Pinkpop 2025

Dat we nog even in de veronderstelling mogen zijn dat Pinkpop iets fijns uit de hoge hoed tovert alvorens hier weer de sluizen van kritiek open kunnen ;).
ik geloof niet dat we nog een hoge hoed nodig hebben? of worden er echt nog onduidelijke verrassingen verwacht? als je een beetje terug kijkt tussen de lopende geruchten en wat inmiddels al tussen de afvallers zit, lijkt me eea duidelijk te zijn geworden.

we zien sowieso 1 Pop festival headliner die al festivals aangekondigd heeft rond Pinkpop en nog de datum van Pinkpop open heeft en geen NL (festival)datum
we zien 1 Pop dame uit Amerika 2 Machester shows geven vlak na Pinkpop met inmiddels headline spots op weliswaar Zuid Amerikaanse festivals in 2025, maar daarvan zou je al kunnen aanduiden dat ze niet alleen voor 2 Machester shows overzee's gaat komen
daarnaast zien we EU festivals die een Rock-genre headliner on hold hebben en er is een come-back act die in november een nieuw album presenteert, waarbij ik er heel sterk van uit ga dat deze act de plek in NL gaat innemen van Foo Fighters die de stekker er uit getrokken hebben...

maar goed, kan ook heel goed de tunnel zijn waar ik in zit

train subway GIF

?? Is dit humor of een steekje ?

Ga al dik 15 jaar naar pinkpop, en zou graag langer willen blijven gaan! Het is voor mij nostalgisch en altijd enorm genoten... alleen gaat het voor MIJ de verkeerde kant op, skydeck, groepsplekken maar met name het grote pop gehalte.
Hier op dit forum vraagt een ieder om vernieuwing (althans altijd hetzelfde groepje), en worden popnamen op een voetstuk gezet, hebben meer streams, doen het leuk op tiktok, trekt nieuwe bezoekers... etc.
Ik heb er alleen niks mee en dat heeft niks met oogkleppen te maken, ik ga ook niet naar een festival als defqon omdat het populair is! Niet mijn muziek niet mijn ding, prima toch?
Het is afwachten waar pinkpop mee komt natuurlijk...
Denk alleen dat er met mij nog vele toch wel enthousiast worden van de 1e aankondigingen van Werchter, met in het achterhoofd houdende de geruchten die rond pinkpop hangen.
Nogmaals, dat iets je smaak niet is betekent toch niet automatisch dat iets niet headliner waardig is? Niemand plaatst hier iemand op een voetstuk, de cijfers liegen er gewoon niet om. Rodrigo is ook niet per se mijn ding, maar als ze haar weten te strikken dan is het gewoon een sterke boeking.

• Leuk
Waarderingen: PJ, elo en Timmetje
?? Is dit humor of een steekje ?
Beetje van beide. Ik vind het in die zin prima dat Pinkpop een route neemt die je niet prettig vindt en of course helemaal fine dat je dat uit. Maar denigrerende opmerkingen als "dat meisje" schieten al gauw in een verkeerd keelgat bij mij, dus vandaar ook een steekje.

Verder no hard feelings hoor; hoop dat je waar dan ook een voor jou fijn festival gaat bezoeken!

Als ik nog een gerucht de wereld in mag roepen...... Hier had anders The Cure in het geval van Werchter en FF in het geval van Pinkpop gestaan.
The Cure FF en Olivia Rodrigo was voor mij perfect geweest. Maar ja, het liep effe anders 😂

Je moet je ook gewoon een beetje in de organisatie verplaatsen denk ik. Iemand als Olivia of Sabrina Carpenter is nu populair onder tieners/twintigers/dertigers, dus nu is het moment om ze binnen te harken want volgend jaar is die hype alweer grotendeels verdwenen waarschijnlijk of is er weer iemand anders voor in de plaats. Daarbij zullen ze zelf juist door die hype ook meteen het onderste uit de kan willen halen zolang het duurt en dus niet voor minder dan een headlinepositie komen. Dan is het toch niet gek dat festivals daarop in willen spelen? Dat PP helaas om wat voor reden dan ook vaak mis lijkt te grijpen is dan weer een ander verhaal. 😅

Beetje van beide. Ik vind het in die zin prima dat Pinkpop een route neemt die je niet prettig vindt en of course helemaal fine dat je dat uit. Maar denigrerende opmerkingen als "dat meisje" schieten al gauw in een verkeerd keelgat bij mij, dus vandaar ook een steekje.

Verder no hard feelings hoor; hoop dat je waar dan ook een voor jou fijn festival gaat bezoeken!
Denigrerend was/is het niet bedoeld.. heb eerlijk gezegd ook geen idee hoe oud dat ze is, ging er van uit dat het een tieneridool was..
Excuus hiervoor!

Je moet je ook gewoon een beetje in de organisatie verplaatsen denk ik. Iemand als Olivia of Sabrina Carpenter is nu populair onder tieners/twintigers/dertigers, dus nu is het moment om ze binnen te harken want volgend jaar is die hype alweer grotendeels verdwenen waarschijnlijk of is er weer iemand anders voor in de plaats. Daarbij zullen ze zelf juist door die hype ook meteen het onderste uit de kan willen halen zolang het duurt en dus niet voor minder dan een headlinepositie komen. Dan is het toch niet gek dat festivals daarop in willen spelen? Dat PP helaas om wat voor reden dan ook vaak mis lijkt te grijpen is dan weer een ander verhaal. 😅
Ik zie het juist eerder dat Olivia Rodrigo en Sabrina Carpenter nu nog te boeken zijn voor Pinkpop, én dat het dan bijzonder originele boekingen zijn. Binnen no time gaan zij richting de stadions en dan nemen ze waarschijnlijk plaats in het rijtje "onhaalbaar".

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: thedude182 en Timmetje
Ik zie het juist eerder dat Olivia Rodrigo en Sabrina Carpenter nu nog te boeken zijn voor Pinkpop, én dat het dan bijzonder originele boekingen zijn. Binnen no time gaan zij richting de stadions en dan nemen ze waarschijnlijk plaats in het rijtje "onhaalbaar".
Ja, wel eens, was ook een beetje wat ik bedoelde eigenlijk maar beetje warrig verwoord wellicht.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Pinkpop moet ook gewoon Sam Fender als headliner neerzetten. Als je al kijkt hoe snel zijn zaaltour uitverkocht is het toch vrij simpel. Hij is in de buurt, is een nieuwe frisse jonge rockheadliner. Is dit niet exact waar ze naar op zoek waren ??
Die hebben ze ook gevonden in de vorm van Olivia Rodrigo denk ik. Ze gaan geen 2 jonge frisse headliners neerzetten denk ik. Te gewaagd voor PP.

• Thinking
Waarderingen: thedude182
Dat laatste moet nog maar eens blijken hé. Zullen niet de eerste popsterren zijn die na de eerste albums opgebrand zijn. Ben daarom zelf niet zo liefhebber van de snelheid waarmee acts tegenwoordig tot headliner gebombardeerd worden.

Dat laatste moet nog maar eens blijken hé. Zullen niet de eerste popsterren zijn die na de eerste albums opgebrand zijn. Ben daarom zelf niet zo liefhebber van de snelheid waarmee acts tegenwoordig tot headliner gebombardeerd worden.
Ja, in die zin is het spanningsveld ook wel lastig. Want als ze zich daadwerkelijk zo stormachtig blijven door ontwikkelen, is het verwijt over twee jaar al gauw (en dan ook terecht) dat Pinkpop nu de plank missloeg.

Zou Sam Fender echt wel een prima headliner voor Pinkpop vinden. Twee jaar (?) geleden op Lowlands gezien en ik vond het echt oprecht heel leuk en goed. Terwijl het in principe muziek is die ik thuis nooit opzet. Die man heeft wel de juiste bravoure.

Maar ik sluit ook niet uit dat het DTRH gaat worden voor hem.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread