Oasis

Athos

Support act
13 jul 2023
984
1.535
EDIT: onderstaand blijkt puur een gerucht en is niet bevestigd. Excuses!

Voorprogramma:

Fontaines DC (alle concerten)

+

Manic Street Preachers (Cardiff)
The Blossoms (Manchester)
Kasabian (Londen)
The View (Edinburgh)
Inhaler (Dublin)
 
Laatst bewerkt:

Athos

Support act
13 jul 2023
984
1.535
Waar staat dit?
Hmmmm ik dacht een echte poster te hebben gezien maar twijfel nu zwaar aan de authenciteit.

Fontaines staat 5 juli op een festival in Londen dus kan dan niet bij Oasis in Cardiff staan.
 
Laatst bewerkt:

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
247
6
Ik lees veel commentaar op de Dynamic pricing en dat al snel de prijzen *2 of *3 gingen. Zelf wel niet gemerkt, maar was dit na een bepaald tijdstip dan het geval? Voor 11h leek mij dit niet te zijn.
 

Athos

Support act
13 jul 2023
984
1.535
Ik lees veel commentaar op de Dynamic pricing en dat al snel de prijzen *2 of *3 gingen. Zelf wel niet gemerkt, maar was dit na een bepaald tijdstip dan het geval? Voor 11h leek mij dit niet te zijn.
Ik weet niet vanaf wanneer precies maar ja later op de dag waren normale staanplaatsen ineens 'in demand standing tickets' die 200 pond duurder waren (350 ipv 150). Veel mensen hebben die gekocht in de veronderstelling dat het premium VIP golden circle oid waren maar nee dus, gewoon general admission.

Ik was half 12 binnen, toen ook nog reguliere prijzen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240831_203044_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20240831_203044_WhatsApp.jpg
    807,9 KB · Weergaven: 39

nightraver23

Nieuw lid
2 mrt 2020
3
1
De meeste mensen die echt tickets wilden hebben er blijkbaar toch kunnen bemachtigen denk ik? Had ik niet verwacht op voorhand... Ikzelf ben geen superfan maar rond half 10 Ticketmaster zonder problemen geopend en 14000ste in de queue voor Wembley terechtgekomen. Rond 11u aan de beurt en wilde ofwel voor 2 staanplaatsen ofwel voor 2 naast elkaar gelegen zitplaatsen gaan. Jammer genoeg waren er enkel nog losse enkele zitplaatsen beschikbaar. Alleen naar ginds reizen had ik geen zin in dus vriend blij gemaakt met een enkele zitplaats. Daarna was er geen doorkomen meer aan om op andere datums voor tickets te kijken...
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.200
492
Rond 11 uur waren voor Wembley 25 juli inderdaad de reguliere tickets steeds met 'confirming availabilty' en de tickets die nog te koop waren of dure 'fan packages' van 360 pond of platinum tickets met variërende 'dynamische' prijzen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.272
7.219
Op SeeTickets rond 12:00u en 12:30u waren de prijzen nog de normale prijzen. Die zijn daar ook niet meer omhoog gegaan volgens mij.
 

reaper

Geliefde act
26 okt 2015
1.310
1.171
A week on the life of an oasis reunion week

8 dagen geleden kregen de rumors bevestiging. De sterren stonden goed.

De reunion die NOOIT zou gebeuren staat te gebeuren.

Ik besef het niet maar zit dan ook op dat moment dat het doordringt met een whatsapp bericht in de familie groepschat dat niet lekker valt.

Maar waar vooral ook de trigger komt als het gebeurd dat het concert gegeven voor mezelf totaal full circle komt.

Zoals sommige weten is mijn vader uitgestrooid op de weide van werchter een paar jaar geleden en heb ik van editie 2023 de liam Gallagher poster gekregen van de organisator. Want wij gingen altijd samen naar concert. Wat ook was rage against the machine was onze eerste samen ooit, oasis onze 2de.

Vorst 2009, de herinneringen zijn er nog zeer levendig van. We waren toen geen echte fan. We kende de hits, maar we vielen daar beide vol voor de groep. Instant connection en de groep is voor de rest altijd bij ons gebleven en is de ticket seller geweest voor mijn eerste rock werchter later dat jaar. Dat was ook de enige show dat we niet samen deden.

Nadien was het de split en hebben we samen het pact gesloten. Als het onmogelijke gebeurde zouden we samen naar engeland gaan. Ongeacht hoe oud we zouden zijn.

Nadien volgde nog heel veel shows samen. Noel in ab's, vorsten, club 69, beady eyes in barns bv.

De platen werden gekocht, artwork, menige discussion avonden over britpop. Het jaar op jaar meer terug kijken op die avond in vorst en hem jaloers maken over de headline op werchter.

Golden records werden gekocht en gekoesterd. Mijn dochter werd geboren en kreeg een babypakje met ******* is de 2de grootste oasis fan ter wereld.

Uiteindelijk is mijn vader ziek geworden en zijn de shows gestopt of zonder hem bezocht. Maar noel of liam solo zien lag mij moeilijk na zijn overlijden. Tot dan liam vorig jaar te zien op de plek waar hij was uitgestrooid en noel op crammerock. Het maakt me altijd emotioneel.

De man in kwestie had zijn eigen muziek gekozen voor de viering en dat was the war on drugs met thinking of a place maar ook stop crying your heart out van oasis en free bird bv.

Anyway back naar de aankondiging zaterdag avond. Dat viel samen met een whatsapp bericht waaruit de melding kwam dat mijn vaders identieke tweeling broer na 10 dagen ziekenhuis een tijdelijk nierfalen heeft gehad en dat er oa ook vingers geamputeerd moeten worden door lever en pancreas falen.

Afgelopen maandag kwam daar dan nog een spoed operatie bij die zeer ingrijpend en zwaar was. En is sindsdien nog niet wakker geworden. Dus dat nam heel veel zorgen en aandacht mentaal.

Ook gebeurde er iets heel heftig bij mijn dochter waar ik niet teveel over ga uitweiden want prive maar het heeft heel de week op zijn kop gezet.

Ik hoopte zo hard dat het zou lukken.
Dat ik de droom kon beleven voor mezelf en ook in zijn naam.

Maar met de dochter perikelen was ik wel aan het proberen om aan kaarten geraken maar op vrijdag lukte het niet via de fansale. En gisteren was het zeer hard behelpen vanuit de plek waar ik zat.

Maar het was zo hard om te zien dat zelfs de queue zo ontzettend lang was door de shit voorbereiding. En dan de 2 andere sites die crashte zakte de moed weg. Ik ben door verschillende fases gegaan tot ik het opgaf. En heb oprecht een traan gelaten. En gezegd het is klaar. Het is niet voor mij.

Ik maak me klaar voor de dochter situation verder te gaan aanpakken en vertrek naar waar ik moet zijn.

Een beetje Rollercoaster want krijg ongeveer gelijk daarna een bericht ook mijn nonkel reeds aan zijn 4de operatie beginnen van die week.

En dan een Nederlands telefoon nummer. Ik neem op.

Is het @Timmetje . Met de melding dat hij 2 tickets op wembley voor mij.

Ik heb geen idee wat ik nog gezegd heb buiten 1000 keer dank u denk ik over de telefoon.

Ik heb gesprek afgesloten en ben gewoon beginnen wenen.

Gistere avond ook terug.
Heel veel van de herinneringen kwamen terug. En dat is fijn om zo een mooie momenten te hebben gehad

En het is pas nu 24 uur later aan het doordringen dat ik over een klein jaar Oasis ga zien. Waanzin. The dream is real and happening.

Member of the century tim.
De dank is niet groot of enorm maar for life. Dit doet heel veel.

Heel veel.

Bedankt vanuit de grond van mijn hart

Jens
 

Athos

Support act
13 jul 2023
984
1.535

Wie weet dat Oasis nog iets teweegs gaat brengen in het dynamic pricing-debacle.
Dynamic Pricing is echt fucking kut, maar...

Ik vraag me af wat je hier wettelijk gezien tegen kan doen. Voor hotelkamers en vliegreizen accepteren we ook al jarenlang dynamic pricing, dus waarom zou het voor concertkaartjes niet mogen?

Als ik een In Demand Standing Ticket had moeten kopen dan had ik mn laptop dichtgeklapt. Je kan altijd kiezen om het niet te doen.
 

swissepfan

Support act
7 dec 2022
877
762
Dynamic Pricing is echt fucking kut, maar...

Ik vraag me af wat je hier wettelijk gezien tegen kan doen. Voor hotelkamers en vliegreizen accepteren we ook al jarenlang dynamic pricing, dus waarom zou het voor concertkaartjes niet mogen?

Als ik een In Demand Standing Ticket had moeten kopen dan had ik mn laptop dichtgeklapt. Je kan altijd kiezen om het niet te doen.

Heel simpel: als je een vlucht te duur is, dan kun je makkelijk eentje op een ander tijdstip boeken die goedkoper zal zijn, vaak nog op dezelfde dag maar bijvoorbeeld heel vroeg 's ochtends. Plus bij een vlucht zie je onmiddellijk wanneer je ernaar zoekt hoeveel die u zal kosten. Je kunt daar ook nog voor een andere maatschpapij kiezen, andere vertrekluchthaven etc. Maar een concert heeft een vaste capaciteit en is een eenmalig iets. En zeker bij grote artiesten is het belachelijk om "In Demand"-de prijzen te verhogen want je wist op voorhand al dat er een grote vraag naar was. Bovendien publiceer je op voorhand al ticketprijzen (die met alle respect al ver boven alle logica uittroonden) en verhoog je deze dan ook nog stiekem nadat je mensen kunstmatig uren in een wachtrij hebt laten zweten.

Tuurlijk kan je altijd kiezen om dat niet te kopen - zou ik ook niet doen - maar door de manier waarop het hele systeem is opgezet worden mensen tegen hun beter weten in toch verleid om exuberante bedragen te betalen, die ze zich in sommige gevallen zelfs niet kunnen veroorloven.
 

SommyWillers

Playlistbediener
9 aug 2022
17
43
Het feit dat de ticketsverkoop zo breed aandacht heeft gekregen geeft me de (ijdele?) hoop dat er een debat op gang zal komen.
1) Wat zou een betere manier zijn om voor dergelijke events tickets te verkopen?
*Ik weet eerlijk gezegd niet of je de massale toevloed op een betere manier kan regelen. De hype was enorm en de toevloed was dus voorspelbaar. Het was op voorhand duidelijk dat de sites waren gedoemd om door de knieën te gaan onder het vele verkeer. Het feit dat er 3 verkoopsites waren, heeft in deze case in elk geval de zaken nog moeilijker gemaakt denk ik.
*Een optimalisatie die werd toegepast, was de wachtrij per datum, maar dit was zeker geen onverdeeld succes.

2) Hoe gaan we om met Dynamic pricing voor concerttickets?
*Zelf absoluut geen voorstander, uit principe weiger ik 'platinum' of andere van dergelijke zaken te kopen
*Vraag en aanbod is wat mij betreft duidelijk: het feit dat alles gewoon uitverkoopt betekent puur economisch geredeneerd dat er nog veel meer gevraagd kan worden per ticket zonder naar dynamic pricing te gaan. Voor mij niet wenselijk, maar theoretisch kan dit.
*Het is reeds gangbaar in USA via ticketmaster en leidt tot absurde prijzen. Ik blijf merken dat ticketmaster de laatste 2 jaar druppelsgewijs Europa aan het warm maken is voor dit systeem. Ze doen ook zeer actief aan 'hypebuilding' om stormlopen op tickets te verkopen.
*Verbieden lijkt me moeilijk, maar er moet zeker meer transparantie rond komen. Nu stond je in de wachtrij en werd de prijs tijdens het wachten aangepast naar x2 of x3
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Athos

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.352
2.689
Het feit dat de ticketsverkoop zo breed aandacht heeft gekregen geeft me de (ijdele?) hoop dat er een debat op gang zal komen.
1) Wat zou een betere manier zijn om voor dergelijke events tickets te verkopen?
Bestaat er een beter systeem?
2) Hoe gaan we om met Dynamic pricing voor concerttickets?
Punt twee zo snel mogelijk verbieden in de EU.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Gebruikers die dit onderwerp bekijken