Linkin Park

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.255
1.315
Dat is echt een onzinnige take. Linkin Park was

Wij vonden LP toen zeker ook een goed optreden geven. Los van de lading die het een paar weken later kreeg.

Het feestje van SOAD was toen ook geniaal . Beter dan op Pinkpop bv.

July 1, 2017 — Werchter, Belgium at Rock Werchter | LP Association ...


Bekijk bijlage 10249
Wij vonden Linkin Park ook zeer goed op Rock Werchter 2017 hoor! Ik ga, voor mijn doen, redelijk hard en zot op die nummers. Was toen ook de eerste keer dat ik ze zag, want in 2011 ben ik als grote Oasisfan naar Beady Eye gaan kijken, dat tegelijkertijd met Linkin Park geprogrammeerd stond.

Soit, ik zou Linkin Park zeeeeeer graag zien volgend jaar, dat staat vast!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en scheep

Ceeweb

Randprogramma
1 jun 2023
150
299
Net klaar met het herbeluisteren van de stream.
Ik snap de keuze voor de zangeres wel. Zeker in de screams komt het goed.
Voor de normale zangpartijen hier en daar toch wat onzeker. Zeker een groot deel aan de zenuwen te wijten, maar blijkbaar is ze nog niet zo lang bezig met echt zingen, dus hier gun ik haar nog even het krediet.

Ik ben niet zo'n vergelijker met vroeger/nu, zolang het past ben ik blij. Anette bij Nightwish paste niet, maar of het nu Floor of Tarja is/was, die passen goed bij de sound van de band en met beide ben ik zeer tevreden.
Dus ook hier, ik vind haar wel passen bij de sound van Linkin Park, al moet de zang nog wat beter (waar ik vertrouwen in heb)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.873
6.112
Ik vind het juist respectloos naar de andere bandleden als mensen zeggen dat Linkin Park alléén maar Chester was. Wat mij betreft hebben Shinoda en de anderen alle recht om de legacy die zij mede gecreëerd hebben door te zetten. Mits dat met respect voor Chester gebeurt en dat is voorlopig zeker het geval.
Maar dat stond er (weer eens) niet.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.280
7.233
Dat Linkin Park geen Chester was vind ik eerlijk gezegd een beetje respectloos.
Dit stond er ook niet in mijn comment, waarop je reageerde:

Linkin Park was niet alleen Chester.

Dus dan snap ik je bovenstaande reactie niet echt. Je vindt het respectloos als iemand zegt dat de band uit meer leden bestond/bestaat?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS, Jamel en Oasiss

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.873
6.112
Dit stond er ook niet in mijn comment, waarop je reageerde:



Dus dan snap ik je bovenstaande reactie niet echt. Je vindt het respectloos als iemand zegt dat de band uit meer leden bestond/bestaat?

Dit stond er ook niet in mijn comment, waarop je reageerde:



Dus dan snap ik je bovenstaande reactie niet echt. Je vindt het respectloos als iemand zegt dat de band uit meer leden bestond/bestaat?
Ik vond alleen alleen de zin "Linkin Park bestaat niet alleen Chester" kort door de bocht gezien de essentie welke man die in de band (emotie, zang, songwriting etc.) dat is iets anders dan dat ik vind dat LP wel alleen uit Chester bestond.

Anyway.. til er niet te zwaar aan hoor. Ik vind de vocale dusdanig anders dat het geen Linkin Park meer voor mij is en die oude nummers voelt voor mij aan als een (wel goede) Linkin Park coverband. Voor mij zijn vocals te essentieel voor (en ja ik weet ook dat Chester niet eens de eerste LP zanger was).

Wil niet zeggen dat ik het ook niet zou checken als het langs kwam, zo hypocriet ben ik ook wel ;). Maar vind het ergens ook gewoon jammer dat zo'n reünie groot op de festivals komt ten kosten van bands die het de laatste jaren misschien meer verdiend hebben.

Fijne avond verder ;)
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.675
3.501
Ik vond alleen alleen de zin "Linkin Park bestaat niet alleen Chester" kort door de bocht gezien de essentie welke man die in de band (emotie, zang, songwriting etc.) dat is iets anders dan dat ik vind dat LP wel alleen uit Chester bestond.

Anyway.. til er niet te zwaar aan hoor. Ik vind de vocale dusdanig anders dat het geen Linkin Park meer voor mij is en die oude nummers voelt voor mij aan als een (wel goede) Linkin Park coverband. Voor mij zijn vocals te essentieel voor (en ja ik weet ook dat Chester niet eens de eerste LP zanger was).

Wil niet zeggen dat ik het ook niet zou checken als het langs kwam, zo hypocriet ben ik ook wel ;). Maar vind het ergens ook gewoon jammer dat zo'n reünie groot op de festivals komt ten kosten van bands die het de laatste jaren misschien meer verdiend hebben.

Fijne avond verder ;)
Het gaat toch niet alleen om jouw mening. Persoonlijk heb ik niets met LP. Ik vond ze destijds de zwakkere variant van het ruigere nu metal. Ja, sorry mijn fout. Maar je zet ze nu al weg als een eenvoudige coverband. Dat klopt niet. Neem Pantera. De 2 belangrijkste leden leven niet meer, maar wat een shows geven die inmiddels in honour van de originele band. Dus omdat Chester er niet meer is, moeten we de muziek maar laten rusten en mag het niet meer gespeeld worden? Veel te kort door de bocht. Dat deze dame geen Chester is doet niets af aan de kwaliteit van de muziek en waarschijnlijk de vele miljoenen mensen die de band nog eens willen zien. Ik zeg; trots op LP dat ze de ballen hebben om dit te doen!!!!!
Zo veel beter als een Chester sounds like te nemen en echt een coverband te worden.

Afz. Een Nu Metal fan. En dus geen LP fan.
Verre van dat 😘😜🥰
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
556
1.321
Ja, precies. Hit or miss. Op Pinkpop in 2007 waren ze, vooral Chester, fenomenaal. In 2012 vond ik het vrij matig, met de nodige fouten. Al was het merendeel van het publiek toen wel enorm enthousiast en was ik nog aan het bijkomen van een geniale Soundgarden show.
Ik qoute deze even hier (vanuit het Graspop topic) want dat past denk ik beter.

Die show uit 2007 staat in mijn geheugen gebrand (ik stond net achter het voorvak). Krijg nog steeds kippenvel als ik daar stukken van terug kijk. Pukkelpop 2015 en Werchter 2017 konden daar voor mij niet in de buurt komen en vond ik zelfs tegenvallen.
Nog geen idee wat ik van de nieuwe opzet moet denken. Ik gun het ze van harte en vind ook zeker niet dat ze het niet moeten doen (in tegenstelling zelfs) maar ik merk zelf dat ik vooral Chester mis (en dat zal altijd zo blijven). Ik ben er ook nog niet uit of ik het live ooit een kans ga geven of het bij de geweldige herinnering uit 2007 houd.

Om toch positief af te sluiten vind ik wel dat ze op deze wijze de best mogelijke weg gekozen hebben met een waardige zangeres om de legacy van Chester (en de rest van de band) in ere te houden.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.967
8.899
Ik zag net een video voorbij komen van een Thin Lizzy concert in 1977, dus met Phil Lynott op vocals, en dat inspireerde me tot deze post.

Thin Lizzy: Phil Lynott dus. Frontman, mede-oprichter en primaire liedjesschrijver van 1969 tot 1983. Thin Lizzy stopte destijds met touren. Helaas overleed Lynott drie jaar later op 36-jarige leeftijd aan de gevolgen van zijn drugs- en alcoholverslaving. Vanaf 1996 tot en met het heden is Thin Lizzy weer een tourende band. In eerste instantie als een tribute aan Phil Lynott, nu gewoon als Thin Lizzy.

The Rolling Stones: Wat veel mensen niet weten is dat niet Mick Jagger of Keith Richards de oprichter van The Rolling Stones is, maar multi-instrumentalist Brian Jones. Hij was zeker in de beginjaren het brein achter de muziek en zelfs de naamgever van de band. In 1969 werd hij helaas lid van 'de club van 27', nadat hij dood werd aangetroffen in zijn eigen zwembad. The Stones hebben het na Brian Jones zijn dood niet echt slecht gedaan, volgens mij.

Lynyrd Skynyrd: Southern Rock uit Jacksonville, Florida. Deze band beleefde zijn hoogtijdagen tussen 1973 en 1977. Met hits als Simple Man en Free Bird werden zij destijds één van de grootste bands van de wereld. Tot in 1977 een wel heel abrupt einde kwam aan dit succes. Een vliegtuigcrash met de bandleden aan boord schokte de hele wereld. Onder anderen frontman en icoon Ronnie van Zant overleefde de crash niet. De band ging op een 10 jaar durende hiatus en besteeg vervolgens in 1987 weer het podium. Met op vocals Ronnie zijn jongere broer, Johnny. Met wat tussenpauzes en met veel veranderingen in de line-up is de band tot op de dag van vandaag aan het touren.

Zomaar wat voorbeelden van grote bands waarbij de dood van een zeer prominent bandlid niet het definitieve einde van de band heeft betekend. En ja, ik weet dat er talloze voorbeelden zijn te noemen waarbij dit wel het geval was. Maar ik vond het zelf wel interessant om nog even stil te staan bij het feit dat Linkin Park niet de eerste is die een doorstart maakt na de dood van een belangrijk bandlid.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.650
7.353
Thin Lizzy: Phil Lynott dus. Frontman, mede-oprichter en primaire liedjesschrijver van 1969 tot 1983. Thin Lizzy stopte destijds met touren. Helaas overleed Lynott drie jaar later op 36-jarige leeftijd aan de gevolgen van zijn drugs- en alcoholverslaving. Vanaf 1996 tot en met het heden is Thin Lizzy weer een tourende band. In eerste instantie als een tribute aan Phil Lynott, nu gewoon als Thin Lizzy.
Samen met Dire Straits de band waarvan ik het meest baal dat ik die nooit heb gezien. Pfff. Ik zet vandaag Live and Dangerous weer op.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.850
4.808
Ik zag net een video voorbij komen van een Thin Lizzy concert in 1977, dus met Phil Lynott op vocals, en dat inspireerde me tot deze post.

Thin Lizzy: Phil Lynott dus. Frontman, mede-oprichter en primaire liedjesschrijver van 1969 tot 1983. Thin Lizzy stopte destijds met touren. Helaas overleed Lynott drie jaar later op 36-jarige leeftijd aan de gevolgen van zijn drugs- en alcoholverslaving. Vanaf 1996 tot en met het heden is Thin Lizzy weer een tourende band. In eerste instantie als een tribute aan Phil Lynott, nu gewoon als Thin Lizzy.

The Rolling Stones: Wat veel mensen niet weten is dat niet Mick Jagger of Keith Richards de oprichter van The Rolling Stones is, maar multi-instrumentalist Brian Jones. Hij was zeker in de beginjaren het brein achter de muziek en zelfs de naamgever van de band. In 1969 werd hij helaas lid van 'de club van 27', nadat hij dood werd aangetroffen in zijn eigen zwembad. The Stones hebben het na Brian Jones zijn dood niet echt slecht gedaan, volgens mij.

Lynyrd Skynyrd: Southern Rock uit Jacksonville, Florida. Deze band beleefde zijn hoogtijdagen tussen 1973 en 1977. Met hits als Simple Man en Free Bird werden zij destijds één van de grootste bands van de wereld. Tot in 1977 een wel heel abrupt einde kwam aan dit succes. Een vliegtuigcrash met de bandleden aan boord schokte de hele wereld. Onder anderen frontman en icoon Ronnie van Zant overleefde de crash niet. De band ging op een 10 jaar durende hiatus en besteeg vervolgens in 1987 weer het podium. Met op vocals Ronnie zijn jongere broer, Johnny. Met wat tussenpauzes en met veel veranderingen in de line-up is de band tot op de dag van vandaag aan het touren.

Zomaar wat voorbeelden van grote bands waarbij de dood van een zeer prominent bandlid niet het definitieve einde van de band heeft betekend. En ja, ik weet dat er talloze voorbeelden zijn te noemen waarbij dit wel het geval was. Maar ik vond het zelf wel interessant om nog even stil te staan bij het feit dat Linkin Park niet de eerste is die een doorstart maakt na de dood van een belangrijk bandlid.
Thin Lizzy en Lynyrd Skynyrd zijn eigenlijk meer een soort tributes van zichzelf geworden. Dat van The Stones vind ik niet te vergelijken, want dat was relatief vooraan in de geschiedenis van de band. Ik denk dan zelf eerder aan Alice In Chains met nieuwe zanger. Die hebben met de nieuwe zanger een paar geweldige platen gemaakt, live ook iedere keer goed. Toch is het een andere (in mijn ogen iets minder legendarische) band geworden zonder Layne.
Linkin Park heeft nog de naam en legacy om met de nieuwe zangeres overal te headlinen. Als dat in de praktijk toch iets zou tegenvallen, zie ik ze ook snel terugvallen naar de middenmoot.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
197
392
Ik vind Bon Scott van ACDC eigenlijk een zeer vergelijkbaar voorbeeld. Was ook een soort cultfiguur die ze nooit konden vervangen. Brian Johnson heeft even tijd nodig gehad om de fans voor zich te winnen, of toch hun vertrouwen. Ze hebben dat als groep gedaan door gewoon verder te knallen. Back in Black met Brian werd hun beste album ooit.

Daarom vind ik het goed dat Linkin Park ook met nieuwe muziek komt. Het geeft Emily Armstrong de kans om haar eigen legacy met LP op te bouwen, terwijl ze die van Chester ook levendig houdt. Het is nog even afwachten wat het nieuwe album zal geven uiteraard, maar die eerste release klonk zeker niet slecht!

En er zijn uiteraard talloze voorbeelden waarin prominente bandleden vervangen worden, met succes. Maar je moet ze wel een kans geven.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.873
6.112
Het gaat toch niet alleen om jouw mening. Persoonlijk heb ik niets met LP. Ik vond ze destijds de zwakkere variant van het ruigere nu metal. Ja, sorry mijn fout. Maar je zet ze nu al weg als een eenvoudige coverband. Dat klopt niet. Neem Pantera. De 2 belangrijkste leden leven niet meer, maar wat een shows geven die inmiddels in honour van de originele band. Dus omdat Chester er niet meer is, moeten we de muziek maar laten rusten en mag het niet meer gespeeld worden? Veel te kort door de bocht. Dat deze dame geen Chester is doet niets af aan de kwaliteit van de muziek en waarschijnlijk de vele miljoenen mensen die de band nog eens willen zien. Ik zeg; trots op LP dat ze de ballen hebben om dit te doen!!!!!
Zo veel beter als een Chester sounds like te nemen en echt een coverband te worden.

Afz. Een Nu Metal fan. En dus geen LP fan.
Verre van dat 😘😜🥰
WTF is dit weer joh. Hier ben ik dus een beetje klaar mee, gewoon steeds dat suggestieve. Iedereen plaats hier zijn of haar mening. Ik ook. Daar draait heel dit forum in. Niet meer of niet minder, je hoeft het niet met me eens te zien.

En als je goed zou lezen dan zou je zien dat ik nergens schrijf dat ze niet meer de liedjes mogen zingen, maar ik zou het gewoon niet meer onder de naam Linkin Park doen om dat daar te prominente leden zijn uitgestapt. En ik vind het gewoon kut omdat zoiets dus gewoon headline spots gaan krijgen in plaats van bands ala Fontaines D.C. om maar wat te noemen die het veel meer verdiend zouden hebben.

De frontman / frontvrouw het gezicht van de band. Zang is het enige stukje geluid uit een band die niet 1 op 1 over te nemen is. Dat wil helemaal niet zeggen dat ik vind dat ze niet goed kan zingen of wat dan ook, maar ze kan het gewoon niet vervangen en daarom voelt het voor mij gewoon als coverband.

Dat kan je proberen om te buigen dat ik heel andere dingen zeg, maar dat staat er steeds keer op keer niet. En daar moet is mee gekapt worden. Het is niet zo dat alleen jouw zelfde mening hier gezegd mag worden.
 
Laatst bewerkt:

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.280
7.233
Op welke festivals zou Linkin Park de headlinerspot van Fontaines DC overnemen? Die laatste headlined kleine festivals, die eerste grote.
We weten nog niet eens of Linkin Park festivals gaat doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.280
7.233
En als je goed zou lezen dan zou je zien dat ik nergens schrijf dat ze niet meer de liedjes mogen zingen, maar ik zou het gewoon niet meer onder de naam Linkin Park doen om dat daar te prominente leden zijn uitgestapt.
Ik snap die dus echt niet zo goed. Wat je dus liever hebt is dat de bandleden die in Linkin Park spelen en dat jaren gedaan hebben een andere naam kiezen en onder die naam nummers van Linkin Park spelen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.672
6.842
WTF is dit weer joh. Hier ben ik dus een beetje klaar mee, gewoon steeds dat suggestieve. Iedereen plaats hier zijn of haar mening. Ik ook. Daar draait heel dit forum in. Niet meer of niet minder, je hoeft het niet met me eens te zien.

En als je goed zou lezen dan zou je zien dat ik nergens schrijf dat ze niet meer de liedjes mogen zingen, maar ik zou het gewoon niet meer onder de naam Linkin Park doen om dat daar te prominente leden zijn uitgestapt. En ik vind het gewoon kut omdat zoiets dus gewoon headline spots gaan krijgen in plaats van bands ala Fontaines D.C. om maar wat te noemen die het veel meer verdiend zouden hebben.

De frontman / frontvrouw het gezicht van de band. Zang is het enige stukje geluid uit een band die niet 1 op 1 over te nemen is. Dat wil helemaal niet zeggen dat ik vind dat ze niet goed kan zingen of wat dan ook, maar ze kan het gewoon niet vervangen en daarom voelt het voor mij gewoon als coverband.

Dat kan je proberen om te buigen dat ik heel andere dingen zeg, maar dat staat er steeds keer op keer niet. En daar moet is mee gekapt worden. Het is niet zo dat alleen jouw zelfde mening hier gezegd mag worden.
Maar wat is er dan zo suggestief aan wat Piebe zegt? Hij geeft een tegenvoorbeeld (Pantera) op precies het punt wat je in ditzelfde bericht ook maakt, en wat Timmetje al quote: dat ze volgens jou niet onder dezelfde naam verder zouden moeten gaan. Anderen zijn het daarmee oneens dus leveren tegenargumenten. Iedere mening mag hier gedeeld worden, zeg je ook zelf. Dus waar ben je nu zo gepikeerd over?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.873
6.112
Maar wat is er dan zo suggestief aan wat Piebe zegt? Hij geeft een tegenvoorbeeld (Pantera) op precies het punt wat je in ditzelfde bericht ook maakt, en wat Timmetje al quote: dat ze volgens jou niet onder dezelfde naam verder zouden moeten gaan. Anderen zijn het daarmee oneens dus leveren tegenargumenten. Iedere mening mag hier gedeeld worden, zeg je ook zelf. Dus waar ben je nu zo gepikeerd over?
Nee ze leveren geen tegenargumenten, ze suggereren dat ik dingen zeg wat ik dus helemaal niet doe. En dat is zo irritant. Ik zeg ook nergens dat alleen mijn mening telt., ik discussieer alleen waarvoor een forum bedoeld is, dat zijn 2 totaal verschillende dingen. Dat soort framing ben ik klaar of. Zoals ik ook klaar ben dat men zegt dat ik heb gezegd dat Linkin Park alleen zou bestaan uit Chester , terwijl het juist mij om het geheel ging inclusief Chester. En nu dat geheel er niet meer is, is er voor mij ook geen LP meer. En ik vind het dat ze het het comeback idee niet kloppen omdat de aandacht wat mij betreft meer naar jongeren nieuwe bands moet gaan. Maar blijkbaar vinden mensen die mening heel vervelend en worden er zaken geheel uit verband getrokken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.873
6.112
Ik snap die dus echt niet zo goed. Wat je dus liever hebt is dat de bandleden die in Linkin Park spelen en dat jaren gedaan hebben een andere naam kiezen en onder die naam nummers van Linkin Park spelen?
Precies. Ik vind dat de branding van Linkin Park gewoon inclusief Chester was, en niet zonder. En dan had je onder een ander naam weer wat stapjes terug kunnen doen om weer de weg naar de top te pakken. Nu wordt in mijn optiek de naam Linkin Park geplakt wat voor mij niet helemaal Linkin Park meer is, zodat ze nog steeds op de grotere stadions/podia kunnen staan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.280
7.233
Nee ze leveren geen tegenargumenten, ze suggereren dat ik dingen zeg wat ik dus helemaal niet doe. En dat is zo irritant. Ik zeg ook nergens dat alleen mijn mening telt., ik discussieer alleen waarvoor een forum bedoeld is, dat zijn 2 totaal verschillende dingen. Dat soort framing ben ik klaar of. Zoals ik ook klaar ben dat men zegt dat ik heb gezegd dat Linkin Park alleen zou bestaan uit Chester , terwijl het juist mij om het geheel ging inclusief Chester. En nu dat geheel er niet meer is, is er voor mij ook geen LP meer. En ik vind het dat ze het het comeback idee niet kloppen omdat de aandacht wat mij betreft meer naar jongeren nieuwe bands moet gaan. Maar blijkbaar vinden mensen die mening heel vervelend en worden er zaken geheel uit verband getrokken.
Je leest er echt veel meer in dan dat er daadwerkelijk staat. Er is geen sprake van framing. Mensen reageren gewoon letterlijk op de dingen die je zegt. Omdat je posts soms wat onduidelijk zijn ontstaat daar misschien wat verwarring. Er is hier bijvoorbeeld niemand die
Dat Linkin Park geen Chester was vind ik eerlijk gezegd een beetje respectloos.
dit heeft gezegd, waardoor mensen je comment anders opvatten.

Niemand heeft het hier verkeerd met elkaar voor. Niemand framed hier dingen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.873
6.112
Je leest er echt veel meer in dan dat er daadwerkelijk staat. Er is geen sprake van framing. Mensen reageren gewoon letterlijk op de dingen die je zegt. Omdat je posts soms wat onduidelijk zijn ontstaat daar misschien wat verwarring.
Waar heb ik dan letterlijk gezegd?

Omdat ik A zeg denken jullie daarna gelijk bij dat ik ook B, C, en D vind alleen omdat ik A heb gezegd. Terwijl ik B, C, D helemaal niet heb gezegd. Zie ook je eigen Chester opmerking, dat is gewoon een kwestie van iets invullen van iets wat er nooit is gezegd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken