Graspop Metal Meeting 2025

Zelf geen fan van Gojira, maar ze zijn nu eenmaal tot headliner gebombardeerd.

Het argument "weeral Iron Maiden" vind ik in deze discussie wel onzin, want Gojira heeft er inmiddels ook al 8 keer gestaan. Echt een zeldzame of vernieuwende boeking is dat ook niet meer, headliner of niet. Het valt gewoon minder op omdat ze niet de affiche headlineden. Niet dat ik dat per se erg vind, ik zal met plezier de zoveelste keer naar Iron Maiden gaan kijken als ze headlinen, net zoals een Gojira fan dat ook voor die band zal doen.
Ik zie om eerlijk te zijn ook liever Rammstein, SOAD, Metallica en Iron Maiden bovenaan de affiche, Volbeat, Sabaton, Faith no More en Judas Priest op de North en in de undercard Avenged Sevenfold, Ghost, Machine Head, Parkway Drive, Gojira en Def Leppard. Maarja, dan ben je binnen 2 jaar klaar, omdat je alle namen hebt gezien.
De avond en middagnamen worden langzaam groter en ze zullen niet snel in de schoenen staan van AC/DC of GNR in de topjaren. Maar dat is in deze tijd ook niet realistisch.

woensdag komt sabaton met nieuws voor US en canada. wellicht dat we aan de hand daarvan sabaton op de geruchtenlijst kunnen zetten of wegstrepen.
Sabaton is toch net klaar met hun tour met Judas priest? Zouden ze dan al zo snel een nieuwe tour aankondigen?

Sabaton is toch net klaar met hun tour met Judas priest? Zouden ze dan al zo snel een nieuwe tour aankondigen?

Als ze geen US data aankondigen, dan hoef je ze in ieder geval niet af te strepen, dus altijd interessant waar ze dan mee komen. Een tour ligt wel voor de hand als ze specifiek voor Noord Amerika wat gaan aankondigen

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Ik vind toch dat je zeker de Queens wel een beetje te kakken zet hier. Ik denk dat het steviger kan zijn dan andere bands die er staan.

In jouw vergelijking met Green Day vind ik het juist andersom. Greenday vind ik vergeleken met QOTSA juist een garagebandje wat er niet uit knalt. Punk, ja. Stevig; nee.
Ik vind Queens Of The Stone Age op Graspop logischer dan bijvoorbeeld een Palaye Royale (2023). Bij nummers zoals No One Knows, Go With The Flow en vooral Song For The Dead gaat het publiek gewoon helemaal los.

Met die zeer uitgebreide tour in Frankrijk die Gojira net bekend heeft gemaakt durf ik ze wel uit te sluiten voor Graspop
Ik denk niet dat die nu nog Hellfest gaan doen, dus denk dat ze het dan gewoon bij de Augustus festivals houden
Wat ook aansluit met het gerucht dat ze geboekt zijn als headliner van de Lokerse metaldag.

• Leuk
Waarderingen: Timmy en festivalryo
Cattle Decapitation, Shadow of Intent en Revocation hebben heel wat adresjes aangekondigd voor januari/februari. Als die nou ook lekker festivalletjes doen in de zomer! Echt 3 hele dikke bands.

Sowieso mag er langzaam wel wat geroepen worden vanuit Graspop, Hellfest of Copenhell. Duurt mij allemaal wat lang. Ook bijzondere data van Gojira maar is allemaal eind van het jaar. Och en dan ook Iron Maiden nog volgend jaar... man zo veel losse shows al om naar uit te kijken. Maar het geld is na een tijdje wel op zeg maar...

Met die zeer uitgebreide tour in Frankrijk die Gojira net bekend heeft gemaakt durf ik ze wel uit te sluiten voor Graspop
Ik denk niet dat die nu nog Hellfest gaan doen, dus denk dat ze het dan gewoon bij de Augustus festivals houden
Wat ook aansluit met het gerucht dat ze geboekt zijn als headliner van de Lokerse metaldag.
Ik sluit het nog niet uit dat er niks mogelijk is met gojira.

Lijst lijkt niet compleet dynamo zie ik er ook niet tussen staan en daar zijn ze al wel geboekt. (Jah wel in augustus).

Maar heel juni en juli leeg laten, dat kan maar is niet uitgesloten dat ze nog wat doen in die maanden

Had één van de bandleden ook niet laten weten dat ze bezig zijn met nieuw materiaal? Kan zijn dat ze nu een nieuwe plaat willen afwerken, teasen en releasen in het voorjaar/vroege zomer om dan op tour te vertrekken. Ze spreken bovendien van een 'new chapter' in de post.

Users who are viewing this thread