rest niets te klagen over inferno.
Lekker dichtbij alles, douches 24/24gratis.
Ontbijt mogelijkheden genoeg en vooral rust.
 

kineza

Playlistbediener
31 mrt 2023
10
19
Leuk om eens te bladeren door deze topic.
Sinds 2 edities met de caravan op Metal Town, wat een luxe :D

Mijn respect voor mensen op de boneyard is enkel gegroeid ;)
 

murdocniccals

Nieuw lid
19 nov 2023
2
3
Hi everyone, I am planning to do GMM 24' and I am super excited about it. However, I am anxious as well in terms of accommodation. I will be coming from India and it will be my first time coming to Europe as well my first time going to a multi-day fest.
As i will be traveling from India and plan to travel for a month it is not possible to pack camping gears with me, so my questions are:-

1) Is there a possibility of renting out camping gears from nearby or from the organizers directly, if yes, then what are the charges for a single person in both of the cases.
2) As Indian currency is weak when converted to Euros renting out hotel rooms will be pretty expensive for me
3) If I choose to opt for the stay packages from the GMM organizers directly then what are the cost of such stay packages
Thank you very much for your help \m/
 

mcrockz

Playlistbediener
15 nov 2023
43
44
Hi everyone, I am planning to do GMM 24' and I am super excited about it. However, I am anxious as well in terms of accommodation. I will be coming from India and it will be my first time coming to Europe as well my first time going to a multi-day fest.
As i will be traveling from India and plan to travel for a month it is not possible to pack camping gears with me, so my questions are:-

1) Is there a possibility of renting out camping gears from nearby or from the organizers directly, if yes, then what are the charges for a single person in both of the cases.
2) As Indian currency is weak when converted to Euros renting out hotel rooms will be pretty expensive for me
3) If I choose to opt for the stay packages from the GMM organizers directly then what are the cost of such stay packages
Thank you very much for your help \m/
GMM does rent out tents on camping inferno you should chek that out when prices are released
 

Valthys

Playlistbediener
19 jan 2024
14
20
Ik zou een eigen topic starten, maar denk dat mijn vraag ook wel hier kan.

Komend graspop zal ook mijn eerste zijn. Heb mijn ticket al bemachtigd, maar ik twijfel nu nog wat over de camping. Namelijk of ik gewoon voor Boneyard moet gaan, of een standaard tent moet huren op Inferno (voor €190). De tenten lijken snel te verkopen (van 80% naar 90% sold out in een week), dus ik moet nu wel beslissen.

Ik vind het lastig om echt een goed beeld te krijgen van de verschillen. Los van het grote verschil dat je tent al klaar staat bij Inferno, begrijp ik vooral dat Inferno een stuk rustiger is en dat de douches daar ook beter geregeld zijn. Boneyard zou een stuk gezelliger zijn (want: minder rustig), maar wat gezellig is is natuurlijk voor iedereen anders. Ik vraag me af of ik voor de "volledige" ervaring moet gaan, of het mezelf wat makkelijker moet maken met Inferno.

Ter context: Het is dus mijn eerste graspop. Een jaar of tien terug een vol weekend Pinkpop gedaan, maar verder geen festivalcamping-ervaringen. Ik ga alleen. Ik hoop wel wat mensen te ontmoeten (heb de Discord en Facebook groepen al gevonden). Tegelijkertijd ben ik inmiddels "op leeftijd" (31) en hoef ik niet elke avond 15 bier naar binnen te werken. Ik slaap redelijk diep, maar zit ook niet te wachten op luid geschreeuw tot diep in de nacht. Mijn angst is alleen dat Inferno juist weer wat 'te suf' zal zijn.

Eerst dus maar de algemene vraag: Wat zijn hier de ervaringen en wat raden jullie aan?

En dan wat subvraagjes:
-Zoals ik het begrijp is er een feesttent bij Boneyard. Hoe makkelijk kan je op en neer naar Boneyard en bijv wel even de feesttent binnenlopen om aan het eind van de avond te gaan slapen in Inferno?
-Hoe druk/ vies / onveilig (qua diefstal) is boneyard, ook vergeleken met Inferno?
-Hoe rustig/saai is Inferno, vergeleken met Boneyard?
-Zijn de douches echt zoveel beter qua drukte bij Inferno?
-Zijn er andere solo-festivalgangers die in het verleden hebben gemeet met anderen? Kan je dan beter naar Boneyard, of zijn die ook wel op Inferno te vinden?
-Nog andere verschillen tussen de twee campings?

Een hele lijst aan vragen, maar zoveel hebben we hier toch niet te bespreken tot de volgende drop!
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.229
Ik heb zelf nog nooit op de die camping gestaan, maar als u echt op zoek bent om rustig te slapen kan ik u eerder Inferno aanraden. Boneyard heb ik zelf gedaan en dat is de hele nacht door lawaai en getier. Ook veel dichter bij het festival terrein, ik hoorde de muziek dus tot 05 h in de ochtend. Vanaf 06 h tot ongeveer 09 h 00 is slapen daar redelijk goed mogelijk, maar voor 06 h niet. Is het toch te doods op Inferno? In de Metal Dome gaat het feest door tot 04 h 45! En ook het Classic Rock Cafe is tot een kot in de nacht open.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
Ik heb zelf nog niet op inferno gelegen dus daar komt mijn eigen info ook uit tweedehand. Daar kunnen @RubenJS en @Piebe71 zeker meer info over geven.
Ikzelf sta dus altijd op boneyard (en ben nog meer op leeftijd dan jij :LOL:). Daar is het inderdaad levendig te noemen, al hangt er veel af van wie er rond je staat. Dat verschilt dus wel eens qua lawaai, als er een groep naast je zit met redelijke boxen die tot 6u 's ochtends willen meezingen is slapen een stukje moeilijker hahaha. Oordopjes als redding en hopen dat je toch vlot in slaap valt. Dit jaar lagen wij best 'achteraan' op de camping, met daarachter een weg en veel bomen. Tegen de ochtend werd een van mijn vrienden helemaal verdwaasd wakker met schrik dat we zijn tent hadden verzet omdat hij alleen maar vogeltjes hoorde :Ddat kan dus ook op boneyard hahaha.
Wat betreft sanitair: douchen valt wel mee als je het een beetje plant. Er is 1 doucheblok die de hele dag open blijft dus ook op een stil momentje overdag gaan soms vrienden van me douchen en dan is het daar niet aanschuiven. Ik ga meestal wel gewoon rond een uur of 10-11 en dan is het daar even wachten maar niets extreem. WC's daarentegen zijn de laatste 2 jaar best rampzalig. 's ochtends (tussen 8u-12u) zijn wachttijden van een half uur helaas werkelijkheid :cautious:

Voor je andere subvragen:
- er is geen feesttent op de boneyard, het nachtelijk feest is op het festivalterrein zelf in de metal dome en het classic rock café (maar boneyard grenst aan dat deel van het festivalterrein) dus afhankelijk waar je ligt hoor je die wel. Er is een ontbijttent op de boneyard en daar zou ik ook niet graag dichtbij willen liggen, omwille van het licht en lawaai en de drukte vanaf 's ochtends.
- boneyard is druk want staat vol, proper tenzij het een moddereditie is en naar mijn gevoel wel veilig (al heb ik ook al minder fijne verhalen gehoord helaas)
- wij doen sinds enkele jaren een festileaks meeting op graspop, die al een beetje uit de hand gelopen is waardoor er ook continu meetings ontstaan bij concerten, vooral in de 2 tenten gaat dat wel vlot, gezellige boel dus :) Vorig jaar was er tegen het begin van het festival ook een whatsapp groep om nuttige info te delen. Er zijn op facebook inderdaad ook wel groepen waar sologangers met een aantal meeten om bij elkaar te staan of momenten op het terrein af te spreken. Sowieso heb ik op graspop altijd het gevoel dat er doorheen de dag vaak spontane gesprekken ontstaan met mensen rondom je als je staat te wachten tot een band start. Verder hangt het natuurlijk wat van je eigen persoonlijkheid af of je snel mensen leert kennen of niet en ook daar weer een beetje geluk hebben met buren op de camping...
 

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
196
270
Nog niet op Inferno gestaan, maar wel heel vaak op boneyard.
Ik ga meestal iets na de laatste main act al naar m'n tent en val dan quasi direct in slaap.
Op zich geen probleem met lawaai, al is dat vooral afhankelijk van je nabijgelegen buren.
Lawaai in de verte slaap ik toch vlot door allesinds.

Ik was me gewoon aan de wastafels, geen douche, werkt even goed.
Vooral de wc's waren dit jaar echt een ramp qua beschikbaarheid op boneyard.. hoop dat ze dat dit jaar beter doen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Valthys

RubenJS

Support act
18 feb 2023
826
2.377
@Valthys mooi vooruitzicht een eerste Graspop! Afgelopen editie was mijn eerste keer Graspop, toen direct mijzelf de relatieve luxe van de inferno camping gegeven. Een 2p tent die al was opgezet. Is mij zo goed bevallen dat ik dit jaar weer naar Graspop ga, icm Inferno en zo'n pre pitched tent. Heb dus nooit op Boneyard gestaan. Ben er wel geweest voor een meeting. Het is prima mogelijk om vanaf Inferno naar boneyard te lopen. Zal niet meer dan 1km 'deur tot deur' zijn. Al kan daar natuurlijk nog een stukje bijkomen op het boneyard terrein.

Wat betreft je vragen:
Inferno is niet saai. Ja het is rustiger, maar ook hier leuke gesprekken gehad met buren en andere inferno gangers.
De eerste nacht lag ik nog wakker van een paar campinggasten die het nodig vonden om tot diep in de nacht diepgaande gesprekken te voeren voor mijn tent. De nachten na een festivaldag ben je zo moe, en is de rest dat ook, dat je hier minder last van hebt. Wel moet ik erbij zeggen dat ik overal last heb van geluid bij het slapen. Slaap dan ook permanent met oordoppen, die ik je zeker kan aanraden. Of je nu voor Boneyard of Inferno kiest.

Wat mij betreft is de Inferno camping het zeker waard. Je vergroot de kans op een goede nachtrust. Die voor mij toch wel belangrijk is om optimaal te kunnen genieten van Graspop. Zoek je meer gezelligheid; je kan gewoon binnen bij Boneyard met een Graspop bandje. Als je er nog niemand kent, dan heb je hier natuurlijk wat minder aan.

Dat gezegd hebbende gaat het overgrote deel van de bezoekers naar de Boneyard, en hebben die ook een onvergetelijke tijd. Je kan dus eigenlijk niet verkeerd kiezen!

Tldr; Wil je een grotere kans op een goede nachtrust, en wil je niet zelf met je tent en matje etc. sleuren? Kies dan Inferno. En neem sowieso oordoppen mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Valthys en nikita

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.375
2.866
@Valthys mooi vooruitzicht een eerste Graspop! Afgelopen editie was mijn eerste keer Graspop, toen direct mijzelf de relatieve luxe van de inferno camping gegeven. Een 2p tent die al was opgezet. Is mij zo goed bevallen dat ik dit jaar weer naar Graspop ga, icm Inferno en zo'n pre pitched tent. Heb dus nooit op Boneyard gestaan. Ben er wel geweest voor een meeting. Het is prima mogelijk om vanaf Inferno naar boneyard te lopen. Zal niet meer dan 1km 'deur tot deur' zijn. Al kan daar natuurlijk nog een stukje bijkomen op het boneyard terrein.

Wat betreft je vragen:
Inferno is niet saai. Ja het is rustiger, maar ook hier leuke gesprekken gehad met buren en andere inferno gangers.
De eerste nacht lag ik nog wakker van een paar campinggasten die het nodig vonden om tot diep in de nacht diepgaande gesprekken te voeren voor mijn tent. De nachten na een festivaldag ben je zo moe, en is de rest dat ook, dat je hier minder last van hebt. Wel moet ik erbij zeggen dat ik overal last heb van geluid bij het slapen. Slaap dan ook permanent met oordoppen, die ik je zeker kan aanraden. Of je nu voor Boneyard of Inferno kiest.

Wat mij betreft is de Inferno camping het zeker waard. Je vergroot de kans op een goede nachtrust. Die voor mij toch wel belangrijk is om optimaal te kunnen genieten van Graspop. Zoek je meer gezelligheid; je kan gewoon binnen bij Boneyard met een Graspop bandje. Als je er nog niemand kent, dan heb je hier natuurlijk wat minder aan.

Dat gezegd hebbende gaat het overgrote deel van de bezoekers naar de Boneyard, en hebben die ook een onvergetelijke tijd. Je kan dus eigenlijk niet verkeerd kiezen!

Tldr; Wil je een grotere kans op een goede nachtrust, en wil je niet zelf met je tent en matje etc. sleuren? Kies dan Inferno. En neem sowieso oordoppen mee.
Voor wat betreft de huurtent kan ik me alleen maar bij @RubenJS aansluiten. Hebben wij 2 jaar geleden gedaan en qua nachtrust zeker aan te raden.
Vorig jaar voor wat meer "luxe" gegaan door een canvashut te huren, maar deze zijn al uitverkocht. Vorig jaar op de woensdagavond een meeting gedaan op Boneyard, maar dat is zeker te belopen. Niet veel verder dan van Inferno naar het festivalterrein. Ervaring over Boneyard heeft @nikita hierboven al uitgelegd. Rest mij niet meer om je heel veel plezier te wensen. Ongeacht de camping keuze ben ik overtuigd dat dat zeker gaat lukken!
 

Valthys

Playlistbediener
19 jan 2024
14
20
Wat een vlotte reacties! Ik heb al wel een duidelijker beeld nu, bedankt. Goed om te weten ook dat de feesten in de Metal Dome & Classic rock cafe op het festivalterrein zijn. Maakt in de praktijk niet zoveel uit natuurlijk, maar voor het gevoel zou ik me als Inferno-ganger toch iets meer als outsider voelen als dat op Boneyard was.

Ik zal er nog een nachtje over slapen, want ik ben er nog niet helemaal over uit. Ik neig wel iets meer naar Inferno op het moment. Aangezien jullie in twee berichten kritiek hadden op de WC's heb ik nog ff zitten googlen en dat lijkt toch wel beter geregeld te zijn bij Inferno (net als de douches). Dat is wel echt een grote plus voor inferno wat mij betreft. Wat betreft het contact met de buren moet ik ook realistisch blijven, mezelf kennende zit ik toch niet plots de hele avond bij de buren. Met appgroepen e.d. valt er ook genoeg te regelen op het festivalterrein zelf en bezoekjes aan boneyard.

Tot slot: hoe zit dat eigenlijk met de tenten op Inferno? Ik zou dus voor een standaardtent 2p gaan. Krijg je bij je ticket een specifieke tent aangewezen (en ik neem aan: hoe later je bestelt hoe slechter de locatie), of is het vrije keuze uit dat tenttype? Ik neem aan dat het dat eerste is, maar ik kon het nergens vinden.

En ja, qua plezier zal het sowieso wel goed komen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
De grotere tenten en hutten waren wel op nummer te kiezen en aan te klikken op basis van een mapje zag ik bij de start van de verkoop.
Bij de gewone huurtentjes kan je volgens mij zelf geen locatie kiezen, die zijn wel genummerd en worden dan toegewezen bij aankomst.
Of dat per se slechter wordt als je later bestelt durf ik niet zeggen, denk dat ze gewoon op volgorde gaan dus je zal mogelijk iets verder liggen van het middengedeelte, maar dus mogelijk ook wat verder van wc's en douches wat dan minder lawaai en geurhinder geeft...
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
826
2.377
Klopt, de huurtenten worden aangewezen op basis van binnenkomst. Slechte plekken zitten er niet echt bij.
 

RobsZombie

Playlistbediener
11 feb 2024
17
35
Hallo, ik heb een vraag. Kan ik het terrein op elk moment verlaten of moet ik wachten? Ik wil zondag vroeg mijn tent en spullen weer naar mijn auto brengen en dan direct naar huis rijden als de laatste band heeft gespeeld. Is dat mogelijk? Of moet ik wachten tot maandag 8 uur.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.034
2.663
Hallo, ik heb een vraag. Kan ik het terrein op elk moment verlaten of moet ik wachten? Ik wil zondag vroeg mijn tent en spullen weer naar mijn auto brengen en dan direct naar huis rijden als de laatste band heeft gespeeld. Is dat mogelijk? Of moet ik wachten tot maandag 8 uur.
Mag enkel als je 5 bonnetjes aan me geeft.
 
  • Winning
Waarderingen: RobsZombie

Gebruikers die dit onderwerp bekijken