Rock Werchter 2025

Ik was gisteren bij Linkin Park in Parijs. Als werchter ze op een of andere manier kan strikken, zijn de dagtickets in minuten uitverkocht. Dit was groots. Als Herman dit leest, geef ze een apart evenement met goeie lineup. Gaat verkopen als zoete broodjes.
27 songs in net geen twee uur, dus stevig tempo, niet veel onnodige pauzes. Hit na hit na hit. Als het nieuwe album binnen enkele weken uit komt, zullen er wel nog wat nieuwe songs in de setlist toegevoegd worden neem ik aan. Dan nog is de setlist lang genoeg om alle classics en nieuwe songs te spelen. Band was gewoon echt goed. Emily haar screams, geen commentaar. Een scream van 20 seconden live… wie doet het haar na. Ze is echt sterk vocaal. De eerste show van hun comeback was echt niet representatief voor wat ze kan. Was deze keer geen 360 stage, dus set up die ook voor festivals kan gebruikt worden. Kon er geen opmerkingen over maken. Top avond! Kan het niet anders beschrijven; buiten franse organisatie. 1 wc blok voor de volledige benedenvloer, of 1 klein merch standje binnen voor staanplaatsen om hem dan nog voor de headliner op te doeken, en zo nog wat kleine dingen. Doet niets af van de band, was gewoon top.
Ik was er ook en kan dit alleen maar beamen, man man wat was dit goed. Oké sommige nummers passen beter bij Chester, zoals Breaking The Habit, die vond ik wat minder uit de verf komen, maar Emily vult het gewoon fantastisch in. Die nieuwe singles zijn ook gewoon instant LP klassiekers, getuige de reactie van het publiek op deze nummers (en eigenlijk alle andere nummers, zelden zoiets meegemaakt, de hele zaal ging gewoon continu helemaal los).

Central Cee is toch inderdaad een dingetje. Misschien niet ieders zijn ding maar ook al met reden headliner op Les Ardentes. Dus ik treed je hierin bij.
Ik vind het zelf ook vrij waardeloze muziek en duidelijk een artiest dat de gemiddelde Werchterganger niet aanspreekt, maar Central Cee reduceren tot iets van TikTok geeft inderdaad vooral blijk van onwetendheid. Die kerel is al van voor Doja iemand die aan het doorgroeien was richting hoge spots op UK festivals en daarbuiten ook op hiphopfestivals. In 2023 ook al een hoge spot op Roskilde, dus eigenlijk is Primavera er zelfs vrij laat mee.

Ik vind het net verfrissend als ik een affiche zie met namen die ik niet ken. Nu heb ik een dik half jaar de tijd om gans die affiche eens te beluisteren en om terug wat pareltjes te ontdekken. Het verrruimt nét uw muzieksmaak/kennis.
Precies ja. Het feit dat je 90% van een lineup niet kent, kan moeilijk een argument zijn om iets te beoordelen wanneer mensen afhankelijk van hun muzieksmaak dat kunnen zeggen over zowel Pukkelpop als Primavera, velen dat ook over LGW? zouden zeggen en ik het misschien over iets als Graspop zou zeggen.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en koensteen
Definitief oud geworden. Had nog nooit van central cee, Noah kahan of chapell roan gehoord. Maar dat zijn wel potentiële headliners?

Blij met linkin park, hits genoeg en blijkbaar zijn ze toch goed live met de nieuwe zangeres. Hun laatste passage op RW was bedroevend slecht.

Definitief oud geworden. Had nog nooit van central cee, Noah kahan of chapell roan gehoord. Maar dat zijn wel potentiële headliners?

Blij met linkin park, hits genoeg en blijkbaar zijn ze toch goed live met de nieuwe zangeres. Hun laatste passage op RW was bedroevend slecht.
Huh ?
Dat was toch de combi met SOAD ervoor he ?
Vond ik absoluut goed hoor :)
Heb ze een keer op Pukkelpop gezien en dat was 100 keer slechter ...

Huh ?
Dat was toch de combi met SOAD ervoor he ?
Vond ik absoluut goed hoor :)
Heb ze een keer op Pukkelpop gezien en dat was 100 keer slechter ...
In mijn ogen was alleen de 'hug-pit' tijdens Crawling sonde van de tijd/het nummer. Verder vond ik het echt niet slecht nee! Het is toch ook een memorabel optreden geworden. De laatste festivalshow van Chester. Al staat dat los van de kwaliteit van het optreden, ik kan me alleen maar positieve berichten herinneren ook

man, SOAD daar nog voor ja, mooie dag was dat!

