Pinkpop 2024

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.121
503
Hoe wil je dat realiseren? Dan kunnen er volgens mij niet meer aan de kant waar de tunnel komt veel mensen staan voor het Noordpodium, buiten de voorvakken. Lijkt me in ieder geval niet haalbaar. Een (stijle) trap xou kunnrn, maar ook dan gaat het om de veiligheid net zoals een brug over backstage. En ik denk dat het te duur zal zijn om even een (ondergrondse) tunnel te creëren voor alleen Pinkpop.
Klopt, was maar een ideetje....Maar er moet wel iets komen ,zeker als je die mensenmassa van zondag fatsoenlijk wilt verplaatsen was af en toe chaos.
 

puncturewounds

Campingartiest
2 dec 2023
60
63
Het is ergens natuurlijk wel tof om te zien dat een artiest dit teweeg kan brengen. En echt te gek dat mensen zo'n liefde hebben voor een bepaalde band of artiest en daar echt heel veel voor willen doen. Maar in het geval van een (bijvoorbeeld) Taylor Swift, Louis Tomlinson, Niall Horan, Harry Styles zijn het vaak wel echt hele jonge meisjes die maar 1 ding voor ogen hebben en dat is vooraan staan, al moeten ze 10 uur ergens bivakkeren zonder eten, drinken, een plaspauze, en dat soms met 30 graden zonder schaduw. Dat vind ik echt onverantwoord. Ik las op twitter dat er zaterdag meisjes tussen zaten die alleen waren maar niet meer terug op hun plekje mochten (van medefans dus...) als ze weg zouden gaan, ook al zaten ze er al sinds de poorten open waren. En dus maar niet naar de wc gingen, geen drinken gingen halen, niks te eten hadden, bang om hun plekje te verliezen. In sommige gevallen mag dat hele voorvak wat mij betreft dus best gewoon leeggeveegd na elk optreden, al is het maar om de veiligheid van al die jonge meisjes.

Zelf heb ik vroeger ook heel binnen en buitenland afgereisd om mijn favoriete bands te zien, soms nog steeds, en ook ik heb soms om 7 uur 's ochtends al mijn plekje in de rij geclaimd. Maar ik ben 1 keer flauwgevallen vlak voor de show begon en dat heeft mij wel wakker geschud, want alles was voor niets en ik heb er uiteindelijk helemaal niet van kunnen genieten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.773
9.723
Ik vind dit btw wel afwijkend gedrag hoor. Van mij mogen ze het verder doen hoor, maar ik vind dat niet "normaal".
Tja, lang leve afwijkend gedrag dan.

Een face tattoo, 10 katten hebben, tot de 0,1% Spotify luisteraars van Fans Duijts behoren, dagenlang op fora leuteren over festivals, keramiek studeren, een roze hoedje opzetten; ik wens iedereen een flinke scheut 'afwijkend gedrag' toe in zijn of haar dagelijkse leven.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.295
7.257
Tja, lang leve afwijkend gedrag dan.

Een face tattoo, 10 katten hebben, tot de 0,1% Spotify luisteraars van Fans Duijts behoren, dagenlang op fora leuteren over festivals, keramiek studeren, een roze hoedje opzetten; ik wens iedereen een flinke scheut 'afwijkend gedrag' toe in zijn of haar dagelijkse leven.
In de bloedhitte uren, soms dagen, zitten wachten valt voor mij dan toch ook eerder in de categorie onverantwoord en onverstandig. Dat moeten we imo niet normaal gaan vinden. Wat Puncturewounds ook zegt, dat kan voor gevaarlijke situaties zorgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: puncturewounds

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.655
7.361
Tja, lang leve afwijkend gedrag dan.

Een face tattoo, 10 katten hebben, tot de 0,1% Spotify luisteraars van Fans Duijts behoren, dagenlang op fora leuteren over festivals, keramiek studeren, een roze hoedje opzetten; ik wens iedereen een flinke scheut 'afwijkend gedrag' toe in zijn of haar dagelijkse leven.
Zeker. Veel afwijkend gedrag levert ook hartstikke mooie en creatieve dingen op. Dus zodra het binnen de wet blijft, je niet verwacht dat ik met je mee moet doen en het doel niet is om anderen te beschadigen en/of beledigen, vier ik het afwijkende gedrag met je mee.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.655
7.361
On topic, ik zit die registratie een beetje terug te kijken en snap wel wat jullie beleving bij Avril Lavigne idd wel. Dat was op Hurricane een stukkie beter.

Kan iemand die regisseur even aanspreken op dat beelden best langer dan 2 sec hetzelfde mag blijven. Wat irritant joh.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
966
668
Ik las op twitter dat er zaterdag meisjes tussen zaten die alleen waren maar niet meer terug op hun plekje mochten (van medefans dus...) als ze weg zouden gaan, ook al zaten ze er al sinds de poorten open waren. En dus maar niet naar de wc gingen, geen drinken gingen halen, niks te eten hadden, bang om hun plekje te verliezen. In sommige gevallen mag dat hele voorvak wat mij betreft dus best gewoon leeggeveegd na elk optreden, al is het maar om de veiligheid van al die jonge meisjes.
Ik hoorde ergens (ik denk op X) dat een grote groep meiden bij het podium zat te wachten op Tomlinson, maar dat die ook tijdens de optredens bleven zitten. Heeft iemand dat opgemerkt?
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
83
40
Klopt, was maar een ideetje....Maar er moet wel iets komen ,zeker als je die mensenmassa van zondag fatsoenlijk wilt verplaatsen was af en toe chaos.
Misschien zou het een optie kunnen zijn om de tent te verplaatsen naar het midden aan de zijkant (voor backstage nog steeds toegankelijk) waar nu kraampjes staan, het noordpodium nog verder naar achteren, wel nog steeds tegenover het hoofdpodium. Het is dan even kijken waar de plaatsgemaakte kraampjes naar toe moeten, maar als ik naar de plattegrond van Graspop kijk om een voorbeeld te hebben hoe het ook kan, lijkt deze hoe dan ook niet zo heel veel kraampjes te hebben of heb ik dat mis? Kan het zijn dat Pinkpop veel meer kraampjes heeft dan eigenlijk nodig is? Denk dat op deze manier dan wel de doorloop enigszins kan verbeteren, maar dat zal je pas weten als je het probeert, toch?
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Het is ergens natuurlijk wel tof om te zien dat een artiest dit teweeg kan brengen. En echt te gek dat mensen zo'n liefde hebben voor een bepaalde band of artiest en daar echt heel veel voor willen doen. Maar in het geval van een (bijvoorbeeld) Taylor Swift, Louis Tomlinson, Niall Horan, Harry Styles zijn het vaak wel echt hele jonge meisjes die maar 1 ding voor ogen hebben en dat is vooraan staan, al moeten ze 10 uur ergens bivakkeren zonder eten, drinken, een plaspauze, en dat soms met 30 graden zonder schaduw. Dat vind ik echt onverantwoord. Ik las op twitter dat er zaterdag meisjes tussen zaten die alleen waren maar niet meer terug op hun plekje mochten (van medefans dus...) als ze weg zouden gaan, ook al zaten ze er al sinds de poorten open waren. En dus maar niet naar de wc gingen, geen drinken gingen halen, niks te eten hadden, bang om hun plekje te verliezen. In sommige gevallen mag dat hele voorvak wat mij betreft dus best gewoon leeggeveegd na elk optreden, al is het maar om de veiligheid van al die jonge meisjes.

Zelf heb ik vroeger ook heel binnen en buitenland afgereisd om mijn favoriete bands te zien, soms nog steeds, en ook ik heb soms om 7 uur 's ochtends al mijn plekje in de rij geclaimd. Maar ik ben 1 keer flauwgevallen vlak voor de show begon en dat heeft mij wel wakker geschud, want alles was voor niets en ik heb er uiteindelijk helemaal niet van kunnen genieten.
Ik ben het helemaal met je eens, niks tegen fans. Maar de mede mens is tegenwoordig meer de richting ikke, ikke, ikke ingeslagen asociaal en arrogant. En ja er zaten altijd wel al fans vooraan te wachten die het ook al verziekt hebben voor andere die andere bands op dat podium graag hadden willen zien En ja het is zeker onverantwoord niet alleen voor de jongere generatie. Dus ik ben het wel met je eens, iedereen uit het voorvak als de act is afgelopen en als er plek is bij de volgende kun je weer naar binnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: stanleyy en BeWario

