Albums van 2024

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.648
7.353
Die nieuwe Gilmour is een heerlijk plaatje.

Ideaal voor de komende periode, wanneer je zondagochtend opstaat, de ochtenddauw de wereld nog even in stilte hult en je met een tas warme thee (of koffie, wat je wil) kan mijmeren over alles en niets. Maar zelfs op een grijze ochtend op kantoor werkt hij als een aangenaam en verwarmend dekentje, die prachtige stem en een gitaar die als vanouds klinkt als de mooiste verleiding. Titelnummer Luck and strange is een vroeg hoogtepunt voor mij. Zijn harpspelende en zingende dochter geven het geheel nog een extra elementje. De eerste 2 singles had ik al gehoord, maar Dark and velvet nights had ik blijkbaar gemist, dat nummer klinkt alsof hij het geschreven heeft om The last shadow puppets weer wat nieuwe inspiratie te geven!

Als je dit soort muziek kan maken, moet je nog lang niet met pensioen!
Sjemig Nikita, er is een pöeet aan je verloren gegaan
 

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
320
339
Wat is WOOF. van Fat Dog een bizarre koortsdroom zeg. Heerlijke plaat, maar toch eerder iets dat vooral live tot zijn recht lijkt te komen.
Bizarre koortsdroom omschrijft t wel goed denk ik. Ik ben nu exact halverwege en heb precies dit gevoel
 

snackneus

Playlistbediener
22 aug 2023
29
77
Wat is WOOF. van Fat Dog een bizarre koortsdroom zeg. Heerlijke plaat, maar toch eerder iets dat vooral live tot zijn recht lijkt te komen.
Inderdaad een leuke plaat, maar had stiekem toch gehoopt op meer nummers naast de al uitgebrachte singles.
Vigilante en Closer to God zijn heel vet. Clowns daarentegen voelt een beetje als in de maling genomen worden, wat is dat nou?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.172
13.353
Wel, allejezus.

Pure Reason Revolution Coming Up to Consciousness
Bremer/McCoy - Kosmos
Fat Dog - WOOF. (😍)
God Is an Astronaut - Embers
The The - Ensoulment
Toro y Moi - Hole Erth
Max Richter In a Landscape
David Gilmour - Luck and Strange
Lili Refrain - Live in London: Hammersmith Apollo
Robin Kester - Patch (EP)
Barbara Pravi - La Pieva
The Cold Stares - The Southern
Torgeir Waldemar - Mercy
knitting - Some Kind of Heaven
The Dead Daisies - Light 'Em Up
SUUNS - The Breaks
Dummy - Free Energy
Officium Triste - Hortus Venenum
Molchat Doma - Belaya Polosa
40 Watt Sun - Little Weight

Ik ga Fredje nog geen eens een kans geven, tenzij het meer lijkt het op dat album met Brian Eno. Aan de artiesten te zien lijkt dat absoluut niet het geval.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.648
7.353
Spin Klass - Klass Hits. Lekker deze band. Nog maar jong, vandaag hun debuut. Komen uit Manchester. Erg leuke plaat vind ik zelf. Als je nog ruimte over hebt voor een nieuwe release kan ik deze van harte aanbevelen.
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
471
635
Geen festivalplaylists meer, dus tijd om albums te luisteren.

Fred Again... - Ten days: 20 tracks, waarvan 10 onverstaanbare interludes en minimaal 4 niemendalletjes, ofwel prutswerk
Fat Dog - WOOF: geniaal debuut. Heb het geprobeerd op te zoeken, is dit ook hun 1e band? Dan is het toch best knap
Fontaines DC - Romance: leuk, al diverse keren geluisterd, prima voor de achtergrond
Nick Cave - Wild God: niet mijn ding, maar het einde wel gehaald

Het hoogtepunt van de afgelopen 2 weken is toch wel Wunderhorse - Midas :love:.

Waarschijnlijk niet populair hier, maar vanwege de familie thuis ook Maan - Eclipse geluisterd. Nou ze wilde wat anders en dat is het, namelijk niks. Beetje Eefje de Visser, beetje S10/Froukje maar dan net niet. Zal volgend jaar op veel festivals voor een te grote en lege tent gaan spelen...
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkD

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.648
7.353
Geen festivalplaylists meer, dus tijd om albums te luisteren.

Fred Again... - Ten days: 20 tracks, waarvan 10 onverstaanbare interludes en minimaal 4 niemendalletjes, ofwel prutswerk
Fat Dog - WOOF: geniaal debuut. Heb het geprobeerd op te zoeken, is dit ook hun 1e band? Dan is het toch best knap
Fontaines DC - Romance: leuk, al diverse keren geluisterd, prima voor de achtergrond
Nick Cave - Wild God: niet mijn ding, maar het einde wel gehaald

Het hoogtepunt van de afgelopen 2 weken is toch wel Wunderhorse - Midas :love:.

Waarschijnlijk niet populair hier, maar vanwege de familie thuis ook Maan - Eclipse geluisterd. Nou ze wilde wat anders en dat is het, namelijk niks. Beetje Eefje de Visser, beetje S10/Froukje maar dan net niet. Zal volgend jaar op veel festivals voor een te grote en lege tent gaan spelen...
Durf te wedden dat Maan weer volle tenten trekt op festivals als Paaspop en dergelijke.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.670
654
Durf te wedden dat Maan weer volle tenten trekt op festivals als Paaspop en dergelijke.
Doornroosje verkoop loopt in ieder geval niet vlot. Je kunt nu zelfs voor noppes met de Doornroosjepas erheen. Misschien dat de prijs ook wel te hoog is voor vele (43 euro).
 

jonveras

Randprogramma
20 mrt 2018
162
120
Debuutalbum van The Dare (producer van onder meer Charli xcx) en met een muziekstijl à la Peaches, Yeah Yeah Yeahs, LCD Soundsystem komt bij mij ook wel lekker binnen. Heerlijk verstand op nul en het weekend in dansen!
 
  • Leuk
Waarderingen: BeWario, Brian en Nelios

Nizjni

Playlistbediener
25 jan 2024
45
106
Wel, allejezus.

Pure Reason Revolution Coming Up to Consciousness
Bremer/McCoy - Kosmos
Fat Dog - WOOF. (😍)
God Is an Astronaut - Embers
The The - Ensoulment
Toro y Moi - Hole Erth
Max Richter In a Landscape
David Gilmour - Luck and Strange
Lili Refrain - Live in London: Hammersmith Apollo
Robin Kester - Patch (EP)
Barbara Pravi - La Pieva
The Cold Stares - The Southern
Torgeir Waldemar - Mercy
knitting - Some Kind of Heaven
The Dead Daisies - Light 'Em Up
SUUNS - The Breaks
Dummy - Free Energy
Officium Triste - Hortus Venenum
Molchat Doma - Belaya Polosa
40 Watt Sun - Little Weight

Ik ga Fredje nog geen eens een kans geven, tenzij het meer lijkt het op dat album met Brian Eno. Aan de artiesten te zien lijkt dat absoluut niet het geval.
Durf bijna niet te zeggen dat ik op zo een mooie lijst nog een toevoeging heb, maar vandaag is MJ Lenderman - Manning Fireworks uitgekomen.
Vind ik zelf erg sterk.
 
  • Leuk
Waarderingen: weezers en wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.172
13.353
Durf bijna niet te zeggen dat ik op zo een mooie lijst nog een toevoeging heb, maar vandaag is MJ Lenderman - Manning Fireworks uitgekomen.
Vind ik zelf erg sterk.
Haha, ik heb zelf ook nog twee toevoegingen, hoor. En dan schrijf ik die van @Brian ook maar op. Benieuwd hoe ver ik kom!

A Swarm of the Sun - An Empire
Cloud Cafe - Gift Horse
De Niemanders - II
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.638
1.937
Ik vond de singles van Fat Dog best aardig, maar een hele plaat is voor mij echt teveel van het goede: teveel prikkels voor mij. Voor mij staat ook nog de nieuws Hinds voor vandaag op mijn lijstje, met een samenwerking met Grian Chatten!
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
935
1.699
Fat Dog met Woof toch wel een erg goed debuutalbum. Wel weinig nieuwe nummers bijgekomen, op de al uitgebrachte singles. Closer to God en Vigilante zijn fijne toevoegingen. Clowns is inderdaad iets minder en had er niet perse op gehoeven van mij.
 

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
284
255
Fat Dog met een erg goed debuutalbum. Komt natuurlijk niet als een verrassing omdat 2/3!!!!!!!! al lang uit was als singles. Een aantal van die singles heb ik inmiddels dan ook al lang kapot geluisterd, dus ik ben dan ook niet zo hyped als dat ik normaal gesproken misschien zou zijn geweest. Heb wel heel veel zin om ze volgende maand in Doornroosje te zien. Dat blijkbaar opeens is uitverkocht door ik vermoed de hype die ze op festivals hebben opgebouwd? En waar ik dus nog geen kaartje voor heb haha. Maar dat komt vast nog wel goed.

Een andere die ik hier nog niet heb gezien is het nieuwe album Lampião Rei van het Braziliaanse Papangu. Aanrader voor fans van jazzy prog-rock met een vleugje metal. Ben normaal gesproken helemaal niet zo'n proghead, maar kan hier wel van genieten.

Verder nog geluisterd en/of op de planning:

MJ Lenderman
Fred Again..
Tzuyu
Molchat Doma
Nala Sinephro
 
  • Leuk
Waarderingen: snackneus en wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.648
7.353
Fat Dog komt bij mij op de IDLES stapel. Iedereen is er lyrisch over, vooral live, maar het doet mij precies niks.

Die Robin Kester EP echter = :love:
En ik sluit me aan bij de mooie bewoording van @nikita over David Gilmour.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.836
3.160
Waarschijnlijk niet populair hier, maar vanwege de familie thuis ook Maan - Eclipse geluisterd. Nou ze wilde wat anders en dat is het, namelijk niks. Beetje Eefje de Visser, beetje S10/Froukje maar dan net niet. Zal volgend jaar op veel festivals voor een te grote en lege tent gaan spelen...
Ja de invloed van Sim Fane en Klangstof is duidelijk, maar hij is nog net iets te safe. Vind het wel fijn om te horen dat ze een andere kant op probeert te gaan ipv 13 in een dozijn kutpop
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken