Graspop Metal Meeting 2025

Ik zie dat hier mensen nog twijfelen over Gojira als headliner waardig zijn... waar was je de afgelopen 10 jaar?

Verder nog niet veel harde nieuwe geruchten? Iron Maiden lijkt wel behoorlijk af te vallen, Manowar moeten we niet willen denk ik (alhoewel het wel grappig zou zijn), alles van vorig jaar aub NEE (geen herhalingen please) en Metallica weten we ondertussen dat die gewoon dikke vette vieze haat aan Graspop lijken te hebben.

Ben benieuwd, want de spoeling lijkt ondertussen toch weer behoorlijk dun.

Correctie: Maiden zou nog kunnen op de donderdag of vrijdag, maar ik verwacht het eigenlijk niet vanwege afstand en tijd. Er zit nu elke keer een paar dagen tussen voor opbouwen en rust. De heren zijn ook behoorlijk oud nu dus ik verwacht geen back-to-back getour meer van ze.
ik verwacht (of is het hoop) iron maiden juist wel (donderdag)
er zit tussen helsinki en birmingham 5 dagen de rest van de tour 2/3 dagen. + geen show in belgië gepland.

• Leuk
Waarderingen: Hopper
Ben ook enorm benieuwd naar de undercard van graspop waar het vorig jaar mijn persoonlijk favoriete blackmetal bands in emperor abbath (immortal) en borknagar heeft opgetrommeld. Dan ben ik enorm benieuwd waar ze dit jaar allemaal mee komen. Misschien dit jaar wat meer death metal legendes? of het toch redelijk ontbrekende thrash vorig jaar.
Dit jaar stonden er toch al een aantal death metal legendes zoals Dying fetus, i am morbid, vltimas, suffocation, pestilence.
Maar van mij mogen er gerust opnieuw enkele staan zoals Obituary, kataklysm, possessed, vader, at the gates, cannibal corpse, death, ...

thrash heel graag exodus, overkill, kreator, sodom, sepultura, anthrax

Killswitch Engage announced for Sonic Temple - another candidate for European festivals perhaps? Would be a great party in the late afternoon.
Killswitch yess stuur maar door. All that Remains staat op een festival in Spanje om die tijd stuur ook maar door. As i lay dying komt met een nieuw album binnenkort. Die zie ik ook wel weer touren in de zomer . Parkway drive als headliner erbij die zijn toch elk zomer in Europa 😊 alles op dezelfde dag en we hebben weer een mooi (oldskool 00's) Metalcore dagje. Dromen mag 😊🤘

• Leuk
Waarderingen: niels485g en festivalryo
Ik hoop gewoon dat Graspop BMTH op herhaling zet, denk niet dat ze daar iemand boos of teleurgesteld mee maken. Nog niks gehoord van Sabaton in Europa maar dat moet toch wel gebeuren? Net als Powerwolf. Ik hoop dat Avatar ook komt. Ten tijde van Graspop staan Halestorm en The Raven Age als voorprogramma van Iron Maiden, dus die zullen zeker langskomen.

Het lijkt mij dat Graspop niet zo snel Green Day zal boeken, omdat ze erg duur zijn, maar ook omdat het gewoon niet zo op het festival past. Hetzelfde zou gelden voor Foo Fighters.

Ik hoop gewoon dat Graspop BMTH op herhaling zet, denk niet dat ze daar iemand boos of teleurgesteld mee maken. Nog niks gehoord van Sabaton in Europa maar dat moet toch wel gebeuren? Net als Powerwolf. Ik hoop dat Avatar ook komt. Ten tijde van Graspop staan Halestorm en The Raven Age als voorprogramma van Iron Maiden, dus die zullen zeker langskomen.

Het lijkt mij dat Graspop niet zo snel Green Day zal boeken, omdat ze erg duur zijn, maar ook omdat het gewoon niet zo op het festival past. Hetzelfde zou gelden voor Foo Fighters.

Powerwolf had dacht ik al wel wat data in Europa

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

BMTH is RaR/RiP exclusief in 2025.
Wil ze ook weer snel terug zien hoor, maar een jaartje extra tussen is zeker wel ok.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Welke zalen in de lage landen hebben die de voorbije 10/15 jaren niet vol gekregen?
Hmh
Ja, dat bedoel ik dan ook. Ze hebben, binnen een relevant tijdskader, gewoon niet eens in zalen gespeeld in België of Nederland. Er zijn argumenten tegen Journey te bedenken, maar dat ze hier niet eens zalen vol krijgen is er toch geen.
Of juist wel. Anders werden ze wel geboekt voor zaalshows. Nu begreep ik dat bands vaak meer vragen voor festivalshows. Wat financieel aantrekkelijk is.

Ik zie dat hier mensen nog twijfelen over Gojira als headliner waardig zijn... waar was je de afgelopen 10 jaar?

Verder nog niet veel harde nieuwe geruchten?
Je vult de geruchten zelf al veel in.
Within Temptation misschien? Till Lindemann las ik ergens net?

Gojira is wel een headliner denk ik. Maar het is wel een kleinere naam hoor. Ik schaal ze meestal in bij Amon Amarth, Lamb if God, Kreator, In Flames.
Stuk voor stuk bands die echt wel een Northstage kunnen afsluiten.
Maar op de Northstage staan ook zelden de echt grote namen. Uitzonderingen daar gelaten.
(A7x naast BMTH, Volbeat naast Iron Maiden, Motley Crue naast Def Leppard, Within Temptation naast Scorpions).
Die zouden allemaal boven Gojira, Kreator, Amon Amarth en In Flames staan op dezelfde dag.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Kneuzer en Alma
Ja, dat bedoel ik dan ook. Ze hebben, binnen een relevant tijdskader, gewoon niet eens in zalen gespeeld in België of Nederland. Er zijn argumenten tegen Journey te bedenken, maar dat ze hier niet eens zalen vol krijgen is er toch geen.
Of juist wel. Anders werden ze wel geboekt he.

Of ze worden niet geboekt omdat ze niet beschikbaar zijn, aangezien ze al meer dan 10 jaar nauwelijks in Europa zijn geweest, met uitzondering van een weekje Scandinavië.
Goh dat hangt wel samen soms
Zie The Strokes die al zoveel jaar niet in België. hebben gestaan, want verkopen hier gwn niet
Porcupine Tree die België overslaan, omdat ze hier niet zo groot zijn.
Crippled Black Phoenix die soms 3 shows doen in Nederland en geen in België.
Pulp die het water nauwelijks overkomen
...

Wat maakt een grote naam voor een festival? De ticketverkoop en opkomst bij die headliner, vrijdag was uitverkocht en het was erg druk bij Gojira, zelfs drukker dan bij de echte headliner die dag (Machine Head) (of dan bij GNR na 3 nummers, of dan bij de afsluiter van dat weekend)
Sindsdien nog eens een optreden op de OS, die door metalfans als niet-metalfans zeer werd gesmaakt -> nog wat extra fans.
Je zult dus maar gwn eens moeten accepteren Pietje, dat ondanks dat jij het niet zo tof vindt, het gwn duidelijk een headliner is. Misschien ook eens mee leren leven dat het niet eeuwig dat handjevol "echte metalheadliners" zoals Iron Maiden zijn, die de affiche zullen dragen.
Niemand heeft trouwens gezegd dat IM geen headliner is, of een slechte boeking. Enkel dat ze die zelf niet echt meer moeten zien voor de zoveelste keer. Echt spannend zijn die shows nu eenmaal niet voor iedereen.
Zelf geen fan van Gojira, maar ze zijn nu eenmaal tot headliner gebombardeerd.

Het argument "weeral Iron Maiden" vind ik in deze discussie wel onzin, want Gojira heeft er inmiddels ook al 8 keer gestaan. Echt een zeldzame of vernieuwende boeking is dat ook niet meer, headliner of niet. Het valt gewoon minder op omdat ze niet de affiche headlineden. Niet dat ik dat per se erg vind, ik zal met plezier de zoveelste keer naar Iron Maiden gaan kijken als ze headlinen, net zoals een Gojira fan dat ook voor die band zal doen.

In 2009 Journey gezien. Weet dat toen mijn (gelukkig nu) ex vrouw stond te zagen en klagen.
Dus heb het optreden toen vroegtijdig moeten verlaten.
Maar wat ik toen zag was veel belovend...

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: saurus

Users who are viewing this thread