Alcatraz Open Air 2025

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.908
4.049
Dat zou wel speciaal zijn op een festival dat ook tickets voor kinderen verkoopt
Dan maken ze hun eigen woorden alvast wel waar met 'special guest' :D wat ik overigens betwijfel wanneer ze het hebben over hun "strongest line-up to date", dat is toch vooral een mooie verkoopstruc, dus het eerste zal dat ook wel zijn en die special guest zal helemaal niet zo enorm speciaal zijn...
 
  • Leuk
Waarderingen: johanra en Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.777
8.735
Het ging mij dus meer om de laatste zin, die ik dik gemaakt had. Sterkste line-up tot nu toe, met nog wat "massive band announcements" op stapel. Veel daarvan zal ook direct op de geruchtenlijst voor Alcatraz kunnen, lijkt me. Dus los van wie die special guest moge zijn, klinkt het alsof er mooie opties beschikbaar zijn.
Met grote bands als Gojira, Machine Head en Witin Temptation die touren in het Augustus seizoen, is die statement van sterkste line up tot nu toe toch vrij snel te maken voor een hoop Augustus festivals. Ik denk niet dat je te veel moet zoeken achter dit statement.
Sowieso roepen een hoop festivals ieder jaar dat ze de beste line up hebben tot nu toe, lijkt me vooral gewoon een standaard marketing zinnetje.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.690
6.878
Met grote bands als Gojira, Machine Head en Witin Temptation die touren in het Augustus seizoen, is die statement van sterkste line up tot nu toe toch vrij snel te maken voor een hoop Augustus festivals. Ik denk niet dat je te veel moet zoeken achter dit statement.
Sowieso roepen een hoop festivals ieder jaar dat ze de beste line up hebben tot nu toe, lijkt me vooral gewoon een standaard marketing zinnetje.
Mwa, te hoog van de toren blazen terwijl je weet dat je het niet waar kan maken klinkt ook niet verstandig. Dus het zal niet alleen maar holle marketing zijn. Verder hebben ze Gojira, Machine Head, Trivium, en Emperor al staan. WT erbij zou nog kunnen, maar ik ben nalv dit bericht gewoon benieuwd wat ze nog meer aan gaan kondigen, that's all :)
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Loek123

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.381
1.463
Zijn Lindemann zijn shows op de festivals momenteel in Amerika eigenlijk aangepast zodat het "kindvriendelijk" is? Zoja, dan zie ik eigenlijk Lindemann misschien wel op Bloodstock (en Alcatraz) staan. Stond vorig jaar in de Lotto Arena en ik denk niet dat die uitverkocht was, dus moet op zich financieel denk ik mogelijk zijn.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
620
350
Met grote bands als Gojira, Machine Head en Witin Temptation die touren in het Augustus seizoen, is die statement van sterkste line up tot nu toe toch vrij snel te maken voor een hoop Augustus festivals. Ik denk niet dat je te veel moet zoeken achter dit statement.
Sowieso roepen een hoop festivals ieder jaar dat ze de beste line up hebben tot nu toe, lijkt me vooral gewoon een standaard marketing zinnetje.
Inderdaad, ik denk dat zaken als werchter en pukkelpop naar hun eigen zeggen elk jaar wel de sterkste editie ooit hebben.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
620
350
Zijn Lindemann zijn shows op de festivals momenteel in Amerika eigenlijk aangepast zodat het "kindvriendelijk" is? Zoja, dan zie ik eigenlijk Lindemann misschien wel op Bloodstock (en Alcatraz) staan. Stond vorig jaar in de Lotto Arena en ik denk niet dat die uitverkocht was, dus moet op zich financieel denk ik mogelijk zijn.
Dat was bijna meteen volledig uitverkocht, maar neem aan dat veel mensen gewoon eens wilden gaan zien wat het was, zeker met het 16+ label erbij. Vraag me af of dat echt zo een publiekstrekker is voor festivals
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
327
831
Zijn Lindemann zijn shows op de festivals momenteel in Amerika eigenlijk aangepast zodat het "kindvriendelijk" is? Zoja, dan zie ik eigenlijk Lindemann misschien wel op Bloodstock (en Alcatraz) staan. Stond vorig jaar in de Lotto Arena en ik denk niet dat die uitverkocht was, dus moet op zich financieel denk ik mogelijk zijn.
De eerste shows in de US waren ook zaalshows , maar afgaande op wat youtube filmpjes lijkt het ook op Knotfest Iowa dezelfde show als in de Lotto Arena alleen dan wat korter.

Dat was bijna meteen volledig uitverkocht, maar neem aan dat veel mensen gewoon eens wilden gaan zien wat het was, zeker met het 16+ label erbij. Vraag me af of dat echt zo een publiekstrekker is voor festivals
Vraag het mij ook af eigenlijk, veel mensen die het willen zien hebben al de kans gehad in de Lotto Arena. Zelf heb ik in ieder geval geen behoefte meer en ken eigenlijk niemand die er bij was die het voor herhaling vatbaar vond.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.908
4.049
Van mij hoeft het ook absoluut niet, maar het was even de enige naam die ik meteen kon bedenken die zou kunnen vallen onder solo-artiest, nog nooit gestaan, special guest.
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
327
831
Van mij hoeft het ook absoluut niet, maar het was even de enige naam die ik meteen kon bedenken die zou kunnen vallen onder solo-artiest, nog nooit gestaan, special guest.
Er is toch niet direct een aanwijzing dat het om een solo artiest gaat, Anthrax & Carcass zijn in vorige jaren ook gewoon als special guest aangekondigd.
Bij de al bekende namen voor 2025 zitten er eigenlijk ook al 2 special guests
The Black Dahlia Murder = special guest bij Gojira
All For Metal = special guest bij Me And That Man
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.908
4.049
Er is toch niet direct een aanwijzing dat het om een solo artiest gaat, Anthrax & Carcass zijn in vorige jaren ook gewoon als special guest aangekondigd.
Bij de al bekende namen voor 2025 zitten er eigenlijk ook al 2 special guests
The Black Dahlia Murder = special guest bij Gojira
All For Metal = special guest bij Me And That Man
Klopt hoor. Was gewoon voortgegaan op Kaiser zijn opmerking.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken