Ik probeer het muziekverslag wat korter te houden.
Zaterdag op de camping het begin van
Joost gehoord (Europapa) en de laatste 2 nummers op het terrein. Niks speciaals aan, leek op de sets eerder. Vervolgens naar
Dead Pony, 1e hoogtepunt van het weekend. Klonk goed, lekker tempo. Vervolgens stukje
Douwe Bob en
Gideon Luciana beiden behoorlijk saai.
Chinchilla was prima gezongen, verder minder bijzonder dan ik had verwacht/gehoopt. Had het meer uitbundig verwacht.
Corey Taylor vanaf South gezien (goede plek voor Froukje), onderhoudend, vond de set op het einde wat inkakken.
Froukje was weer goed, set wel exact gelijk aan eerder dit festivalseizoen.
DJVT bewust overgeslagen op andere festivals, ze doen gewoon meer hun best op een Major en ik vond dit optreden meer dan prima. Kan ze weer een paar jaar overslaan. Het slechtste optreden van het weekend komt op naam van
Louis Tomlinson. Na Froukje blijven staan, dus een goede plek. Het gegil van het voorste vak was aandoenlijk, maar na 2 nummers vroeg mijn zoon zich af hoe het kon dat de zang doorging terwijl hij niet in de microfoon zong...tja dan ben je wel af. Verder ook totaal inspiratieloos. 2 nummers
Pendulum meegepakt (vind ik zelf leuk
) op weg naar
Lauren Spencer Smith, moet eerlijk zeggen viel niks tegen, was best goed. Daarna
Anouk, volgens mij de afgelopen 20jaar altijd ontweken, live prima, qua uitstraling niet mijn ding.
Nothing But Thieves vond ik mwoh. Komt meer door een totale overkill, de afgelopen 3 jaar 4 keer gezien.
Calvin Harris: eentonig, niet langer dan enkele nummers volgehouden.
De zondag was een stuk drukker, dus meer keuzes moeten maken. Daarnaast hadden we last van de hitte en hadden een schaduwplek in de buurt van 1 van de beeldschermen.
Ilse DeLange was een lekkere opener.
Sea Girls daarna ook goed, vind de langzamere nummers wel echt minder dan het snellere werk. Ik verbaasde me over de positie van
MEUTE op South, valt dat niet weg? Niet dus, prima set, in een Bravo-setting past het nog beter! Ik ben dus 1 van de weinigen hier die
Loreen wel goed vond. Als je de andere nummers dan die 4 hitjes vooraf beluistert weet je toch ongeveer wat je kan verwachten...? En een plus dat ze die 4 hitjes in een andere versie speelt.
Niet verwacht, maar het volgende hoogtepunt voor mij was
Davina Michelle, tjonge wat een show, ik had alleen de Engelse nummers geluisterd vooraf, dus totaal onbekend met haar Nederlandse werk, wat de mensen om mij heen dan wel weer kenden
.
James Arthur helaas vanaf South gekeken. Kwam niet helemaal over, misschien nog een keer meepakken in een kleinere setting. Hierdoor wel
Greta van Fleet goed kunnen zien, leuke set, misschien wat eentonig op het einde. 2 nummers
Limp Bizkit meegepakt (zelfde als eerdere concerten, begin wel aardig daarna elke keer het tempo eruit halen) om vervolgens de grootste verrassing van het weekend te zien:
Calum Scott. Ik had een lege tent verwacht, dus wat te laat aangelopen, wat me een boze blik van mijn mede Pinkpopper opleverde. Want het stond rijen dik buiten de tent, uiteindelijk wel een goede plek gevonden (bovenop dat Vodafone ding). Echt een gaaf optreden en wat een sfeer. Vervolgens gekozen voor een goede plek bij North.
Hozier kon me bij het inluisteren al niet echt bekoren en live goed gespeeld, maar het kwartje valt niet.
Sam Smith gaf het optreden van het weekend, geweldig show, met een fantastische opbouw. Geen wanklanken gehoord...alleen een paar Belgen die vooraf aangaven dat de show misschien niet heel geschikt voor mijn zoontje was (ze doelden op Unholy gok ik). Door de keuze uit de drukte gebleven bij
Ed Sheeran en dit vanaf het hoogste punt aan de zijkant bekeken. Gaaf zoveel mensen voor 1 persoon met 1 instrument, dat is oprecht knap. Van mij had er wel 1 rustig nummer uit het middenstuk gemogen. Mijn 3e keer Ed Sheeran, hiervoor in 2011 op Crossing Border (
https://3voor12.vpro.nl/artikelen/o...r-ed-sheeran-heeft-charme-en-jeugdigheid.html) en in 2012 in de Alpha op LL...het kan snel gaan.
Top 5:
1. Sam Smith
2. Calum Scott
3. Ed Sheeran
4. Dead Pony
5. Davina Michelle
Nog een kleine correctie op mijn stuk van gister over de drukte. 1 plek was wel altijd druk en ben ik nooit in de rij gaan staan: McDonalds.
De reden dat ik geen Social's accounts heb is dat ik nogal nieuwsgierig en perfectionistisch ben, alles wil lezen en daarom bang ben dat het me teveel tijd gaat kosten. Ofwel precies wat me op dit forum overkomt. Leuk maar tijdrovend. Ik ga me vanaf nu beperken tot meelezen en korte reacties