Best Kept Secret 2025

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
137
171
Nou, ik mag hopen dat bij deze boeking ook ten minste overleg met de BKS organisatie is geweest. Anders is het wel heel zuur. Naar mijn idee komt het niet zo goed over dat dit jaar's grootste en exclusiefste headliner van BKS, snel als vervangende act op Lowlands word gezet. Zeker omdat het al niet zo lekker gaat met de headlinerspots op BKS.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.854
6.071
Nou, ik mag hopen dat bij deze boeking ook ten minste overleg met de BKS organisatie is geweest. Anders is het wel heel zuur. Naar mijn idee komt het niet zo goed over dat dit jaar's grootste en exclusiefste headliner van BKS, snel als vervangende act op Lowlands word gezet. Zeker omdat het al niet zo lekker gaat met de headlinerspots op BKS.
Waarom... Lowlands heeft toch helemaal niks met BKS te maken? Hebben ze echt geen goedkeuring voor nodig van een festival wat 3x zo klein is als LL dat zelf is.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.144
3.054
Waarom... Lowlands heeft toch helemaal niks met BKS te maken? Hebben ze echt geen goedkeuring voor nodig van een festival wat 3x zo klein is als LL dat zelf is.
Ik weet het nog zo net niet. Zou het bijvoorbeeld wel interessant vinden als ze eens uitzoeken hoe dit er achter de schermen aan toegaat in een van de afleveringen van de Machine.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.854
6.071
Ik weet het nog zo net niet. Zou het bijvoorbeeld wel interessant vinden als ze eens uitzoeken hoe dit er achter de schermen aan toegaat in een van de afleveringen van de Machine.
Maar als Justice inderdaad geen contract heeft met BKS (en wat ik al zei, waarom zou Justice daar akkoord mee gaan? Dan zie ik echt niet in waarom Lowlands eerst met BKS aan tafel moet gaan zitten om alsnog Justice te mogen boeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.608
1.890
Waarom... Lowlands heeft toch helemaal niks met BKS te maken? Hebben ze echt geen goedkeuring voor nodig van een festival wat 3x zo klein is als LL dat zelf is.
Lowlands niet met (management van) Justice, maar Justice wel met BKS. Het is niet voor niets dat er vrijwel geen zit overlap in de bovenkant van de lineup tussen die van BKS en andere Nederlandse festivals. Zie bijvoorbeeld dit artikel over Lollapalooza en Coachella. Nu heeft een medium sized festival als BKS een stuk minder onderhandelingsmacht dan dit soort mega festivals, maar het economische principe blijft hetzelfde.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.144
3.054
Maar als Justice inderdaad geen contract heeft met BKS (en wat ik al zei, waarom zou Justice daar akkoord mee gaan? Dan zie ik echt niet in waarom Lowlands eerst met BKS aan tafel moet gaan zitten om alsnog Justice te mogen boeken.
Niet specifiek Lowlands met BKS, maar Mojo met Friendly Fire.
 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
510
485
Justice kan toch met zo'n afspraak akkoord gaan als BKS daar wat meer geld voor neerlegt? Lowlands heeft dat dit jaar naar eigen zeggen in ieder geval zo gedaan met Goldband. En een hypothese hier die ik best overtuigend vind dat Fontaines DC dit jaar geen festival in Nederland doet omdat ze volgend jaar BKS headlinen, gaat ook uit van zo'n afspraak.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.494
2.628
Cigarettes after sex is, naast Jack White, aangekondigd voor het Desert Daze festival in oktober in Californie. Denk dat we er serieus rekening mee moeten houden dat die kanshebber zijn voor wen van de headliner-spots op BKS; zeker na die Ziggo-show.

Fleet Foxes staan trouwens ook en mogen zo komen!
 
  • Verdrietig
Waarderingen: DanielNedelko

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
350
317
Cigarettes after sex is, naast Jack White, aangekondigd voor het Desert Daze festival in oktober in Californie. Denk dat we er serieus rekening mee moeten houden dat die kanshebber zijn voor wen van de headliner-spots op BKS; zeker na die Ziggo-show.

Fleet Foxes staan trouwens ook en mogen zo komen!

Oef dit klinkt toch vreselijk saai? Dat is een kanshebber mbt hoofdact? Dan hoop ik toch op Jack White.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dutchman en snoep

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.740
1.302
Clausules bij zo'n contracten ivm met exclusiviteit zijn meestal wel in de trend van "x-aantal maanden rond het festival niet binnen een straal van x-aantal km (of gewoon zelfde land) spelen".

Stel dat er iets in die trend in staat. Gaat er sowieso onderhandeld geweest zijn, en gaat BKS er wel een voordeel uit halen lijkt me.
Meer nog: met BKS dat afgelopen is, kunnen ze dit beter toestaan dan afwijzen lijkt mij. Hun kaartverkoop gaat er niet meer onder lijden en een groot bookings-kantoor, artiest en/of festival dat u een favor moet returnen, altijd mooi meegenomen lijkt mij voor toekomstige bookings ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Matthijs

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
510
485

Oef dit klinkt toch vreselijk saai? Dat is een kanshebber mbt hoofdact? Dan hoop ik toch op Jack White.
Enorm saai, maar met Fontaines D.C. denk ik wel de grootste kanshebber voor de headlinespot volgend jaar. Kaartverkooptechnisch snap ik het ook wel, en hoewel ik er normaal gesproken niet zal gaan kijken, vind ik het als boeking ook net wat minder erg dan Disclosure of Oscar and the Wolf als headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tumbleweedovski

zworp3

Support act
17 mei 2018
956
664
en een groot bookings-kantoor, artiest en/of festival dat u een favor moet returnen, altijd mooi meegenomen lijkt mij voor toekomstige bookings ;)
En die toekomstige bookings voor headliners worden natuurlijk gewoon in deze periode gemaakt.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
604
618
Cigarettes after sex is, naast Jack White, aangekondigd voor het Desert Daze festival in oktober in Californie. Denk dat we er serieus rekening mee moeten houden dat die kanshebber zijn voor wen van de headliner-spots op BKS; zeker na die Ziggo-show.

Fleet Foxes staan trouwens ook en mogen zo komen!
Jack White lijkt me nou het type indie rock headliner wat goed bij de schaal van het festival past, evenals Fleet Foxes al zijn die mogelijk wat te klein als headliner. Pefecte TWO afsluiter lijkt me. Dat CAS is echt gruwelijk saai. Onbegrijpelijk hoe je dit langer dan een kwartier kan aanhoren zonder narcolepsie op te lopen.

Überhaupt een geweldige line-up dat Desert Daze. Ik zou er zo voor tekenen als dat BKS 2025 zou worden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dutchman

Rikkie

Support act
14 nov 2012
894
916
Justice kan toch met zo'n afspraak akkoord gaan als BKS daar wat meer geld voor neerlegt? Lowlands heeft dat dit jaar naar eigen zeggen in ieder geval zo gedaan met Goldband. En een hypothese hier die ik best overtuigend vind dat Fontaines DC dit jaar geen festival in Nederland doet omdat ze volgend jaar BKS headlinen, gaat ook uit van zo'n afspraak.
Ik kan mij echt niet voorstellen dat Fontaines DC gaat headlinen (al zullen ze zeker op BKS staan). Ze staan op pukkelpop rond 18.00 met nog 3 acts erachter. Dit zou de kaartverkoop echt niet ten goede komen.
 

Lowlandicus

Support act
10 apr 2019
824
856
Ik kan mij echt niet voorstellen dat Fontaines DC gaat headlinen (al zullen ze zeker op BKS staan). Ze staan op pukkelpop rond 18.00 met nog 3 acts erachter. Dit zou de kaartverkoop echt niet ten goede komen.

Fontaines DC gaat 100% headlinen als ze komen volgend jaar. Stonden vorige keer al als sub headliner op de ONE en staan eind dit jaar ook 2x in de AFAS. 1 show daarvan was binnen no time uitverkocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Matthijs

submarine

Playlistbediener
30 apr 2019
39
48
Ik gok op zoiets:

Vrijdag
Fontaines DC
Robyn - Caribou - Clairo - Ezra Collective - Eefje De Visser

100 Gecs - Illuminati Hotties - Suuns - Personal Trainer - Wunderhorse - The Lemon Twigs - Sohn - Hinds​

Zaterdag
Underworld
Father John Misty - Roisin Murphy - Wilco - Froukje

Meltheads - Fat Dog - Nilufer Yanya - Porridge Radio - Bar Italia - King Hannah - Mdou Moctar​

Zondag
The XX
Four Tet - Feist - Little Simz - Big Thief

Arooj Aftab - Brutus - Clipping - Porches - Honeyglaze - Tropical Fuck Storm - Deadletter - Nubya Garcia - Yard Act​
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
739
569
Ik gok op zoiets:

Vrijdag
Fontaines DC
Robyn - Caribou - Clairo - Ezra Collective - Eefje De Visser

100 Gecs - Illuminati Hotties - Suuns - Personal Trainer - Wunderhorse - The Lemon Twigs - Sohn - Hinds​

Zaterdag
Underworld
Father John Misty - Roisin Murphy - Wilco - Froukje

Meltheads - Fat Dog - Nilufer Yanya - Porridge Radio - Bar Italia - King Hannah - Mdou Moctar​

Zondag
The XX
Four Tet - Feist - Little Simz - Big Thief

Arooj Aftab - Brutus - Clipping - Porches - Honeyglaze - Tropical Fuck Storm - Deadletter - Nubya Garcia - Yard Act​
Waar kan ik tickets kopen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken