Pukkelpop 2025

Nu ben ik ook een oudere lul maar waarom was dit vroeger, want vroeger was alles beter 🤣 wel mogelijk?

Zie bijvoorbeeld deze vergelijking. Dan is de line-up tot nu lachwekkend?
Je kan pas oordelen als de line-up compleet is. Ik zie in ieder geval al QOTSA en Chase & Status op beide affiches staan. Pommelien was toen 10 jaar dus die was nog wat te jong.
Veel van de artiesten uit 2010 zijn ook pas later "groot" geworden, dus uiteraard ziet zo'n oude affiche er dan indrukwekkender uit dan indertijd het geval was.
En Snow Patrol als headliner, mja.

Wel een leuke editie, 2010. 2025 wordt vast ook weer een leuke.

Je kan pas oordelen als de line-up compleet is. Ik zie in ieder geval al QOTSA en Chase & Status op beide affiches staan. Pommelien was toen 10 jaar dus die was nog wat te jong.
Veel van de artiesten uit 2010 zijn ook pas later "groot" geworden, dus uiteraard ziet zo'n oude affiche er dan indrukwekkender uit dan indertijd het geval was.
En Snow Patrol als headliner, mja.

Wel een leuke editie, 2010. 2025 wordt vast ook weer een leuke.
In ieder geval claimt Pukkelpop zich vroeger als een "alternatief" festival. Men kan niet echt zeggen dat ze vroeger mainstream muziek programmeren nee?
Dat kan men nu niet meer zeggen toch? Geen probleem daarmee als de organisatoren en het publiek zich daarin vinden, ik ga wel elders mijn fun vinden.

In ieder geval claimt Pukkelpop zich vroeger als een "alternatief" festival. Men kan niet echt zeggen dat ze vroeger mainstream muziek programmeren nee?
Dat kan men nu niet meer zeggen toch? Geen probleem daarmee als de organisatoren en het publiek zich daarin vinden, ik ga wel elders mijn fun vinden.
Klopt, en naar mijn weten zeggen ze het nu ook niet meer ;)

Overigens vind ik QOTSA - Justice dit jaar opvallend gelijkaardig aan QOTSA - Soulwax in 2010.

• Leuk
Waarderingen: davadude
Die hebben wel altijd een goede line-up daar.
Er is zo ongeveer geen festival met een betere midcard en undercard als dit.
Lijkt ook wel tactiek van ze om expres amper echte headliners neer te zetten zodat ze volop kunnen investeren in de breedte.

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Over welk "vroeger" heb je het dan? PKP is ooit begonnen als een ééndaags "alternatief" festival maar het is ook als eerste gestart met een aparte stage voor dj's/dance etc. PKP heeft nooit in hokjes gedacht voor zover ik me kan herinneren en is altijd een jongerenfestival gebleven. De affiche is altijd al eclectisch geweest en ik ben er gerust in dat dat dit jaar ook weer het geval zal zijn.

• Leuk
Toch wel wat mainstream aanwezig in die 2010 affiche:

Blink 182, Snow Patrol, Mumford & Sons, Kate Nash, Nero, Flip Kowlier, Kelis, Selah Sue, De Jeugd Van Tegenwoordig, Ellie Goulding, Benny Benassi, Meuris, Tinie Tempah

Je kan die zaken ook allemaal veel moeilijker onderscheiden dan vroeger. Mainstream muziek is veel alternatiever van sound geworden.

Dat was een beetje Doechii haar commentaar ook onlangs:

uzscmbJ.png

Toch wel wat mainstream aanwezig in die 2010 affiche:

Blink 182, Snow Patrol, Mumford & Sons, Kate Nash, Nero, Flip Kowlier, Kelis, Selah Sue, De Jeugd Van Tegenwoordig, Ellie Goulding, Benny Benassi, Meuris, Tinie Tempah

Je kan die zaken ook allemaal veel moeilijker onderscheiden dan vroeger. Mainstream muziek is veel alternatiever van sound geworden.

Dat was een beetje Doechii haar commentaar ook onlangs:

uzscmbJ.png
Ja maar alle artiesten die je daar opnoemt verkochten toen geen sportpaleizen uit enz. Ze waren (bijna) allemaal ook geen headliners. Als je nu ziet dat je artiesten hebt zoals Joost, Pommelien, Oscar enz dat is zelf geen alternatieve pop dat is gewoon pure pop. Nu opnieuw geen probleem dat ze dit nu programmeren als de mensen dat willen. Ik zeg gewoon dit is allemaal niet voor mij en ik zoek gewoon mijn genot elders.

Over welk "vroeger" heb je het dan? PKP is ooit begonnen als een ééndaags "alternatief" festival maar het is ook als eerste gestart met een aparte stage voor dj's/dance etc. PKP heeft nooit in hokjes gedacht voor zover ik me kan herinneren en is altijd een jongerenfestival gebleven. De affiche is altijd al eclectisch geweest en ik ben er gerust in dat dat dit jaar ook weer het geval zal zijn.
Euh de eerste keer dat PP een dance stage kreeg was de line-up: Biosphere, Underworld, Gary Clail, Tekton Motor Corp en Ulanbator. Dat zijn toch geen mainstream namen?? Ik heb totaal niks dat ze underground electronica of techno programmeren daar dient een festival als pukkelpop voor IMO.
Maar nu met Amelie Lens, Kalkbrenner, Justice enz te programmeren is toch niet ontdekken? Maar goed als de mensen dat willen geen probleem, ik ga wel ergens anders mijn dinero's spenderen.

Ik zal hieraan toevoegen dat Placebo en Snow Patrol zowel in 2009 als in 2010 als headliner/sub speelden. Ik weet nog steeds niet waarom?!

Pukkelpop houdt van herhalende bands.

Geef me een line-up van 2016-2019 over alles van 2009-2010

• Leuk
Ja maar alle artiesten die je daar opnoemt verkochten toen geen sportpaleizen uit enz. Ze waren (bijna) allemaal ook geen headliners. Als je nu ziet dat je artiesten hebt zoals Joost, Pommelien, Oscar enz dat is zelf geen alternatieve pop dat is gewoon pure pop. Nu opnieuw geen probleem dat ze dit nu programmeren als de mensen dat willen. Ik zeg gewoon dit is allemaal niet voor mij en ik zoek gewoon mijn genot elders.
QOTSA en OATW en Pommelien Thys (3 van de 20 namen) zijn Sportpaleis artiesten idd, maar die eerste is gewoon alternatief. Joost is begonnen in de hiphop en maakt tegenwoordig meer gabber, wat je bezwaarlijk de meest mainstream genres kunt noemen. Headliners gaan door de band heen meer poppy zijn. De laatste drie jaren is Pukkelpop toch alleszins alternatieve snoepjes blijven programmeren (Alex G., Dry Cleaning, Altin Gun, Nation Of Language, English Teacher, Overmono, Fontaines D.C., Turnstile, King Gizzard, Ascendant Vierge om er maar een paar uit te lichten). Het zou inderdaad een minder interessant festival worden mocht men dat niet meer doen, maar ik blijf er vertrouwen in hebben.

Rock en seine programmatie:

📌
21 août 2025
ASAP Rocky (exclu) • Vampire WeekendDoechii (exclu) • Khruangbin (exclu) • Barry Can’t Swim (exclu) • Mk.gee (exclu) • Montell Fish • Alemeda
📌
22 août 2025
AnymaAURORACaribouEmpire of the Sun (exclu) • Marc RebilletThe Good Neighbours
📌
23 août 2025
JusticeJamie xxJorja SmithARTE-MASDabeullLuidji
📌
24 août 2025
Queens of the Stone AgeFontaines D.C.Last TrainStereophonicsWallows (exclu) • KNEECAPSharon Van Etten

📌
21 août 2025
ASAP Rocky (exclu) • Vampire WeekendDoechii (exclu) • Khruangbin (exclu) • Barry Can’t Swim (exclu) • Mk.gee (exclu) • Montell Fish • Alemeda
📌
22 août 2025
📌
23 août 2025
📌
24 août 2025
Queens of the Stone AgeFontaines D.C.Last TrainStereophonicsWallows (exclu) • KNEECAPSharon Van Etten
Als ze daarvan Doechii, Mk.gee, Empire, Artemas, Dabeull, Sharon en Fontaines kunnen krijgen op PP wil ik nog wel komen LOL

📌
21 août 2025
📌
22 août 2025
📌
23 août 2025
📌
24 août 2025
Prachtige line-up. Alleen jammer dat Rock en Seine zo slecht georganiseerd is.

• Leuk

Users who are viewing this thread