A week on the life of an oasis reunion week
8 dagen geleden kregen de rumors bevestiging. De sterren stonden goed.
De reunion die NOOIT zou gebeuren staat te gebeuren.
Ik besef het niet maar zit dan ook op dat moment dat het doordringt met een whatsapp bericht in de familie groepschat dat niet lekker valt.
Maar waar vooral ook de trigger komt als het gebeurd dat het concert gegeven voor mezelf totaal full circle komt.
Zoals sommige weten is mijn vader uitgestrooid op de weide van werchter een paar jaar geleden en heb ik van editie 2023 de liam Gallagher poster gekregen van de organisator. Want wij gingen altijd samen naar concert. Wat ook was rage against the machine was onze eerste samen ooit, oasis onze 2de.
Vorst 2009, de herinneringen zijn er nog zeer levendig van. We waren toen geen echte fan. We kende de hits, maar we vielen daar beide vol voor de groep. Instant connection en de groep is voor de rest altijd bij ons gebleven en is de ticket seller geweest voor mijn eerste rock werchter later dat jaar. Dat was ook de enige show dat we niet samen deden.
Nadien was het de split en hebben we samen het pact gesloten. Als het onmogelijke gebeurde zouden we samen naar engeland gaan. Ongeacht hoe oud we zouden zijn.
Nadien volgde nog heel veel shows samen. Noel in ab's, vorsten, club 69, beady eyes in barns bv.
De platen werden gekocht, artwork, menige discussion avonden over britpop. Het jaar op jaar meer terug kijken op die avond in vorst en hem jaloers maken over de headline op werchter.
Golden records werden gekocht en gekoesterd. Mijn dochter werd geboren en kreeg een babypakje met ******* is de 2de grootste oasis fan ter wereld.
Uiteindelijk is mijn vader ziek geworden en zijn de shows gestopt of zonder hem bezocht. Maar noel of liam solo zien lag mij moeilijk na zijn overlijden. Tot dan liam vorig jaar te zien op de plek waar hij was uitgestrooid en noel op crammerock. Het maakt me altijd emotioneel.
De man in kwestie had zijn eigen muziek gekozen voor de viering en dat was the war on drugs met thinking of a place maar ook stop crying your heart out van oasis en free bird bv.
Anyway back naar de aankondiging zaterdag avond. Dat viel samen met een whatsapp bericht waaruit de melding kwam dat mijn vaders identieke tweeling broer na 10 dagen ziekenhuis een tijdelijk nierfalen heeft gehad en dat er oa ook vingers geamputeerd moeten worden door lever en pancreas falen.
Afgelopen maandag kwam daar dan nog een spoed operatie bij die zeer ingrijpend en zwaar was. En is sindsdien nog niet wakker geworden. Dus dat nam heel veel zorgen en aandacht mentaal.
Ook gebeurde er iets heel heftig bij mijn dochter waar ik niet teveel over ga uitweiden want prive maar het heeft heel de week op zijn kop gezet.
Ik hoopte zo hard dat het zou lukken.
Dat ik de droom kon beleven voor mezelf en ook in zijn naam.
Maar met de dochter perikelen was ik wel aan het proberen om aan kaarten geraken maar op vrijdag lukte het niet via de fansale. En gisteren was het zeer hard behelpen vanuit de plek waar ik zat.
Maar het was zo hard om te zien dat zelfs de queue zo ontzettend lang was door de shit voorbereiding. En dan de 2 andere sites die crashte zakte de moed weg. Ik ben door verschillende fases gegaan tot ik het opgaf. En heb oprecht een traan gelaten. En gezegd het is klaar. Het is niet voor mij.
Ik maak me klaar voor de dochter situation verder te gaan aanpakken en vertrek naar waar ik moet zijn.
Een beetje Rollercoaster want krijg ongeveer gelijk daarna een bericht ook mijn nonkel reeds aan zijn 4de operatie beginnen van die week.
En dan een Nederlands telefoon nummer. Ik neem op.
Is het
@Timmetje . Met de melding dat hij 2 tickets op wembley voor mij.
Ik heb geen idee wat ik nog gezegd heb buiten 1000 keer dank u denk ik over de telefoon.
Ik heb gesprek afgesloten en ben gewoon beginnen wenen.
Gistere avond ook terug.
Heel veel van de herinneringen kwamen terug. En dat is fijn om zo een mooie momenten te hebben gehad
En het is pas nu 24 uur later aan het doordringen dat ik over een klein jaar Oasis ga zien. Waanzin. The dream is real and happening.
Member of the century tim.
De dank is niet groot of enorm maar for life. Dit doet heel veel.
Heel veel.
Bedankt vanuit de grond van mijn hart
Jens