Linkin Park

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.287
7.248
Precies. Ik vind dat de branding van Linkin Park gewoon inclusief Chester was, en niet zonder. En dan had je onder een ander naam weer wat stapjes terug kunnen doen om weer de weg naar de top te pakken. Nu wordt in mijn optiek de naam Linkin Park geplakt wat voor mij niet helemaal Linkin Park meer is, zodat ze nog steeds op de grotere stadions/podia kunnen staan.
Dus als 1 bandlid niet meer in een band speelt of kan spelen, door welke reden dan ook, heb je liever dat de band meteen stopt omdat het dan de band niet meer is?
 
  • Leuk
Waarderingen: redle

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.287
7.248
Waar heb ik dan letterlijk gezegd?

Omdat ik A zeg denken jullie daarna gelijk bij dat ik ook B, C, en D vind alleen omdat ik A heb gezegd. Terwijl ik B, C, D helemaal niet heb gezegd. Zie ook je eigen Chester opmerking, dat is gewoon een kwestie van iets invullen van iets wat er nooit is gezegd.
Op wie of wat reageerde je dan toen je
Dat Linkin Park geen Chester was vind ik eerlijk gezegd een beetje respectloos.
dit poste? Want er was letterlijk niemand die dit zei. Vandaar de verwarring.

Het is verder ook niet zo boeiend allemaal maar het idee dat mensen hier elkaar framen is me wat te onzinnig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.874
6.113
Dus als 1 bandlid niet meer in een band speelt of kan spelen, door welke reden dan ook, heb je liever dat de band meteen stopt omdat het dan de band niet meer is?
Zie mijn eerdere opmerking over de vocalist/songwriter en frontman van een band. Een gitarist is veel makkelijker te vervangen dan een vocalist.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.287
7.248
Je leest weer over het woord alleen heen, wat de gehele context veranderd. Er zit een groot verschil tussen

De band was niet alleen Chester

en

De band was niet Chester.

Zie mijn eerdere opmerking over de vocalist/songwriter en frontman van een band. Een gitarist is veel makkelijker te vervangen dan een vocalist.
Maar waar zit het verschil dan in als ze onder een andere naam waren verder gegaan maar wel alsnog Linkin Park nummers hadden gespeeld?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.874
6.113
Maar goed ik lees het hier weer wel. IK VIND LINKIN PARK NU GEWELDIG, WANT ER IS EEN ANDERE VOCALIST EN WOW DAT IS ZO SUPER DUPER COOL NET ZOALS JULIE DAT OOK VINDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I'm out, dit gaat nergens meer over.
 
  • Haha
Waarderingen: Pommer en Oasiss

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.753
5.262
Here We Go Again GIF
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.287
7.248
Als je in het vervolg deelneemt aan een discussie zou het prettig zijn als je daadwerkelijk reageert op de dingen die er staan of ze goed leest voordat je reageert. Dat voorkomt verwarring, maar met name frustratie (in dit geval bij jezelf).

Niemand hier heeft het verkeerd met je voor of zit je te "framen." :)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.655
7.360
Volgens mij heb je de mening dat Linkin Park nu niet meer hetzelfde aanvoelt en dat de oplossing die de band nu heeft niet als een goede voelt. Er wordt daarbij zelfs een alternatief aangedragen waarbij het naar dat gevoel beter ging (Prophets of Rage). Een mening die denk ik iedereen wel begrijpt.

Dan heb je de mening dat er eer wordt gedaan aan de band Linkin Park op de manier waarop de band het nu oplost en deze mensen zien de band in deze vorm graag de komende jaren toeren, nog even los van de positie op de festivals. Ook een mening waar niemand iets op tegen kan hebben.

Wat er nu gebeurt is een discussie waarbij iedereen op alle punten en komma's gaat letten of ze wel goed gezet zijn en iemand anders toch niet ook dit bedoeld had kunnen hebben met een post. Laten we dat niet doen. Volgens mij is het duidelijk hoe iedereen erin staat en kunnen we het best over de vorm van de band nu hebben. Ik heb niet het gevoel dat iemand hier met opzet iemand anders aan het framen is, maar als de discussie door gaat dat we daar wel met ons allen in vervallen. Daar heeft niemand iets aan en nog belangrijker, dat is ook voor niemand leuk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.874
6.113
Als je in het vervolg deelneemt aan een discussie zou het prettig zijn als je daadwerkelijk reageert op de dingen die er staan of ze goed leest voordat je reageert. Dat voorkomt verwarring, maar met name frustratie (in dit geval bij jezelf).

Niemand hier heeft het verkeerd met je voor of zit je te "framen." :)
Ga je je daar verstoppen en heb je Oasis weer opgeroepen? het is zo voorspelbaar allemaal.
 
  • Haha
Waarderingen: Oasiss

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.287
7.248
Verstoppen? Ik reageer gewoon op wat je zegt.

Ik snap oprecht niet zo goed waarom je je nu zo zit te frustereren en waarom je je zo aangevallen voelt. Er is niemand die iets verkeerds tegen je zegt. Het is alleen enigszins irritant als je voordoet alsof dat wel zo is. Of als je mijn woorden verdraaid, zoals hierboven.

Ik ben het trouwens met je eens mbt festivals. Ik zie ze liever een rondje zalen doen. :)
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.741
Ik zag net een video voorbij komen van een Thin Lizzy concert in 1977, dus met Phil Lynott op vocals, en dat inspireerde me tot deze post.

Thin Lizzy: Phil Lynott dus. Frontman, mede-oprichter en primaire liedjesschrijver van 1969 tot 1983. Thin Lizzy stopte destijds met touren. Helaas overleed Lynott drie jaar later op 36-jarige leeftijd aan de gevolgen van zijn drugs- en alcoholverslaving. Vanaf 1996 tot en met het heden is Thin Lizzy weer een tourende band. In eerste instantie als een tribute aan Phil Lynott, nu gewoon als Thin Lizzy.

The Rolling Stones: Wat veel mensen niet weten is dat niet Mick Jagger of Keith Richards de oprichter van The Rolling Stones is, maar multi-instrumentalist Brian Jones. Hij was zeker in de beginjaren het brein achter de muziek en zelfs de naamgever van de band. In 1969 werd hij helaas lid van 'de club van 27', nadat hij dood werd aangetroffen in zijn eigen zwembad. The Stones hebben het na Brian Jones zijn dood niet echt slecht gedaan, volgens mij.

Lynyrd Skynyrd: Southern Rock uit Jacksonville, Florida. Deze band beleefde zijn hoogtijdagen tussen 1973 en 1977. Met hits als Simple Man en Free Bird werden zij destijds één van de grootste bands van de wereld. Tot in 1977 een wel heel abrupt einde kwam aan dit succes. Een vliegtuigcrash met de bandleden aan boord schokte de hele wereld. Onder anderen frontman en icoon Ronnie van Zant overleefde de crash niet. De band ging op een 10 jaar durende hiatus en besteeg vervolgens in 1987 weer het podium. Met op vocals Ronnie zijn jongere broer, Johnny. Met wat tussenpauzes en met veel veranderingen in de line-up is de band tot op de dag van vandaag aan het touren.

Zomaar wat voorbeelden van grote bands waarbij de dood van een zeer prominent bandlid niet het definitieve einde van de band heeft betekend. En ja, ik weet dat er talloze voorbeelden zijn te noemen waarbij dit wel het geval was. Maar ik vond het zelf wel interessant om nog even stil te staan bij het feit dat Linkin Park niet de eerste is die een doorstart maakt na de dood van een belangrijk bandlid.

Als ik hier Lynyrd Skynyrd nog even verder als voorbeeld pak en wat uitwerk, dan kan je daar AC/DC, Eagles en de Blues Brothers nog aan toevoegen waar een familielid de plek inneemt van een belangrijk lid van de band. Al is dat natuurlijk wel wat later het bestaan van de bands, maar misschien daarom ook wel meer passend in vergelijk met Linkin Park.
 

Pommer

Gouden Tip
21 sep 2023
277
336
Als fan van het eerste uur was ik natuurlijk een beetje sceptisch, maar ik vind deze single echt fantastisch! Ik heb de livestream nog niet kunnen zien, dus weet niet hoe ze klinkt als ze Chester's stukken live moet zingen, dat is natuurlijk wel moeilijk los te zien van elkaar. Afwachten hoe dat zal uitpakken.

Maar het belooft al met al veel goeds.
Inmiddels de livestream terug gekeken en ben toch wel heel enthousiast geworden, echt dikke lagen kippenvel een aantal keer. En elke keer als ik haar bepaalde teksten hoor zingen die zo kenmerkend waren voor Chester is het op de een of andere manier toch weer alsof ik hem hoor, of in ieder geval zijn emoties destijds.

Ook heel goed dat ze rustig de tijd hebben genomen en alles tot in detail lijken te hebben uitgedacht/uitgewerkt. Tel daarbij de nieuwe single op die ik al helemaal kapot gedraaid heb en hopelijk een vet nieuw album en het kan een groot succes worden.

En iedereen mag zijn mening hebben, maar echt totaal 100% mee oneens dat dit onder een nieuwe naam zou moeten gebeuren. Linkin Park is back❤️
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.100
578

Ja, nu gaat het roddelcircuit los.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.655
7.360
Oke, het gaat nu van meerdere kanten teveel op de persoon gespeeld. Die reacties ga ik verwijderen en vervolg reacties op de persoon af ook. Voor de rest blijf ik bij mijn vorige berichten. Houd de discussie over de band en de meningen daarover, niet over alle komma's die mensen ergens in een post zetten. Verder zijn reacties op de man af gewoon not done!
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.287
7.248

Gebruikers die dit onderwerp bekijken