Overig Muzieknieuws

Davidd

Dagopener
7 jul 2021
577
978
Vind dit toch jammer als het doorgaat. Liever de Kuip dan de Arena qua geluid en sfeer.

Erg jammer inderdaad, ik als Rotterdammer en iemand die bijna elke zondag in de Kuip zit heeft er helaas nog nooit een concert meegemaakt, en ben bang dat dat dus ook niet meer gaat gebeuren.

Wel vreemd dat bijvoorbeeld een Malieveld daar dan blijkbaar geen last van heeft? Staan toch ook redelijk wat huizen in de buurt.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.040
463
Erg jammer inderdaad, ik als Rotterdammer en iemand die bijna elke zondag in de Kuip zit heeft er helaas nog nooit een concert meegemaakt, en ben bang dat dat dus ook niet meer gaat gebeuren.

Wel vreemd dat bijvoorbeeld een Malieveld daar dan blijkbaar geen last van heeft? Staan toch ook redelijk wat huizen in de buurt.
Misschien dat Mojo volgend jaar toch nog een grote act er neer zet als een soort "afscheid" maar ja tegenwoordig moet alles toch naar de Arena/ mooi stadion en comfort maar het geluid is toch vaak ondermaats.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.965
8.027
Misschien dat Mojo volgend jaar toch nog een grote act er neer zet als een soort "afscheid" maar ja tegenwoordig moet alles toch naar de Arena/ mooi stadion en comfort maar het geluid is toch vaak ondermaats.

Verwacht dan niet per se een grote internationale act, maar meer iets Nederlands, als ze zoiets zouden doen
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.523
3.171
Toch bijzonder. Bij ons in het Noorden gaan mensen uit het Westen wonen en dan klagen over de stank van de boeren. In Rotterdam staat al een paar jaar een stadion, we zetten er een paar huizen omheen en concerten mogen niet meer.
#omgekeerde wereld
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.040
463
Oeh. Spannend.

Tsja,opbreken die keten/handel.Of dat gaat lukken?
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.235
3.107
Even los van de discussie over hoe hard Live Nation suckt: ik begrijp dus absoluut niet waarom elke journalist het nodig vindt om bij elke discussie over ticketing eens naar Ticketswap te bellen om hun mening te vragen. Die hebben altijd wel een (biased) antwoord klaar, zelfs als het niets met hun te maken heeft. Bel eens naar de Mededingingsautoriteit ofzo als je een nuttige bijdrage wilt voor je artikel.
 
  • Leuk
Waarderingen: dblauw

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.086
2.020
Even los van de discussie over hoe hard Live Nation suckt: ik begrijp dus absoluut niet waarom elke journalist het nodig vindt om bij elke discussie over ticketing eens naar Ticketswap te bellen om hun mening te vragen. Die hebben altijd wel een (biased) antwoord klaar, zelfs als het niets met hun te maken heeft. Bel eens naar de Mededingingsautoriteit ofzo als je een nuttige bijdrage wilt voor je artikel.
Voortaan ook even met de concurrent bellen bij elk ander artikel
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.040
463
Je doet nu net alsof Ticketmaster alleen maar kommer en kwel is en dat is natuurlijk ook overdreven...
Meer concurrentie kan geen kwaad, maar ze weten wel hoe je maximaal profit behaald.
En linksom of rechtsom we willen toch graag tickets en betalen hier graag voor.....
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.515
7.187
Hoera! Nog afwachten of we er daadwerkelijk als consument iets van gaan merken, maar ik ben echt ontzettend blij dat er eindelijk een overheid de strijd met die Live Nation boevenbende aan gaat. Hopelijk volgt Europa snel!

 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.523
3.171
Hoera! Nog afwachten of we er daadwerkelijk als consument iets van gaan merken, maar ik ben echt ontzettend blij dat er eindelijk een overheid de strijd met die Live Nation boevenbende aan gaat. Hopelijk volgt Europa snel!

Vaak is het zo dat als de ene boevenbende wordt aangepakt dat het stokje helaas wel door een ander wordt overgenomen. Zolang wij als consument er in meegaan door de overpriced tickets te kopen zullen dit soort praktijken niet gauw verdwijnen ben ik bang voor. En ja, ik ben er zelf ook debet aan door toch dure tickets voor AC/DC en Metallica te kopen. Helaas.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.515
7.187
Vaak is het zo dat als de ene boevenbende wordt aangepakt dat het stokje helaas wel door een ander wordt overgenomen. Zolang wij als consument er in meegaan door de overpriced tickets te kopen zullen dit soort praktijken niet gauw verdwijnen ben ik bang voor. En ja, ik ben er zelf ook debet aan door toch dure tickets voor AC/DC en Metallica te kopen. Helaas.
Die kans zit er inderdaad wel in. Desondanks wel blij dat er in elk geval iets geprobeerd wordt, in plaats van het allemaal maar stilzwijgend en hoofdschuddend blijven ondergaan.
 
  • On fire
Waarderingen: Piebe71

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.523
3.171
Die kans zit er inderdaad wel in. Desondanks wel blij dat er in elk geval iets geprobeerd wordt, in plaats van het allemaal maar stilzwijgend en hoofdschuddend blijven ondergaan.
Eens. Een verdienmodel hebben als bedrijf is leuk en normaal gesproken ook het doel, maar in het geval van Live Nation is het inderdaad volledig de andere kant op geschoten. Uiteindelijk ten koste van de hele industrie, daar kunnen we het wel over eens zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken