Pinkpop 2024

colette283

Dagopener
13 sep 2022
537
280
Im zie constant, maar echt heel veel, comments over dat die zondag onprettig druk was. Misschien moeten ze daar die maximumcapaciteit toch maar even herzien dan? Als er al mensen zijn die naar huis gaan omdat het qua drukte gewoon niet meer te doen is...
Ik ben er bij Ed Sheeran ook tussen uut gegaan hoor, en net optijd anders was ik ook nokkie gegaan hoor. Stond allemaal op elkaar gepakt 0 bewegings ruimte meer, en zelfs toen we er tussenuit wilde lieten mensen ons gewoon niet door (ja dat een beetje aso wat iemand hier eerder benoemde herken ik hier wel in)
 
  • Leuk
Waarderingen: RimkoW

colette283

Dagopener
13 sep 2022
537
280
Zelf nooit echt een probleem mee..
Mits je doorgang goed maakt en de stages weer omdraait!
Bier halen nooit een probleem, eten ook geen probleem, enkel het van tent naar stage 4 gaan was ruk!!

Tips als je het mij vraagt

-Meer weekend tickets tegenover de dagtickets!
-tuinterras weg
-doorgang van tent naar stage 4
-3fm stage weer omdraaien
-hiermee ook beide doorgangen ipv de silent disco

Op deze manier denk ik dat je prima 70.000 bezoekers per dag kunt hebben
Opzicht wel mee eens, behalve de stage omdraaien niet.
De tent staat daar opzicht prima, alleen als ze de stille Jan enz weg halen, dan creëren ze ook weer meer doorloop route en ook mogelijke zit plekken.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.267
2.598
Beetje bijgelezen inmiddels hier. Ik kreeg al van mensen door dat Avril tegenviel op Pinkpop en dat lees ik hier en daar terug, maar hoe zit dat? Ik had daar dit weekend heel veel zin in op Hurricane en was na de berichten een beetje huiverig, maar ze speelde heel goed die zaterdag. Energiek, zuiver, nummers goed gebracht, heerlijke nostalgie, Simple Plan nog voor een nummertje erbij. Was het op Pinkpop niks van dit alles?
Denk dat iets al sneller slecht klinkt als de rest eromheen er goed live was 😅

Ze stond bij mij tussen Yungblud en Keane en dan is zij toch de mindere act.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.267
2.598
Sam Smith die afgrijselijk klonk? Hen zong gewoon alles loepzuiver en de band was ook echt dik in orde. Heb me ook goed gestoord aan het aantal homofoben in het publiek trouwens.
Welkom in Zuid - Limburg. Ben zelf gay en heb gisteren ook de meest heftige opmerkingen gehoord. Wel leuk dat twee Limp Bizkit fans naast me stonden en tegen een homofobe jongen zeiden “ sam is tenminste zichzelf dat ben jij nog lang niet met je geschreeuw en nutteloze mening”
 

Mikel

Playlistbediener
28 sep 2022
26
18
Voor het eerst sinds 2011 weer eens het hele weekend naar Pinkpop gegaan. Dit was tevens mijn 10e Pinkpop.
En ik moet zeggen ik heb er enorm van genoten. het is toch een hele andere ervaring als je een heel weekend gaat en niet maar een los dagje. (Buiten de camping om aangezien ik in de buurt woon en gewoon iedere dag naar huis kon gaan)

Mijn top 10:

1. Limp Bizkit
2. Corey Taylor
3. Oliver Heldens
4. Skindred
5. Pendulum
6. Ed Sheeran
7. Joost
8. Calvin Harris
9. Greta Van Fleet
10. Fleddy Melculy

Op naar Pinkpop 2025!
En dan hopelijk een headliner zoals Metallica.
Maar goed dat is iets voor in een ander topic.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en piep

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
850
1.080
Ik vind mezelf niet homofoob, bijlange niet, maar dat het een mooie jurk was dat hen aanhad dat kon ik toch ook niet bevestigen en trok ik toch in twijfel. “Je kan toch onmogelijk zeggen dat het een mooie jurk is? Zelfs op de mooiste dame ter wereld is dat niet zo.” Maakt dat me dan homofoob? Wil namelijk niemand schofferen 😇
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.369
4.730
Beetje bijgelezen inmiddels hier. Ik kreeg al van mensen door dat Avril tegenviel op Pinkpop en dat lees ik hier en daar terug, maar hoe zit dat? Ik had daar dit weekend heel veel zin in op Hurricane en was na de berichten een beetje huiverig, maar ze speelde heel goed die zaterdag. Energiek, zuiver, nummers goed gebracht, heerlijke nostalgie, Simple Plan nog voor een nummertje erbij. Was het op Pinkpop niks van dit alles?
Wat mij betreft ontbrak de energie bij haar op Pinkpop en klonk het ook niet enorm zuiver. Misschien had ze haar dag niet zo. Of ik verwachtte te veel van mijn jeugdliefde 😉.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.079
494
Wat mij betreft ontbrak de energie bij haar op Pinkpop en klonk het ook niet enorm zuiver. Misschien had ze haar dag niet zo. Of ik verwachtte te veel van mijn jeugdliefde 😉.
Ja,dat gevoel had ik ook,vond dat het speelplezier ontbrak en de set routineus werd afgespeeld.Maar dat zie je wel bij meer acts en niet alleen tijdens PP.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.454
6.869
Wat mij betreft ontbrak de energie bij haar op Pinkpop en klonk het ook niet enorm zuiver. Misschien had ze haar dag niet zo. Of ik verwachtte te veel van mijn jeugdliefde 😉.
Ontbrak de energie hoorde ik vaker ja, niet zuiver nog niet eerder. Zal de dag wel niet hebben gehad nee. Ach ja, heb ik mazzel gehad. Mijn oude liefde werd juist weer aangewakkerd ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

colette283

Dagopener
13 sep 2022
537
280
Welkom in Zuid - Limburg. Ben zelf gay en heb gisteren ook de meest heftige opmerkingen gehoord. Wel leuk dat twee Limp Bizkit fans naast me stonden en tegen een homofobe jongen zeiden “ sam is tenminste zichzelf dat ben jij nog lang niet met je geschreeuw en nutteloze mening”
Sorry hoor, maar wat heeft dat te maken met iets wel of niet goed te vinden kwa stem en muziek. Voor mijn gevoel was dat niet goed afgestemd op elkaar, maar het kan ook zijn dat dit door de afstand kwam van waar wij stonden. Sorry hoor, dan mag je mij toch even gaan uitleggen wat dit temaken heeft met homofobe 🤷.
 
  • Leuk
Waarderingen: Onibaba

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.581
4.323
Sorry hoor, maar wat heeft dat te maken met iets wel of niet goed te vinden kwa stem en muziek. Voor mijn gevoel was dat niet goed afgestemd op elkaar, maar het kan ook zijn dat dit door de afstand kwam van waar wij stonden. Sorry hoor, dan mag je mij toch even gaan uitleggen wat dit temaken heeft met homofobe 🤷.
Nik reageerde op het bericht van elo, niet op jou.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
935
104
Limp Bizkit op 2? Wauw, gemist dat er zo lovend over hen gesproken werd hier

Als zo'n optreden al op twee komt in een toplijst, weet je genoeg. Maneskin was interessanter.

Ik denk dat er een heel groot verschil is tussen iets leuk vinden en iets dat "Goed" is.
Ben zelf niet op zondag op PP geweest, maar heb Limp Bizket op andere festivals gezien en ook daar vond ik de show niet zo best, Fredje heeft niet zo'n goede conditie, slaat stukken zang over, tussendoor af en toe een Gimmick etc..
Maar ondertussen zijn alle nummers wel echt super herkenbaar, kan je ze mee bleren, kan je er goed los op gaan en denk je aan het einde van: Zo dit was wel een leuk uurtje.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
395
405
En dat is wat muziek dan weer zo bijzonder maakt. Door herinneringen of wat dan ook wordt een bepaalde emotie opgeroepen en dat bepaald vaak grotendeels hoe je een optreden/concert beleefd.

Neem bijvoorbeeld Jane's Addiction. Ik lees van diverse mensen dat ze dit een fenomenaal goed optreden vonden. Ik zat zelf thuis voor de de TV dit optreden te kijken. Perry Farrell zong echt vals. Ik vind "Been Caught Stealing" een waanzinnig nummer van ze, ik kon het instrumentaal herkennen, maar als ik alleen het "gejengel" van Farrell had gehoord, had ik het niet eens herkend..
Kortom: het sentiment maakt de ervaring vaak beter én dat is natuurlijk helemaal prima.


Nog even inhakend op de doorloop, die is natuurlijk niet meer zo heel makkelijk te realiseren. Ik lees hier veel: haal de stille Jan daar weg en je kunt de doorloop weer openen.
Je hebt nu te maken met 2 podia (Noord en tent) waar doorlopend complete setups van artiesten van- en naar gebracht moeten worden. Een loopbrug daaroverheen zal aardig hoog moeten worden, dan zul je het met trappen moeten oplossen, wat dan natuurlijk een veiligheids dingetje gaat worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en Benjamin

RimkoW

Randprogramma
30 mei 2023
105
117
Sam Smith bekeken vanaf een afstand. Klonk voor mij verrassend goed. Hij wordt steeds neergezet alsof hij 1,5 uur lang in zijn onderbroek staat te zingen, maar ik vond zijn show juist super smaakvol en op maat gemaakt. Het laatste nummer in die latex jurk past dan wel bij het nummer. Ik vond het wel iets hebben, vooral nadat ik zie dat het zo'n aardige vent is.
 

RimkoW

Randprogramma
30 mei 2023
105
117
En trouwens, ik vond Calvin Harris persoonlijk niet voor herhaling vatbaar. Dat ligt niet aan de Dance/House op Pinkpop, maar meer aan de simpliciteit van zijn set en show. Vond het leuk om even te dansen op de muziek die hard staat, maar voor mijn gevoel kan ik dat ook in de lokale feesttent zo. Het voelt gewoon voor mij niet als een headliner op een pop/rock festival. Wat vonden jullie hiervan?
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
395
405
En trouwens, ik vond Calvin Harris persoonlijk niet voor herhaling vatbaar. Dat ligt niet aan de Dance/House op Pinkpop, maar meer aan de simpliciteit van zijn set en show. Vond het leuk om even te dansen op de muziek die hard staat, maar voor mijn gevoel kan ik dat ook in de lokale feesttent zo. Het voelt gewoon voor mij niet als een headliner op een pop/rock festival. Wat vonden jullie hiervan?

Ik zag genoeg dansende mensen die het goed naar hun zin hadden. Zo ook mijn dochter, die het dan op haar nu nog jonge leeftijd fijn vindt om allemaal bekende nummers te horen.

Persoonlijk hoeft het voor mij ook niet, zet er dan iets neer met een beetje "live" gehalte, zoals Fred again.
Nog beter, een Underworld of Chemical Brothers. The Prodigy is helaas te klein geworden om het Pinkpop veld vol te krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: RimkoW

puncturewounds

Playlistbediener
2 dec 2023
11
20
Welkom in Zuid - Limburg. Ben zelf gay en heb gisteren ook de meest heftige opmerkingen gehoord. Wel leuk dat twee Limp Bizkit fans naast me stonden en tegen een homofobe jongen zeiden “ sam is tenminste zichzelf dat ben jij nog lang niet met je geschreeuw en nutteloze mening”
Heeft niet echt iets met Zuid-Limburg te maken per se, ik keek vanaf de zijkant en heb ook echt een boel drek om mij heen gehoord, en daar zat geen enkele Limburger tussen. Vooral opvallend dat het om mij heen zowel van tieners als volwassenen kwam, en het ging echt van "dit gaat echt te ver" tot kotsgeluiden aan toe. Pijnlijk om te zien. Maar inderdaad wat jij zegt, er waren dan ook wel weer mensen die er weer lekker tegen in besloten te gaan. :)
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.373
4.343
Heeft niet echt iets met Zuid-Limburg te maken per se, ik keek vanaf de zijkant en heb ook echt een boel drek om mij heen gehoord, en daar zat geen enkele Limburger tussen. Vooral opvallend dat het om mij heen zowel van tieners als volwassenen kwam, en het ging echt van "dit gaat echt te ver" tot kotsgeluiden aan toe. Pijnlijk om te zien. Maar inderdaad wat jij zegt, er waren dan ook wel weer mensen die er weer lekker tegen in besloten te gaan. :)
Brede tendens in de samenleving inderdaad. Kijk eens voor de grap (maar niet grappig) naar de reacties op onderstaand filmpje...

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Nog even inhakend op de doorloop, die is natuurlijk niet meer zo heel makkelijk te realiseren. Ik lees hier veel: haal de stille Jan daar weg en je kunt de doorloop weer openen.
Je hebt nu te maken met 2 podia (Noord en tent) waar doorlopend complete setups van artiesten van- en naar gebracht moeten worden. Een loopbrug daaroverheen zal aardig hoog moeten worden, dan zul je het met trappen moeten oplossen, wat dan natuurlijk een veiligheids dingetje gaat worden.
precies, gaat nooit meer terug gedraaid worden.
Wat daar aan vrachtwagens op en neer rijdt, het is niet meer mogelijk daar een doorgang te maken. Een loopbrug kan ook technisch gezien niet.
Zeker als ze Noord scherp programmeren, zoals zondag, rijden er flinke producties af en aan (denk aan podium opbouw Smith). Dat stukje terrein is een druk stukje voor de backstage van Noord-stage, Tent-stage en ook van artiesten voor de silente disco en een beetje bevoorrading voor de barren die daar langs zijkant Noord podium zitten.

dat de 2 grootste podia naar elkaar toe staan is en blijft voor PInkpop een groot pluspunt (geeft Jarn ook in het slotinterview van 3voor12 aan) om artiesten de mogelijkheid te bieden om voor het 'veld' te spelen. Ze zien het nu eigenllijk als zowat 2 mainstages... (bijkomst dat het Skydeck zicht heeft op de 2 stages) Maar voornamelijk de capaciteit aan potentieel publiek dat de artiest kan bedienen. Kijk naar Sam Smith of Nothing But Thieves bijvoorbeeld, dat zijn zowat headliners. Kregen ook 80 a 90 minunten settijd en hadden volle aandacht van de mensen over het veld. Zelf ben ik een voorstander van de 2 stages zo naar elkaar. Maar de doorloop naar het tent gedeelte op Noord is niet zo makkelijk... dat klopt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken