Alcatraz Open Air 2025

Voor diegene die nog de hoop op Gojira hebben, ik vrees er een beetje voor.

De verantwoordelijke van de El Presidio schreef onderstaande reactie op facebook:
Bekijk bijlage 10073
Uiteraard sluit het één het ander niet uit, maar ik vermoed dat hij wel wat meer inside info zal hebben.
Dit is het bericht over Gojira waar men op doelt. En twee berichten daar onder nog een tweede screenshot.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Ik ken deze informatie niet, maar het is mogelijk.
Gojira mag Lokerse spelen in het weekend van Alcatraz.
Meestal is de metal dag van Lokerse de zondag voor Alcatraz. Ik denk niet dat ze die zet gaan doen de lokerse feesten omdat er wel wat volk die van het genre houdt naar de twee festivals gaat. Ik las wel dat het 50ste editie wordt van lokerse feesten dus ik zie die mannen wel met een zeer straffe affiche komen. Ze hebben al altijd een zalige metal dag gehad behalve dit jaar. Ik heb niet gevoel dat ze die fout volgend jaar nog eens willen maken.

Meestal is de metal dag van Lokerse de zondag voor Alcatraz. Ik denk niet dat ze die zet gaan doen de lokerse feesten omdat er wel wat volk die van het genre houdt naar de twee festivals gaat. Ik las wel dat het 50ste editie wordt van lokerse feesten dus ik zie die mannen wel met een zeer straffe affiche komen. Ze hebben al altijd een zalige metal dag gehad behalve dit jaar. Ik heb niet gevoel dat ze die fout volgend jaar nog eens willen maken.
Voordeel van lokerse feesten is dat ze ook op pakweg een dinsdag of woensdag kunnen programmeren, heb je geen of toch veel minder concurentie van andere festivals. Ook wel deels daardoor dat ze Korn nog konden boeken dit jaar. Alcatraz moet bijvoorbeeld al met Bloodstock gaan rekening houden/ concurreren.

• Leuk
Waarderingen: Sdg
De reviews waren uitmuntend, verkoop was goed (ondanks de weekdag), wat moet een festival nog meer hebben? Ik denk niet dat de Lokerse dit jaar een fout hebben gemaakt.
Dat gezegd zijnde, met het momentum van Gojira kunnen zij op gelijk welke dag staan tijdens de Lokerse feesten, dat is toch een serieus streepje voor op Alcatraz qua flexibiliteit.

Users who are viewing this thread