Gelukkig waarschuwt Werchter altijd tijdig voor de uitverkoop van o.a. de combi's. Als je daar nog naast pakt heb je echt onder een steen gelegen tot juni.
Als het binnen een dag verkoopt weet ik niet hoe dat gaat met de waarschuwingen, hoe was dat ook alweer met de foo's? ik ben niet zo gefixeert op de dagtickets aangezien ik toch een combi koop.

Wij hebben wel genoten van de laatste keer Linkin Park op Rock Werchter hoor. Van die muziek wordt ik wel redelijk wild (van de nieuwe nummers toen was het welk moeilijk om wild te worden) en daar ben ik zwaar op gegaan haha.

Als ze voor 2025 zouden komen pakt Rock Werchter echt het momentum, ze verkopen meer tickets dan ooit tevoren volgens mij.

• Leuk
Waarderingen: scheep
Ik heb een inside-bron waarvan ik het bestaan tot vorige vrijdag niet wist 😂 maar in ieder geval betrouwbaar. Na een eerdere bevestiging van Sam Fender mocht ik nu de bevestiging ontvangen van Linkin Park en - hier minder relevant - Bryan Adams voor T.W. Classic
Bryan Adams? Zou die dan al niet aangekondigd zijn voor enkele UK festivals? Bij uitstek lijkt me Isle of Wight of Latitude wel geschikt voor hem....

Drie weekeindes na elkaar zijn er grote artiesten die optreden op BST Hyde Park. De vrijdag 4 juli en zondag 6 juli zijn al bezet maar er is een heel sterk en betrouwbaar gerucht dat Sabrina Carpenter en Olivia Rodrigo nog gaan aangekondigd worden als headliner op BST Hyde Park. Dezelfde bron had ook twee recent aangekondigde namen oa de niet verwachte Hugh Jackman goed. Dat zou wellicht Olivia Rodrigo op donderdag 3 juli voor Rock Werchter betekenen en een headline show twee dagen later op BST Hyde Park op zaterdag 5 juli.

• Leuk
Waarderingen: koensteen
Gelukkig waarschuwt Werchter altijd tijdig voor de uitverkoop van o.a. de combi's. Als je daar nog naast pakt heb je echt onder een steen gelegen tot juni.
Als het binnen een dag verkoopt weet ik niet hoe dat gaat met de waarschuwingen, hoe was dat ook alweer met de foo's? ik ben niet zo gefixeert op de dagtickets aangezien ik toch een combi koop.
Klopt..maar als het snel gaat ben je te laat, foo’s waren binnen dag weg dacht ik..wij gaan ook voor combi altijd, zou echt enorm balen als we mis grijpen. Kijk het hele jaar uit naar Werchter😅 gelukkig nog nooit problemen gehad maar kan altijd wel een keer zo zijn natuurlijk.

Gaat elk jaar een popnaam als headliner worden dan kan ik zeker meeleven als het dit jaar Olivia Rodrigo is. Samen met Linkin Park zou het de teleurstelling over Sam Fender wel doen vergeten. Vind ook makkelijk om klein te doen om namen als Central Cee omdat je ze niet kent of je smaak niet is. Van de concerten die ik ervan gezien heb online gewoon deftige rapper die niet zomaar wat mee blèrt op een backing track. Tiktok is nu eenmaal het platform om als artiest bekend te worden tegenwoordig, wat niet betekend dat je automatisch bagger bent. Lijkt me ook weer veel Britse artiesten te worden, 2 jaar geleden ook zo'n affiche me ook heel veel Britse bezoekers. Makkelijker om kaarten te verkopen met zo'n line up? Vervanger voor velen die geen kaarten voor Glastonbury kunnen bemachtigen?

SOAD was fantastisch toen. Bij LP heb in inderdaad de indruk dat het feit dat Chester vlak nadien gestorven is de kwaliteit van dat optreden heeft overschaduwd.

Eerste uur was saai met veel nummers uit die zwakke laatste plaat. Zonde, want het einde was wel sterk.
https://www.setlist.fm/setlist/linkin-park/2017/festivalpark-werchter-belgium-3e43d7f.html

Ik vond dat optreden toen ook maar flauw, zeker de trage, melige versie van Crawling. Maar met een focus op hun eerste drie platen en de nieuwe plaat kan dit nu best een heel sterke show worden denk ik.

Users who are viewing this thread