Linkin Park

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
285
439

Ja, nu gaat het roddelcircuit los.
Vind dit ook weer een gevalletje oude koeien uit de sloot halen😅. Ze zegt zelf dat ze het gedrag afkeurt en ze niet meer met die persoon omgaat, snap ook volledig dat ze misschien de feiten niet goed wist en daarom te snel een kant heeft gekozen (ik ken verder overigens het hele verhaal ook niet). Hoop niet (en verwacht het overigens ook niet) dat dit verdere gevolgen gaat hebben op LP en de tours etc.
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
556
1.321
Benieuwd of daar al Europese festivals tussenzitten. Erg voelt een Europese zaaltour met Amerikaanse festivals en het jaar erop een Europese festivaltour logisch.
Of in 2025 een Glastonbury exclusieve festival show naast een Europese zaaltour en dan de rest in 2026.
 
Laatst bewerkt:

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.773
9.718
Of in 2025 een Glastonbury exclusieve festival show naast een Europese zaaltour en dan de rest in 2026.
Glastonbury gaat zoiets echt niet boeken hoor. Het echte Linkin Park werd daar zelfs nog niet overwogen, laat staan deze halve coverband.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.459
699
Zou me echt 0,0 verbazen als ze er een mooie spot krijgen. En terecht.
Ligt nochtans echt niet in de lijn van Glasto. Zijn geen grote fans van zware gitaren, Metallica en GnR waren uitzonderingen omdat die het goed doen bij de boomers.

Als Linkin Park ergens een exclusive doet, is Download echt wel de meest veilige gok.
 
  • Leuk
Waarderingen: superginger en mattman

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.287
7.248
Ligt nochtans echt niet in de lijn van Glasto. Zijn geen grote fans van zware gitaren, Metallica en GnR waren uitzonderingen omdat die het goed doen bij de boomers.

Als Linkin Park ergens een exclusive doet, is Download echt wel de meest veilige gok.
Ik zie ze wel het tweede podium afsluiten. Headliner Glasto lijkt mij ook niet echt reëel.

Maar Download is inderdaad een meer logische optie.

Nochtans juich ik het voor Glasto wel toe!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.738
8.653
Hellfest en Rock Am Ring/Rock Im Park zijn ook nog wat van die festivals die nogal geilen op Europe exclusive boekingen. Daar zie ik ze ook nog wel staan.

Al zou het voor Hellfest ook niet een hele logische boeking zijn aangezien ze die in 2017 al hadden met originele bezetting, zou het enigszins onlogisch zijn om nu met geld te smijten om ze als exclusive te boeken.

en Rock Am Ring/ Rock Im Park zullen hun headline trio wel afronden met één of andere Duitse act zeker?
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.632
2.238
Dat gebruik van coverband, daar gaat men nekhaar van recht staan. Hieronder de definitie:

Een coverband is een muziekgroep bestaande uit een aantal artiesten/muzikanten die gezamenlijk nummers ten gehore brengen die door andere artiesten geschreven en/of gespeeld zijn, oftewel covers. Het repertoire van een coverband bestaat dus hoofdzakelijk uit stukken die eerder door andere artiesten of bands uitgebracht zijn.

Dus gelieve het gebruik van deze term ofwel te laten, ofwel door te trekken, ook als het je 'meug' niet is.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.874
6.113
Dat gebruik van coverband, daar gaat men nekhaar van recht staan. Hieronder de definitie:

Een coverband is een muziekgroep bestaande uit een aantal artiesten/muzikanten die gezamenlijk nummers ten gehore brengen die door andere artiesten geschreven en/of gespeeld zijn, oftewel covers. Het repertoire van een coverband bestaat dus hoofdzakelijk uit stukken die eerder door andere artiesten of bands uitgebracht zijn.

Dus gelieve het gebruik van deze term ofwel te laten, ofwel door te trekken, ook als het je 'meug' niet is.
Geen zin om ruzie te maken, maar er is een andere drummer en zanger die niet de nummers orgineel gezongen/geschreven hebben. Dan praat je toch over coveren?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.874
6.113
Nope. Het is namelijk gespeeld en uitgebracht door dezelfde band.
Oprechte vraag, waar ligt de grens dan precies. Is dat nog bij 1 orgineel lid, 2 orginele leden? Hoe ze je dit dan? Als Edge, Bono, Adam er mee stopen bij U2, en Larry gaat als drummer met een andere gitarist, zanger en bassist toch nog U2 songs doen. Vind je dan dat je dan nog "U2" live ziet?
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.632
2.238
Oprechte vraag, waar ligt de grens dan precies. Is dat nog bij 1 orgineel lid, 2 orginele leden? Hoe ze je dit dan? Als Edge, Bono, Adam er mee stopen bij U2, en Larry gaat als drummer met een andere gitarist, zanger en bassist toch nog U2 songs doen. Vind je dan dat je dan nog "U2" live ziet?
Per definitie is het nog steeds U2. Maar zo een extreme voorbeelden hebben we, gelukkig, nog niet veel gezien in de muziekwereld.
Dan komt AC/DC misschien nog het dichtst van in de buurt. Want eigenlijk is Agnus Young daar de enige restant van het origineel.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.741
Per definitie is het nog steeds U2. Maar zo een extreme voorbeelden hebben we, gelukkig, nog niet veel gezien in de muziekwereld.
Dan komt AC/DC misschien nog het dichtst van in de buurt. Want eigenlijk is Agnus Young daar de enige restant van het origineel.

Brian Downey's Alive and Dangerous heb je dan als voorbeeld; Volledige Thin Lizzy set maar wel onder die naam. Lijkt me dat je zo'n situatie eerder mee zou maken bij het overlijden van de andere leden, als leden ermee stoppen, of niet meer willen touren (zie ook System of a Down), dan zitten er waarschijnlijk alsnog rechten verbonden aan de naam van de band?

Maar zie ook Guns N Roses, Axl Rose was jarenlang het enige lid, maar de naam bleef wel Guns N Roses. Snap wel dat het bij een overgebleven drummer gevoelsmatig wat anders ligt, maar ook dat kan het enige originele lid zijn en toch de naam blijven gebruiken (zie ook Quiet Riot, die inmiddels doorgaan zonder enkel overgebleven oprichters).

Je zal toch op een of andere manier de rechten moeten hebben om onder een naam op te treden lijkt me dus. Zijn volgens mij ook genoeg voorbeelden van bands die met ruzie gesplitst zijn en dat er dan twee versies zijn of dat twee bands de naam proberen te "claimen" (zie ook Batushka).
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.741
over de discussie wel of geen festivals, blijkbaar heeft Linkin Park specifiek gezegd festivals te gaan doen volgend jaar:
”we got some shows coming up, and some big festival stuff”
https://www.billboard.com/music/rock/linkin-park-singer-tour-album-cover-story-interview-1235766805/

Ben nog aan het lezen, dus misschien dat het artikel nog een andere wending krijgt, maar het leest in deze discussie over coverbands toch een beetje als ook de situatie bij Judas Priest qua line up. Daar heb je nog steeds Glenn Tipton als onderdeel van de band in de studio, terwijl tijdens de tour Andy Sneap de honneurs waarneemt (en daarnaast ook de producer is). In het artikel wordt benoemd dat er nog steeds dus gewoon 4 originele members zouden zijn (waarvan er dus 3 daadwerkelijk touren?)

Ja same. Ik hoop daarom enorm op Ziggo en/of Sportpaleis. Veel zin in het nieuwe album ook.

Zouden ze een Gelredome vol krijgen?
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
352
1.056
Geen zin om ruzie te maken, maar er is een andere drummer en zanger die niet de nummers orgineel gezongen/geschreven hebben. Dan praat je toch over coveren?
Ben wel benieuwd hoe je dan over een band als Nightwish denkt. Inmiddels 2 zangeressen (en een aantal bandleden) verder
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.874
6.113
Ben wel benieuwd hoe je dan over een band als Nightwish denkt. Inmiddels 2 zangeressen (en een aantal bandleden) verder
Dat hoefde voor mij ook niet zo. Het was wel ergens leuk dat een Nederlandse artieste bij zo'n grote band mag aansluiten. Nu ben ik niet echt een Nightwish kenner maar volgens mij waren de zangeressen ook niet de songwriters daar toch? Anyway zo'n ramp vind ik het niet, maar ik zou het anders gedaan hebben. That's all
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Gebruikers die dit onderwerp bekijken