Filmtopic

Ik zie die weinig in lijstjes terugkomen, maar voor mij is The Straight Story mijn favoriete van David Lynch (Heb in totaal wel enkel die, Blue Velvet en Mulholland drive gezien). Qua genre/style wel anders dan zijn andere films, maar blijf dat echt zo'n fijne film vinden om te kijken.

Misschien deze week proberen om Blue Velvet en Mulholland drive weer is te kijken.

Ik zie die weinig in lijstjes terugkomen, maar voor mij is The Straight Story mijn favoriete van David Lynch (Heb in totaal wel enkel die, Blue Velvet en Mulholland drive gezien). Qua genre/style wel anders dan zijn andere films, maar blijf dat echt zo'n fijne film vinden om te kijken.

Misschien deze week proberen om Blue Velvet en Mulholland drive weer is te kijken.
Mijn favoriet blijft Lost Highway stiekem. Daar blijft Tenet nog een logisch uitgekauwd riedeltje bij.

Opvallende afwezigen:

Margaret Qualley bij best supporting Actress (The Substance)
Kneecap bij Best International Picture
Sing Sing bij Best Picture
A Real Pain bij Best Picture

Vind het ook opvallend dat Wicked genomineerd is bij die grote categorieën. Dacht dat het een middelmatige film was? Niet gezien overigens, alleen trailer als reclame.

Overigens ken ik de meerderheid van de tegenwoordige films ook niet, dus kan het ook niet echt vergelijken. Meerderheid van de trailers en type films van tegenwoordig slaan niet echt aan hier

Vind het ook opvallend dat Wicked genomineerd is bij die grote categorieën. Dacht dat het een middelmatige film was? Niet gezien overigens, alleen trailer als reclame.

Overigens ken ik de meerderheid van de tegenwoordige films ook niet, dus kan het ook niet echt vergelijken. Meerderheid van de trailers en type films van tegenwoordig slaan niet echt aan hier
Kreeg wel hele lovende recensies. Ook eigenlijk alleen positieve reacties over gehoord.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Blijft toch elk jaar appels met peren vergelijken. Wordt tijd dat Hollywood weer het "heilige vuur" oppakt

Btw, al terug veel zin in het prediction spelletje als dat terug zou komen hier! Vorig jaar veel plezier mee gehad

Mijn favoriet blijft Lost Highway stiekem. Daar blijft Tenet nog een logisch uitgekauwd riedeltje bij.
Eigenlijk moet je niet willen kiezen tussen zijn films. Op zichzelf allemaal meesterwerken, al heb ik niet zoveel met Eraserhead en Elephant Man. Dune heb ik nooit gezien.

Maar daarna heeft hij toch een reeks debiel goede films gemaakt, poeh.

Laatste tijd flink wat films gekeken. Gewoon allemaal prima en het kijken waard:
  • Love Lies Bleeding (Kirsten Steward is wel degelijk een goede actrice)
  • Late Night with the Devil (eindelijk David Dasmalchian in een hoofdrol)
  • Smile 2 (nog beter dan deel 1, kan niet wachten op deel 3)
  • Infinity Pool (ook de zoon van David Cronenberg maakt zalige films, Mia Goth ook wederom in topvorm)
  • Tenet (snap hem nog steeds niet maar stiekem daarom een lieveling van me)
  • Inglorious Basterds (bonjorno!)

Wicked is juist het grote voorbeeld van Oscarbait in mijn ogen. Geen slechte film daarentegen maar van de perstour tot de marketing, alles duidt erop dat ze om alle prijzen mee willen doen.

Users who are viewing this thread