Bruce Springsteen

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.349
926

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.604
Op Ticketmaster stopt doorverkoop doorgaans al rond het middaguur, gaat niet door totdat deuren opengaan.
Verkeerd gekeken, ja. Het is tot maximaal acht uur voor aanvang van het evenement of voor de deuren opengaan. Soms zijn er uitzonderingen en het lijkt erop dat Bruce daaronder valt aangezien je dus nog 'gewoon' tickets kan kopen.
 

simonbolivar

Randprogramma
3 jul 2019
163
155
Voor mij de eerste keer Goffertpark; iemand ervaring met de Premium Parking? Of kom je met de Park & Shuttle sneller weg na het concert?
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
311
260
Verkeerd gekeken, ja. Het is tot maximaal acht uur voor aanvang van het evenement of voor de deuren opengaan. Soms zijn er uitzonderingen en het lijkt erop dat Bruce daaronder valt aangezien je dus nog 'gewoon' tickets kan kopen.
Is morgen pas hè, niet vandaag. Aanvangstijd staat nu op 18:15 dus dat zou betekenen dat doorverkoop al om 10:15 stopt, of om 11:45 als ze aanvangstijd van Bruce zelf aanhouden.
 

glider5

Campingartiest
1 mei 2023
52
14
Lege of volle waterflessen (hervulbaar) mogen zeker niet mee het terrein op in Nijmegen? [overigens nog steeds geen Prato A voor 3-7-'25]
 

T. Roses

Support act
8 dec 2016
775
489

Pas een week geleden voorprogramma geregeld.....

Nederlander Benny Sings maakte opvallende cover van ’Dancing in the dark’​


RICHARD VAN DE CROMMERT
2 uur geledenin CULTUUR


In het voorprogramma van Bruce Springsteen staan? Daar had de Amsterdamse muzikant Benny Sings (47) nou nooit aan gedacht. Tot hij vorige week een telefoontje kreeg van de promotor of hij dat zou willen doen. „Ja graag natuurlijk”, zegt hij, „Maar daarna moet Springsteen er nog persoonlijk een akkoord op geven.”


Springsteen heeft persoonlijk zijn akkoord gegeven voor het voorprogramma.


Het is een unieke kans: voor 60.000 mensen in het Goffertpark in Nijmegen staan. En normaal gesproken doet Springsteen helemaal niet aan voorprogramma’s. Wie ooit bij een van de concerten van de Amerikaan is geweest, weet dat zijn optredens altijd minimaal drie uur duren.

Waarom de promotor bij de in Amsterdam woonachtige Benny Sings (echte naam: Tim van Berkestijn) is uitgekomen is opvallend. De muziekstijl van Benny Sings, die voornamelijk dromerige soul en jazz maakt, komt helemaal niet overeen met de rocknummers van The Boss.

Grote kunstenaar

„Maar Springsteen is wel een held van me, een grote kunstenaar, zijn muziek heb ik vaak bestudeerd”, zegt de Nederlandse muzikant. „En een paar jaar geleden heb ik een cover gemaakt van Dancing in the dark, die versie is opgevallen bij de promotor. En juist omdat zijn muziek niet bij me past, kun je er een eigen sausje over gieten. Met mijn band heb ik er een zoetsappige versie van gemaakt.”

Sinds 2003 werkt Benny Sings gestaag aan zijn carrière. Het heeft hem behoorlijk veel succes opgeleverd. Zo stond hij al meerdere malen op de festivals Down the rabbit hole en North sea jazz. Ook in het buitenland wordt zijn muziek opgemerkt. De afgelopen jaren deed hij niet alleen Europese tournees, maar ook in Japan, Zuid-Korea en Indonesië en kriskras door de Verenigde Staten. Op sociale media hebben John Mayer, Jamie Cullum en Frank Ocean laten merken de muziek van de Nederlander prachtig te vinden.

Benny Sings tijdens een optreden op North Sea Jazz.

Met zijn muziek was de Nederlanders zijn tijd ver vooruit. Termen als dreampop en bedroompop kenden we nog niet in 2003. „Toen ik begon was het mijn droom om mislukt songwriter geworden. Dat vond ik een mooi romantisch idee. Uit rebellie ben ik softe liedjes gaan schrijven. Maar gaandeweg stelde ik mezelf de vraag waarom ik niet voor het ultieme zou gaan: een evergreen.”

Maar die klassieker is er nog niet voor Benny Sings. „Liedjes als bijvoorbeeld What a fool believes van de Doobie Brothers, Let it be van The Beatles en Hit me baby one more time van Britney Spears hebben iets wat de tand des tijd overstijgt. Die nummers blijven iedereen bij en niemand weet precies waarom. Soms slaat de bliksem in. Het is waarschijnlijk een combinatie van factoren waarom die liedjes zo succesvol zijn.”

500 miljoen​

Toch heeft Benny Sings ongemerkt al een evergreen op zijn naam staan. De song Loving is easy met de Britse muzikant Rex Orange County is op Spotify namelijk al 500 miljoen keer beluisterd.

Of Benny Sings zijn versie van Dancing in the dark de komende dagen laat horen aan de bezoekers in Nijmegen? „Ik denk het niet, want we zijn compleet onvoorbereid. We hebben pas een week geleden gehoord dat we dit voorprogramma mochten doen. En dit Springsteen-nummer zing ik normaal niet live. Je moet daar hard voor repeteren.”

Zenuwen zullen door zijn lichaam gieren. „Nog altijd ben ik nerveus voordat ik een podium opga. Dat zal nu niet anders zijn. Zelf ben ik nog nooit op een groter concert geweest dan met tienduizend mensen. Een voorprogramma doen is ook heel basic, zonder lichtshow bijvoorbeeld. De Springsteen-fans zullen me in Nijmegen leren kennen als een artiest met een specifieke muziekrichting, maar wel een richting die steeds meer mensen lekker vinden. Maar een popster? Nee, dat ben ik niet. Het meest voel ik mij een songschrijver.”



Benny Sings en Bruce Springsteen zijn donderdag 27 juni en zaterdag 29 juni te zien in het Goffertpark in Nijmegen.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken