Best Kept Secret 2025

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.414
2.540
Hoi allemaal, dit wordt na een lange tijd meelezen en lurken mijn eerste post hier op het forum!
Maar met goede reden, want ik kwam zojuist in de trein naast Maurits terecht en hoorde hem tegen zijn kompaan uitgebreid vertellen over het succes van de ‘experience’ activiteiten op het terrein zoals de Fritz-Kola toestanden. Hij was er zelf over te spreken en vond dat er wel wat leven in de brouwerij mocht. Hij zei ook nog iets in de trant van ‘als je het niks vindt, loop je er maar omheen.’

Geeft mij weinig hoop voor de koers van het festival, maar het is natuurlijk ook maar een gesprekje in de trein.

Verder leuk om eindelijk eens door de barrière van het lurken te breken en ik hoop dat 2025 een mooie editie wordt!
Ik kan weinig met dit soort berichten, op een account dat een paar uur geleden is aangemaakt met een uitspraak die niemand kan verifiëren.

Verder helemaal eens dat ik ook hoop een mooie editie volgend jaar.
 
Laatst bewerkt:

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
340
283
De kaarten voor 2025 zijn er nu voor 285 voor een "limited period". Tot wanneer kun je deze kaarten kopen voor deze prijs? Dat is wat onduidelijk.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.414
2.540
De kaarten voor 2025 zijn er nu voor 285 voor een "limited period". Tot wanneer kun je deze kaarten kopen voor deze prijs? Dat is wat onduidelijk.
Op sociale media wordt gemeld wanneer die periode afloopt. Afgelopen jaar was dat een of twee weken voordat programma werd bekend gemaakt en de reguliere verkoop begon.
Maar als het snel gaat kunnen ze natuurlijk ook besluiten om die periode al eerder stop te zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Onibaba

Professor2707

Playlistbediener
17 jun 2024
6
15
Ik kan weinig met dit soort berichten, op een account dat een paar uur geleden is aangemaakt met een uitspraak die niemand kan verifiëren.

Verder helemaal eens dat ik ook hoop een mooie editie volgend jaar.

Snap ik ook wel! Dit grappige moment was de reden om daadwerkelijk een account te maken, maar ik begrijp je hoor. Hopelijk kan ik mezelf in de toekomst ‘bewijzen’ :)
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
599
616
Hoi allemaal, dit wordt na een lange tijd meelezen en lurken mijn eerste post hier op het forum!
Maar met goede reden, want ik kwam zojuist in de trein naast Maurits terecht en hoorde hem tegen zijn kompaan uitgebreid vertellen over het succes van de ‘experience’ activiteiten op het terrein zoals de Fritz-Kola toestanden. Hij was er zelf over te spreken en vond dat er wel wat leven in de brouwerij mocht. Hij zei ook nog iets in de trant van ‘als je het niks vindt, loop je er maar omheen.’

Geeft mij weinig hoop voor de koers van het festival, maar het is natuurlijk ook maar een gesprekje in de trein.

Verder leuk om eindelijk eens door de barrière van het lurken te breken en ik hoop dat 2025 een mooie editie wordt!
Wat zijn Fritz-Kola toestanden? Ik zag een soort boksring in dat Kilo Kilo maar verder gaat dat soort randgedoe vrijwel altijd volledig aan me voorbij. Leven in de brouwerij graag; maar liever door middel van fijne optredens.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
712
434
Ik vond die worstelshows best lachen eigenlijk. Als iemand die elk jaar het hele weekend doorgaans volgepland heeft met back to back optredens vind ik dit soort onderbrekingen af en toe best aangenaam in het weekend.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.012
168
Er met n grote bocht omheen lopen kan niet als je het overal op t terrein tegenkomt. Maar ik had al geconcludeerd dat ik misschien met n grote bocht om het hele festival ga lopen en voor een ander festival ga als de experience en lineup dezelfde route blijft volgen. Maar daar zal niemand wakker van liggen. De dagkaarten kun je normaal tot n week van te voren makkelijk kopen. Misschien is het allemaal heel simpel op te lossen: geen veranderingen aan het festivalterrein, maar gewoon verandering van de directeur.
 

algemeneweenfan

Campingartiest
9 dec 2022
98
193
Er met n grote bocht omheen lopen kan niet als je het overal op t terrein tegenkomt. Maar ik had al geconcludeerd dat ik misschien met n grote bocht om het hele festival ga lopen en voor een ander festival ga als de experience en lineup dezelfde route blijft volgen. Maar daar zal niemand wakker van liggen. De dagkaarten kun je normaal tot n week van te voren makkelijk kopen. Misschien is het allemaal heel simpel op te lossen: geen veranderingen aan het festivalterrein, maar gewoon verandering van de directeur.
ik begin echt moe te worden van de “alles is de schuld van Maurits en hij moet weg want dan krijgen we wel goede headliners” posts, je snapt toch ook zelf wel dat het helemaal niet zo simpel is?
 

mlkturf

Playlistbediener
18 jan 2023
24
58
ik begin echt moe te worden van de “alles is de schuld van Maurits en hij moet weg want dan krijgen we wel goede headliners” posts, je snapt toch ook zelf wel dat het helemaal niet zo simpel is?
Dit inderdaad. Verwacht niet dat deze koers is ingezet omdat ze dat zelf zo leuk vinden en dat een andere directeur dat zomaar beter zal doen

Ik heb liever een BKS met wat plekken waar je omheen loopt (dat kan over het algemeen prima vind ik) dan helemaal geen BKS. Kan me voorstellen dat ze op deze manier wel extra inkomsten genereren die het voortbestaan zekerder maken in een markt met toch best veel concurrenten en hoge kosten

Overigens denk ik dat we dat bij de bekendmaking van de line-up van 2025 past echt kunnen vaststellen dat dit qua headliners de nieuwe koers is. Het was ook twee jaar achter elkaar wat pech heb ik het idee.
 

Marin

Dagopener
14 apr 2021
565
382
Even off-topic maar denken jullie dat de prijzen op ticketswap voor massive attack nog ver gaan zakken of niet? Twijfel om nu al tickets te kopen op TS of nog even te wachten
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.805
2.429
Even off-topic maar denken jullie dat de prijzen op ticketswap voor massive attack nog ver gaan zakken of niet? Twijfel om nu al tickets te kopen op TS of nog even te wachten
Rationeel gezien: Het event is niet uitverkocht. Dus heel erg kunnen de prijzen niet stijgen.
Gewoon goed in de gaten blijven houden, zeker als het weer goed is kan de prijs natuurlijk wel weer een beetje omhoog gaan.

En als je zeker weet dat je gaat: gewoon lekker kopen. Dat tientje pakt alvast niemand je meer af.
 

Professor2707

Playlistbediener
17 jun 2024
6
15
ik begin echt moe te worden van de “alles is de schuld van Maurits en hij moet weg want dan krijgen we wel goede headliners” posts, je snapt toch ook zelf wel dat het helemaal niet zo simpel is?

Ik vind helemaal niks ‘de schuld van Maurits’, ik geloof 100% dat hij zijn best doet om binnen alle mogelijkheden die het festival heeft het beste festival neer te zetten.
Ik vind het wél jammer om te zien dat een festival wat zich aanvankelijk juist niet richtte op het zijn van een ‘experience’ met allerlei gekkigheid dat nu wel gaat doen. Ik hou van festivals om de muziek en vind het heerlijk als er daaromheen wat te doen valt, maar de muziek is leidend. Ik zag het bij DTRH gebeuren en nu ook op BKS en dat vind ik jammer want daardoor verdwijnt de variatie.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.414
2.540
ik begin echt moe te worden van de “alles is de schuld van Maurits en hij moet weg want dan krijgen we wel goede headliners” posts, je snapt toch ook zelf wel dat het helemaal niet zo simpel is?
In zijn eerste 3 jaren als BKS-directeur werden o.a. The Strokes, Nick Cave, The National, Massive Attack, Beach House, Fontaines D.C. en King Gizzard geboekt. En ook het uiteindelijke BKS'22-programma zouden we dit jaar in vergelijking tot de andere programma's heel sterk hebben gevonden. Dus hoezo geen goede headliners onder Maurits?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Ik vind het ook flauw om met een grote boog om hem heen te lopen. Want volgens mij is hij oprecht een goede gast. Maar hoe zijn visie van BKS is staat ook wel averechts op dat die van mij. En ik vind het jammer dat iedereen denkt dat je "mee moet" om succesvol te kunnen zijn, en dat dit niet zou kunnen op langer termijn op basis van pure kwaliteit.

Maar anderzijds, de BKS-headliners liggen ook niet voor het oprapen, zo eerlijk moeten we ook zo. Ik denk dat ze de meeste "typische" BKS-headliners ondertussen wel gehad hebben, dus vernieuwen in dat kader is sowieso moeilijk. Maar het gaat gewoon om de randverschijnselen die meer en meer worden, en als ik dat wil opzoeken dan zijn daar imo andere festivals veel beter in.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Trouwens willen jullie beter de setlists bij gaan houden op BKS25, er staat er weinig op setlist.fm van de afgelopen editie. Daar kwam ik achter tijdens het bijwerken van mijn administratie ;).
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.156
2.090
Trouwens willen jullie beter de setlists bij gaan houden op BKS25, er staat er weinig op setlist.fm van de afgelopen editie. Daar kwam ik achter tijdens het bijwerken van mijn administratie ;).
En dat terwijl Atze de Vrieze nog wel heeft meegeholpen! (context: laatste aflevering van de Machine)
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.414
2.540
Trouwens willen jullie beter de setlists bij gaan houden op BKS25, er staat er weinig op setlist.fm van de afgelopen editie. Daar kwam ik achter tijdens het bijwerken van mijn administratie ;).
Behoorlijk teleurstellend inderdaad. Zelfs Justice staat er niet compleet op, terwijl dat toch gewoon copy / paste van Primavera is.
Voor die setlist van Osees is teleurstellend!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Maar anderzijds, de BKS-headliners liggen ook niet voor het oprapen, zo eerlijk moeten we ook zo. Ik denk dat ze de meeste "typische" BKS-headliners ondertussen wel gehad hebben, dus vernieuwen in dat kader is sowieso moeilijk.
Ik zeg zeker niet dat het allemaal zo makkelijk is. Maar ik zie nog wel een hele hoop "typische BKS-headliners" die er nog nooit stonden. De ene al wat groter/realistischer dan de andere: Tame Impala, The Cure, Blur, Björk, Pulp, Vampire Weekend, Foals, Lana Del Rey, Phoenix, Massive Attack, The Smile, Sufjan Stevens

Nét ietsje minder typisch BKS, maar zouden er nog steeds wel passen volgens mij: Gorillaz, Kendrick Lamar, Depeche Mode, Lorde, Queens Of The Stone Age, Smashing Pumpkins, Underworld, Fred Again, Stromae, Robyn

En een terugkeer van Sigur Ros, Portishead, Radiohead, The War On Drugs,... zou nu ook geen schande zijn na zo vele jaren. 😇
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken