Rock Werchter 2025

Wat zijn grote artiesten dan? Als Fender straks 2x de Ziggo uitverkoopt?
Qotsa, Tame Impala, Dua Lipa, Tyler, Billie, Stromae. Niet allemaal mijn favorieten, maar wel Ziggo artiesten die niet tot de standaard Werchter namen horen en ook wel een nieuw publiek aanspreken. En waar ik minder discussies verwacht over wel of niet toe aan een headlinerplek. En af en toe de uitschieters die stadions vullen zoals de Foo’s.

• Leuk
Waarderingen: elo
Mooie gedurfde headliner eentje waar ik zeer naar uit kijk! Dat worden 2 dagkaarten voor de vrijdag en zaterdag.

Weet iemand van jullie of het mogelijk is om een camping kaart ( C3 ) te kopen. En donderdag avond met 2 personen naar Werchter af te zakken. Waar op zaterdag 1 persoon naar huis gaat en de volgende persoon zaterdag ochtend komt tot zondag?
Jij bedoeld u campingbandje doorgeven aan een andere persoon?

Qotsa, Tame Impala, Dua Lipa, Tyler, Billie, Stromae. Niet allemaal mijn favorieten, maar wel Ziggo artiesten die niet tot de standaard Werchter namen horen en ook wel een nieuw publiek aanspreken. En waar ik minder discussies verwacht over wel of niet toe aan een headlinerplek. En af en toe de uitschieters die stadions vullen zoals de Foo’s.
Dus Qotsa is geen standaard RW naam?

Tame Impala heeft trouwens minder hits dan Sam Fender. En is ook festivals beginnen headlinen omdat festivals hen die kans gaven.

Tame Impala heeft trouwens minder hits dan Sam Fender. En is ook festivals beginnen headlinen omdat festivals hen die kans gaven.
Eigenlijk echt wel zot dat Maneskin en Sam Fender eerder een Main Stage afgesloten gaan hebben dan QOTSA

Nou, ik heb dat Seventeen Going Under geluisterd, en ik weet niet welke artiesten en nummers ik allemaal precies gehoord heb, maar ik heb t allemaal al eerder gehoord. Ieder loopje, iedere versnelling, echt één groot bij elkaar gejat verhaal.

Precies van die middle of the road muziek om heerlijk bij in slaap te vallen op de wei zo tegen een uur of 6 met een dalend zonnetje.

Ik ga dat eerste album eens proberen.

Krijg nu pas mee dat Sam Fender headliner is. Goed dat nieuwere namen hoge posities krijgen, maar dit is op Werchter wat mij betreft toch een trede te hoog.

100% zou Tane Impala en Tyler ook deze reacties opleveren. Bij Tyler nog meer om bekende redenen.

Die heb ik toch echt veel minder vaak voorbij zien komen dan Pearl Jam, Royal Blood en Yungblud. En nog niet als afsluiter. Tame impala is ook gewoon gestart met festivals als London Calling, heeft op lagere plek op Werchter gestaan en is eerst headliner op kleinere festivals geweest. Hoge albumnoteringen gehaald. En brengt een mooie show mee. Sam Fender was prima om 19.30 in 2023, maar heeft sindsdien niet opeens een wereldhit gescoord en het nieuwe album is nog niet uit en kan ook zwaar tegenvallen. Ik vind op basis daarvan de stap naar zaterdagheadliner zelf gewoon niet zo logisch en ben als ik online kijk niet de enige. Maar weet weet komen er binnenkort namen die me omver blazen en koop ik toch een kaartje op dag 1. Het is ook een persoonlijke keuze. Ga naar zo’n 10-12 festivals per jaar en Werchter staat er bij, omdat het een festival is waar je naast leuke namen op de Slope en de unieke Barn juist ook grotere headliners kunt zien. Genoeg andere festivals met headliners van het formaat Sam Fender, maar juist maar weinig festivals met goede voorzienigen in de buurt waar artiesten als de Foos headlinen. Als Werchter de gedurfde kleinere headlinerkant op gaat is dat natuurlijk ok, maar dan krijgen ze op mijn lijst wat meer concurrentie.

Kan alleen maar denken aan Coldplay in 2002. Kregen die hoge spot enkel maar op basis van parachutes. Waren ook veel reacties op. Speciaal met helikopter vanuit Glastonbury overgevlogen. Weekje voor die show kwam in my place uit dacht ik. Rest is geschiedenis.
Maar goed, andere tijden. Maar 3 dagen festival en Faithless speelde erna nog. Toen waren het toch ook moeilijke jaren op het vlak van headliners.

Users who are viewing this thread