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.065
5.421
Leegvegen gaat niet veel effect hebben hoor, dan gaan ze gwn aan die poortjes kamperen tot wanneer die open gaan voor ´hun´ act en daar 10u zonder eten, drinken, toiletpauzes staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: stanleyy

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.352
2.689
Ik hoorde ergens (ik denk op X) dat een grote groep meiden bij het podium zat te wachten op Tomlinson, maar dat die ook tijdens de optredens bleven zitten. Heeft iemand dat opgemerkt?
Verschrikkelijk gedrag.
En dan wellicht nog boze blikken afvuren als je er tegenaan loopt of springt.

Als je een hele dag vanvoor wil staan moet je de consequenties daarvan maar aanvaarden.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.847
3.199
en 2 hoofdpodiums naast elkaar zoals op Graspop of RaR?
Daar is het terrein van Pinkpop wat te smal voor lijkt mij. Ook in een hoek van 90 graden lijkt niet helemaal te kunnen daar vanwege de renbaan (en willen ze wellicht ook niet vanwege het skydeck.
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
83
40
Daar is het terrein van Pinkpop wat te smal voor lijkt mij. Ook in een hoek van 90 graden lijkt niet helemaal te kunnen daar vanwege de renbaan (en willen ze wellicht ook niet vanwege het skydeck.
Nou, de tent kan dan naast het Skydeck welke dan iets meer opschuift. En Noordpodium schuift wat verder naar achteren. De kraampjes zullen dan wel plaats moeten maken en ofwel ergens anders naar verplaatst worden ofwel gewoon weggehaald worden. Lijkt me dan een betere oplossing
 

LifeCanBeBeautiful

Campingartiest
16 feb 2022
60
40
De doorgang naar de tent stage een beetje verbreden is echt wel nodig op dagen zoals zondag. En zet aan de rechterkant van het noord podium terug toiletten. Dat zou ook wel wat oplossen want nu moest je helemaal naar de andere kant waar vrouwen tot langer dan 30 minuten moesten wachten om naar het toilet te kunnen. Vorig jaar waren die toiletten er
en 2 hoofdpodiums naast elkaar zoals op Graspop of RaR?
Ik vind de 2 podia tegenover elkaar veel beter dan naast elkaar zoals op Graspop. Als je dan naar een optreden kijkt staat er altijd eeen leeg podium naast. Echt niet gezellig. De podia naar elkaar vind ik persoonlijk fantastisch. Maar dat is mijn mening.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
471
635
Ik probeer het muziekverslag wat korter te houden.

Zaterdag op de camping het begin van Joost gehoord (Europapa) en de laatste 2 nummers op het terrein. Niks speciaals aan, leek op de sets eerder. Vervolgens naar Dead Pony, 1e hoogtepunt van het weekend. Klonk goed, lekker tempo. Vervolgens stukje Douwe Bob en Gideon Luciana beiden behoorlijk saai. Chinchilla was prima gezongen, verder minder bijzonder dan ik had verwacht/gehoopt. Had het meer uitbundig verwacht. Corey Taylor vanaf South gezien (goede plek voor Froukje), onderhoudend, vond de set op het einde wat inkakken. Froukje was weer goed, set wel exact gelijk aan eerder dit festivalseizoen. DJVT bewust overgeslagen op andere festivals, ze doen gewoon meer hun best op een Major en ik vond dit optreden meer dan prima. Kan ze weer een paar jaar overslaan. Het slechtste optreden van het weekend komt op naam van Louis Tomlinson. Na Froukje blijven staan, dus een goede plek. Het gegil van het voorste vak was aandoenlijk, maar na 2 nummers vroeg mijn zoon zich af hoe het kon dat de zang doorging terwijl hij niet in de microfoon zong...tja dan ben je wel af. Verder ook totaal inspiratieloos. 2 nummers Pendulum meegepakt (vind ik zelf leuk :)) op weg naar Lauren Spencer Smith, moet eerlijk zeggen viel niks tegen, was best goed. Daarna Anouk, volgens mij de afgelopen 20jaar altijd ontweken, live prima, qua uitstraling niet mijn ding. Nothing But Thieves vond ik mwoh. Komt meer door een totale overkill, de afgelopen 3 jaar 4 keer gezien. Calvin Harris: eentonig, niet langer dan enkele nummers volgehouden.

De zondag was een stuk drukker, dus meer keuzes moeten maken. Daarnaast hadden we last van de hitte en hadden een schaduwplek in de buurt van 1 van de beeldschermen. Ilse DeLange was een lekkere opener. Sea Girls daarna ook goed, vind de langzamere nummers wel echt minder dan het snellere werk. Ik verbaasde me over de positie van MEUTE op South, valt dat niet weg? Niet dus, prima set, in een Bravo-setting past het nog beter! Ik ben dus 1 van de weinigen hier die Loreen wel goed vond. Als je de andere nummers dan die 4 hitjes vooraf beluistert weet je toch ongeveer wat je kan verwachten...? En een plus dat ze die 4 hitjes in een andere versie speelt.
Niet verwacht, maar het volgende hoogtepunt voor mij was Davina Michelle, tjonge wat een show, ik had alleen de Engelse nummers geluisterd vooraf, dus totaal onbekend met haar Nederlandse werk, wat de mensen om mij heen dan wel weer kenden :ROFLMAO:. James Arthur helaas vanaf South gekeken. Kwam niet helemaal over, misschien nog een keer meepakken in een kleinere setting. Hierdoor wel Greta van Fleet goed kunnen zien, leuke set, misschien wat eentonig op het einde. 2 nummers Limp Bizkit meegepakt (zelfde als eerdere concerten, begin wel aardig daarna elke keer het tempo eruit halen) om vervolgens de grootste verrassing van het weekend te zien: Calum Scott. Ik had een lege tent verwacht, dus wat te laat aangelopen, wat me een boze blik van mijn mede Pinkpopper opleverde. Want het stond rijen dik buiten de tent, uiteindelijk wel een goede plek gevonden (bovenop dat Vodafone ding). Echt een gaaf optreden en wat een sfeer. Vervolgens gekozen voor een goede plek bij North. Hozier kon me bij het inluisteren al niet echt bekoren en live goed gespeeld, maar het kwartje valt niet. Sam Smith gaf het optreden van het weekend, geweldig show, met een fantastische opbouw. Geen wanklanken gehoord...alleen een paar Belgen die vooraf aangaven dat de show misschien niet heel geschikt voor mijn zoontje was (ze doelden op Unholy gok ik). Door de keuze uit de drukte gebleven bij Ed Sheeran en dit vanaf het hoogste punt aan de zijkant bekeken. Gaaf zoveel mensen voor 1 persoon met 1 instrument, dat is oprecht knap. Van mij had er wel 1 rustig nummer uit het middenstuk gemogen. Mijn 3e keer Ed Sheeran, hiervoor in 2011 op Crossing Border (https://3voor12.vpro.nl/artikelen/o...r-ed-sheeran-heeft-charme-en-jeugdigheid.html) en in 2012 in de Alpha op LL...het kan snel gaan.

Top 5:
1. Sam Smith
2. Calum Scott
3. Ed Sheeran
4. Dead Pony
5. Davina Michelle

Nog een kleine correctie op mijn stuk van gister over de drukte. 1 plek was wel altijd druk en ben ik nooit in de rij gaan staan: McDonalds.

De reden dat ik geen Social's accounts heb is dat ik nogal nieuwsgierig en perfectionistisch ben, alles wil lezen en daarom bang ben dat het me teveel tijd gaat kosten. Ofwel precies wat me op dit forum overkomt. Leuk maar tijdrovend. Ik ga me vanaf nu beperken tot meelezen en korte reacties 🤫
 

JohndeBever

Randprogramma
12 okt 2023
109
83
Hehe, na het uitpakken -wassen en -rusten volgt hierbij ook mijn verslag:

Als eerste mogen ze het beleid van de camping wel weer terugdraaien. Zijn we donderdag al optijd op en vooraan in de rij bij camping A, Om vervolgens naar de achterste velden geleid te worden om daar de tenten op te zetten. Ik ga daar juist op tijd zitten om zo mijn vaste plekje in te nemen maar helaas. Daarnaast snap ik ook de regels tegen een kar niet. Oke er moet natuurlijk een max aan zitten maar wat is er mis met een vaste bolderkar?

Vrijdag het terrein op om skindred te kunnen zien. Ik vond ze erg gaaf en ideaal om te schuilen voor de stortbui :D Daarna AEDM, niet mijn ding wel leuk om keer gezien te hebben. Daarna Babymetal en Fleddy gezien vond het beide erg geinig. Vervolgens wel erg koud gekregen door alle wind en regen. Dus gauw genoeg tijdens royal blood (teveel gezien) even wat eten gehaald en opgegeten bij Nathaniel wat mij ook erg tegenviel. Nog even gewacht in de tent en toen doorgelopen naar het einde van Avril en daarna Keane. Die waren daarintegen erg goed! Prachtige nummers met een lucht die begon open te breken maakte het helemaal. Maneskin vond ik 2 jaar terug al een verassing en was verrast dat ze (nu al) headliner waren. Ik vindt ze oprecht goed en strak spelen maar nog niet genoeg voor een headliner.

Zaterdag het weer al beter en wat een goede oplossing van de (speciale?) snippers die op het terrein waren gestrooid! Vond Corey Taylor erg vet, Froukje een sterke live set hebben, en DJVT weer lekker gek. Louis expres vermeden en pendulum goed kunnen zien, niet mijn smaak muziek maar ook heel erg goed live. Daarna de golden circle in gegaan voor NBT en dit was het absolute hoogtepunt van het weekend. Nog even kunnen genieten van John Coffey en helaas nog het laatste stukje van Harris gezien.

Op zondag wat rustiger aan gedaan en later naar het terrein gegaan. Onderweg naar DOOL langs Loreen gelopen en dachten even te blijven kijken maar we hebben uiteindelijk niet stil gestaan want dat was het niet eens waard. DOOL erg mooi en mag vaker terugkomen. GVF lekker met een hapje eten van een afstand gekeken en door naar Limb Bizkit in de golden circle, tijdens hun nummers ging het los maar de show er omheen had niet gehoeven van mij. Daarna door naar Jane's addiction omdat ik hier erg benieuwd naar was, maar ook hier (net zoals vele) eerder weggegaan want het klonk inderdaad nergens naar (vooral Farrel dan). Onderweg naar south af en toe omgekeken naar Sam Smith. Opnieuw niet mijn muziek maar hij maakte er een show van en zong loepzuiver. En als laatste Edje. wat mij betreft een absolute headliner! Al hou je niet van zijn stijl muziek maar het is toch enorm knap wat hij kan doen in zijn eentje!

Als overig merkte je dat 70.000 gewoon te veel is. Lange rijen overal en een drukte met het lopen. Wat betreft de indeling van het terrein ben ik niet anders gewend als het huidige maar mij lijkt het ook makkelijk met een tunnel die naar backstage leidt op te lossen. Even veel ruimte voor backstage en het terrein wordt vergroot waardoor ze meer ruimte hebben om 'beleveving' te gaan creëeren. En aangezien ze aangaven in een ander interview dat ze er de komende jaren nog (financieel) goed bij zitten, zie ik geen problemen om hierin te investeren En breng de wc's en barren in de hoek van Noord terug!!

Al met al een leuk weekend gehad en mezelf echt wel kunnen vermaken. 4 van de 5 Jan Smeets duimpjes
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.357
2.725
Ik vind mezelf niet homofoob, bijlange niet, maar dat het een mooie jurk was dat hen aanhad dat kon ik toch ook niet bevestigen en trok ik toch in twijfel. “Je kan toch onmogelijk zeggen dat het een mooie jurk is? Zelfs op de mooiste dame ter wereld is dat niet zo.” Maakt dat me dan homofoob? Wil namelijk niemand schofferen 😇
Ooh joh. Ik was zelf het klagen over die jurk en vond het vreselijk. Dat maakt je totaal niet homofoob. Maar roepen “waar is je ** dan vies man wijf” vind ik wel homofoob.
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

Joa

Playlistbediener
31 mei 2022
44
15
Ik hoorde ergens (ik denk op X) dat een grote groep meiden bij het podium zat te wachten op Tomlinson, maar dat die ook tijdens de optredens bleven zitten. Heeft iemand dat opgemerkt?
Klopt! En ze wilde ook niet opstaan na opmerkingen van mensen om hen heen !
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken