Oasis

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.018
1.011
Het feit dat de ticketsverkoop zo breed aandacht heeft gekregen geeft me de (ijdele?) hoop dat er een debat op gang zal komen.
1) Wat zou een betere manier zijn om voor dergelijke events tickets te verkopen?
Bestaat er een beter systeem?
2) Hoe gaan we om met Dynamic pricing voor concerttickets?
We gaan evolueren naar het uefa/fifa-systeem denk ik voor die grootse evenementen. En wat houdt dat in, vrij simpel: je moet al op voorhand aangeven welke categorie en hoeveel kaarten je wilt én je moet al op voorhand uw bankgegevens invullen. Iedereen komt dan gewoon in een loterij en tis op puur geluk dat je kaarten zal hebben.
Bij uefa/fifa hebben ze natuurlijk nog een 'checkbox' die je kan aanvinken dat je meer kans maakt als je akkoord gaat met een categorie hoger.
 

swissepfan

Support act
7 dec 2022
877
762
Op basis van wat dan? Ik vind Dynamic Pricing ook vreselijk maar zou niet weten hoe het te verbieden is.

Het zou al veel zijn moesten ze op voorhand verplicht worden de exacte prijzen kenbaar te maken. Bij feestjes en sommige festivals zit je ook met dat ellendige wave principe, maar daar zie je tenminste op voorhand hoeveel elke wave zal kosten (al kan ook daar nog meer transparantie in, zoals hoeveel procent van de tickets zit in elke wave etc.)
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.365
3.390
Dynamic Pricing is echt fucking kut, maar...

Ik vraag me af wat je hier wettelijk gezien tegen kan doen. Voor hotelkamers en vliegreizen accepteren we ook al jarenlang dynamic pricing, dus waarom zou het voor concertkaartjes niet mogen?

Als ik een In Demand Standing Ticket had moeten kopen dan had ik mn laptop dichtgeklapt. Je kan altijd kiezen om het niet te doen.
Op basis van wat dan? Ik vind Dynamic Pricing ook vreselijk maar zou niet weten hoe het te verbieden is.
Met je comments lijk je te impliceren dat dit probleem enkel bestreden kan worden op basis van de bestaande wetgeving. Ik begrijp je argument dat het momenteel moeilijk is om deze praktijk bijvoorbeeld via de rechtbank aan te vechten, want officieel gezien zal alles inderdaad wel volgens de regeltjes lopen. Alhoewel ik vind dat ze het principe 'prijzen moeten zijn zoals ze geadverteerd staan' wel erg rekken als ze die nieuw geadverteerde prijs pas tonen op een stressvol moment op het einde van zo'n wachtrij, dus een beetje goeie consumentendienst met advocatenteam kan hier misschien wel een zaak vinden.

Maar al dat staat natuurlijk niet in de weg dat de EU gewoon nieuwe wetgeving kan creëren die dynamic pricing verbiedt. Simple as that. De oplossing ligt hier niet in de rechtbank, maar in de politiek. Dat het bij hotels en vliegreizen wel mag, is ook maar een whataboutisme want dat zou evengoed verboden moeten worden.
 

Athos

Support act
13 jul 2023
984
1.535
We gaan evolueren naar het uefa/fifa-systeem denk ik voor die grootse evenementen. En wat houdt dat in, vrij simpel: je moet al op voorhand aangeven welke categorie en hoeveel kaarten je wilt én je moet al op voorhand uw bankgegevens invullen. Iedereen komt dan gewoon in een loterij en tis op puur geluk dat je kaarten zal hebben.
Bij uefa/fifa hebben ze natuurlijk nog een 'checkbox' die je kan aanvinken dat je meer kans maakt als je akkoord gaat met een categorie hoger.
Zo
Met je comments lijk je te impliceren dat dit probleem enkel bestreden kan worden op basis van de bestaande wetgeving. Ik begrijp je argument dat het momenteel moeilijk is om deze praktijk bijvoorbeeld via de rechtbank aan te vechten, want officieel gezien zal alles inderdaad wel volgens de regeltjes lopen. Alhoewel ik vind dat ze het principe 'prijzen moeten zijn zoals ze geadverteerd staan' wel erg rekken als ze die nieuw geadverteerde prijs pas tonen op een stressvol moment op het einde van zo'n wachtrij, dus een beetje goeie consumentendienst met advocatenteam kan hier misschien wel een zaak vinden.

Maar al dat staat natuurlijk niet in de weg dat de EU gewoon nieuwe wetgeving kan creëren die dynamic pricing verbiedt. Simple as that. De oplossing ligt hier niet in de rechtbank, maar in de politiek. Dat het bij hotels en vliegreizen wel mag, is ook maar een whataboutisme want dat zou evengoed verboden moeten worden.
daar heb je gelijk in, dat zou wellicht kunnen. Gevolg zal wel zijn dat ook de basisprijzen voor tickets voor populaire concerten zullen gaan stijgen om te compenseren.
 
  • Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze

reaper

Geliefde act
26 okt 2015
1.310
1.171
Nog meer dan nu al? 149 pond voor een staplaats is al behoorlijk duur.
zeg maar schandalig duur

dit is de enige band waar de grens die ik mezelf had opgelegd nog wou overschrijden.
denkende dat het niet zou gebeuren.

maar als ze prijzen nog meer gaan optrekken gaat het echt een happy few verhaal worden hoor
 

Een Zekere Romance

Playlistbediener
6 okt 2016
31
30
Iemand zonder ticket hier: verwachten jullie nog extra dagen voor UK/Ierland of in een veel later stadium nog wat shows in Europa? Ik heb er dus tot mijn grote frustratie naast gegrepen, maar kan het mezelf ook niet verkopen om het vliegtuig naar laten we zeggen Buenos Aires in 2025 te pakken…
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.018
1.011
Iemand zonder ticket hier: verwachten jullie nog extra dagen voor UK/Ierland of in een veel later stadium nog wat shows in Europa? Ik heb er dus tot mijn grote frustratie naast gegrepen, maar kan het mezelf ook niet verkopen om het vliegtuig naar laten we zeggen Buenos Aires in 2025 te pakken…
In 2026 zullen ze wel ergens op Werchter staan, no panic.
 

Athos

Support act
13 jul 2023
984
1.535
Iemand zonder ticket hier: verwachten jullie nog extra dagen voor UK/Ierland of in een veel later stadium nog wat shows in Europa? Ik heb er dus tot mijn grote frustratie naast gegrepen, maar kan het mezelf ook niet verkopen om het vliegtuig naar laten we zeggen Buenos Aires in 2025 te pakken…
Ik verwacht dat ze in 2026 wel door Europa gaan touren, als ze dan nog bij elkaar zijn.

Als je alleen bent zou ik een weekend Londen boeken in een van de 2 weekenden dat ze daar optreden. De kans dat je tussen nu en juli 2025 via Ticketmaster re-sell nog tegen een leuke prijs een ticket kan scoren acht ik groot. Wel ff hotel met gratis optie tot annuleren.
 

Athos

Support act
13 jul 2023
984
1.535
Zo, alles geregeld voor Oasis in Manchester. We vliegen vrijdagochtend heen en gaan maandagochtend weer terug. We hebben er gelijk maar een vriendenweekend van gemaakt.

Kost wel wat:

Ticket Oasis 180 euro
Hotel 215 euro (3 nachten)
Vlucht 180 euro

Maar goed, er zijn mensen die dit alleen al kwijt zijn aan een ticket...
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.018
1.011
Zo, alles geregeld voor Oasis in Manchester. We vliegen vrijdagochtend heen en gaan maandagochtend weer terug. We hebben er gelijk maar een vriendenweekend van gemaakt.

Kost wel wat:

Ticket Oasis 180 euro
Hotel 215 euro (3 nachten)
Vlucht 180 euro

Maar goed, er zijn mensen die dit alleen al kwijt zijn aan een ticket...
Hotel valt zeer goed mee. Er zullen er hier wel een andere factuur hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en Athos

c7!

Campingartiest
7 dec 2022
90
131
Extra shows. Alleen voor uk fans?
 

Bijlagen

  • IMG-20240904-WA0012.jpg
    IMG-20240904-WA0012.jpg
    85,8 KB · Weergaven: 34
  • IMG-20240904-WA0013.jpg
    IMG-20240904-WA0013.jpg
    79,2 KB · Weergaven: 36
  • Leuk
Waarderingen: Thieske

Een Zekere Romance

Playlistbediener
6 okt 2016
31
30
Mochten Nederlanderss mee kunnen doen voelt u dan gerust vrij om een ticket te scoren en mij zielsgelukkig te maken ;) Maar vrees dat het alleen voor Britten is
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken